Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości do 2.170.000,00 zł z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu budżetu i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek .

Gmina Mełgiew ogłasza przetarg

  • Adres: 21007 Mełgiew, ul. Partyzancka
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 81 460 57 00 , fax. 81 460 57 90
  • Data zamieszczenia: 2018-11-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Mełgiew
    ul. Partyzancka 2
    21007 Mełgiew, woj. lubelskie
    tel. 81 460 57 00, fax. 81 460 57 90
    REGON: 43101958900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://ugmelgiew.bip.lubelskie.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości do 2.170.000,00 zł z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu budżetu i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek .
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pn.: Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości do 2.170.000,00 zł z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu budżetu i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek . 3.2. Kody i nazwy wg. Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): CPV: 66113000-5- usługi udzielania kredytu 3.3. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia: Kwota kredytu: do 2.170.000,00 zł 3.4. Spłatę planowanego kredytu długoterminowego przewiduje się na lata 2019-2023, w następujących sumach i terminach: 1) spłaty kapitału w następujących ratach: a) do 31 grudnia 2019 r – podzielone na 2 płatności z terminem: 30.06.2019r – 90 000 zł, do 31.12.2019r. – 90 000 zł; b) do 31 grudnia 2020 r – podzielone na 2 płatności z terminem: 30.06.2020r – 90 000 zł, do 31.12.2020r. – 90 000 zł; c) do 31 grudnia 2021 r – podzielone na 2 płatności z terminem: 30.06.2021r – 310 000 zł, do 31.12.2021r. – 300 000 zł; d) do 31 grudnia 2022 r – podzielone na 2 płatności z terminem: 30.06.2022r – 300 000 zł, do 31.12.2022r. – 300 000 zł; e) do 31 grudnia 2023 r – podzielone na 2 płatności z terminem: 30.06.2023r – 300 000 zł, do 31.12.2023r. – 300 000 zł; 3.5. Warunki udzielenia kredytu: 1. Zamawiający zastrzega sobie możliwość pobrania całej kwoty jednorazowo bądź w transzach, przy czym Wykonawca uruchomi środki kredytu w wysokości i terminach wskazanych przez Zamawiającego, bez składania odrębnego wniosku kredytowego podlegającego rozpatrzeniu. O terminie wypłaty i wysokości każdej transzy Zamawiający poinformuje Wykonawcę co najmniej na 2 dni robocze przed wypłatą transzy kredytu. 2. Zamawiającemu będzie przysługiwać prawo do nie wykorzystania pełnej kwoty kredytu oraz prawo do wcześniejszej spłaty kredytu bez dodatkowych kosztów, a także w przypadku nie wykorzystania pełnej kwoty kredytu, możliwość zmiany harmonogramu spłaty rat kapitałowych. 3. Ostateczny termin wykorzystania kredytu upływa dnia 28 grudnia 2018 r. 4. Kredyt nie będzie obciążony innymi opłatami niż wymienione w SIWZ. 5. W całym okresie kredytowania marża Kredytodawcy pozostaje na niezmienionym poziomie. 6. Jedynym kosztem kredytu jest jego oprocentowanie. 7. Spłata odsetek w okresach miesięcznych, tylko od kwoty faktycznie uruchomionego kredytu. 8. Odsetki naliczane będą za rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu. 9. Odsetki od wykorzystanego kredytu naliczane w miesięcznych okresach obrachunkowych i płatne do 7 dnia następnego miesiąca. 10. Oprocentowanie kredytu ustala się na okresy miesięczne na podstawie stawki WIBOR 3M notowanej w ostatnim dniu roboczym miesiąca poprzedzającego okres, za który odsetki są naliczane. 11. Zabezpieczenie kredytu – weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową podpisane przez Wójta Gminy Mełgiew wraz z kontrasygnatą Skarbnika Gminy. 3.6. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca każdorazowo informował w formie pisemnej (faxem bądź drogą elektroniczną) o zbliżającym się terminie spłaty kapitału i odsetek na co najmniej 7 dni przed wymaganym terminem płatności. 1) W przypadku, gdy termin spłaty kredytu przypada w dzień wolny od pracy, Zamawiający będzie regulował wymaganą ratę w pierwszy dzień roboczy następujący po wyznaczonej dacie spłaty. 3.7. Wykonawca dopuści możliwość na wniosek Zamawiającego, nie częściej niż raz w roku, odroczenia terminu spłaty raty kapitałowej o 1 miesiąc. 3.8. Realizacja dyspozycji kredytobiorcy następować będzie w formie bezgotówkowej na rachunek bankowy Gminy Mełgiew Nr 37 8689 0007 3000 0867 2000 0030 3.9. Zamawiający wymaga od Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana przedłożenia projektu umowy, zawierającego istotne dla stron postanowienia określone w SIWZ dział XXII, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą umowy w sprawie zamówienia publicznego. Umowa winna zawierać wszystkie elementy wymagane przepisami ustawy prawo bankowe. Zamawiający wymaga w celu sprawnej weryfikacji aby istotne dla stron postanowienia w treści umowy zostały wyodrębnione (inny kolor czcionki, pogrubienie czcionki itp.). 3.10. Celem wstępnego zbadania zdolności kredytowej Zamawiający informuję, iż dokumenty w zakresie: 1) sprawozdań proj. z wykonania budżetu i Wieloletnia Prognoza Finansowa dostępne są na BIP Zamawiającego pod linkiem: https://ugmelgiew.bip.lubelskie.pl/index.php?id=174 ; 2) uchwał RIO pod linkiem: https://ugmelgiew.bip.lubelskie.pl/index.php?id=218 3) Uchwał Rady Gminy pod linkiem: https://ugmelgiew.bip.lubelskie.pl/index.php?id=161 4) Pozostałe dokumenty stanowią załączniki niniejszej SIWZ pn.: skompresowany plik w formacie 7-ZIP, w zakresie: a) Zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON, b) Zaświadczenie o NIP, c) Powołanie Wójta Gminy, d) Powołanie Skarbnika Gminy, e) Opinia RIO o możliwości spłaty kredytu, f) Zaświadczenie ZUS, g) Zaświadczenie US. 5) Informacje dodatkowe dla Wykonawcy: 1) Gmina Mełgiew posiada udziały w spółce prawa handlowego. 2) Gmina Mełgiew nie wyemitowała papierów wartościowych wierzycielskich 3) Gmina Mełgiew nie posiada zobowiązań z tytułu wierzytelności Forfaiting, e-Financing. 4) Gmina Mełgiew nie udzieliła poręczeń. 5) Gmina Mełgiew nie korzysta z wykupu wierzytelności. 6) Na rachunkach bankowych Gminy Mełgiew nie ciążą zajęcia egzekucyjne 7) Gmina Mełgiew nie posiada zaległych zobowiązań w bankach. 8) W ciągu ostatnich 18 miesięcy w Gminie Mełgiew nie był prowadzony program naprawczy w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (tj. z 2017 r Dz. U. poz. 2077 z późn. zm.). 9) Wobec Gminy Mełgiew nie były prowadzone za pośrednictwem komornika sądowego działania windykacyjne zadłużenia w bankach. 10) Gmina Mełgiew nie posiada zaległych zobowiązań wobec ZUS i US.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do przetargu obowiązany jest wnieść wadium w wysokości 3 000,00 zł (słownie: trzy tysiące złotych). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. 3. Dołączenie do oferty dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium jest warunkiem koniecznym, ale niewystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę. 4. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 Ustawy z dnia 09 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 650 z późn. zm.). 5. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji i/lub poręczenia, gwarancja i/lub poręczenie powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust 4a i ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 6. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Gminy Mełgiew, Nr 79 8689 0007 3000 0867 2000 0050 w tytule przelewu podając: Wadium dla postępowania przetargowego na zadanie pn.: Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości do 2.170.000,00 zł z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu budżetu i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek. Sprawa nr ZP.271.13.2018
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający wymaga, by Wykonawca przystępujący do przedmiotowego zamówienia posiadał Zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego, jeżeli ustawa z dnia 29.08.1997 r. Prawo bankowe (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1876 z późn. zm.) nakłada obowiązek posiadania zezwolenia na podjęcie działalności gospodarczej w zakresie objętym zamówieniem. W przypadku Banku Państwowego (art. 14 i nast. Prawo bankowe) wystarczy podanie rocznika, numeru i pozycji właściwego Dziennika Ustaw zawierającego rozporządzenie o utworzeniu banku. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie (konsorcjum, spółka cywilna) muszą wykazać, że wyżej wspomniany warunek udziału w postępowaniu spełnia samodzielnie każdy z wykonawców wchodzących w skład konsorcjum/spółki cywilnej, na którym ciążyć będzie obowiązek realizacji części zamówienia objętej obowiązkiem posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 3. Wykaz innych oświadczeń i dokumentów składanych przez Wykonawców. 1) jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada wypełnione oświadczenia, a tylko wybrany Wykonawca przedstawia: a) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; b) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. 2) wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do zamówienia polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji przedmiotowego zamówienia. Dla swej skuteczności zobowiązanie musi zostać złożone przez osobę/osoby uprawnione do reprezentowania podmiotu trzeciego w powyższym zakresie - zał. nr 8. do SIWZ Zobowiązanie złożone przez osobę nieuprawniona nie dowodzi udostepnienia zasobów przez podmiot trzeci. 3) zamawiający będzie oceniał, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne, zawodowe pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 i 5 pkt.1 i 8 na podstawie dokumentów przedstawionych przez wykonawcę dotyczących tego podmiotu – zał. nr 2 i 3 do SIWZ – informacja w związku z poleganiem na zasobach innych podmiotów.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach