Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 30 000 000,00zł ( trzydzieści milionów złotych)

Urząd Miasta Skierniewice ogłasza przetarg

  • Adres: 96-100 Skierniewice, ul. Rynek
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. +48468345100 , fax. +48468345151
  • Data zamieszczenia: 2018-06-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Miasta Skierniewice
    ul. Rynek 1
    96-100 Skierniewice, woj. łódzkie
    tel. +48468345100, fax. +48468345151
    REGON: 000524306
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bip.um.skierniewice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 30 000 000,00zł ( trzydzieści milionów złotych)
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 30 000 000,00zł ( trzydzieści milionów złotych) 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na udzieleniu i obsłudze kredytu długoterminowego w kwocie 30 000 000,00zł (słownie: trzydzieści milionów złotych) z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Miasta Skierniewice przyjętych Uchwałą nr XLV/177/2017 Rady Miasta Skierniewice z dnia 18 grudnia 2017 roku w sprawie uchwalenia budżetu Miasta Skierniewice na 2018 rok wraz ze zmianami. Wymagania szczegółowe związane z przedmiotem zamówienia: 1. Postawienie kredytu do dyspozycji Zamawiającego na wydzielonym rachunku kredytowym następnego dnia po dniu zawarcia umowy. 2. Uruchomienie środków następować będzie na podstawie polecenia przelewu. 3. Odsetki naliczane będą kwartalnie, od faktycznie wykorzystanych środków. Do obliczenia kwoty odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu w stosunku do 365 dni w roku. 4. Spłata odsetek będzie następowała w ostatnim dniu kwartału kalendarzowego, którego dotyczy okres obrachunkowy. 5. Ustala się okres karencji w spłacie odsetek do 29 marca 2019 roku. 6. Ustala się okres karencji w spłacie kapitału do 31 marca 2020 roku. 7. Spłata kapitału będzie następowała w ostatnim dniu kwartału kalendarzowego, którego dotyczy okres obrachunkowy. 8. Spłata będzie następowała zgodnie z harmonogramem określonym w pkt XVII.20 SIWZ. 9. Ostateczny termin wykorzystania kredytu – do 31 grudnia 2018 roku. 10. Koszty obsługi kredytu stanowią: a) oprocentowanie kredytu - zmienne. Oprocentowanie w całym okresie kredytowania stanowi sumę stawki WIBOR 3M z ostatniego dnia roboczego kwartału kalendarzowego, poprzedzającego okres obrachunkowy i stałej w trakcie trwania umowy marży banku. Koszty związane z prowadzeniem rachunku kredytowego oraz wszelkie opłaty związane z obsługą kredytu Wykonawca jest zobowiązany wliczyć do marży w taki sposób, aby skalkulować i przedstawić jedną stawkę procentową, której wysokość jest wiążąca w całym okresie kredytowania, b) prowizja – liczona jako % od całej kwoty kredytu tj. 30 000 000,00zł. Prowizja musi zawierać w sobie wszystkie opłaty, które związane są z uruchomieniem kredytu. 11. Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z wykorzystania części kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów. 12. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów. 13. Zabezpieczenie kredytu: weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. 14. W umowie kredytowej za obowiązujące uznaje się wyłącznie koszty wymienione w pkt 10. 15. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust.1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. IV. Termin wykonania zamówienia. Wymagany termin realizacji zamówienia – Wykonawca zobowiązany jest wykonać usługę związaną z realizacją zamówienia w terminie: od dnia uruchomienia kredytu do 31 grudnia 2030 roku. Klauzula informacyjna przekazana w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że: Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Skierniewice, ul. Rynek 1, 96-100 Skierniewice, e-mail: umskier@um.skierniewice.pl · Kontakt z inspektorem ochrony danych osobowych, powołanym przez Administratora: Inspektor Ochrony Danych, Urząd Miasta Skierniewice, ul. Rynek 1, 96-100 Skierniewice, e-mail: iod@um.skierniewice.pl · Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn: - UDZIELENIE I OBSŁUGA KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO W WYSOKOŚCI 30 000 000,00zł ( trzydzieści milionów złotych), nr RZP.271.55.2018 prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego; 1) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 i 2018), dalej „ustawa Pzp”; 2) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; 3) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; 4) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; 5) posiada Pani/Pan: 6) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących; 7) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych *; 8) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO **; 9) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; 10) nie przysługuje Pani/Panu: 11) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; 12) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; 13) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. * Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników. ** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do postępowania przetargowego Wykonawca winien wnieść wadium. 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Zamawiający ustala wadium w wysokości 10 000,00zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100). 4. Wadium może być wnoszone w formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp. 5. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy nr: Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski SA Nr 81 1020 3352 0000 1402 0193 3969. Potwierdzona za zgodność z oryginałem kserokopia dowodu wpłaty musi być dołączona do oferty. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu zamawiający uważa wadium, które do terminu składania ofert włącznie, znajdzie się na koncie zamawiającego. Uznaje się, że wpłatą wadium jest moment wpływu na konto zamawiającego, a nie data złożenia przelewu. 6. Oferta musi być zabezpieczona wadium do upływu terminu związania ofert. 7. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowych lub gwarancji ubezpieczeniowych należy złożyć w oryginale w siedzibie Zamawiającego w kasie. 8. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium na zasadach określonych w SIWZ zostanie odrzucona. 9. Zamawiający dokonuje zwrotu wadium zgodnie z art. 46 ustawy Pzp. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami w przypadkach określonych w art. 46 ust. 4a, ust. 5 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania. Ocena potwierdzenia spełniania warunku zostanie wstępnie dokonana przez Zamawiającego na podstawie złożonego formularza JEDZ załącznika nr 3 do SIWZ, na zasadzie spełnia/nie spełnia. 2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu określone w art. 22 ust.1b ustawy Pzp dotyczące: - posiadania kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, - sytuacji ekonomicznej lub finansowej, - zdolności technicznej lub zawodowej. Ocena potwierdzenia spełniania warunku zostanie wstępnie dokonana przez Zamawiającego na podstawie złożonego formularza JEDZ załącznika nr 3 do SIWZ, na zasadzie spełnia/nie spełnia. 3. Zamawiający uzna za spełniony warunek, o którym mowa w art. 22 ust. 1b pkt. 1 ustawy Pzp dotyczący posiadania kompetencji lub uprawnień do prowadzenia działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów. Wykonawca winien posiadać uprawnienia do wykonywania czynności bankowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku Prawo Bankowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 1876 z późn. zm.),
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Do oferty należy załączyć: - formularz oferty stanowi załącznik nr 1 do SIWZ, - Do oferty każdy Wykonawca musi dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w formie Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówienia (zwany dalej JEDZ) – sporządzonego według wzoru standardowego formularza określonego rozporządzeniem wykonawczym Komisji Europejskiej. Wzór JEDZ stanowi załącznik nr 3 do SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu (JEDZ) będą stanowić wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. UWAGA! JEDZ składany jest wyłącznie w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym oraz zaszyfrowany, tj. opatrzony hasłem dostępowym. Wykonawca tak przygotowany JEDZ przesyła Zamawiającemu przed terminem składania ofert na poniższy adres e-mail: jedz@um.skierniewice.pl Szczegółowe zasady składania JEDZ w postaci elektronicznej oraz instrukcja jego przygotowania zostały opisane w rozdziale VII niniejszej SIWZ. – zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej) Decyzję Prezesa Narodowego Banku Polskiego o wyrażeniu zgody na rozpoczęcie działalności przez Bank lub zezwolenie Komisji Nadzoru Bankowego lub inny dokument upoważniający do wykonywania czynności bankowych zgodnie z ustawą Prawo Bankowe (Dz. U. z 2017r., poz. 1876 z późń. zm.). - Tabela kosztów kredytu – załącznik nr 2 do SIWZ - Dowód wniesienia wadium – potwierdzenie wniesienia wadium należy dołączyć do oferty. - Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie, w jakim powołuje się na zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informację o tych podmiotach w oświadczeniu o którym mowa w pkt. V. 6. do SIWZ. - Projekt umowy zgodny z warunkami przedstawionymi w punkcie XVII SIWZ. 2. Pełnomocnictwo do złożenia oferty, o ile prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą przyjmuje się, że pełnomocnictwo do złożenia oferty upoważnia również do poświadczenia za zgodność z oryginałem kopii wszystkich dokumentów składanych wraz z ofertą, chyba, że z treści pełnomocnictwa wynika co innego. 3. Informacja dotycząca przynależności Wykonawcy do tej samej grupy kapitałowej na załączniku nr 3 a do SIWZ. Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3a do SIWZ, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 4. Informacja dotyczącą podwykonawców i zakresu usług, który wykonawca zamierza im powierzyć oraz wykaz firm podwykonawców o ile podwykonawcy Ci są znani Wykonawcy na etapie składania ofert, którym zostanie powierzone wykonanie części zamówienia - wg załącznika nr 3b. Jeśli wykonawca nie będzie korzystał z podwykonawców wówczas w załączniku nr 3b wpisuje "Nie Dotyczy". Uwaga: W przypadku korzystania z podwykonawców, przed podpisaniem umowy z podwykonawcą Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wzór umowy z podwykonawcą. 5. Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika stosownie do postanowień art. 23 ust. 2 ustawy. 6. W celu wykazania spełnienia warunków udziału określonych w rozdz. V SIWZ wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są do złożenia dokumentów. Do oferty należy dołączyć: a) pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, o którym mowa w art. 23 ustawy Pzp, b) dokument dotyczący: - potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności – zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej, - formularz JEDZ , załącznik nr 3 do SIWZ - oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej zgodnie z załącznikiem nr 3a, do SIWZ w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, powyższe dokumenty muszą być złożone przez każdy podmiot. c) pozostałe dokumenty wymienione w pkt. VI SIWZ podmioty składają wspólnie jako konsorcjum, d) w przypadku ofert składanych wspólnie warunki zawarte w pkt VI SIWZ muszą być spełnione wspólnie lub przynajmniej przez jeden podmiot. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 10 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1. o których mowa poniżej. 7. Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp. 8. Zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. 9. Zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. 10. Informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 13 , 14 i 21 ustawy oraz, odnośnie skazania za wykroczenie na karę aresztu, w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 i 6 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach