Przetargi.pl
„Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 2 235 673,00 zł na pokrycie planowanego deficytu budżetu gminy oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań”.

Gmina Zakrzówek ogłasza przetarg

  • Adres: 23-213 Zakrzówek, ul. Żeromskiego
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 818 215 002 , fax. 818 215 002
  • Data zamieszczenia: 2018-12-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Zakrzówek
    ul. Żeromskiego 24
    23-213 Zakrzówek, woj. lubelskie
    tel. 818 215 002, fax. 818 215 002
    REGON: 43102013800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zakrzowek.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 2 235 673,00 zł na pokrycie planowanego deficytu budżetu gminy oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań”.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1 Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego dla Gminy Zakrzówek w kwocie 2 235 673,00 zł na:  spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów w wysokości 635 673,00 zł,  finansowanie planowanego deficytu budżetu w wysokości 1.600.000,00 zł. 3.2 Podstawowe dane o kredycie: 3.2.1 Pozostawienie w całości kredytu do dyspozycji zamawiającego najpóźniej w dniu 31 grudnia 2018 roku. Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania części kredytu. 3.2.2 Okres spłaty kredytu do 31.12.2029 roku. Spłata rat kapitałowych następować będzie w okresach kwartalnych, do ostatniego dnia miesiąca kwartału. Za datę spłaty kredytu rozumie się datę wpływu środków na rachunek Wykonawcy, przy czym pierwsza płatność odsetek dokonana zostanie do 20-tego dnia pierwszego miesiąca kwartału, począwszy od III. 2019 r. Okresy obrachunkowe liczone są od dnia zakończenia poprzedniego okresu obrachunkowego, ostatni okres obrachunkowy kończy się w dniu całkowitej spłaty kredytu. W przypadku, gdy termin spłaty kredytu lub spłaty odsetek upływać będzie w dniu ustawowo wolnym od pracy, albo niebędącym dniem roboczym dla Wykonawcy, uważa się, że termin spłaty został zachowany, jeżeli spłata kredytu nastąpi w pierwszym dniu roboczym po terminie spłaty 3.2.3 Terminy spłaty odsetek: raty odsetkowe płatne będą w okresach kwartalnych do 20-tego dnia pierwszego miesiąca kwartału. 3.2.4 Oprocentowanie kredytu będzie wg zmiennej stopy procentowej ustalonej w oparciu o stawkę WIBOR dla jednomiesięcznych złotowych depozytów międzybankowych powiększone o stałą w okresie kredytowania marżę Banku. 3.2.5 Opis sposobu obliczenia oprocentowania: zmienne oprocentowanie kredytu obliczane będzie na podstawie średniej arytmetycznej zmiennej stawki bazowej WIBOR 1M z poprzedniego miesiąca kalendarzowego i stałej marży banku w stosunku rocznym przedstawionej w ofercie. Oprocentowanie ulega zmianie każdego 1-go dnia miesiąca kalendarzowego w okresie kredytowania według stawki WIBOR 1 M za poprzedni miesiąc kalendarzowy, również w stosunku do pierwszego okresu odsetkowego uwzględnia się miesiąc poprzedzający dzień zaciągnięcia kredytu. Wskazana w ofercie marża banku jest obowiązująca przez cały okres kredytowania. Do obliczenia oprocentowania przyjmuje się, że rok liczy 365 dni, a miesiąc rzeczywistą liczbę dni. 3.2.6 Do wyliczenia oprocentowania kredytu w ofercie należy przyjąć średnią stawkę bazową WIBOR 1M na dzień 13 grudnia 2018 roku, stałą marżę banku oraz planowany harmonogram spłat kapitału. Naliczanie odsetek od kredytu odbywać się będzie w okresach kwartalnych. Bank zobowiązany jest do wyliczenia odsetek za każdy kwartał i przesłania obciążenia do Zamawiającego w formie pisemnej do 10-tego dnia pierwszego m-ca kwartału. 3.2.7 Planowany harmonogram spłat kredytu w latach III. 2019 - XII.2029 zostanie dołączony przez Wykonawcę do oferty. W Harmonogramie należy uwzględnić następujące wymagania Zamawiającego: w roku 2019 raty kwartalne w łącznej wysokości 335 673,00 zł, w pozostałych latach raty kwartalne do końca okresu spłaty kredytu. 3.2.8 Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel „in blanco" wraz z deklaracją wekslową (Zamawiający przewiduje złożenie podpisu Skarbnika Gminy na deklaracji wekslowej). 3.2.9 Zamawiający zastrzega sobie, że od przyznanego kredytu Bank nie pobierze dodatkowej prowizji od kredytu tj.:  prowizji przygotowawczej  prowizji od przyznanego kredytu  prowizji od wcześniejszej spłaty  prowizji od niewykorzystanej kwoty kredytu. Ponadto Bank nie będzie pobierał opłat dodatkowych nie wynikających bezpośrednio z umowy i przedłożonej oferty. 3.2.10 Kredytodawca nie będzie naliczał odsetek od kwoty niewykorzystanego kredytu - wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek dodatkowych kosztów. W przypadku wcześniejszej spłaty kredytu, odsetki liczone będą za okres jego faktycznego wykorzystania (do dnia spłaty kredytu, a nie do końca trwania umowy). Zamawiający w okresie kredytowania zastrzega sobie prawo do zmiany terminów oraz wysokości rat spłaty kredytu, w takim przypadku Bank nie będzie pobierał opłat, prowizji bankowych oraz innych opłat manipulacyjnych. 3.2.11 Rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą będą dokonywane w PLN. 3.2.12 Na dzień 13.12.2018 r. Gmina Zakrzówek nie udzieliła poręczeń, nie korzysta z faktoringu, forfaitingu, wykupu wierzytelności oraz e-financingu i leasingu. 3.2.13 Na dzień 13.12.2018 r. Gmina Zakrzówek udzieliła pożyczki w wysokości 100 000,00 zł. 3.2.14 Zamawiający udostępnia następującą dokumentację (załącznik nr 1do SIWZ – dot. a), b), c), d),e), f)): a) Decyzja w sprawie nadania NIP; b) Zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON; c) Wykaz zaciągniętych zobowiązań Gminy Zakrzówek; d) Zaświadczenie o wyborze Wójta Gminy; e) Uchwała RIO w sprawie opinii o możliwości spłaty kredytu; f) Wykaz zaciągniętych zobowiązań i posiadanych udziałów w innych podmiotach. g) Sprawozdania i uchwały budżetowe są dostępne na stronie internetowej Gminy Zakrzówek pod adresami: https://ugzakrzowek.bip.lubelskie.pl/index.php?id=89, https://ugzakrzowek.bip.lubelskie.pl/index.php?id=149, https://ugzakrzowek.bip.lubelskie.pl/index.php?id=144
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: • posiadają uprawnienia do wykonywania czynności bankowych, tj. posiadają zezwolenie na utworzenie i rozpoczęcie przez bank działalności, o którym mowa w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 2184 ze zm.) lub innego dokumentu uprawniającego do wykonywania czynności bankowych, jeżeli bank został utworzony przed 1 stycznia 1998 r.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oświadczenia i dokumenty wymagane w rozdziale 7 i 20 SIWZ. 2. Formularz ofertowy (wg załącznika nr 2) – w przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie należy podać nazwy (firmy) oraz dokładne adresy wszystkich wykonawców składających ofertę wspólną. 3 Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 23 ustawy Prawo zamówień publicznych ( dotyczy również wspólników spółki cywilnej). 4. Pełnomocnictwo do występowania w imieniu wykonawcy, w przypadku, gdy dokumenty składające się na ofertę podpisuje osoba, której umocowanie do reprezentowania wykonawcy nie będzie wynikać z dokumentów załączonych do oferty. 6. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert (o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy), samodzielnie (bez odrębnego wezwania ze strony zamawiającego) przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej z innymi wykonawcami składającymi oferty w danym postępowaniu (o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 PZP) – wg załącznika Nr 4 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 7. Jeżeli wykonawca nie złoży oświadczenia, o którym mowa w sekcji 7.2.1, lub oświadczenie jest niekompletne, zawiera błędy lub budzi wskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający wezwie do jego złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach