Przetargi.pl
„Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 2.500.000,00 PLN z przeznaczeniem na częściowe pokrycie deficytu budżetu gminy Ziębice w 2018 roku oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań”

Gmina Ziębice ogłasza przetarg

  • Adres: 57-220 Ziębice, ul. Przemysłowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 74 8163870 , fax. 74 8191212
  • Data zamieszczenia: 2018-12-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Ziębice
    ul. Przemysłowa 10
    57-220 Ziębice, woj. dolnośląskie
    tel. 74 8163870, fax. 74 8191212
    REGON: 89071847800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.ziebice.biuletyn.net

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 2.500.000,00 PLN z przeznaczeniem na częściowe pokrycie deficytu budżetu gminy Ziębice w 2018 roku oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia zgodnie z opisem i przedmiarem robót jest „Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 2.500.000,00 PLN z przeznaczeniem na częściowe pokrycie deficytu budżetu gminy Ziębice w 2018 roku oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań” Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności: 1) Kwota kredytu 2.500.000,00 zł; 2) Okres kredytowania: od dnia podpisania umowy do 31.12.2028 r.; 3) Planowana wypłata kredytu w jednej transzy do 31.12.2018 r.; 4) Harmonogram spłat kredytu w latach 2019-2028 (10 lat) po 250.000,00 zł rocznie, 4 raty kwartalne po 62.500,00 zł, płatne do ostatniego dnia każdego kwartału; 5) Spłata rat odsetkowych będzie następowała w okresach miesięcznych, do ostatniego dnia każdego miesiąca, bez okresu karencji; 6) Zamawiający dopuszcza możliwość wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu bez pobrania od tej czynności prowizji lub opłat przez bank. 7) W przypadku, gdy termin spłaty kredytu lub odsetek od kredytu przypada w dzień wolny od pracy, zamawiający ureguluje wymaganą ratę kapitałową i/lub odsetkową w ostatni dzień roboczy przed wyznaczonym dniem spłaty; 8) Oprocentowanie kredytu w okresie trwania kredytu oparte będzie na stawce WIBOR 3M. Do sporządzenia oferty należy przyjąć wysokość stawki WIBOR 3 M z dnia 04.12.2018 r. tj. 9) Do obliczenia ceny udzielenia kredytu, należy przyjąć liczbę dni w każdym roku 365 dni; 10) Zmienność stawki WIBOR 3M w okresie kredytowania ustalana będzie dla kolejnych okresów obrachunkowych według notowań na dwa dni kalendarzowe przed rozpoczęciem danego okresu obrachunkowego. W przypadku braku notowań w danym dniu, należy przyjąć stawkę WIBOR 3M z najbliższego dnia poprzedzającego, w którym notowania są podawane; 11) Wybór najkorzystniejszej oferty nastąpi w oparciu o cenę ofertową, którą stanowią koszty oprocentowania (KO) wyliczone o stałą stopę oprocentowania kredytu złotowego równą stawce WIBOR 3M z dnia 04.12.2018 r. tj, powiększoną o marżę proponowaną przez bank, wyrażoną w punktach procentowych, niezmienną w okresie obowiązywania umowy. 12) Do obliczenia ceny oferty Wykonawcy powinni przyjąć rzeczywistą liczbę dni w każdym roku; 13) Zamawiający nie dopuszcza zastosowania prowizji przygotowawczej. Oferty Wykonawców, którzy zaproponują prowizję przygotowawczą będą odrzucone. 14) Uruchomienie kredytu nastąpi po podpisaniu umowy ; 15) Oprocentowanie kredytu będzie liczone od kwoty faktycznie wykorzystanego kredytu; 16) Niezależnie od wysokości wykorzystanej kwoty kredytu w 2018 r., bank nie będzie pobierał prowizji lub opłat za zaangażowanie, w przypadku wykorzystania kredytu niższego niż przyznana kwota; Oferty Wykonawców, które będą przewidywały prowizję lub opłaty za zaangażowanie, będą odrzucone; 17) Rzeczywiste koszty obsługi kredytu będzie stanowić oprocentowanie kredytu zmienne, obliczane dla każdego miesięcznego okresu odsetkowego w oparciu o wskaźnik WIBOR 3M powiększony o marżę określoną w ofercie ], wyrażoną w punktach procentowych, niezmienną w całym okresie obowiązywania umowy; 18) Zabezpieczeniem spłaty kredytu będzie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową; 19) Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą w prowadzonym postępowaniu, złoży parafowany projekt umowy, uwzględniający wszystkie warunki określone w SWIZ, w szczególności istotne dla Zamawiającego postanowienia, które zostały określone w SIWZ; 20) Zamawiający nie będzie związany przedstawionym przez Wykonawcę projektem umowy i zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian do projektu przed podpisaniem umowy; 21) Zamawiający nie będzie wypełniał żadnych druków dostarczonych przez Wykonawców, bowiem zamawiający dostarcza w SIWZ wszelkie dane, które umożliwią sporządzenie przez Wykonawców własnych analiz, a w związku z czym Zamawiający nie będzie przetwarzał informacji zawartych w SIWZ. W celu zbadania kondycji finansowej Zamawiającego do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia załącza się następujące do SIWZ dokumenty: 1) opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej o budżecie na 2018 oraz o WPF na lata 2018-2030 – załącznik Nr 1 do SIWZ 2) opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej o zadłużeniu na 2018 rok - – załącznik Nr 2 do SIWZ, 3) sprawozdania finansowe: Bilans z wykonania budżetu Gminy Ziębice, Rachunek zysków i strat, Zestawienie zmian w funduszu jednostki – stan na na dzień 31 grudnia 2017 r. - – załącznik Nr 3 do SIWZ, 4) sprawozdania budżetowe: Rb-NDS, Rb – 28 S, Rb – 27 S, Rb – Z, Rb – N, Rb – PDP, Rb – UZ, Rb- UN - stan na dzień 31 grudnia 2017 r. – załącznik Nr 4 do SIWZ, 5) sprawozdania budżetowe: Rb-NDS, Rb – 28 S, Rb – 27 S, Rb – Z, Rb – N, - stan na dzień 30 września 2018 r. - – załącznik Nr 5 do SIWZ, 6) opinia RIO o wykonaniu budżetu za 2017 r. – załącznik Nr 6 do SIWZ, 7) Wieloletnia Prognoza Finansowa – stan na 30 listopad 2018 roku – załącznik Nr 7 do SIWZ , 8) zestawienie kredytów i pożyczek, stan na 30 listopad 2018 roku – załącznik Nr 8 do SIWZ , 9) zaświadczenie o wyborze Burmistrza Ziębic – załącznik Nr 9 do SIWZ, 10) Uchwała Rady Miejskiej w Ziębicach w sprawie powołania Skarbnika Gminy – załącznik Nr 10 do SIWZ 11) upoważnienie do dokonywania zobowiązań dla pracownika, podczas nieobecności Skarbnika Gminy– załącznik Nr 11 do SIWZ. Inne dokumenty finansowo - księgowe dostępne są do wglądu w siedzibie Zamawiającego, w Wydziale Finansowym Urzędu Miejskiego w Ziębicach.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca musi wykazać, że posiada uprawnienia do wykonywania czynności bankowych w zakresie udzielania kredytów, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku – Prawo bankowe (Dz. U. z 2018 r. poz. 2187)
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Formularz ofertowy - zgodnie z wzorem załącznika nr 12 do SIWZ. 2) Pełnomocnictwo w oryginale bądź kopii potwierdzonej notarialnie do reprezentowania, o ile ofertę składa pełnomocnik, 3) Wymagania dotyczące możliwości korzystania przez Wykonawcę ze zdolności technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów: a) Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. b) Wykonawca, który polega na zdolnościach innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – wzór oświadczenia do zobowiązania stanowi załącznik nr 17 do SIWZ c) Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22 i ust. 5 pkt 1. d) W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp., będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności: - zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; - sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; - zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; - czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. e) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. f) Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, podmiotu o którym mowa w lit. a) nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: - zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami, lub - zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe, o których mowa w lit. a); 4) Zasady składania oferty przez podmioty wspólnie występujące (np. konsorcjum): Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) - art. 23 ust.1 ustawy Pzp. W takim przypadku Wykonawcy ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy. W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, oraz załączają do oferty – oryginał pełnomocnictwa lub kopia poświadczona notarialnie za zgodność z oryginałem do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Korespondencja będzie prowadzona z pełnomocnikiem. Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, przed podpisaniem umowy Zamawiający może żądać przedłożenia umowy współpracy (np. umowa konsorcjum), zawierającą, co najmniej: - oświadczenie o solidarnej odpowiedzialności wszystkich partnerów wobec Zamawiającego za wykonanie umowy, a także w razie nie wykonania lub nienależytego wykonania obowiązków określonych umową zawartą z Zamawiającym. - wyznaczenie jednego z partnerów konsorcjum jako partner kierujący (lider), który będzie upoważniony do zaciągania zobowiązań, otrzymywania poleceń oraz instrukcji dla i w imieniu każdego, jak też dla wszystkich partnerów. 5) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. – wg wzoru załącznika nr 16 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. (Uwaga: wykonawca może złożyć oświadczenie razem z ofertą ale z oświadczenia musi jednoznacznie wynikać że nie należy do żadnej grupy kapitałowej wykonawca przygotowuje oświadczenie we własnym zakresie. Wzór oświadczenia załącznik nr 16 do SIWZ przygotowany przez Zamawiającego dotyczy przynależności do tej samej grupy kapitałowej lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej). 6) Środki naprawcze (self- cleaning): Wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 13 i 14 ustawy Pzp oraz pkt 16-20 ustawy Pzp. (obligatoryjne przesłanki wyłączenia) lub ust. 5 pkt 1 może na podstawie art. 24 ust. 8 ustawy Pzp. przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu Wykonawcy. Zastosowanie środków naprawczych nie będzie miało miejsca w stosunku do Wykonawcy będącego podmiotem zbiorowym, Wykonawcy, wobec którego orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz wobec którego nie upłynął jeszcze określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu. Wykonawca nie podlega wykluczeniu, jeżeli Zamawiający, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu Wykonawcy uzna za wystarczające przedstawione przez niego dowody. W przypadku nieuwzględnienia przedstawionych dowodów Zamawiający może wykluczyć Wykonawcę na każdym etapie postępowania.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach