Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 3 195 845 zł.

Urząd Miejski w Goniądzu ogłasza przetarg

  • Adres: 19110 Goniądz, Plac 11 Listopada
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 85 7380043 wew. 24 , fax. 857 380 307
  • Data zamieszczenia: 2018-08-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Miejski w Goniądzu
    Plac 11 Listopada 38
    19110 Goniądz, woj. podlaskie
    tel. 85 7380043 wew. 24, fax. 857 380 307
    REGON: 52738000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.um.goniadz.wrotapodlasia.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 3 195 845 zł.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest: Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 3 195 845 zł z przeznaczeniem na: 1)sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Goniądz 2 235 856 zł, wynikającego z realizacji zadań inwestycyjnych: 2)Spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek w wysokości 959 989 zł. 2. Warunki dotyczące kredytu: 1)Kwota i waluta kredytu: 3 195 845 PLN. 2)Okres spłaty kredytu – od uruchomienia kredytu 01.12.2018 r. do 31.12.2034 r. 3)Odsetki naliczane w ratach miesięcznych na ostatni dzień każdego miesiąca od kwoty wykorzystanego kredytu, gdy ostatni dzień miesiąca jest dniem wolnym od pracy spłata odsetek następuje w ostatnim dniu roboczym. Nie przewiduje się karencji w spłacie odsetek od zaciągniętego kredytu. 4)Oprocentowanie kredytu - wg stopy procentowej WIBOR 3M, powiększone o stałą marżę banku. Oprocentowaniu podlega kwota faktycznie wykorzystanego kredytu przyjmując rzeczywistą liczbę dni w miesiącu oraz założenie, że rok liczy 365 dni, ilość dni w roku przestępnym 366. Stawka WIBOR 3M będzie ustalana w oparciu o depozyty złotówkowe na rynku międzybankowym na podstawie notowania z ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego miesiąc podpisania umowy na udzielenie kredytu i będzie ulegała zmianom co trzy miesiące. Zmiana oprocentowania wynikająca ze stawki WIBOR 3M nie stanowi zmiany warunków umowy i nie wymaga jej wypowiedzenia Dla przygotowania oferty wykonawca zobowiązany jest przyjąć WIBOR 3M w wysokości obowiązującej na dzień 31.07.2018 r. Liczby określające stawki podane w pkt 2.3. i 2.4. należy podać w formie ułamka dziesiętnego, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. 5)Zamawiający zastrzega możliwość: a)wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów z tym związanych, odsetki będą liczone do dnia spłaty kredytu, a nie do końca umowy. O zmianie terminu spłaty kredytu zamawiający poinformuje w formie pisemnej wykonawcę, b)wykorzystania kredytu w wysokości niższej niż kwota wynikająca z umowy kredytowej lub odstąpienia od wykorzystania kwoty kredytu. Wykonawca z tego tytułu nie będzie żądał dodatkowych opłat lub prowizji, a Zamawiający zaproponuje nowe terminy spłaty 6)Zamawiający przewiduje okres karencji w spłacie kredytu do 31.12.2020 r. 7)Formą zabezpieczenia kredytu jest weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową wystawiony przez Zamawiającego. Zmawiający nie przewiduje złożenia pisemnego oświadczenia o poddaniu się egzekucji w oparciu o art. 97 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t. j. Dz. U. z 2015 r., poz. 128 z późn. zm.). 8)Celem wstępnego zbadania zdolności kredytowej Zamawiający załącza do SIWZ następujące dokumenty: 1)Uchwała Nr XXXVIII/277/17 Rady Miejskiej w Goniądzu z dnia 20.12.2017 roku r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Goniądz na 2018 rok wraz z załącznikami, strona BIP Goniądz , zakładka Rada Miejska , Uchwały 2014-2018. 2)Uchwała Nr XLV/319/18 Rady Miejskiej w Goniądzu z dnia 30.07.2018 roku w sprawie zmian w budżecie Gminy Goniądz na 2018 rok wraz z załącznikami, strona BIP Goniądz , zakładka Rada Miejska , Uchwały 2014-2018. 3)Uchwała Nr XXXVIII/278/17 Rady Miejskiej w Goniądzu z dnia 20.12.2017 r. w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Goniądz na lata 2018-2028, strona BIP Goniądz , zakładka Budżet. 4)Uchwała Nr XLV/320/18 Rady Miejskiej w Goniądzu z dnia 30.07.2018 r. w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Goniądz na lata 2018-2034, strona BIP Goniądz , zakładka Budżet. 5)Uchwała Nr II-00312-36/18 Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku z dnia 17.01.2018 r. w sprawie wyrażenia opinii o prawidłowości planowanej kwoty długu przedstawionej przez Gminę Goniądz, strona BIP Goniądz, zakładka Opinie. 6)Zarządzenie Nr 33/2018 Burmistrza Goniądza z dnia 26.03.2018 r. w sprawie sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Goniądz za 2017 rok, strona BIP Goniądz, zakładka Budżet. 7)Uchwała Nr II-00321-30/18 Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku z dnia 10.04.2018 r. w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Burmistrza Goniądza sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2017 rok, strona BIP Goniądz, zakładka Opinie. 8)Sprawozdania budżetowe: Rb-27S, Rb-28S, Rb-N, Rb-Z, Rb-NDS, Rb-PDP, Rb-ST za 2017 rok , strona BIP Goniądz, zakładka Budżet. 9)Sprawozdania budżetowe: Rb-27S, Rb-28S, Rb-N, Rb-Z, Rb-NDS za II kw. 2018 roku, strona BIP Goniądz, zakładka Budżet. 10)Oświadczenie o niezaleganiu z opłatą podatku dochodowego i VAT oraz składek ZUS, w załączeniu do specyfikacji 11)Zarządzenie Nr 67/2018 Burmistrza Goniądza z dnia 02 sierpnia 2018 r. w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów przez Gminę Goniądz (złożono wniosek do RIO w Białymstoku o wydanie opinii o możliwości zaciągnięcia i spłaty kredytu. Zostanie ona udostępniona po przesłaniu, a najpóźniej przed podpisaniem umowy) 12)Zarządzenie Nr 68/2018 Burmistrza Goniądza z dnia 02 sierpnia 2018 r. w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego na pokrycie planowanego deficytu budżetu przez Gminę Goniądz (złożono wniosek do RIO w Białymstoku o wydanie opinii o możliwości zaciągnięcia i spłaty kredytu. Zostanie ona udostępniona po przesłaniu, a najpóźniej przed podpisaniem umowy) W/w dokumenty określone w ust. 2 pkt. 10 stanowią Załącznik nr 5 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż posiada aktualne zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na rozpoczęcie działalności bankowej o którym mowa w art. 36 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo Bankowe, a w przypadku o którym mowa w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o którym mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Do oferty Wykonawca dołącza: aktualne na dzień składania oferty oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia zgodnie z treścią Załącznika nr 2 do SIWZ oraz Załącznik Nr 6 o wypełnieniu obowiązków informacyjnych przewidzianych w art.13 lub art.14 RODO.Informacje zawarte w oświadczeniu stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 4.Wykonawca może, w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów. W takim przypadku Wykonawca musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zobowiązanie innego podmiotu powinno być podpisane przez osobę/osoby odpowiednio umocowane. Dokumenty poświadczające umocowanie Wykonawca jest zobowiązany złożyć wraz z zobowiązaniem podmiotu trzeciego. Z treści w/w zobowiązania musi bezspornie i jednoznacznie wynikać w szczególności: 1)zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, 2)sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego 3)zakres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. 5.W przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia (np. w formie konsorcjum, spółki cywilnej lub innego porozumienia regulującego ich współpracę) w celu uzyskania zamówienia należy złożyć pełnomocnictwo udzielone przez Wykonawców do reprezentowania ich w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Oświadczenia lub dokumenty wskazane w ust. 3 pkt 1 niniejszego rozdziału a także w załączniku nr 2 do SIWZ - wzór oświadczenia Wykonawcy, w punktach 1, 2, 5, 6 składane są przez Wykonawców wspólnie, oświadczenia wskazane w ust. 2 niniejszego rozdziału a także w załączniku nr 2 do SIWZ - wzór oświadczenia Wykonawcy, w punktach 3 i 4 składane są przez każdego z Wykonawców oddzielnie. Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, Wykonawcy, przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego przedstawią Zamawiającemu umowę regulującą ich współpracę. 6.Dokumenty sporządzone w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski. 7.Oświadczenia, dotyczące Wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy oraz dotyczące podwykonawców, należy złożyć w oryginale. Dokumenty, inne niż ww. oświadczenia, należy złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 8.W przypadku gdy, w którymkolwiek z dokumentów składanych przez Wykonawcę celem potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, zostaną podane wartości kwot w walucie innej, niż polska, Wykonawca winien przeliczyć te kwoty w określonej walucie zagranicznej na polskie złote (PLN) według średniego kursu NBP na dzień publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeśli Wykonawca nie dokona powyższej czynności, stosowne przeliczenia wykona Zamawiający. 9.Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw wykluczenia, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 z późn. zm.). 10.W przypadku, gdy Wykonawca powołuje się na dostępność dokumentów w bezpłatnych, ogólnodostępnych bazach danych państw członkowskich Unii Europejskiej, powinien wskazać te bazy danych, aby Zamawiający samodzielnie pobierał te dokumenty. W takim przypadku Zamawiający zażąda od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach