Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 3 400 000,00 zł.

Gmina Hyżne ogłasza przetarg

  • Adres: 36024 Hyżne, Hyżne
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 172 295 002
  • Data zamieszczenia: 2018-11-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Hyżne
    Hyżne 103
    36024 Hyżne, woj. podkarpackie
    tel. 172 295 002
    REGON: 69058208000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: hyzne.pl , www.bip.hyzne.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 3 400 000,00 zł.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Nazwa przedmiotu zamówienia: Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 3 400 000,00 zł. 2. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 3 400 000,00 złotych (słownie: trzy miliony czterysta tysięcy złotych 00/100) z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu wynikającego z realizacji zadań inwestycyjnych gminy. Pokrycie planowanego deficytu budżetu Gminy Hyżne, powstałego w związku z realizacją zadań inwestycyjnych, zapisanego w uchwale Rady Gminy Hyżne Nr XLVI/320/18 z dnia 18 października 2018 r. z terminem spłaty w latach 2018 - 2030. Zamawiający zastrzega sobie prawo niewykorzystania kredytu w całości bez konieczności zapłaty z tego tytułu odsetek i innych obciążeń. Odsetki, prowizje oraz inne opłaty banku będą naliczane wyłącznie od wykorzystanej kwoty kredytu. 3. Dla celów przygotowania wyceny oferty, Wykonawcy uczestniczący w niniejszym postępowaniu przyjmują stawkę WIBOR 1M z dnia 20.11.2018 r. w wysokości 1,64 %. Marża, prowizje oraz inne opłaty banku w całym okresie kredytowania nie mogą ulec zmianie. Zmiana oprocentowania może nastąpić raz w miesiącu i musi być spowodowana zmianą stawki WIBOR 1M obowiązującej w ostatnim dniu roboczym miesiąca poprzedniego. W przypadku wzrostu oprocentowania, wzrost może nastąpić najwyżej o taki procent, o jaki wzrośnie stawka WIBOR 1M. 4. Charakterystyka przedmiotu zamówienia: 1) Waluta kredytu: PLN. 2) Kwota kredytu: 3 400 000,00 zł. 3) Okres kredytowania: od dnia podpisania umowy do dnia 31.12.2030 r. 4) Wpływ środków – kredyt zostanie uruchomiony w jednej transzy. Dokładny czas uruchomienia kredytu zostaną określone przez Zamawiającego w oparciu o pisemną dyspozycję o uruchomienie kredytu, która zostanie złożona Wykonawcy za pośrednictwem faksu lub drogą elektroniczną, na numer faksu lub adres e-mail wskazany w umowie w sprawie niniejszego zamówienia publicznego. Uruchomienie kredytu musi nastąpić nie później niż w ciągu czterech dni roboczych ( o terminie decyduje kryterium – Termin uruchomienia kredytu, jako punktacja oceny ofert) następujących po dniu, w którym zostanie złożona Wykonawcy pisemna dyspozycja Zamawiającego o uruchomienie kredytu. Poprzez uruchomienie kredytu rozumie się wpływ środków finansowych na rachunek bankowy Zamawiającego. 5) Zamawiający, wyłącznie w celu obliczenia kosztów udzielenia kredytu, ustala datę 29.12.2018 roku jako hipotetyczną datę uruchomienia kredytu. Data ta nie jest wiążąca dla Kredytobiorcy w rzeczywistym uruchomieniu kredytu i służy jedynie zachowaniu porównywalności składanych ofert. 6) Okres karencji w spłacie kredytu: do dnia 31.03.2019 r. 7) Okres karencji w spłacie odsetek: brak karencji. 8) Kredyt spłacony będzie w równych ratach kwartalnych wg harmonogramu zawartego w umowie: w 2019 roku – 20 000,00 zł w 2020 roku – 20 000,00 zł w 2021 roku – 230 000,00 zł w 2022 roku - 250 000,00 zł w 2023 roku - 250 000,00 zł w 2024 roku - 250 000,00 zł w 2025 roku - 250 000,00 zł w 2026 roku - 300 000,00 zł w 2027 roku - 300 000,00 zł w 2028 roku - 300 000,00 zł w 2029 roku - 600 000,00 zł w 2030 roku - 630 000,00 zł 9) Spłata odsetek: miesięcznie, do końca miesiąca, którego dotyczy spłata po wcześniejszym otrzymaniu noty odsetkowej od Wykonawcy. Odsetki naliczane będą od faktycznego zadłużenia, a przy ich naliczaniu przyjmuje się że rok ma 365, a miesiąc rzeczywistą liczbę dni. 10) Wysokość prowizji przygotowawczej (obejmującej koszt rozpatrzenia wniosku): 0%. 11) Wysokość prowizji od przedterminowo spłaconej kwoty kredytu lub jego raty: 0%. 12) Zabezpieczenie kredytu: weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową. 13) Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszych (przed ustalonym terminem) spłat rat kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat i konieczności informowania Wykonawcy o tym fakcie. W takim przypadku odsetki liczone będą do dnia spłaty kredytu, a nie do końca okresu umowy. 14) Zamawiający zastrzega sobie możliwość spłaty więcej niż jednej raty kwartalnie bez ponoszenia dodatkowych opłat i konieczności informowania Wykonawcy o tym fakcie. 15) Zamawiający zastrzega sobie możliwość przesunięcia terminu spłaty zaciągniętego kredytu na warunkach nie gorszych niż podane w ofercie Wykonawcy. 16) Wszystkie opłaty manipulacyjne i inne towarzyszące operacjom i czynnościom związanym z realizacją umowy zostaną uwzględnione w niezmiennej stawce procentowej marży Wykonawcy. 17) Zamawiający nie określa wymagań o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp. 18) Dla określenia sytuacji finansowej Gminy Hyżne przedkłada się następujące dokumenty: a) Uchwała Regionalnej Izby Obrachunkowej w Rzeszowie w sprawie opinii o przedłożonym przez Wójta Gminy Hyżne sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2017 r. b) Uchwała Regionalnej Izby Obrachunkowej w Rzeszowie w sprawie projektu uchwały budżetowej Gminy Hyżne na 2018 rok. c) Uchwała Regionalnej Izby Obrachunkowej w Rzeszowie w sprawie opinii o Projekcie uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej Gminy Hyżne na lata 2018-2027. d) Uchwała Regionalnej Izby Obrachunkowej w Rzeszowie w sprawie opinii o możliwości sfinansowania deficytu przedstawionego w projekcie uchwały budżetowej Gminy Hyżne na 2018 r. e) Uchwała Regionalnej Izby Obrachunkowej w Rzeszowie w sprawie opinii o możliwości sfinansowania deficytu przedstawionego przez Gminę Hyżne w uchwale budżetowej na 2018 r. f) Uchwała Regionalnej Izby Obrachunkowej w Rzeszowie w sprawie informacji Wójta Gminy Hyżne o przebiegu wykonania budżetu gminy za I półrocze 2018 r. g) Uchwała Regionalnej Izby Obrachunkowej w Rzeszowie w sprawie prawidłowości planowanej kwoty długu Gminy Hyżne określonej w wieloletniej prognozie finansowej Gminy Hyżne na lata 2018-2027 h) Uchwała Regionalnej Izby Obrachunkowej w Rzeszowie w sprawie opinii o możliwości spłaty przez gminę Hyżne kredytu długoterminowego zaciągniętego w banku wybranym w trybie określonym w przepisach o zamówieniach publicznych w kwocie 3 400 000,00, z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu wynikającego z realizacji zadań inwestycyjnych. i) Sprawozdania Rb- NDS, Rb-Z, Rb- N, Rb-27S, Rb-27S, Rb-28S, Rb-28S 5. Kody CPV opisujące przedmiot zamówienia: 66113000-5 Usługi udzielania kredytu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości : 8 000 zł (słownie: osiem tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium należy wnieść w jednej lub kilku następujących formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 uPzp, tj.:  pieniądzu,  poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,  gwarancjach bankowych,  gwarancjach ubezpieczeniowych,  poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dna 9 listopada 2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2014r. poz. 1804 oraz z 2015 poz. 978 i1240 ). 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. Wadium w pieniądzu należy przelać na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Błażowej oddział Hyżne Nr rachunku: 06915810112002200000130005 4. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu za termin wpłynięcia wadium uznaje się termin jego ,,wniesienia”. Przez ,,wniesienie” rozumie się uznanie kwoty wadium przez rachunek Zamawiającego. Do oferty należy dołączyć dokument potwierdzający przelew (wniesienie) środków na rachunek Zamawiającego. Wadium wnoszone w pieniądzu powinno fizycznie znajdować się na koncie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert pod rygorem odrzucenia oferty (art. 89 ust. 1 pkt 7b uPzp). 5. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz – oryginał dokumentu należy złożyć w osobnej kopercie opisanej ,,Wadium – Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 3 400 000,00 zł. oraz włożyć do koperty zewnętrznej . 6. Wadium wniesione w formie innej niż pieniężna musi spełniać następujące wymagania: ­ odpowiadać co do wartości wysokości wadium określonej w niniejszej SIWZ, ­ musi odpowiadać co do terminu ważności terminowi związania ofertą określonemu w niniejszej SIWZ, ­ zawierać w swej treści okoliczności (zgodnie z art. 46 ust. 4a i 5 uPzp) w których gwarant (poręczyciel) wypłaci kwotę wadium zamawiającemu, wraz z klauzulą mówiącą, że wypłata nastąpi na pierwsze żądanie zamawiającego bez protestu gwaranta (poręczyciela), 7.Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na zasadach określonych w art. 46 uPzp. 8. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. - jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a u Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art.25a ust.1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art.87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszą.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że posiada zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na rozpoczęcie działalności bankowej, o której mowa w art. 36 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz.U. z 2015 r. poz. 128 j.t.) lub inny dokument, z którego wynika takie zezwolenie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) wypełniony formularz ofertowy wg Załącznika nr 1 do SIWZ, do którego należy załączyć wszystkie dokumenty wymagane postanowieniami niniejszej SIWZ, b) stosowne pełnomocnictwo w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie w przypadku podpisania oferty oraz poświadczenia za zgodność z oryginałem kopii dokumentów przez osobę niewymienioną w dokumencie rejestracyjnym (ewidencyjnym) Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach