Miasto Leżajsk ogłasza przetarg
- Adres: 37-300 Leżajsk, Rynek
- Województwo: podkarpackie
- Telefon/fax: tel. 17 2427333, , fax. 17 2427333
- Data zamieszczenia: 2020-05-28
- Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Sekcja I - Zamawiający
- I.1. Nazwa i adres: Miasto Leżajsk
Rynek 1
37-300 Leżajsk, woj. podkarpackie
tel. 17 2427333, , fax. 17 2427333
REGON: 69058170300000 - Adres strony internetowej zamawiającego: www.miastolezajsk.pl
Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu
- II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
- II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
„Udzielenie kredytu długoterminowego” - II.1.2. Rodzaj zamówienia:
- II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Postępowanie jest prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 1843 z późn. zm.) zwanej dalej uPzp oraz aktów wykonawczych do tej ustawy. Zamawiający będzie stosował procedurę przewidzianą w art. 24 aa ust. 1 uPzp. Przedmiotem zamówienia jest „Udzielenie kredytu długoterminowego” Zamówienie jest podzielone na dwie oddzielne części: Część numer 1 – „Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 1 408 494,86 zł” Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 1 408 494,86 zł (słownie: jeden milion czterysta osiem tysięcy i czterysta dziewięćdziesiąt cztery złotych i 86/100) z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów. Część numer 2 – „Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 2 259 604,84 zł” Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 2 259 604,84 zł (słownie: dwa miliony dwieście pięćdziesiąt dziewięć tysięcy i sześćset cztery złotych oraz 84/100) z przeznaczeniem na wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, który związany jest z finansowaniem przyjętego do realizacji w 2020 roku zadania inwestycyjnego pn. „Kompleksowa rewitalizacja przestrzeni miejskiej w Leżajsku”. Standardy jakościowe cech przedmiotu zamówienia: Kredyt to umowa, na podstawie której Bank udostępnia Zamawiającemu określoną kwotę pieniędzy na określony czas i cel, w zamian za wynagrodzenie w postaci odsetek i ewentualnie prowizji. Cechy kredytu to: zwrotność, celowość i odpłatność. Parametry, tj. okres, w którym nastąpi zwrot pieniędzy i cel na jaki Zamawiający je zaciąga, zgodnie z obowiązującymi przepisami muszą być uprzednio ściśle określone przez organ stanowiący. Odnosi się to także do formy zabezpieczenia spłaty kredytu. W konsekwencji kwestia, która może być regulowana ogranicza się do odpłatności za użyczenie pieniądza (prowizja i odsetki), czyli ceny. Sam przedmiot udostępnienia – pieniądz nie może być przedmiotem standaryzacji jakościowej na poziomie procedury przetargowej, jak też nie dotyczą go koszty „cyklu życia” w rozumieniu ustawy Pzp. Przy obliczeniu ceny kredytów stosuje się następującą zasadę: Oprocentowanie kredytu ustala się w oparciu o stawkę WIBOR 3M liczoną dla danego miesiąca jako średnią arytmetyczną ogółu notowań z miesiąca poprzedzającego miesiąc naliczenia odsetek, powiększoną o stałą marże banku, której wartość będzie niezmienna w całym okresie kredytowania. Zamawiający nie przewiduje żadnych innych opłat. Waluta kredytu – zł polski (PLN). ZABEZPIECZENIE KREDYTU: Weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową podpisany przez Burmistrza Leżajska przy kontrasygnacie Skarbnika Miasta Leżajska. Dane dotyczące sytuacji finansowej Gminy Miasto Leżajsk, w tym sprawozdania budżetowe tj. Rb- Z, Rb-N, Rb-NDS, Rb-28S, Rb 27S roczne za 2019 rok oraz sprawozdania za I kwartał 2020 r. oraz opinie RIO (wszystkie dla poszczególnych lat) znajdują się na stronie internetowej Miasta Leżajska (zakładka „Budżet Miasta”). Inne dokumenty obrazujące sytuację finansową Miasta, w tym Uchwała budżetowa Miasta Leżajska na 2020 rok oraz Uchwała w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Leżajska na lata 2020 – 2025 znajdują się na stronie BIP Miasta Leżajska w zakładce Prawo lokalne. Ponadto Uchwała Nr XXI/132/20 Rady Miejskiej w Leżajsku z dnia 25 maja 2020 roku w sprawie zaciągnięcia w 2020 roku kredytu długoterminowego w wysokości 1 408 494,86 zł oraz Uchwała Nr XXI/133/20 Rady Miejskiej w Leżajsku z dnia 25 maja 2020 roku w sprawie zaciągnięcia w 2020 roku kredytu długoterminowego w wysokości 2 259 604,84 zł stanowią załączniki nr 5 i 6 do siwz. Stosownie do treści art. 29 ust. 3a uPzp Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks Pracy (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 1040) osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia: obsługa kredytu. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane powyżej czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie - nie krótszym niż 3 dni - Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane powyżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: 1) oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu pracownika/pracowników na podstawie umowy o pracę - zawierające informacje, w tym dane osobowe, niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w szczególności: imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę i wymiaru etatu oraz zakres obowiązków pracownika. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane powyżej czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej we wzorze umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane powyżej czynności. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. - II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
- II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
- III.2. Warunki udziału
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że jest uprawniony do wykonywania czynności bankowych zgodnie z odpowiednimi przepisami tj.: zezwolenie uprawniające do wykonywania czynności bankowych wydane przez Komisję Nadzoru Bankowego (lub inny, właściwy na podstawie przepisów prawa podmiot) zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo Bankowe (tj. Dz.U. z 2019 r. poz. 2357z późn. zm)
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Formularz ofertowy (wg załącznika nr 1 do siwz) wraz z dokumentem określającym sposób obliczenia ceny oferty 2) Oświadczenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu (art. 24 ust. 1 uPzp) oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu (art. 22 ust. 1b pkt 3 uPzp) - (wg załącznika nr 2 do siwz) 3) Pełnomocnictwo do występowania w imieniu Wykonawcy i zaciągania w jego imieniu zobowiązań. Musi być załączone w oryginale albo załączone jako kopia pełnomocnictwa uwierzytelniona notarialnie (jeśli dotyczy). 4) Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, na etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowiązany wskazać w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz o ile jest to wiadome, podać firmy podwykonawców (Wykonawca zamieszcza informacje w tym zakresie w oświadczeniu stanowiącym załącznik nr 2 do siwz).
Sekcja IV - Procedura przetargowa
- IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
- IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
- IV.2. Kryteria oceny ofert
- IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
- IV.3. Informacje administracyjne
- IV.3.5. Termin związania ofertą:
Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną
Podobne ogłoszenia o przetargach
- "Kredyt długoterminowy w kwocie 1.057.221,00 z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek oraz na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu"
Dodano: 2023-12-27 - "Kredyt długoterminowy w kwocie 1.057.221,00 z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek oraz na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu"
Dodano: 2023-12-13 - „Udzielenie kredytu długot. w wys. 909 112,00 zł dla Gm. Jasło z przezn. na finan. wkładu własnego do zad. inwest. „Przebudowa drogi wew. nr 362, 369/5, 369/8, 1403/1, 1403/8 w m. Niegłowice”
Dodano: 2023-12-13 - Udzielenie i obsługę kredytu długoterminowego w wysokości 2.000.000,00 zł z przeznaczeniem na pokrycie planowanego deficytu budżetu Gminy Jeżowe na 2023 rok.
Dodano: 2023-11-27 - Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 1 550 000,00 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu w kwocie 1 550 000,00 zł.
Dodano: 2023-11-22 - Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 994 000,00 zł dla Gminy Nowy Żmigród na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek
Dodano: 2023-10-30 - Usługa udzielenia kredytu długoterminowego w kwocie 2 104 313,00 zł
Dodano: 2023-09-07 - Zaciągnięcie kredytu długoterminowego w kwocie 2 430 000 zł
Dodano: 2022-12-21 - Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego
Dodano: 2021-03-22 - Udzielenie kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów
Dodano: 2021-02-23