Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu lub pożyczki długoterminowej na sfinansowanie deficytu budżetu gminy w 2018 roku

Gmina Miasto Wąbrzeźno ogłasza przetarg

  • Adres: 87-200 Wąbrzeźno, ul. Wolności
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 56 6884500 , fax. 56 6882748
  • Data zamieszczenia: 2018-08-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasto Wąbrzeźno
    ul. Wolności 18
    87-200 Wąbrzeźno, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 56 6884500, fax. 56 6882748
    REGON: 871118780
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.wabrzezno.com

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu lub pożyczki długoterminowej na sfinansowanie deficytu budżetu gminy w 2018 roku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    2. Przedmiotem zamówienia jest usługa udzielenia i obsługi kredytu lub pożyczki długoterminowej na sfinansowanie deficytu budżetu gminy w 2018 roku w wysokości 4.800.000,00 PLN. 3. Kredyt/pożyczka będąca przedmiotem zamówienia służyć będzie sfinansowaniu inwestycji zaplanowanych w załączniku Nr 3 do Uchwały Nr XXXIV/204/17 Rady Miasta Wąbrzeźno z dnia 20 grudnia 2017 r. w sprawie budżetu miasta na 2018 r. Szczegółowe informacje, dotyczące przedmiotu zamówienia 1. Kwota kredytu/pożyczki pozostawiona do dyspozycji zamawiającego w dniu podpisania umowy 4.800.000,00 PLN 2. Okres kredytowania /pożyczki do 20 grudnia 2030 r. 3. Karencja w spłacie kredytu/pożyczki do 19 września 2019 r. 4. Spłata kapitału • 2019 r. – 4 raty po 25.000,00 zł • 2020 r. – 11 rat każda po 8.333,00 zł i 12 rata w kwocie 8.337,00 zł • 2021r. – 12 rat każda po 25.000,00 zł • 2022 r. – 11 rat każda po 41.666,67 zł i 12 rata w kwocie 41.666,63 zł • 2023 r. – 11 rat każda po 41.666,67 zł i 12 rata w kwocie 41.666,63 • 2024 r. – 11 rat każda po 41.666,67 zł i 12 rata w kwocie 41.666,63 zł • 2025 r. - 11 rat każda po 41.666,67 zł i 12 rata w kwocie 41.666,63 zł • 2026 r. - 11 rat każda po 41.666,67 zł i 12 rata w kwocie 41.666,63 zł • 2027 r. - 11 rat każda po 41.666,67 zł i 12 rata w kwocie 41.666,63 zł • 2028 r. - 11 rat każda po 41.666,67 zł i 12 rata w kwocie 41.666,63 zł • 2029 r. – 11 rat każda po 41.666,67 zł i 12 rata w kwocie 41.666,63 zł • 2030 r. – 12 rat każda po 25.000,00 zł 5. Zabezpieczenie Weksel in blanco 4. Wykonawca udzieli zamawiającemu w 2018 roku kredytu w walucie polskiej w kwocie do 4.800.000,00 PLN (słownie: cztery miliony osiemset tysięcy złotych 00/100) na warunkach określonych w umowie. 5. Wcześniejsza spłata kredytu lub pożyczki nie spowoduje żadnych konsekwencji finansowych dla zamawiającego. 6. Zamawiający nie zapłaci prowizji za gotowość kredytową/pożyczkową wykonawcy. 7. Zamawiający nie zapłaci prowizji od uruchomienia kredytu. 8. Zamawiający nie zapłaci prowizji ani żadnych innych kosztów w przypadku restrukturyzacji długu w przyszłości. 9. Poza kwotami określonymi w ofercie, tj. oprocentowaniem kredytu lub pożyczki wykonawca nie pobierze żadnych innych opłat i prowizji. 10. Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania pełnej kwoty przyznanego kredytu oraz prawo wcześniejszej jego spłaty bez dodatkowych opłat i prowizji. 11. Zamawiający zastrzega sobie prawo do negocjacji kwot i terminów spłat kapitału. 12. Wykonawca zobowiązuje się zagwarantować przyjęcie przedterminowej spłaty części lub całości kredytu bez obciążenia zamawiającego dodatkowymi kosztami po uprzednim powiadomieniu wykonawcy przez zamawiającego w terminie 7 dni przed dniem dokonania spłaty, o zamiarze dokonania takiej spłaty. 13. Odsetki od wykorzystanego kredytu naliczane będą od dnia powstania zadłużenia do dnia poprzedzającego spłatę. 14. O zmianie oprocentowania wykonawca będzie każdorazowo zawiadamiał zamawiającego w formie pisemnej, podając jednocześnie obowiązujące w danym okresie wysokości odsetek. 15. Spłata odsetek będzie następowała do 20 każdego miesiąca (włącznie). 16. Jeżeli data spłaty kredytu przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, uważa się, że termin został zachowany, jeżeli spłata nastąpiła w pierwszym dniu roboczym po terminie określonym w umowie. 17. Zamawiający nie zapłaci prowizji za gotowość kredytową wykonawcy. Zamawiający nie zapłaci prowizji ani żadnych innych kosztów w przypadku restrukturyzacji długu w przyszłości. 18. Marża bankowa jest wielkością stałą przez cały okres kredytowania. 19. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany harmonogramu spłaty kredytu w przypadku zmiany sytuacji finansowej zamawiającego, tj. gdy w okresie obowiązywania umowy kredytowej zaistnieje zagrożenie przekroczenia relacji, o której mowa w art. 243 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 2077), wówczas zamawiający może zwrócić się do wykonawcy z wnioskiem o zmianę harmonogramu spłat, który zostanie zaakceptowany przez obie strony umowy. 20. Wykonawca nie może uzależnić udzielenia kredytu od przyjęcia bankowej obsługi zamawiającego oraz od ubezpieczenia kredytu przez zamawiającego. Wykonawca do obsługi, winien otworzyć rachunek techniczny – bez opłat i prowizji. 21. Wykonawca nie będzie wymagał innego zabezpieczenia zaciągniętego kredytu poza wekslem in blanco wraz z deklaracją wekslową przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy Miasto Wąbrzeźno. 22. Zamawiający wyraża zgodę na zaoferowanie przez wykonawcę kredytu ze środków pochodzących z Europejskiego Banku Inwestycyjnego. 23. Wszędzie, gdzie jest mowa o kredycie rozumie się przez to kredyt lub pożyczkę. Tam, gdzie ewentualnie użyto sformułowania „bank” należy przez to rozumieć wykonawcę, który udzieli zamawiającemu kredytu lub pożyczki. 24. Stawka bazowa ustalana będzie w okresach kwartalnych, zgodnie z notowaniami stawki Wibor 3M na dwa dni robocze przed rozpoczęciem nowego okresu odsetkowego. 25. Wszelkie płatności, wynikające z umowy będą płatne w złotych polskich. 26. Z uwagi na specyfikę przedmiotu zamówienia i konieczność sporządzenia przez wykonawców analiz finansowych zamawiający informuje, iż niezbędne dokumenty finansowe pomocne przy tej analizie są dostępne na stronie internetowej Urzędu Miasta Wąbrzeźno w zakładce BIP Finanse gminy, znajdującej się w Dziale: Ogłoszenia i informacje. Link do strony: http://mst-wabrzezno.rbip.mojregion.info 27. Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osoby wykonujące wskazane przez zamawiającego czynności związane z obsługą administracyjno – księgową w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 917 ze zm.). 28. Wykonawca najpóźniej w terminie 7 dni od dnia podpisania jest zobowiązany do złożenia oświadczenia, że osoby, które będą wykonywać czynności wskazane w ust. 27 są zatrudnione na umowę o pracę. 29. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie jakie czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy. 30. W przypadku, gdy wykonawca będzie realizował zamówienie przy udziale podwykonawców, każdorazowo jest on zobowiązany do przekazania zamawiającemu, najpóźniej na 7 dni przed rozpoczęciem realizacji usługi przez podwykonawcę oświadczenia podwykonawcy o treści wskazanej w ust. 29. 31. Każdorazowo na żądanie zamawiającego, w terminie wskazanym przez zamawiającego, nie krótszym niż 7 dni roboczych, wykonawca zobowiązuje się przedłożyć do wglądu: a) poświadczone za zgodność z oryginałem przez wykonawcę kopie umów o pracę zawartych przez wykonawcę lub podwykonawcę z osobami skierowanymi do wykonywania prac określonych w ust. 27 (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, b) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy, c) poświadczoną przez wykonawcę za zgodność z oryginałem kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. 32. Niezłożenie przez wykonawcę dokumentów w wyznaczonym przez zamawiającego terminie, o których mowa w ust. 30 - 31 w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ust. 27 czynności. 33. W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ust. 27 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) przeprowadzenia kontroli na miejscu wykonywania świadczenia; b) w przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 34. Wykonawca zobowiązany jest do uiszczenia zamawiającemu kary umownej z tytułu niedopełnienia przez wykonawcę wymogu, o którym mowa w ust. 27 za każdą osobę, wobec której wykonawca nie dopełnił obowiązku zatrudnienia na podstawie umowy o pracę w wysokości 500,00 zł za każdy dzień zwłoki, za każdego pracownika. 35. Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 4 ustawy Pzp.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca wykaże, że posiada zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Rzeczpospolitej Polskiej, a także realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 1876 ze zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy wymienionej w art. 193, tj. ustawy z 31 stycznia 1989 r. – Prawo bankowe.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wypełniony formularz ofertowy. 2. Oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej. 3. Zobowiązanie innych podmiotów do oddania do dyspozycji wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 4. W przypadku złożenia oferty wspólnej - pełnomocnictwo udzielone liderowi. 5. Pełnomocnictwo (oryginał lub kopia notarialnie potwierdzona za zgodność z oryginałem) osoby lub osób podpisujących ofertę - jeżeli upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio z załączonych dokumentów(lub ich odpowiednika w danym kraju).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach