Przetargi.pl
Udzielenie kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu budżetowego i kredytu na spłatę zobowiązań z lat ubiegłych

Gmina Biała Rawska ogłasza przetarg

  • Adres: 96230 Biała Rawska, ul. Jana Pawła II
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 468 159 377 , fax. 46 81 59 444
  • Data zamieszczenia: 2016-11-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Biała Rawska
    ul. Jana Pawła II 57
    96230 Biała Rawska, woj. łódzkie
    tel. 468 159 377, fax. 46 81 59 444
    REGON: 52787100000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu budżetowego i kredytu na spłatę zobowiązań z lat ubiegłych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 866 858 PLN (słownie złotych: osiemset sześćdziesiąt sześć tysięcy osiemset pięćdziesiąt osiem) i na spłatę zobowiązań z lat ubiegłych w wysokości 236 310 PLN (słownie złotych dwieście trzydzieści sześć tysięcy trzysta dziesięć). Wymagania szczegółowe związane z przedmiotem zamówienia: 1. Waluta kredytu: złoty polski (PLN) 2. Okres spłaty kredytu długoterminowego – lata 2017 – 2026, okres spłaty kredytu na spłatę zobowiązań z lat ubiegłych lata 2017 – 2021 okres karencji w spłacie kapitału od dnia uruchomienia I transzy kredytu do dnia 30 marca 2017 roku. Nie przewiduje się karencji w spłacie odsetek od zaciągniętego kredytu. 3. Spłata kapitału – od upływu okresu karencji, w okresach kwartalnych, na koniec każdego kwartału, począwszy od 31 marca 2017 r. 4. Wysokość spłaty kredytu na finansowanie inwestycji: w równych ratach kwartalnych po 21 671 zł, ostatnia rata w wysokości 21 689 zł, wysokość spłaty kredytu na spłatę zobowiązań w równych ratach kwartalnych po 11 815 zł, ostatnia rata w wysokości 11 825 zł. 5. Spłata odsetek – w okresach kwartalnych, na koniec każdego kwartału, w ratach malejących, na podstawie zawiadomienia przesłanego przez Bank. Dopuszcza się wstępne informowanie przez Bank w drodze faxu w terminie 7 dni przed datą płatności odsetek. Odsetki zamawiający rozpocznie spłacać w dniu 30.03.2017 r. 6. W przypadku, gdy termin spłaty raty kredytu czy odsetek przypadnie w dzień wolny od pracy, Kredytobiorca dokona wymaganej spłaty raty kredytu w pierwszym dniu roboczym następującym po wyznaczonej dacie spłaty. 7. Oprocentowanie – według zmiennej stopy procentowej, ustalonej, jako stopa bazowa powiększona o stałą marżę banku:  stopa bazowa: WIBOR dla jednomiesięcznych złotowych depozytów międzybankowych z ostatniego dnia notowań miesiąca poprzedzającego miesiąc spłaty kolejnej raty odsetkowej  stała dla całego okresu kredytowania marża banku Dla przygotowania oferty wykonawca zobowiązany jest przyjąć WIBOR 1M w wysokości 1,66% z dnia 03.11.2016 roku. Oprocentowaniu podlega kwota faktycznie wykorzystanego kredytu przyjmując rzeczywistą liczbę dni w miesiącu oraz założenie, że rok liczy 365 dni, ilość dni w roku przestępnym 366. Zmiana oprocentowania wynikająca ze stawki WIBOR 1M nie stanowi zmiany warunków umowy i nie wymaga jej wypowiedzenia. 8. Kredyt będzie uruchomiony po podpisaniu umowy najpóźniej do dnia 30.12.2016 r. Wykonawca postawi środki finansowe do dyspozycji Zamawiającego przez ich przelanie na rachunek bankowy Nr 85 9291 0001 0000 0723 2000 0080 BS Biała Rawska 9. W przypadku spłaty kredytu we wcześniejszym terminie, odsetki liczone będą do dnia spłaty kredytu, a nie do końca umowy. Zamawiający zastrzega możliwość przedterminowej spłaty kredytu jak również możliwość podpisania aneksu w sprawie wysokości spłat w poszczególnych latach, bez ponoszenia dodatkowych kosztów. O zmianie terminu spłaty kredytu zamawiający poinformuje w formie pisemnej wykonawcę. 10. Zamawiający nie przewiduje prowizji od udzielonego kredytu. 11. Kredyt będzie zabezpieczony w formie weksla in blanco wraz z deklaracją wekslową oraz oświadczeniem o dobrowolnym poddaniu się egzekucji w trybie przepisów Prawa bankowego. Przedmiotowe dokumenty będą kontrasygnowane przez skarbnika miasta i Gminy. 12. Dokumenty finansowe zamawiającego tj. budżet Gminy, prognoza długu Gminy oraz sprawozdania finansowe i opisowe z wykonania budżetu są dostępne na stronie internetowej www.bialarawska.pl 13. Wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 3a – obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę: Wykonawca zobowiązany jest do zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia: obsługa kredytu tj. w szczególności wyliczanie należnych odsetek do kredytu, informowanie o bieżącym stanie kredytu, jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 r. poz. 1666). Zamawiający wymaga zatrudnienia min. 1 osoby w wymiarze czasu pracy proporcjonalnym do wykonywanych czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia. Obowiązek ten dotyczy także podwykonawców - wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o prace wszystkich osób wykonujących wskazane wyżej czynności. 13.1 Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a pzp: 13.1.1 Wykonawca najpóźniej w terminie 5 dni od podpisania umowy przedłoży Zamawiającemu Oświadczenie o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wyznaczonych do realizacji zamówienia w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 r. poz. 1666) według wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do SIWZ, zawierające wykaz osób skierowanych do realizacji zamówienia wraz z przyporządkowaniem czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia (dotyczy to także pracowników podwykonawców). W przypadku wystąpienia konieczności zmiany osób oddelegowanych do wykonywania zamówienia wykonawca poinformuje o tym fakcie zamawiającego w terminie 5 dni od zaistnienia zmiany, przekazując w tym terminie aktualne oświadczenie. 13.1.2 Wykonawca zobowiązuje się, że Pracownicy wykonujący przedmiot umowy wskazani w Oświadczeniu będą w okresie realizacji umowy zatrudnieni na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 r., poz. 1666). 13.2 Uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a Pzp, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań: 13.2.1 Zamawiający dokonuje kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a Pzp na podstawie Oświadczenia, o którym mowa w pkt 13.1.1 SIWZ. 13.2.2 Za niewywiązanie się z obowiązku dotyczącego przedstawienia Oświadczenia, o którym mowa w pkt 3.4.1.1 SIWZ., Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne w wysokości 200 zł za każdy dzień opóźnienia. 13.3 Rodzaje czynności niezbędne do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: obsługa kredytu tj. w szczególności wyliczanie należnych odsetek do kredytu, informowanie o bieżącym stanie kredytu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66130000-0

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach