Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów z lat ubiegłych do kwoty 3 700 000,00 PLN

Gmina Lipnica Murowana ogłasza przetarg

  • Adres: 32-724 Lipnica Murowana, Lipnica Murowana
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. +48146852100 , fax. +48146852102
  • Data zamieszczenia: 2018-08-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Lipnica Murowana
    Lipnica Murowana 44
    32-724 Lipnica Murowana, woj. małopolskie
    tel. +48146852100, fax. +48146852102
    REGON: 851660602
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lipnicamurowana.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów z lat ubiegłych do kwoty 3 700 000,00 PLN
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zadanie ”Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów z lat ubiegłych do kwoty 3 700 000,00 PLN” (słownie: trzy miliony siedemset tysięcy złotych 00/100) 2. Karencja w spłacie rat kapitałowych kredytu do 29.04.2019 r. 3. Spłata kredytu od dnia 30.04.2019 r. do 31.12.2028 r. w 117 ratach miesięcznych (w ostatnim dniu roboczym miesiąca) w latach i terminach: 30 kwiecień 2019 r. 46 000,00 31 maj 2019 r. 31 500,00 30 czerwiec 2019 r. 31 500,00 31 lipiec 2019 r. 31 500,00 31 sierpień 2019 r. 31 500,00 30 wrzesień 2019 r. 31 500,00 31 październik 2019 r. 31 500,00 30 listopad 2019 r. 31 500,00 31 grudzień 2019 r. 31 500,00 31 styczeń 2020 r. 31 500,00 28 luty 2020 r. 31 500,00 31 marzec 2020 r. 31 500,00 30 kwiecień 2020 r. 31 500,00 31 maj 2020 r. 31 500,00 30 czerwiec 2020 r. 31 500,00 31 lipiec 2020 r. 31 500,00 31 sierpień 2020 r. 31 500,00 30 wrzesień 2020 r. 31 500,00 31 październik 2020 r. 31 500,00 30 listopad 2020 r. 31 500,00 31 grudzień 2020 r. 31 500,00 31 styczeń 2021 r. 31 500,00 28 luty 2021 r. 31 500,00 31 marzec 2021 r. 31 500,00 30 kwiecień 2021 r. 31 500,00 31 maj 2021 r. 31 500,00 30 czerwiec 2021 r. 31 500,00 31 lipiec 2021 r. 31 500,00 31 sierpień 2021 r. 31 500,00 30 wrzesień 2021 r. 31 500,00 31 październik 2021 r. 31 500,00 30 listopad 2021 r. 31 500,00 31 grudzień 2021 r. 31 500,00 31 styczeń 2022 r. 31 500,00 28 luty 2022 r. 31 500,00 31 marzec 2022 r. 31 500,00 30 kwiecień 2022 r. 31 500,00 31 maj 2022 r. 31 500,00 30 czerwiec 2022 r. 31 500,00 31 lipiec 2022 r. 31 500,00 31 sierpień 2022 r. 31 500,00 30 wrzesień 2022 r. 31 500,00 31 październik 2022 r. 31 500,00 30 listopad 2022 r. 31 500,00 31 grudzień 2022 r. 31 500,00 31 styczeń 2023 r. 31 500,00 28 luty 2023 r. 31 500,00 31 marzec 2023 r. 31 500,00 30 kwiecień 2023 r. 31 500,00 31 maj 2023 r. 31 500,00 30 czerwiec 2023 r. 31 500,00 31 lipiec 2023 r. 31 500,00 31 sierpień 2023 r. 31 500,00 30 wrzesień 2023 r. 31 500,00 31 październik 2023 r. 31 500,00 30 listopad 2023 r. 31 500,00 31 grudzień 2023 r. 31 500,00 31 styczeń 2024 r. 31 500,00 28 luty 2024 r. 31 500,00 31 marzec 2024 r. 31 500,00 30 kwiecień 2024 r. 31 500,00 31 maj 2024 r. 31 500,00 30 czerwiec 2024 r. 31 500,00 31 lipiec 2024 r. 31 500,00 31 sierpień 2024 r. 31 500,00 30 wrzesień 2024 r. 31 500,00 31 październik 2024 r. 31 500,00 30 listopad 2024 r. 31 500,00 31 grudzień 2024 r. 31 500,00 31 styczeń 2025 r. 31 500,00 28 luty 2025 r. 31 500,00 31 marzec 2025 r. 31 500,00 30 kwiecień 2025 r. 31 500,00 31 maj 2025 r. 31 500,00 30 czerwiec 2025 r. 31 500,00 31 lipiec 2025 r. 31 500,00 31 sierpień 2025 r. 31 500,00 30 wrzesień 2025 r. 31 500,00 31 październik 2025 r. 31 500,00 30 listopad 2025 r. 31 500,00 31 grudzień 2025 r. 31 500,00 31 styczeń 2026 r. 31 500,00 28 luty 2026 r. 31 500,00 31 marzec 2026 r. 31 500,00 30 kwiecień 2026 r. 31 500,00 31 maj 2026 r. 31 500,00 30 czerwiec 2026 r. 31 500,00 31 lipiec 2026 r. 31 500,00 31 sierpień 2026 r. 31 500,00 30 wrzesień 2026 r. 31 500,00 31 październik 2026 r. 31 500,00 30 listopad 2026 r. 31 500,00 31 grudzień 2026 r. 31 500,00 31 styczeń 2027 r. 31 500,00 28 luty 2027 r. 31 500,00 31 marzec 2027 r. 31 500,00 30 kwiecień 2027 r. 31 500,00 31 maj 2027 r. 31 500,00 30 czerwiec 2027 r. 31 500,00 31 lipiec 2027 r. 31 500,00 31 sierpień 2027 r. 31 500,00 30 wrzesień 2027 r. 31 500,00 31 październik 2027 r. 31 500,00 30 listopad 2027 r. 31 500,00 31 grudzień 2027 r. 31 500,00 31 styczeń 2028 r. 31 500,00 28 luty 2028 r. 31 500,00 31 marzec 2028 r. 31 500,00 30 kwiecień 2028 r. 31 500,00 31 maj 2028 r. 31 500,00 30 czerwiec 2028 r. 31 500,00 31 lipiec 2028 r. 31 500,00 31 sierpień 2028 r. 31 500,00 30 wrzesień 2028 r. 31 500,00 31 październik 2028 r. 31 500,00 30 listopad 2028 r. 31 500,00 31 grudzień 2028 r. 31 500,00 4. Spłata odsetek na bieżąco w terminach miesięcznych (w ostatnim dniu roboczym miesiąca). Odsetki będą naliczane od kwoty rzeczywistego zadłużenia. 5. Zabezpieczenie - weksel własny in blanco z deklaracją wekslową. 6. Na wekslu i deklaracji wekslowej oraz na umowie kredytowej zostanie złożona kontrasygnata Skarbnika Gminy. 7. Do wyliczenia kosztu kredytu przyjmuje się uruchomienie trzech szacunkowych transz: I transza do 27.08.2018 r. w kwocie 1 600 000,00 zł, II transza do 22.10.2018 r. w kwocie 600 000,00 zł, III transza do 20.11.2018 r. w kwocie 1 500 000,00 zł. 8. Wysokość i termin przekazania środków będą każdorazowo uzgodnione z Wykonawcą i przedkładane w postaci wniosku przed uruchomieniem transzy faksem lub e-mail. 9. Wykonawca zobowiązany będzie do uruchomienia poszczególnych transz kredytu zgodnie z terminem zadeklarowanym w ofercie. 10. Kredyt udzielony w oparciu o zmienną stopę procentową na podstawie stawki referencyjnej WIBOR 1M, powiększonej o oferowaną marżę banku. Przez okres spłaty kredytu oferowana marża nie może zostać podwyższona. 11. Do obliczenia wysokości odsetek przyjmuje się WIBOR 1M na dzień 16.07.2018 r. oraz marżę banku. 12. Nie przewiduje się dodatkowych prowizji i opłat. 13. Zamawiający zastrzega możliwość skrócenia okresu spłaty kredytu oraz do niewykorzystania całości kwoty kredytu, zmiany terminów wypłaty poszczególnych transz kredytu oraz przesunięcia terminów spłat rat kredytu. 14. W przypadku niewykorzystania przez Zamawiającego części kredytu lub dokonania wcześniejszej spłaty części kredytu, Strony ustalą nowy harmonogram spłaty w formie aneksu do umowy. 15. Zamawiający z tytułu niewykorzystania kwoty kredytu w całości nie będzie ponosił dodatkowych kosztów (opłat, prowizji). 16. Na rachunkach bankowych Gminy nie ciążą zajęcia egzekucyjne. Gmina nie posiada zaległych zobowiązań w bankach. 17. Nie przewiduje się dokumentowania wykorzystania kredytu. 18. Inne dokumenty nie załączone do specyfikacji istotnych warunków zamówienia a wymagane przez bank, który wygra przetarg, zostaną doręczone przed podpisaniem umowy kredytowej. 19. W trakcie niniejszego postępowania przetargowego zamawiający nie będzie wytwarzał dla Wykonawców żadnych dokumentów do oceny zdolności kredytowej, oprócz stanowiących załączniki do niniejszej SIWZ, gdyż wszelkie informacje, w tym o wielkości budżetu i uchwałach podejmowanych przez Radę Gminy są zamieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej (www.lipnicamurowana.pl), a jednocześnie banki dysponują Biuletynem Informacji Kredytowej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: . Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie 15 000, 00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) w pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359 i 2260 oraz 2017 r. poz. 1089), 3. Wadium w formie pieniężnej Wykonawca wpłaca przelewem na rachunek Zamawiającego, w BSRz o/Nowy Wiśnicz na konto nr 31 8589 0006 0230 0000 0837 0005. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli przed upływem terminu składania ofert znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 4. Wadium wnoszone w formie poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez Polską Agencję Przedsiębiorczości należy złożyć w formie oryginału u Skarbnika Gminy pokój nr 3. Kopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy załączyć do oferty. Nie należy załączać oryginału dokumentu wadialnego do oferty. 5. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający identyfikację złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny z podaniem imienia i nazwiska. Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowo, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy prawo zamówień publicznych. 6. Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert. Wadium składane w formach wymienionych w ust. 2 pkt 2) – 5) musi mieć datę początkową ważności równą, co najmniej dniu upływu terminu składania ofert, a datę końcową ważności upływającą najwcześniej ostatnim dniu związania ofertą oraz posiadać stosowne zapisy określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunek zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że posiada zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej a także realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29.08.1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2017 poz. 1876 t.j.) a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy. Ocena spełniania ww. warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia – nie spełnia w oparciu o informacje przedstawione w dokumentach.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Zobowiązanie innych podmiotów, o którym mowa w dz.VI.1. ust 3 SIWZ – na załączniku Nr 5 do SIWZ, (jeżeli dotyczy) 2. Pełnomocnictwo, jeżeli oferta będzie podpisana przez pełnomocnika podmiotów występujących wspólnie (konsorcja, spółki cywilne) zgodnie z obowiązkiem wynikającym z art.23 ust. 1 i 2 ustawy lub w imieniu wykonawcy, (jeżeli ofertę i załączone do niej dokumenty podpisują osoby nieujawnione w rejestrze lub ewidencji, do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwa udzielone przez osobę/osoby ujawnioną w rejestrze lub ewidencji), pełnomocnictwo musi zawierać stwierdzenie, że upełnomocnieni są uprawnieni do zaciągania zobowiązań w imieniu wykonawcy lub podmiotów występujących wspólnie; 3. Wykaz dokumentów, które wykonawca zastrzega, jako niejawne dla innych uczestników postępowania i osób trzecich (poza członkami komisji przetargowej), stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert, zastrzegł, że nie mogą być one udostępniane oraz wykazał, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawy. Dokumenty podmiotów zagranicznych: 1) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w dz.VI.2. ust. 1–3 przedkłada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2) Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o którym mowa w ust. 1) powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby – wystawione zgodnie z terminami określonymi powyżej w ust. 1.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach