Przetargi.pl
UDZIELENIE KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO DLA GMINY PYSZNICA W 2020 ROKU

Gmina Pysznica ogłasza przetarg

  • Adres: 37-403 Pysznica, ul. Wolności 322 pok. nr 24
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 158 410 004 , fax. 158 410 017
  • Data zamieszczenia: 2020-10-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Pysznica
    ul. Wolności 322 pok. nr 24
    37-403 Pysznica, woj. podkarpackie
    tel. 158 410 004, fax. 158 410 017
    REGON: 83040911700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://pysznica.bip.gmina.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    UDZIELENIE KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO DLA GMINY PYSZNICA W 2020 ROKU
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: Udzielenie kredytu długoterminowego dla gminy Pysznica w 2020 roku 2. Rodzaj zamówienia: usługi. 3. Określenie przedmiotu zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 66113000-5 Usługi udzielania kredytu 4. Podstawowe dane o kredycie: 4.1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu w kwocie 3 958 000,00 zł (słownie: trzy miliony dziewięćset pięćdziesiąt osiem tysięcy złotych 00/100) na: 1) 1 899 473,13 zł na pokrycie planowanego deficytu, 2) 2 058 526,87 zł na spłatę rat wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów. 4.2. Pozostawienie kredytu do dyspozycji Zamawiającego od 4 listopada 2020 do 31 grudnia 2020 r. w tym: I transza w kwocie 2 058 526,87 zł do 6 listopada 2020 r. II transza w kwocie 1 000 000,00 zł do 30 listopada 2020 r. III transza w kwocie 899 473,13 zł do 21 grudnia 2020 r. Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania transzy kredytu. Dopuszcza się możliwość uruchomienia transz kredytu w innych terminach niż wyżej zakładany, ale nie później niż do 31.12.2020 r. 4.3. Spłata kredytu nastąpi w latach 2021-2028 w okresach kwartalnych (z zastrzeżeniem możliwości przedterminowej spłaty kredytu bez ponoszenia z tego tytułu żadnych dodatkowych kosztów) według następującego harmonogramu: Rok 2021: do 31 marca - 49 500,00 zł, do 30 czerwca - 49 500,00 zł do 30 września - 49 500,00 zł, do 31 grudnia - 49 500,00 zł. Rok 2022: do 31 marca - 50 000,00 zł, do 30 czerwca - 50 000,00 zł, do 30 września - 50 000,00 zł, do 31 grudnia - 50 000,00 zł. Rok 2023: do 31 marca - 150 000,00 zł do 30 czerwca - 150 000,00 złdo 30 września - 150 000,00 złdo 31 grudnia - 150 000,00 zł. Rok 2024: do 31 marca - 157 500,00 zł, do 30 czerwca - 157 500,00 zł, do 30 września - 157 500,00 zł, do 31 grudnia - 157 500,00 zł. Rok 2025: do 31 marca - 157 500,00 zł, do 30 czerwca - 157 500,00 zł, do 30 września - 157 500,00 zł do 31 grudnia - 157 500,00 zł. Rok 2026: do 31 marca - 150 000,00 zł do 30 czerwca - 150 000,00 zł, do 30 września - 150 000,00 zł, do 31 grudnia - 150 000,00 zł. Rok 2027: do 31 marca - 150 000,00 zł, do 30 czerwca - 150 000,00 zł, do 30 września - 150 000,00 zł, do 31 grudnia - 150 000,00 zł. Rok 2028: do 31 marca - 125 000,00 zł, do 30 czerwca - 125 000,00 zł, do 30 września - 125 000,00 zł, do 31 grudnia - 125 000,00 zł. 4.4. Terminy spłaty odsetek: raty odsetkowe płatne będą w terminach spłat rat kapitału kredytu tj. kwartalnie począwszy od 31.03.2021 r. do 31.12.2028 r. 4.5. Oprocentowanie kredytu będzie wg zmiennej stopy procentowej ustalonej w oparciu o stawkę WIBOR dla jednomiesięcznych złotowych depozytów międzybankowych powiększone o stałą w okresie kredytowania marżę Banku. 4.6. Opis sposobu obliczenia oprocentowania: zmienne oprocentowanie kredytu obliczane będzie na podstawie średniej arytmetycznej zmiennej stawki bazowej WIBOR 1M z poprzedniego miesiąca kalendarzowego i stałej marży banku w stosunku rocznym przedstawionej w ofercie. Oprocentowanie ulega zmianie każdego 1-go dnia miesiąca kalendarzowego w okresie kredytowania według stawki WIBOR 1 M za poprzedni miesiąc kalendarzowy, również w stosunku do pierwszego okresu odsetkowego uwzględnia się miesiąc poprzedzający dzień zaciągnięcia pierwszej transzy kredytu. 4.7. Wskazana w ofercie marża banku jest obowiązująca przez cały okres kredytowania. 4.8. Do obliczenia oprocentowania przyjmuje się, że rok liczy 365 dni, a miesiąc rzeczywistą liczbę dni. 4.9. Do wyliczenia oprocentowania kredytu w ofercie należy przyjąć średnią stawkę bazową WIBOR 1M na dzień 30.09.2020 roku, stałą marżę banku oraz planowany harmonogram spłat kapitału. 4.10. Naliczanie odsetek od kredytu odbywać się będzie w okresach kwartalnych. Bank zobowiązany jest do wyliczenia odsetek za każdy kwartał i przesłania obciążenia do Zamawiającego. 4.11. Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel „in blanco” wraz z deklaracją wekslową. 4.12. Zamawiający zastrzega sobie, że od przyznanego kredytu Wykonawca ( Bank ) nie pobierze żadnej prowizji od kredytu tj.: - prowizji przygotowawczej - prowizji od przyznanego kredytu - prowizji od wcześniejszej spłaty - prowizji od niewykorzystanej kwoty kredytu. 4.13. Ponadto Wykonawca (Bank) nie będzie pobierał opłat dodatkowych nie wynikających bezpośrednio z umowy i przedłożonej oferty. Zamawiający zastrzega sobie możliwość: wykorzystania mniejszej kwoty kredytu. Bank nie będzie naliczał odsetek: od kwoty niewykorzystanego kredytu, wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek dodatkowych kosztów. W przypadku wcześniejszej spłaty kredytu, odsetki liczone będą za okres jego faktycznego wykorzystania. Zamawiający w okresie kredytowania zastrzega sobie prawo do zmiany terminów oraz wysokości raty spłaty kredytu, (z zastrzeżeniem, że nie dotyczy to ostatecznego terminu spłaty kredytu, który pozostaje bez zmian oraz, ze nie wywoła to przekroczenia ustawowych poziomów wskaźników długu i obsługi zadłużenia Zamawiającego), w takim przypadku Bank nie będzie pobierał opłat, prowizji bankowych oraz innych opłat manipulacyjnych. 4.14. Rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą będą dokonywane w PLN. 5. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 6. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 7. Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy PZP. 8. Zamawiający nie przewiduje możliwości zawarcia umowy ramowej oraz wyboru najkorzystniejszej oferty stosując aukcję elektroniczną.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1) Nie podlegają wykluczeniu, 2) Spełniają następujące warunki udziału w postępowaniu dotyczące kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów. Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże się posiadaniem zezwolenia na prowadzenia działalności bankowej na terenie Polski, a także realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29.08.1997 roku Prawo Bankowe (Dz.U.2019.2357 t.j. z dnia 2019.12.05 ze zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo Bankowe.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: DOKUMENTY SKŁADANE WRAZ Z OFERTĄ - aktualne na dzień składania ofert: 1) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – załącznik nr 2 do SIWZ; 2) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia – załącznik nr 3 do SIWZ; 3) Inne dokumenty: a) wypełniony formularz ofertowy - o treści zgodnej z określoną we wzorze stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ b) pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia, w przypadku, gdy Wykonawca będzie polegał na zasobach innych podmiotów; c) pełnomocnictwo określające jego zakres w przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik; d) pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego Wykonawców występujących wspólnie (w tym: konsorcja, spółki cywilne) w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach