Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 760.000,00 zł

Gmina Łąck ogłasza przetarg

  • Adres: 09520 Łąck, ul. Gostynińska
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 243 841 400
  • Data zamieszczenia: 2018-09-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Łąck
    ul. Gostynińska 2
    09520 Łąck, woj. mazowieckie
    tel. 243 841 400
    REGON: 61101573800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://uglack.bip.org.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 760.000,00 zł
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa w zakresie udzielenia i obsługi kredytu długoterminowego w kwocie 760.000,00 zł. Rodzaj waluty: PLN. Kwota kredytu: 760.000,00 zł. Okres kredytowania: do 31 października 2028 r. Przeznaczenie kredytu: finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Łąck 2018 r. w wysokości 280.000,00 zł oraz spłata wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów w kwocie 480.000,00 zł. Postawienie kredytu do dyspozycji: kredyt przekazywany będzie na wskazany przez Zamawiającego rachunek bankowy Zamawiającego jednorazowo lub w transzach. Termin przekazania kredytu lub poszczególnych transz nie może być dłuższy niż 2 dni robocze następujące po dniu, w którym zostanie złożona Wykonawcy pisemna dyspozycja Zamawiającego o uruchomieniu kredytu (lub transzy kredytu). Pisemna dyspozycja Zamawiającego o uruchomieniu kredytu (lub transzy kredytu) zostanie złożona Wykonawcy za pośrednictwem faksu lub drogą elektroniczną na numer faksu lub adres e-mail wskazany w umowie w sprawie niniejszego zamówienia. Dyspozycja Zamawiającego zostanie złożona nie później niż do godziny 12:00. Ostateczny termin pobrania kredytu przez Zamawiającego upływa w dniu 31 grudnia 2018 r. Zamawiający zastrzega sobie możliwość pobrania kredytu w niepełnej wysokości bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Zabezpieczenie kredytu: jedyną dopuszczalną formą zabezpieczenia kredytu, akceptowaną przez Zamawiającego, jest weksel „in blanco” wraz z deklaracją wekslową. W przypadku złożenia oferty przez konsorcjum Zamawiający wystawi weksel „in blanco” wraz z deklaracją wekslową na rzecz strony umowy kredytowej, tj. Lidera konsorcjum. Terminy spłat rat kredytu: Kredyt będzie spłacany w następujących ratach: 2019 r. – do 31.05.2019 r. – 10.000,00 zł; 2020 r. – do 31.05.2020 r. – 10.000,00 zł; 2021 r. – do 31.05.2021 r. – 30.000,00 zł; 2022 r. – do 31.05.2022 r. – 100.000,00 zł; 2023 r. – do 31.05.2023 r. – 100.000,00 zł; 2024 r. – do 31.05.2024 r. – 100.000,00 zł; 2025 r. – do 31.05.2025 r. – 30.000,00 zł; 2026 r. – do 31.05.2026 r. – 40.000,00 zł; 2027 r. – do 31.05.2027 r. – 80.000,00 zł; 2027 r. – do 31.10.2027 r. – 90.000,00 zł; 2028 r. – do 31.05.2028 r. – 80.000,00 zł; 2028 r. – do 31.10.2028 r. – 90.000,00 zł. Oprocentowanie kredytu ustala się w wysokości odpowiadającej stawce WIBOR 3M powiększonej o marżę banku w stosunku rocznym na bazie rzeczywistej liczby dni w roku. Oprocentowanie kredytu jest zmienne w okresach miesięcznych i jest ustalane z góry odrębnie dla każdego kolejnego okresu odsetkowego według notowań stawki WIBOR 3M na dwa dni robocze poprzedzające rozpoczęcie każdego okresu odsetkowego. Odsetki nie będą naliczane od kredytu przyznanego, lecz nie pobranego przez Zamawiającego. Spłata odsetek będzie następowała w okresie kredytowania w okresach miesięcznych (tj. do ostatniego dnia danego miesiąca). Pierwsza płatność odsetek nastąpi do dnia 31 grudnia 2018 r. Kwota odsetek za pierwszy okres odsetkowy zostanie wyliczona wg notowania stawki WIBOR 3M na dwa dni robocze przed pobraniem kredytu przez Zamawiającego (w przypadku pobierania kredytu w transzach przed pobraniem pierwszej transzy kredytu). Ostatnia płatność odsetek nastąpi do 31 października 2028 r. Odsetki naliczane są od rzeczywistej wysokości kapitału. Ewentualna prowizja (brutto) będzie naliczona od wysokości pobranego kredytu i płatna w terminie 3 dni roboczych od wpływu kredytu na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego (w przypadku pobierania kredytu w transzach prowizja będzie naliczana od wartości transzy i płatna po każdej pobranej transzy). Zamawiający nie ponosi kosztów prowizji od kredytu przyznanego, lecz nie pobranego przez Zamawiającego. Bank gwarantuje przyjęcie przedterminowej spłaty części lub całości zadłużenia z tytułu kredytu bez ponoszenia przez Zamawiającego dodatkowych kosztów, po uprzednim powiadomieniu banku o zamiarze dokonania takiej spłaty. W przypadku nie pobrania przez Zamawiającego kredytu w pełnej wysokości oraz w przypadku przedterminowej spłaty części zadłużenia z tytułu kredytu Strony ustalą zmianę harmonogramu spłat kredytu. Bank będzie informował Zamawiającego: faksem, pocztą lub drogą elektroniczną na 14 dni przed terminem płatności odsetek o wysokości naliczonych odsetek za dany okres odsetkowy i niezwłocznie o skorygowaniu informacji o wysokości odsetek naliczonych w oparciu o faktyczną wysokość kapitału. W przypadku wpłaty przez Zamawiającego odsetek w wysokości wyższej niż wymaga rozliczenie nastąpi w kolejnym okresie odsetkowym lub w inny sposób uzgodniony między Zamawiającym, a Wykonawcą. W przypadku nieprzekazania przez Bank informacji o wysokości odsetek za dany okres odsetkowy w terminie umożliwiającym zapłatę Zamawiający nie będzie ponosił konsekwencji karnych z tego tytułu. Zamawiający będzie dokonywał spłaty kredytu ze swojego rachunku bankowego (rachunek budżetu) prowadzonego w banku wykonującym jego obsługę bankową na rachunek bankowy należący do Banku (Kredytodawcy) i należnych odsetek ze swojego rachunku bankowego (rachunek budżetu) prowadzonego w banku wykonującym jego obsługę bankową na rachunek bankowy należący do Banku (Kredytodawcy). Za spłatę kredytu i odsetek uważa się uznanie rachunku bankowego Banku (Kredytodawcy) środkami przelanymi z rachunku bankowego (rachunek budżetu) Zamawiającego prowadzonego w banku wykonującym jego obsługę bankową. Z tytułu zawarcia umowy kredytu, jej realizacji i ewentualnych zmian wprowadzonych do umowy na wniosek Stron, Bank nie pobiera innych opłat. W okresie obowiązywania umowy, Zamawiający zobowiązuje się do udostępniania/przekazywania w formie nieprzetworzonej materiałów dotyczących jego sytuacji finansowej. Pakiet informacyjny: Zamawiający do SIWZ załącza następujące dokumenty: • Uchwała Nr XXVIII/270/2018 Rady Gminy Łąck z dnia 21 czerwca 2018 r. w sprawie: zaciągnięcia długoterminowego kredytu bankowego; • Uchwała nr Pł.278.2018 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie z dnia 17 lipca 2018 r. w sprawie: wydania opinii o możliwości spłaty kredytu długoterminowego zaciąganego przez Gminę Łąck; • Arkusz kalkulacyjny do obliczenia kosztu całkowitego obsługi kredytu (w formie elektronicznej), na podstawie którego dokonane zostanie porównanie ofert wg kryterium: cena. UWAGI: Budżet Gminy Łąck na 2018 r. wraz ze zmianami, Wieloletnia Prognoza Finansowa Gminy Łąck ze zmianami, opinie Regionalnej Izby Obrachunkowej oraz sprawozdania budżetowe dostępne są Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Łącku (www.uglack.bip.org.pl). Zamawiający udostępni inne informacje dotyczące Gminy Łąck na pisemny wniosek.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, a także na realizację usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Prawo bankowe (tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 1876 z późniejszymi zmianami), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy – Prawo bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy – Prawo bankowe. Uwaga: Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej wówczas stosuje się przepisy określone w §7 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego (Dz. U. z 2016 r. poz. 1126).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz pozostałych dokumentów składających się na ofertę: 1. Formularz ofertowy - załącznik nr 1 do SIWZ. 2. Pisemne zobowiązania podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia (jeżeli dotyczy) - załącznik nr 4 do SIWZ. 3. Pełnomocnictwo osoby lub osób podpisujących ofertę, jeżeli nie wynika to bezpośrednio z załączonych dokumentów (należy jednak załączyć dokumenty, z których wynikać będzie ciągłość i prawidłowość udzielonych pełnomocnictw – odpisy z właściwego rejestru). Załączone do oferty pełnomocnictwo winno być w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. 4. Wykonawca zobowiązany jest do załączenia do oferty proponowanego wzoru umowy zobowiązującej do świadczenia usług będących przedmiotem zamówienia. Ze względu na szybkość i sprawność realizacji zamówienia wzór powinien być sporządzony w sposób wyczerpujący i kompletny, umożliwiający podpisanie umowy bez uzasadnionej zwłoki z uwzględnieniem zapisów SIWZ. 5. W przypadku złożenia oferty wspólnej – pełnomocnictwo udzielone Pełnomocnikowi (np. Liderowi / przedstawicielowi / partnerowi wiodącemu) do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy (patrz Rozdział III pkt III.12 SIWZ) 6. Zastrzeżenie informacji stanowiących tajemnice przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (jeżeli Wykonawca zastrzega ww. informacje w ofercie w formie odrębnego oświadczenia). Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 Pzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach