Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 1 900 000,00 zł (jeden milion dziewięćset tysięcy złotych) na finansowanie planowanego deficytu budżetu gminy oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów.

Gmina Kuźnia Raciborska ogłasza przetarg

  • Adres: 47420 Kuźnia Raciborska, ul. Słowackiego
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 324 191 224 , fax. 324 191 432
  • Data zamieszczenia: 2018-11-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kuźnia Raciborska
    ul. Słowackiego 4
    47420 Kuźnia Raciborska, woj. śląskie
    tel. 324 191 224, fax. 324 191 432
    REGON: 52798300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kuzniaraciborska.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 1 900 000,00 zł (jeden milion dziewięćset tysięcy złotych) na finansowanie planowanego deficytu budżetu gminy oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: usługa polegająca na udzieleniu i obsłudze kredytu długoterminowego w wysokości 1 900 000,00 zł. (słownie: jeden milion dziewięćset tysięcy złotych) na finansowanie planowanego deficytu budżetu gminy oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań kredytowych. Zabezpieczeniem spłaty kredytu będzie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. 2. Uruchomienie kredytu nastąpi jednorazowo w następny dzień roboczy po podpisaniu umowy w roku 2018. 3. Środki z uruchomionego kredytu będą przekazywane na rachunek bankowy Zamawiającego Nr 12 1050 1344 1000 0022 9373 0947. 4. Ewentualna prowizja będzie płatna jednorazowo w ciągu 10 dni od podpisania umowy, z tym że zamawiający dopuszcza zastosowanie przez wykonawców prowizji przygotowawczej od kwoty kredytu tylko jeden raz, tzn. prowizji z tytułu uruchomienia kredytu. 5. Kredyt nie może być obciążony innymi opłatami niż wymienione w SIWZ. 6. Zamawiający zastrzega sobie prawo do niewykorzystania kredytu w całości, bez konieczności zapłaty z tego tytułu odsetek i innych obciążeń. 7. W przypadku dokonania wcześniejszej spłaty części kredytu, Zamawiający zastrzega sobie, że Strony ustalą nowy harmonogram spłaty w formie aneksu do umowy. 8. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany harmonogramu spłaty kredytu w przypadku zmiany sytuacji finansowej Zamawiającego, tj. gdy w okresie obowiązywania umowy kredytowej zaistnieje zagrożenie przekroczenia relacji, o której mowa w art. 243 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 2077 z późn. zm.), wówczas Zamawiający może zwrócić się do Wykonawcy z wnioskiem o zmianę harmonogramu spłat, który zostanie zaakceptowany przez obie strony umowy, bez ponoszenia dodatkowych kosztów przez zamawiającego. 9. Zamawiającemu przysługuje prawo przedterminowej spłaty kredytu w całości lub części, bez dodatkowych kosztów (opłat, prowizji itp.). Oprocentowanie liczone będzie wówczas za okres faktycznego korzystania z kredytu. 10. Spłata kapitału kredytu następować będzie w terminach i kwotach wynikających z tabeli zawartej w załączniku nr 1 do SIWZ, z wyjątkiem wystąpienia sytuacji o której mowa w pkt 7. W takim przypadku, ustalone zostaną nowe terminy spłat oraz kwoty. 11. Oprocentowanie kredytu będzie się zmieniać miesięcznie uwzględniając zmianę stawki WIBOR 1M na rynku międzybankowym. 12. Dla ustalenia wartości stopy procentowej kredytu należy przyjąć stawkę WIBOR 1M liczoną jako średnia miesięczna stawka WIBOR 1M z ostatniego miesiąca poprzedzającego miesiąc kalendarzowy. Ostatecznie o wysokości oprocentowania uruchomionego kredytu będzie decydować ustalona w danym miesiącu kalendarzowym wartość stawki WIBOR 1M powiększona o zaoferowaną w przetargu stałą marżę Wykonawcy. 13. Odsetki naliczane będą w okresach miesięcznych, a ich spłata dokonywana będzie w terminie do 1 dnia miesiąca następnego po zakończeniu miesiąca kalendarzowego. 14. Płatności odsetkowe będą realizowane z dołu, na podstawie zawiadomienia od Wykonawcy o wysokości naliczonych odsetek. Odsetki naliczane będą z zastosowaniem następującej formuły: O = N x ( R + M ) x D / (365 x 100 ) : gdzie O – odsetki, N - pozostała do spłaty kwota kredytu, R- stopa bazowa oprocentowania (WIBOR 1M), M - marża Wykonawcy, D - liczba dni okresu odsetkowego. 15. Wszelkie rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawca będą prowadzone w walucie polskiej (PLN). 16. Zamawiający nie złoży oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie art. 777 par. 1 pkt 5 k.p.c. 17. Na rachunkach Zamawiającego w bankach nie ciążą zajęcia egzekucyjne. 18. Zamawiający nie posiada zaległych zobowiązań w bankach. 19. U Zamawiającego nie był prowadzony program postępowania naprawczego w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych. 20. Zamawiający nie były prowadzone za pośrednictwem komornika sądowego działania windykacyjne wszczynane na wniosek banków. 21. Do naliczania odsetek od kredytu należy przyjąć kalendarz rzeczywisty. 22. Zamawiający nie posiada zobowiązań z tyt. Obligacji, wykupu wierzytelności, forfaitingu, faktoringu, eFinancingu, leasingu. 23. Zamawiający nie posiada podpisanych umów o charakterze publiczno-prywatnym. Wymagania Zamawiającego w zakresie zatrudnienia pracowników przy realizacji przedmiotu zamówienia. Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający wymaga, zatrudnienia przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę wszystkich osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 917 ze zm.). 1) Wykonawca zobowiązany jest zatrudniać umowę o pracę co najmniej 1 osobę, która w trakcie realizacji zamówienia będzie wykonywała czynności związane z obsługą administracyjno-księgową przedmiotu zamówienia (stanowisko związane z obsługą kredytu). W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem realizacji zamówienia Wykonawca będzie zobowiązany do niezwłocznego zatrudnienia na to miejsce innej osoby. 2) Wykonawca przedkłada Zamawiającemu oświadczenie o zatrudnieniu na umowę o pracę osoby, która wykonuje czynności określone w pkt. 1 - w terminie 3 dni od dnia zawarcia niniejszej umowy. 3) W trakcie realizacji umowy Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osoby, która wykonuje czynności określone w pkt. 1. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów. 4) W trakcie realizacji umowy na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu oświadczenia i dokumenty w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osoby, która wykonuje czynności określone w pkt. 1), w trakcie realizacji zamówienia. Zamawiający może żądać od Wykonawcy: a) oświadczenia o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osoby wykonującej czynności określone w pkt. 1), b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osoby wykonującej w trakcie realizacji zamówienia czynności określone w pkt. 1). 5) Oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osoby wykonującej czynności określone w pkt. 1), o którym mowa w pkt. 4) lit. a) powinno zawierać w szczególności dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonuje osoba zatrudniona na podstawie umowy o pracę, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy. 6) Poświadczona za zgodność z oryginałem, odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, kopia umowy/umów o pracę osoby wykonującej w trakcie realizacji zamówienia czynności określone w ust. 1 powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej jako RODO) i ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2018 r. poz. 1000).(tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: imię i nazwisko, data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania. 7) Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osoby, która wykonuje czynności określone w pkt. 1) 8) Za niespełnienie obowiązku zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub przez podwykonawcę osoby, o której mowa w pkt. 1) Wykonawca zapłaci karę umowną w wysokości 3 000,00 zł, przy czym za niespełnienie powyższego obowiązku jest uznawane również nieprzedłożenie w terminie 3 dni od otrzymania żądania Zamawiającego oświadczenia, o którym mowa w pkt. 2).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że posiada zezwolenie uprawniające do wykonywania czynności bankowych wydane przez Komisję Nadzoru Finansowego zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 1876 z późn. zm.), a w przypadku określonym w art.178 ust.1 ustawy – inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art.193 ustawy Prawo bankowe.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Ofertę należy sporządzić na Formularzu ofertowym, którego wzór stanowi Załącznik nr 7 do SIWZ. Do oferty należy załączyć: 1) aktualne na dzień składania ofert odpowiednio oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu i oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania (zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ), 2) zobowiązanie podmiotu do udostępnienia zasobów, jeżeli wykonawca polega na zasobach innego podmiotu (zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ) – jeżeli dotyczy, 3) uzasadnienie zastrzeżenia tajemnicy przedsiębiorstwa, jeżeli wykonawca zastrzegł w ofercie informacje jako tajemnicę przedsiębiorstwa, 4) pełnomocnictwo do podpisania oferty - o ile prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą. Treść pełnomocnictwa musi jednoznacznie wskazywać czynności, do wykonywania których pełnomocnik jest upoważniony. Pełnomocnictwo winno być złożone w oryginale lub kopii potwierdzonej notarialnie. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 6 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach