Przetargi.pl
UDZIELENIE I OBSŁUGA KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO W WYSOKOŚCI 300.000,00 ZŁ

Gmina Miłoradz ogłasza przetarg

  • Adres: 82213 Miłoradz, ul. Żuławska
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 552 711 531 , fax. 552 711 565
  • Data zamieszczenia: 2017-10-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miłoradz
    ul. Żuławska 9
    82213 Miłoradz, woj. pomorskie
    tel. 552 711 531, fax. 552 711 565
    REGON: 17074791600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: miloradz.biuletyn.net

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    UDZIELENIE I OBSŁUGA KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO W WYSOKOŚCI 300.000,00 ZŁ
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w łącznej kwocie 300.000,00 zł (słownie: trzysta sześćdziesiąt tysięcy złotych 00/100) z przeznaczeniem środków finansowych na pokrycie deficytu budżetowego zgodnie z uchwałą nr XXXI.193.2017 Rady Gminy w Miłoradzu z dnia 18. września 2017 roku. 2. Warunki kredytowania: 1. Termin uruchomienia kredytu: jednorazowo zgodnie ze złożoną dyspozycja, lecz nie później niż 31.12.2017 r. na rachunek bieżący Urzędu Gminy w Miłoradzu prowadzonym przez bank BGŻ BNP PARIBAS S.A. 2. Okres kredytowania: od uruchomienia kredytu do 30 września 2025 r. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany okresu kredytowania. 3. Spłata kredytu nastąpi w ratach począwszy od dnia 31.05.2018 r. ( karencja w spłacie do dnia 31 grudnia 2017 r.) wg harmonogramu spłat rat kapitałowych, który stanowi załącznik do SIWZ. W przypadku, gdy termin płatności przypada w dzień wolny od pracy za dotrzymanie terminu uważa się następny dzień roboczy. 4. Spłata odsetek od wykorzystanego kredytu następować będzie na koniec każdego miesiąca ( bez karencji w spłacie). O wysokości odsetek do zapłaty od wykorzystanej części kredytu Bank poinformuje Zamawiającego na piśmie ( np. mail, fax), przynajmniej do dnia 20. każdego miesiąca. W przypadku, gdy termin płatności przypada w dzień wolny od pracy za dotrzymanie terminu uważa się następny dzień roboczy. 5. Oprocentowanie kredytu: kwota kredytu oprocentowana w stosunku rocznym, według zmiennej stopy procentowej. Stopa procentowa równa będzie wysokości stawki referencyjnej, powiększonej o marżę Wykonawcy. Stawkę referencyjną stanowić będzie stawka WIBOR 1M, notowana na ostatni dzień roboczy miesiąca poprzedzającego okres za który naliczane są odsetki, powiększona o stałą marżę banku. Do wyliczenia ceny oraz w trakcie trwania umowy będzie obowiązywał kalendarz rzeczywisty, tj. rok 365/366 dni (rzeczywista liczba dni w miesiącu). 6. Termin i sposób pobrania prowizji: Wykonawca nie będzie pobierał prowizji od niewykorzystanej kwoty kredytu, prowizji od wcześniejszej spłaty oraz innych stosowanych przez Wykonawcę prowizji i opłat związanych z obsługą kredytu. 7. Zabezpieczenie kredytu : weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową (z kontrasygnatą Skarbnika Gminy). 8. Dla celów porównania ofert złożonych w postępowaniu należy przyjąć stały WIBOR 1M z dnia 31.10.2017 r. 9. Spłata kredytu nastąpi w ratach od 31.05.2018 r. do 30.09.2025 r. zgodnie z poniższym harmonogramem: RATA TERMIN KWOTA 1 31.05.2018 r. 1.000,00 zł. 2 31.05.2019 r. 1.000,00 zł. 3. 31.05.2020 r. 2.000,00 zł. 4. 31.05.2021 r. 2.000,00 zł 5. 31.05.2022 r 1.000,00 zł. 6. 31.05.2023 r. 1.000,00 zł. 7. 31.05.2024 r. 2.000,00 zł. 8. 30.09.2025 r. 290.000,00 zł 10. W przypadku zmniejszenia ogólnej kwoty kredytu Wykonawca dokona aktualizacji „ Harmonogramu spłat rat kapitałowych”, bez kosztów obciążających Zamawiającego. 11. W przypadku wcześniejszej częściowej spłaty raty kredytu Zamawiający zastrzega sobie prawo wskazania konkretnej raty lub rat kredytu, które mają podlegać wcześniejszej spłacie. 12. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany spłaty rat kapitałowych w zakresie kwot i terminów bez kosztów obciążających Zamawiającego. 13. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca, którego oferta zostanie uznana jako najkorzystniejsza w przedmiotowym postępowaniu złożył w terminie do 7 dni od dnia zawiadomienia o wyborze oferty parafowany projekt umowy kredytowej, który będzie uwzględniał wszystkie warunki określone w SIWZ. 14. Zamawiający nie będzie związany przedstawionym przez Wykonawcę projektem umowy kredytowej i zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian do tych projektów przed podpisaniem umowy w wersji ostatecznej. 15. Zamawiający oczekuje, iż uruchomienie kredytu nie będzie wymagało odrębnych warunków kredytowych. 16. Wykonawca nie będzie wymagał dodatkowego zabezpieczenia zaciągniętego zobowiązania. 17. Zaświadczenia z ZUS i US o braku zaległości wobec tych instytucji Zamawiający przedłoży wybranemu Wykonawcy przed podpisaniem umowy. 18. Do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia załączono do pobrania: 1. Oświadczenie o tym, że Zamawiający nie zalega z płatnościami wobec ZUS i US. 2. Uchwała nr XXIV.158.2016 Rady Gminy Miłoradz z dnia 12 grudnia 2016 roku w sprawie uchwalenia budżetu na rok 2017 wraz ze zmianami do uchwały budżetowej: • XXV.163.2017 z dnia 23.01.2017 • XXVII.167.2017 z dnia 20.02.2017 • XXVIII.178.2017 z dnia 27.03.2017 • XXIX.187.2017 z dnia 29.05.2017 • XXXI.195.2017 z dnia 18.09.2017 r. 3. Uchwała nr XXIV.157.2016 Rady Gminy Miłoradz z dnia 12 grudnia 2016 roku w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej ( WPF), wraz ze zmianami: • XXV.162.2017 z dnia 23.01.2017 • XXVIII.177.2017 z dnia 27.03.2017 • XXIX.186.2017 z dnia 29.05.2017 • XXXI.194.2017 z dnia 18.09.2017 4. Sprawozdania budżetowe (za rok 2015,2016 półroczne oraz roczne oraz za rok 2017 - półroczne) 5. Uchwała Regionalnej Izby Obrachunkowej z dnia 144/g247/P/III/16 z dnia 30 listopada 2016 r. w sprawie opinii o projekcie budżetu. 6. Uchwała Regionalnej Izby Obrachunkowej z dnia 143/g247/F/III/16 z dnia 30 listopada 2016 r. w sprawie opinii o projekcie Wieloletniej Prognozy Finansowej. 7. Uchwała Regionalnej Izby Obrachunkowej z dnia 012/g247/R/III/17 z dnia 28 marca 2017 r. w sprawie opinii o sprawozdaniu budżetowym za rok 2016. 8. Uchwała Regionalnej Izby Obrachunkowej 108/g247/K/III/17 z dnia 19 października 2017 r. w sprawie wydania opinii o możliwości spłaty przez gminę kredytu w wysokości 300.000,00 zł. 9. Uchwała Regionalnej Izby Obrachunkowej z dnia 173/g247/D/III/16 z dnia 23 grudnia 2016 r. w sprawie wydania opinii o możliwości sfinansowania deficytu budżetowego w roku 2017. 10. Zaświadczenie o nadaniu numeru NIP i REGON dla GMINY MIŁORADZ. 11. Uchwała nrXIV.76.2016 Rady Gminy Miłoradz z dnia 29 lutego 2016 r. w sprawie nadania statutu Gminy. 12. Uchwała nr XXX.189.2017 Rady Gminy Miłoradz z dnia 23 czerwca 2017 r. w sprawie absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2016r 13. Uchwała nr XXX.188.2017 Rady Gminy Miłoradz z dnia 23 czerwca 2017 r. w sprawie zatwierdzenia sprawozdania z wykonania budżetu za 2016 r. 14. Uchwała nr XXVIII/204/05 Rady Gminy Miłoradz z dnia 28.10.2005 r. w sprawie powołania Skarbnika gminy Miłoradz. 15. Zaświadczenie o wyborze Wójta Gminy Miłoradz z dnia 08.12.2014 r. Uchwały wykazane w pkt 2,3,5,6,7,8,9,11,12,13,14 oraz sprawozdanie pkt 4 znajdują się na stronie internetowej www.miloradz.malbork.pl w zakładce BUDŻET i PRAWO
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada uprawnienia do prowadzenia na terenie Rzeczypospolitej Polskiej działalności gospodarczej w zakresie wykonywania czynności bankowych, obejmujących udzielanie kredytów, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Prawo bankowe ( tj. Dz. U. z 2017 r., poz. 1876 ) Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie zezwolenia na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, a także realizację usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo Bankowe ( Dz. U z 2017 r., poz. 1876 ), a w przypadku określonym w art. 178 ust.1 ustawy Prawo Bankowe, inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo Bankowe.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Wypełniony formularz ofertowy - wzór stanowi załącznik nr 1 do SIWZ 2) w przypadku złożenia oferty wspólnej – pełnomocnictwo udzielone liderowi; 3) Dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień/pełnomocnictw osób składających ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub z przedstawionych dokumentów rejestrowych; 4) Pisemne zobowiązanie podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – jeżeli dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach