Przetargi.pl
Udzielenie kredytu długoterminowego do kwoty 940.878,00 PLN

Gmina Dobryszyce ogłasza przetarg

  • Adres: 97505 Dobryszyce, ul. Wolności
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 044 6811193, 6811168 , fax. 446 811 193
  • Data zamieszczenia: 2018-12-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Dobryszyce
    ul. Wolności 8
    97505 Dobryszyce, woj. łódzkie
    tel. 044 6811193, 6811168, fax. 446 811 193
    REGON: 59064797700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://dobryszyce.i-bip.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie kredytu długoterminowego do kwoty 940.878,00 PLN
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.1. Przedmiot zamówienia dotyczy udzielenia kredytu długoterminowego do kwoty 940.878,00 PLN (słownie: dziewięćset czterdzieści tysięcy osiemset siedemdziesiąt osiem złotych 00/100) na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów w wysokości 240.878,00 PLN oraz na pokrycie planowanego deficytu w 2018 roku – 700.000,00 PLN. 1.2. Zasady udzielania kredytu: 1) Kredyt, o którym mowa w pkt 3.5.1 SIWZ, uruchomiony będzie jednorazowo w terminie wskazanym w ofercie Wykonawcy, liczonym od dnia przekazania informacji dotyczącej udzielenia kredytu, nie później jednak niż do dnia 27.12.2018 roku. 1.3. Sposób udostępniania kredytu: Bank zobowiązuje się postawić do dyspozycji Kredytobiorcy jednorazowo w terminie wskazanym w ofercie Wykonawcy, liczonym od dnia przekazania informacji dotyczącej udzielenia kredytu, nie później jednak niż do dnia 27.12.2018 roku kredyt w łącznej kwocie do wysokości 940.878,00 PLN. 1.4. Terminy spłaty kredytu: 1) Spłata kredytu dokonywana będzie w 16 kwartalnych ratach: pierwsze 4 raty, każda po 75.000,00 PLN, kolejne 4 raty, każda po 25.000,00 PLN i kolejne 4 raty w kwocie po 85.219,50 PLN. Spłata nastąpi od dnia 31.03.2022 roku do dnia 31.12.2025 roku. Dokładne terminy spłaty, zostały określone w zestawieniu rat, stanowiącym Załącznik Nr 7 do SIWZ. Spłata rat odsetkowych odbywać się będzie w ostatnim dniu każdego miesiąca, na podstawie uzyskanej od Banku informacji o wysokość odsetek za dany okres rozliczeniowy, która to informacja będzie przekazywana Kredytobiorcy przez Bank do 25-ego każdego miesiąca. W przypadku, gdy termin spłaty kredytu lub odsetek przypadnie w dzień ustawowo wolny od pracy, to Zamawiający ureguluje wymaganą ratę w pierwszy dzień roboczy następujący po wyznaczonej dacie spłaty. 2) Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany warunków lub terminu, w tym również wcześniejszej spłaty kredytu, na podstawie pisemnego Wniosku Zamawiającego. Wówczas harmonogram spłat kredytu, o którym mowa w ppkt 3.5.4 poz. 1 SIWZ, będzie podlegał ponownemu ustaleniu. 1.5. Oprocentowanie kredytu: 1) Oprocentowanie na dany miesiąc rozliczeniowy wyliczane będzie w oparciu o stawkę WIBOR 1M dla depozytów jednomiesięcznych, obowiązującą w ostatnim dniu poprzedniego miesiąca lub ostatniego dnia roboczego przed datą (jeśli w danym dniu nie ma notowania), z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, powiększoną o marżę Banku stałą w okresie kredytowania. 2) Marża banku przedstawiona w ofercie nie może zostać podwyższona w trakcie trwania umowy o udzielenie kredytu. 1.6. Prowizja: 1) Zamawiający dopuszcza zastosowanie przez Wykonawców tylko jednej prowizji od udzielonego kredytu. 2) Kredytodawca nie pobiera żadnych dodatkowych prowizji lub opłat od przyznanego kredytu, w tym w szczególności: a) prowizji od wcześniejszej spłaty przez Kredytobiorcę całości lub części kredytu wraz z należnymi odsetkami, b) opłat lub prowizji z tytułu zmiany terminu spłat rat kapitałowych, c) prowizji za gotowość od niewykorzystanej części kredytu lub transzy kredytu za każdy dzień, w okresie od daty postawienia kredytu do dyspozycji Kredytobiorcy do dnia poprzedzającego dzień faktycznego wykorzystania. 1.7. Zabezpieczenie kredytu stanowić będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową. 1.8. Nie dopuszcza się naliczania żadnych innych dodatkowych opłat, np.: za prowadzenie rachunków, przelewy, od niewykorzystanej części kredytu. 1.9. Koszt kredytu stanowi kwota prowizji od udzielonego kredytu oraz odsetki płatne miesięcznie. 1.10. Ewentualne spory wynikłe w związku z realizacją przedmiotu zamówienia, będą rozstrzygane przez Sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego. 1.11. Zamawiający informuje ponadto, iż: 1) nie wyraża zgody na złożenie przez Skarbnika kontrasygnaty na wekslu in blanco i deklaracji wekslowej, 2) umowa w sprawie udzielenia kredytu zostanie opatrzona kontrasygnatą Skarbnika, 3) Zamawiający nie przewiduje karencji w spłacie odsetek, 4) naliczanie odsetek w trakcie trwania kredytu odbywać się będzie bez uwzględnienia lat przestępnych. 1.12. Informacje dotyczące kondycji finansowej Zamawiającego, dostępne są na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Dobryszyce: http://dobryszyce.i-bip.pl w Zakładce „Finanse Gminy”.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający, wymaga aby Wykonawca posiadał aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, obejmującej w szczególności udzielanie kredytów, wydane przez Komisję Nadzoru Finansowego, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Prawo Bankowe (t. j. Dz. U. z 2018r., poz. 2187 ze zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe Komisji Nadzoru Bankowego, inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo Bankowe.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wypełniony Formularz ofertowy wraz z wyceną sporządzony z wykorzystaniem wzoru stanowiącego Załącznik Nr 1 do SIWZ, 2) wykaz usług, które Wykonawca powierzy podwykonawcom – z wykorzystaniem wzoru określonego w Załączniku Nr 6 do SIWZ (zgodnie z punktem 26.2 SIWZ Wykonawca, który nie będzie powierzał usług podwykonawcom przy realizacji przedmiotu zamówienia, nie dołącza do oferty w/w załącznika), 3) w przypadku oferty wspólnej pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo winno być załączone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii, 4) w przypadku, gdy Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do zamówienia, lub jego części, polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych - zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zobowiązanie, o którym mowa w zdaniu pierwszym wykonawca załącza do oferty w formie pisemnej.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach