Przetargi.pl
Udzielenie kredytu długoterminowego inwestycyjnego w kwocie 5 000 000 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego w roku 2016

Gmina Stary Sącz ogłasza przetarg

  • Adres: 33-340 Stary Sącz, ul. Stefana Batorego 25
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 18 446 02 70 , fax. 18 446 02 73
  • Data zamieszczenia: 2016-06-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Stary Sącz
    ul. Stefana Batorego 25 25
    33-340 Stary Sącz, woj. małopolskie
    tel. 18 446 02 70, fax. 18 446 02 73
    REGON: 49189311500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.stary.sacz.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie kredytu długoterminowego inwestycyjnego w kwocie 5 000 000 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego w roku 2016
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu budżetowego w kwocie 5 000 000.00 zł (słownie: pięć milionów złotych), na warunkach określonych w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia - zwanych dalej SIWZ. 1. Wykonawca udzieli Zamawiającemu kredytu w walucie polskiej w kwocie do 5 000 000 zł (słownie: pięć milionów złotych) na warunkach określonych w SIWZ 2. Zamawiający przeznaczy środki z kredytu na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego, zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 885 ze zm.). 3. Kredyt udzielony będzie na okres od dnia zawarcia umowy do dnia 31.12.2023 r. 4. Wykonawca otworzy rachunek kredytowy najpóźniej w dniu zawarcia umowy kredytowej i prowadzić go będzie nieodpłatnie w okresie jej obowiązywania. 5. Wykonawca otworzy subkonto do rachunku kredytowego najpóźniej w dniu zawarcia umowy i prowadzić je będzie nieodpłatnie w trakcie realizacji niniejszej umowy kredytowej. 6. Wykonawca postawi do dyspozycji Zamawiającego środki kredytu w dniu podpisania umowy. 7. Wykonawca zadeklaruje w formularzu ofertowym termin uruchomienia wszystkich transz kredytu zgodnie z dyspozycjami Zamawiającego, przy założeniu, że dyspozycja taka przekazana zostanie Wykonawcy do godziny 10:00, przy czym: a. kwota transzy musi być dostępna dla Zamawiającego najpóźniej od godziny 8:30 czwartego dnia roboczego, następującego po dniu, w którym przekazano dyspozycję, b. w przypadku przekazania dyspozycji po godzinie 10:00 - kwota transzy musi być dostępna dla Zamawiającego najpóźniej od godziny 8:30 następnego dnia roboczego po dniu zadeklarowanym dla realizacji zleceń przekazanych do godziny 10:00. UWAGA: Termin uruchomienia transzy kredytu stanowi kryterium oceny ofert w niniejszym postępowaniu, którego opis zawarto w pkt. 13 niniejszej specyfikacji. Formularz ofertowy w zakresie terminu uruchomienia transzy należy wypełnić przy założeniu, że dyspozycja zostanie przekazana Wykonawcy do godziny 10:00, w następujący sposób: - W przypadku, gdy Wykonawca zadeklaruje uruchomienie transzy w dniu otrzymania dyspozycji - Zamawiający musi mieć możliwość korzystania z tych środków najpóźniej od godz. 13:00 - należy wpisać: 0; - W przypadku, gdy wykonawca zadeklaruje uruchomienie transzy w następnym dniu roboczym (od godziny 8:30), po dniu otrzymania dyspozycji od Zamawiającego - należy wpisać: 1; - W przypadku, gdy wykonawca zadeklaruje uruchomienie transzy począwszy od drugiego dnia roboczego (od godziny 8:30), po dniu otrzymania dyspozycji od Zamawiającego - należy wpisać: 2; - W przypadku, gdy wykonawca zadeklaruje uruchomienie transzy począwszy od trzeciego dnia roboczego (od godziny 8:30), po dniu otrzymania dyspozycji od Zamawiającego - należy wpisać: 3; - W przypadku, gdy wykonawca zadeklaruje uruchomienie transzy począwszy od czwartego dnia roboczego (od godziny 8:30), po dniu otrzymania dyspozycji od Zamawiającego - należy wpisać: 4. 8. Wykonawca uruchomi środki kredytu w wysokości i terminach wskazanych przez Zamawiającego w dyspozycjach składanych do Wykonawcy, bez składania odrębnego wniosku kredytowego podlegającego rozpatrzeniu. 9. Ostateczny termin wykorzystania kredytu upływa z dniem 31.12.2016 r. 10. Zamawiającemu przysługiwać będzie prawo do złożenia pisemnego oświadczenia o rezygnacji z dalszego wykorzystania kredytu. 11. Wykorzystanie kredytu następować będzie w walucie polskiej. 12. Kwota wykorzystanego kredytu będzie oprocentowana w stosunku rocznym, według zmiennej stopy procentowej. 13. Stopa procentowa o której mowa w pkt 12 będzie równa wysokości stawki bazowej powiększonej o marżę Wykonawcy, ustaloną na podstawie złożonej oferty. 14. Marżę Wykonawcy (m) należy określić jako stałą w całym okresie kredytowania, procentową część stawki WIBOR 3M, która posłuży do ustalenia oprocentowania kredytu (p) w poszczególnych, kwartalnych okresach obrachunkowych wg. wzoru: p [%] = WIBOR 3M [%] + (WIBOR 3M [%] x m[%]) np. dla: WIBOR 3M = 3%, m = 25% oprocentowanie wyniesie: p = 3% + (3% x 25%) = 3,75% Marżę należy podać w procentach, z dokładnością do trzech miejsc po przecinku (0,000%). 15. Zobowiązania Zamawiającego z tytułu odsetek od kredytu regulowane będą w kwartalnych okresach obrachunkowych. Oprocentowanie kredytu w okresie obrachunkowym ustalone zostanie jako suma zmiennej stawki bazowej WIBOR 3 M, z ostatniego notowania w kwartale, za który naliczane będą odsetki, powiększonej o marżę Wykonawcy ustaloną na podstawie złożonej oferty. 16. W każdym kwartalnym okresie obrachunkowym wchodzącym w skład umownego okresu kredytowania stopa oprocentowania kredytu będzie stała. 17. Odsetki będą naliczane na bazie 365 dni w roku, przy czym w kwartale przyjmuje się faktyczną liczbę dni kalendarzowych przypadających w danym kwartale, a każdy dzień za 1/365 część roku. 18. O wysokości stawki bazowej (WIBOR 3 M) stanowiącej podstawę obliczenia oprocentowania kredytu w danym kwartale oraz o kwocie naliczonych odsetek za dany kwartał, Zamawiający będzie powiadamiany pisemnie przez Wykonawcę w terminie do 5 dnia następnego kwartału. 19. Odsetki od wykorzystanego kredytu będą naliczane w kwartalnych okresach obrachunkowych, zgodnie z faktyczną liczbą dni kwartału kalendarzowego i płatne będą nie później niż 15 dnia kwartału następującego, po kwartale za który zostały naliczone przy czym: 1) pierwszy okres obrachunkowy liczony jest od dnia wypłaty pierwszej transzy kredytu i kończy się ostatniego dnia kwartału kalendarzowego, 2) ostatni okres obrachunkowy kończy się w dniu poprzedzającym całkowitą spłatę kredytu. 20. Kapitalizacja odsetek jest niedopuszczalna. 21. Zamawiającemu przysługuje prawo do przedterminowej spłaty całości lub części kredytu w terminie przez niego wskazanym, pod warunkiem uprzedniego pisemnego powiadomienia Wykonawcy, które zostanie doręczone osobiście lub za pośrednictwem poczty elektronicznej lub faksem nie później niż na 7 dni przed datą wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu. 22. W przypadku dokonania przez Zamawiającego przedterminowej spłaty części kredytu, Strony ustalą nowy harmonogram spłaty kredytu w formie aneksu do umowy. 23. Wcześniejsza spłata całości lub części kredytu nie oznacza jego wypowiedzenia. 24. Wykonawca nie będzie żądał żadnych opłat, prowizji lub innych pożytków z tytułu udzielonego kredytu niż opisane w specyfikacji. Jedyny koszt kredytu należny wykonawcy stanowić będą odsetki od wykorzystanego kredytu naliczane zgodnie z zapisami pkt 12-20. 25. Kredyt zostanie spłacony do dnia 31.12.2023 r. 26. Spłata kredytu nastąpi w 14 ratach zgodnie z harmonogramem stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ. 27. Karencja w spłacie kredytu do dnia 30.06.2017 r. 28. Harmonogram spłaty kredytu będzie stanowił Załącznik do Umowy. 29. Jeżeli data spłaty kredytu lub odsetek przypada na dzień ustawowo wolny od pracy uważa się, że termin został zachowany, jeżeli spłata nastąpiła w pierwszym dniu roboczym po terminie określonym w umowie kredytu. 30. Kwota spłaconego kredytu ani kwota przedterminowo spłacona nie podlega ponownemu wykorzystaniu. 31. Spłata kredytu będzie zabezpieczona w następujący sposób: weksel własny in blanco z wystawienia Zamawiającego wraz z deklaracją wekslową. 32. Dokumentację związaną z prawnym zabezpieczeniem stanowi: weksel własny in blanco z wystawienia Zamawiającego wraz z deklaracją wekslową. 33. Zamawiający przewiduje możliwość podpisania oświadczenia o poddaniu się egzekucji na podstawie art. 97 ust. 1 i 2 ustawy Prawo bankowe do wysokości 125% kwoty kredytu na okres do 6 miesięcy po dacie spłaty kredytu. 34. Dopuszcza się możliwość refinansowania kredytu, bez obciążania Zamawiającego dodatkowymi kosztami, przy czym Zamawiający powiadomi Wykonawcę o zamiarze refinansowania kredytu w trybie przewidzianym dla wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu. 35. Dopuszcza się w sytuacji, gdy w bieżącym roku budżetowym Zamawiający będzie znajdował się w dobrej sytuacji finansowej, że Zamawiający wykorzysta środki kredytu w niepełnej wysokości lub ich nie wykorzysta. 36. Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty oświadczenie, którego treść stanowi, iż zapisy Regulaminów w sprawie przedmiotowej usługi, obowiązujących u Wykonawcy a pozostające w sprzeczności z zapisami SIWZ nie będą obowiązywać w stosunku do Zamawiającego. 37. Przy wykonywaniu usługi wykonawca zobowiązany jest stosować przepisy obowiązującego prawa a w szczególności ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo Bankowe (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 128 ze zm.). 38. Zamawiający informuje, że z uwagi na specyfikę przedmiotu zamówienia, usługi związane z udzieleniem oraz obsługą kredytu nie mogą zostać powierzone podwykonawcom.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 661130005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Termin uruchomienia transzy
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.stary.sacz.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach