Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 5 300 000,00 PLN przeznaczonego na sfinansowanie w 2018 roku planowanego deficytu budżetu gminy Olsztyn

Gmina Olsztyn ogłasza przetarg

  • Adres: 42-256 Olsztyn, Pl. Józefa Piłsudskiego
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. +48343285076 , fax. +48343285057
  • Data zamieszczenia: 2018-05-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Olsztyn
    Pl. Józefa Piłsudskiego 10
    42-256 Olsztyn, woj. śląskie
    tel. +48343285076, fax. +48343285057
    REGON: 000547187
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.olsztyn-jurajski.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 5 300 000,00 PLN przeznaczonego na sfinansowanie w 2018 roku planowanego deficytu budżetu gminy Olsztyn
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    2.1. Przedmiotem zamówienia jest: Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 5 300 000,00 PLN (słownie: pięć milionów trzysta tysięcy złotych) przeznaczonego na sfinansowanie w 2018 roku planowanego deficytu budżetu gminy Olsztyn 2.2. Opis i warunki wykonania zamówienia: 1) Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego, złotowego z przeznaczeniem na sfinansowanie w 2018 roku planowanego deficytu budżetu gminy zgodnie z art. 89 ust 1 pkt 2 ustawy z dnia 27.08.2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2017 r. Nr 2077). 2) Sposób zabezpieczenia kredytu: weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową; 3) Na koszt kredytu składać się ma wyłącznie stawka referencyjna WIBOR 1M z 30 kwietnia 2018 r. oraz marża banku, bez prowizji za udzielenie kredytu. 4) Okres kredytowania: od dnia zawarcia umowy do dnia 15.12.2023 r.; 5) Kwota i waluta kredytu: do 5 300 000 PLN (złoty polski) w trzech transzach: a) pierwsza transza kredytu: do 31.07.2018 r. kwota wynosi do 2 500 000 PLN; b) druga transza kredytu: do 30.08.2018 r. kwota wynosi do 1 500 000 PLN; c) trzecia transza kredytu: do 15.12.2018 r. kwota wynosi do 1 300 000 PLN. 6) Wykorzystanie kredytu oraz jego spłata wraz z odsetkami następować będzie w walucie polskiej. 7) Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania całości kredytu, bez ponoszenia jakichkolwiek konsekwencji i kosztów z tego tytułu. 8) Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszych przed ustalonym terminem spłat rat kredytu bez ponoszenia jakichkolwiek konsekwencji i kosztów z tego tytułu; 9) Uruchomienie kredytu w transzach nastąpi na pisemne dyspozycje Zamawiającego w okresie od dnia zawarcia umowy do dnia 15.12.2018 r. Wykonawca uruchomi środki poszczególnych transz kredytu (bez składania odrębnego wniosku), poprzez realizację dyspozycji Zamawiającego złożonych Wykonawcy najpóźniej do godz. 15.00 na 2 dni robocze przed planowanym uruchomieniem transzy kredytu. 10) Kwoty poszczególnych transz jak również ich terminy mają charakter orientacyjny. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany kwot i terminów uruchomienia transz kredytu bez ponoszenia jakichkolwiek konsekwencji i kosztów z tego tytułu. 11) Zakończenie okresu wykorzystania kredytu przypada na dzień 15.12.2018 r., albo na dzień następny po dniu złożenia przez Zamawiającego pisemnego oświadczenia o rezygnacji z dalszego wykorzystania kredytu. 12) Wykonawca otworzy rachunek kredytowy najpóźniej w dniu zawarcia umowy kredytowej i prowadzić go będzie nieodpłatnie w okresie jej obowiązywania; 13) Po dokonaniu każdej transakcji Wykonawca przekaże Zamawiającemu wyciąg z rachunku kredytowego, który został otwarty przez Wykonawcę na potrzeby umowy kredytowej; 14) Spłata kapitału nastąpi w latach 2019 – 2023, w 60 ratach miesięcznych, płatnych w terminach i wysokościach określonych w pkt.15 Istotnych dla stron postanowień umownych – zał. nr 6 do SIWZ 15) Zamawiający rozpocznie spłatę kapitału od dnia 31.01.2019 r.; 16) Oprocentowanie kredytu: zmienna stopa procentowa. Stopa procentowa będzie równa sumie stawki bazowej opartej o stawkę WIBOR 1M oraz marży Wykonawcy. Marża Wykonawcy jest stała w umownym okresie kredytowania; 17) Okresem odsetkowym (obrachunkowym), za który naliczone będą należne bankowi odsetki, będzie okres liczony od pierwszego do ostatniego dnia miesiąca (miesiąc kalendarzowy) na podstawie stawki WIBOR 1 M z poprzedniego miesiąca. 18) Do celów rozliczeniowych przyjmuje się, że okres rozliczeniowy pokrywa się z miesiącem kalendarzowym, który liczy rzeczywistą ilość dni, a rok liczy 365 dni lub 366 dni (w roku, w którym luty liczy 29 dni). 19) Spłata odsetek odbywać się będzie do piętnastego dnia miesiąca za miesiąc poprzedni, na podstawie zawiadomienia Wykonawcy o wysokości naliczonych odsetek dostarczonego do siedziby Zamawiającego, w terminie do 5 dnia miesiąca, w którym następować będzie spłata, 20) W przypadku gdy data spłaty kredytu lub odsetek przypada na dzień ustawowo wolny od pracy uważa się, że ustalony termin został zachowany, jeżeli spłata nastąpiła w pierwszym dniu roboczym po terminie określonym w umowie kredytu; 21) Odsetki będą naliczane tylko od kredytu uruchomionego, przez co rozumie się datę wpływu środków na rachunek kredytowy, 22) Odsetki naliczane będą za rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu. 23) W przypadku dokonania wcześniejszej spłaty części kredytu lub jego całości, Wykonawca dokona rekalkulacji odsetek za okres obrachunkowy, w którym nastąpiła spłata i poinformuje pisemnie Zamawiającego o wysokości odsetek za ten okres obrachunkowy w ciągu dwóch dni roboczych od daty otrzymania przez Wykonawcę pisemnego powiadomienia o wcześniejszej spłacie kredytu. 24) Oprócz oprocentowania określonego w oparciu o stopę WIBOR 1M i marżę, Wykonawcy nie przysługuje prawo naliczania i pobierania jakichkolwiek opłat i prowizji za udzielenie i obsługę kredytu, 25) Pierwszy okres obrachunkowy liczony jest od dnia wypłaty pierwszej transzy kredytu i kończy się ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego, w którym uruchomiono transzę kredytu 26) Ostatni okres obrachunkowy kończy się w dniu poprzedzającym całkowitą spłatę kredytu. 2.3. Zamawiający zastrzega sobie możliwość: 1) wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu bez ponoszenia dodatkowych prowizji i opłat oraz bez konieczności uzyskiwania zgody banku, 2) rezygnacji z części przyznanego kredytu bez ponoszenia dodatkowych prowizji i opłat oraz bez konieczności uzyskiwania zgody banku, 3) dokonania przesunięcia terminu spłaty poszczególnych rat kredytowych w całym okresie objętym umową, po uprzednim zawiadomieniu banku o takim zamiarze, bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów wynikających ze zmiany harmonogramu spłaty kredytu, 4) wydłużenia okresu spłaty kredytu po uprzednim złożeniu stosownego wniosku do banku, pod warunkiem posiadania zdolności do spłaty kredytu w okresie wydłużonego kredytowania. 2.4. Zamawiający dołącza do Specyfikacji następujące dokumenty finansowe – które stanowią załącznik nr 1 do SIWZ: a) sprawozdanie Rb – NDS o nadwyżce i deficycie za rok 2017 r. i I kw. 2018 r. b) sprawozdanie Rb-27 S- z wykonania dochodów budżetowych (zbiorczo) za 2017r. i I kw. 2018 r. c) sprawozdanie Rb – 28 S – z wykonania wydatków budżetowych (zbiorczo) za 2017 r. i I kw. 2018 r. d) sprawozdanie Rb-N o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych za 2017 r. i I kw. 2018 r. e) sprawozdanie Rb – Z o zobowiązaniach za rok 2017 r. i I kw. 2018 r. f) opinia RIO o wykonaniu budżetu Gminy Olsztyn - za 2017 r. g) Opinia RIO o prawidłowości planowanej kwoty długu Gminy Olsztyn wynikającej planowanych i zaciągniętych zobowiązań. h) Opinia RIO o przedłożonym przez Wójta Gminy Olsztyn projekcie uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej na lata 2018 -2023 i) Opinia RIO o przedłożonym przez Wójta Gminy Olsztyn projekcie uchwały budżetowej na 2018 rok wraz z uzasadnieniem i materiałami informacyjnymi. j) Uchwała nr XXV/201/18 Rady Gminy Olsztyn z dnia 13.03.2018 r. w sprawie: zaciągnięcia kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu opinia na rok 2018 k) Uchwała nr 4200/VI/67/ 2018 z 16.04.2018 w sprawie opinii o możliwości spłaty przez Gminę Olsztyn kredytu długoterminowego w kwocie 5 300 000 zł 2.5. Przed podpisaniem umowy Zamawiający zobowiązuje się dostarczyć: a) aktualne zaświadczenia ZUS i US b) zaświadczenia o nadaniu NIP i REGON c) dokumenty powołujące Wójta i Skarbnika 2.6. Istotne dla Stron postanowienia umowne, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego – stanowi załącznik nr 6 do SIWZ
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 9.1. Wysokość wadium. Każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100) 9.2. Forma wadium. Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). Uwaga W przypadku składania przez wykonawcę wadium w formie gwarancji, z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania z ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust 4a, oraz art. 46 ust. 5 ustawy Pzp. 9.3. Miejsce i sposób wniesienia wadium. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na konto Zamawiającego: PKO BP II Oddział w Częstochowie nr 05 1020 1664 0000 3902 0028 4620. Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu. Wadium wnoszone w innych dopuszczalnych formach należy złożyć w oryginale w siedzibie Zamawiającego, Biuro Obsługi Interesanta, a do oferty dołączyć kopię dokumentu potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. 9.4. Termin wniesienia wadium. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego zaksięguje przelew na koncie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. W wymienionym przypadku dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę jest warunkiem koniecznym ale nie wystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę. 9.5. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje odrzucenie Wykonawcy na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 7b ustawy Pzp. 9.6. Zwrot wadium. Zamawiający zwróci wadium według zasad określonych w art. 46 ust. 1 – 4 Pzp. z zastrzeżeniem ust. 4a Pzp. 9.7. Utrata wadium. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn lezących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna warunek zawarty za spełniony jeżeli: Wykonawca wykaże, że posiada zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz.U. 2017r poz. 1876 t.j. ), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo Bankowe, lub inny dokument, z którego wynika takie zezwolenie;
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Formularz Oferty, sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ; 2.Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt. 7.1. SIWZ - załącznik nr 3 do SIWZ 3. Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu z udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt. 7.2. SIWZ - załącznik nr 2 do SIWZ 4. Dowód wniesienia wadium: - w przypadku wniesienia wadium w postaci niepieniężnej, należy dołączyć do oferty oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium. Zaleca się zamieścić dokument wadialny w taki sposób, aby jego zwrot przez Zamawiającego nie naruszył integralności oferty wraz z załącznikami (np. umieszczony w koszulce, co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów) - w przypadku wniesienia wadium w postaci pieniężnej, zalecane jest dołączenie do ofert kopii potwierdzenia nadania przelewu. 5. Zobowiązanie podmiotu trzeciego ( jeżeli dotyczy): Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – art. 22 a ust.2 ustawy pzp. 6. Stosowne Pełnomocnictwo(a) – w przypadku, gdy Wykonawca upoważnił osobę do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z formą reprezentacji Wykonawcy określoną w rejestrze lub innym dokumencie właściwym dla danej formy organizacyjnej Wykonawcy. 7. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego. 8. Wykonawca może zastrzec pisemnie, które informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2003 r., Nr 153, poz.1503 z późn. zm.) i nie mogą być udostępniane innym wykonawcom. Stosowne zastrzeżenie, co do tajemnicy przedsiębiorstwa, wykonawca winien złożyć nie później niż w terminie składania ofert oświadczeniem zawartym w „Formularzu Ofertowym”. Zastrzeżoną część oferty wykonawca powinien oznaczyć w sposób nie budzący wątpliwości, iż stanowi ona zastrzeżoną tajemnicę przedsiębiorstwa np. umieścić ją w odrębnej (wydzielonej) kopercie oznaczonej napisem „TAJEMNICA PRZEDSIĘBIORSTWA – NIE UDOSTĘPNIAĆ”. Ponadto wykonawca zobowiązany jest załączyć do oferty uzasadnienie kwestii związanej z informacją stanowiąca tajemnicę przedsiębiorstwa. Niezłożenie stosownego uzasadnienia do oferty w części dot. tajemnicy przedsiębiorstwa upoważni zamawiającego do odtajnienia dokumentów i ujawnienia ich na wniosek uczestników postępowania. 9. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej http://www.olsztyn.bip.jur.pl/ informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje zamawiającemu bez dodatkowego wezwania: - oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23. – wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do SIWZ (W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich.) - wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia (w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej). Uwaga! Ww. oświadczenie nie będzie wymagane w przypadku złożenia w postępowaniu tylko jednej oferty.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach