Przetargi.pl
Udzielenie i obsługę kredytu złotowego długoterminowego w kwocie 3.500.000,00 zł

Gmina Dobrzyniewo Duże ogłasza przetarg

  • Adres: 16002 Dobrzyniewo Duże, ul. Białostocka
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 857 428 155 , fax. 857 197 147
  • Data zamieszczenia: 2018-12-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Dobrzyniewo Duże
    ul. Białostocka 25
    16002 Dobrzyniewo Duże, woj. podlaskie
    tel. 857 428 155, fax. 857 197 147
    REGON: 5065925000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.dobrzyniewo.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługę kredytu złotowego długoterminowego w kwocie 3.500.000,00 zł
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia: Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 3.500.000,00 zł przeznaczonego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego. 2. Dla potrzeb wyliczenia ceny kredytu uruchomienie nastąpi 31.12.2018 r., kwota kredytu 3.500.000,00 zł przy czym przy realizacji umowy Wykonawca uruchomi środki kredytu w wysokości i terminach wskazanych przez Zamawiającego, bez składania odrębnego wniosku kredytowego podlegającego rozpatrzeniu. 3. Ostateczny termin wykorzystania kredytu upływa z dniem 31.12.2018 rok. 4. Kredyt udzielony będzie na okres 7 lat i spłacany będzie w 28 ratach. 5. Kredyt może być niewykorzystany w całości. 6. W okresie kredytowania odsetki będą naliczane w oparciu o rzeczywistą liczbę dni występującą w danym roku. 7. Oprocentowanie kredytu – zmienne, wyrażone jako WIBOR 3 M, powiększony o marżę Banku, przy czym WIBOR 3M będzie stawką zmienną dla każdego okresu odsetkowego. Oprocentowaniu podlega kwota faktycznie wykorzystanego kredytu. Zmiana oprocentowania dokonywana będzie w okresach kwartalnych w pierwszym dniu roboczym każdego kwartału kalendarzowego w oparciu o stawkę WIBOR 3M obowiązującą w pierwszym dniu roboczym danego kwartału kalendarzowego. Marża Banku będzie wielkością stałą wyrażoną w procentach w skali roku i będzie obowiązywała przez cały okres kredytowania .Zmiana oprocentowania wynikająca ze zmiany stawki WIBOR 3 M nie stanowi zmiany warunków umowy i nie wymaga jej wypowiedzenia. Dla przygotowania oferty wykonawca zobowiązany jest przyjąć WIBOR 3 M obowiązujący na dzień 06.11.2018 r. 8. Jeżeli dzień płatności raty i odsetek przypada na dzień ustawowo wolny od pracy to termin płatności upływać będzie w ostatnim dniu roboczym poprzedzającym ustalony termin. 9. Bank nie będzie pobierał innych prowizji i opłat związanych z obsługą kredytu za wyjątkiem monitów wzywających do spłaty zadłużenia przeterminowanego oraz czynności windykacyjnych. 10. Zamawiający zastrzega: a) prawo do przedterminowej spłaty całości lub części kredytu lub do odroczenia terminu spłaty ustalonych rat kredytu i odsetek bez ponoszenia jakichkolwiek opłat. O zmianie terminu spłaty kredytu Zamawiający poinformuje w formie pisemnej Wykonawcę. b) w przypadku niepełnego wykorzystania kredytu lub odstąpienie od wykorzystania kwoty kredytu Zamawiający nie ponosi dodatkowych opłat lub prowizji, c) Zamawiający nie przewiduje prowizji od uruchomienia kredytu. d) Wszelkie dodatkowe koszty związane z udzieleniem kredytu Zamawiającemu, obciążają Wykonawcę. 11. Odsetki od zadłużenia przeterminowanego nie mogą być wyższe niż odsetki podstawowe + 3 punkty procentowe. 12. Wszelkie rozliczenia pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą będą prowadzone w walucie polskiej (PLN). 13. Formą zabezpieczenia kredytu jest weksel In blanko wraz z deklaracją wekslową wystawiony przez zamawiającego. 14. Zamawiający wyraża zgody na podpisanie oświadczenia o poddaniu się egzekucji zgodnie z art. 97 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe oraz nie złoży oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie art. 777 par. 1 pkt 5 k.p.c. 15. Zamawiający dopuszcza możliwość zamieszczenia na wekslu In blanko kontrasygnaty Skarbnika Gminy, która będzie polegała na zamieszczeniu na wekslu podpisu Skarbnika z dopiskiem – Kontrasygnują- oraz wskazaniu funkcji osoby kontrasygnującej weksel – Skarbnik Gminy. Zamieszczenie na wekslu podpisu Skarbnika nie będzie traktowane jako udzielenie poręczenia wekslowego tylko jako podpis warunkujący zobowiązania wystawcy weksla – jednostki samorządu terytorialnego. 16. W celu podpisania umowy kredytowej oprocentowanie ustalone zostanie na podstawie stawki bazowej WIBOR 3 M notowanej na dwa dni robocze przed podpisaniem umowy kredytu , powiększonych o marżę banku stałą w okresie kredytowania. 17. Przewiduje się spłatę kredytu w następujący sposób: 28 rat w kwocie 125.000 zł. 18. Na rachunkach Gminy w bankach nie ciążą zajęcia egzekucyjne. 19. Gmina nie posiada zaległych zobowiązań w bankach, ZUS i US. 20. W gminie nie był prowadzony program postępowania naprawczego w rozumieniu ustawy z dnia 27.08.2009 r. o finansach publicznych. 21. Zamawiający nie udzielił gwarancji i poręczeń innym podmiotom. 22. Zamawiający nie posiada podpisanych umów publiczno-prawnych. 23. Spłata kredytu do dnia 31.12.2025r. 24. Wszelkie dane finansowe Gminy Dobrzyniewo Duże oraz sprawozdania dostępne są na stronie internetowej Zamawiającego pod adresem http://bip.ug.dobrzyniewoduze.wrotapodlasia.pl/budzet/
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: 1) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów to jest posiada: aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, a także na realizację usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo bankowe (Dz. U z 2018r, poz. 2187 z późn. zm.), a w przypadku banków państwowych, pisemne oświadczenie, że bank prowadzi działalność na podstawie stosownego rozporządzenia Rady Ministrów z podaniem rocznika, numeru i pozycji właściwego Dziennika Ustaw zawierającego rozporządzenie o utworzeniu banku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia każdy wykonawca, w celu potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu, zobowiązany jest złożyć do oferty oddzielnie oświadczenie o którym mowa w Rozdz. VII pkt 1 SIWZ, czyli oświadczenie wstępne (na lub wg załącznika nr 2 do SIWZ). 2. W przypadku, gdy Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polega na zasobach innych podmiotów, Wykonawca zobowiązany jest: 1) zamieścić informacje o tych podmiotach we wstępnym oświadczeniu wykonawcy, składanym na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, dotyczącym spełnienia warunków udziału w postępowaniu i niepodlegania wykluczeniu – w załączniku nr 2 do SIWZ, 2) złożyć oświadczenie, że w stosunku do podmiotu, na którego zasoby powołuje się w niniejszym postępowaniu, nie zachodzą podstawy wykluczenia z postępowania – w załączniku nr 2 do SIWZ, 3) złożyć dokumenty, w szczególności zobowiązanie innych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (na lub wg. załącznika nr 4 do SIWZ), które określa w szczególności: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp, wraz z innymi wykonawcami, którzy złożyli oferty w tym postepowaniu – Załącznik nr 3 do SIWZ. 4. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiazania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach