Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów do wysokości 6.000.000,00 PLN z terminem wypłaty do 31 grudnia 2017 roku.

Gmina Miasto Reda ogłasza przetarg

  • Adres: 84240 Reda, ul. Gdańska
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 58 6788023 , fax. 58 6783124
  • Data zamieszczenia: 2017-11-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasto Reda
    ul. Gdańska 33
    84240 Reda, woj. pomorskie
    tel. 58 6788023, fax. 58 6783124
    REGON: 19167516100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.reda.pl/zamowienia/tryby

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów do wysokości 6.000.000,00 PLN z terminem wypłaty do 31 grudnia 2017 roku.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów do wysokości 6 000 000 PLN z terminem wypłaty do 31.12.2017 roku Szczegółowy opis zamówienia: 1.1 Oprocentowanie kredytu składa się ze stałej przez cały okres kredytowania marży banku ustalonej z dokładnością do 2 miejsc po przecinku oraz zmiennej stawce WIBOR 3M ustalonej na okres 1-go miesiąca dokładnością do 2 miejsc po przecinku, wyznaczonej na 10 dni przed końcem miesiąca i obowiązującej od 1-go pierwszego dnia danego miesiąca. W przypadku braku notowań stawki WIBOR 3M na 10-ty dzień przed końcem danego miesiąca, stosować stawkę WIBOR 3M z dnia poprzedzającego, w którym wystąpiło notowanie stawki WIBOR 3M. Suma stałej marży banku i zmiennej stawki WIBOR 3M stanowi miesięczną stawkę bazową, która obowiązuje od każdego 1-go dnia danego miesiąca. Dla wyliczenia ceny oferty należy przyjąć przez cały okres kredytowania stawkę WIBOR 3M w wysokości 1,73 1.2 Karencja w spłacie kapitału do 31.12.2017 roku. 1.3 Początek spłaty kapitału przypada w dniu 31-01-2018 roku. 1.4 Kredyt (kapitał) spłacany będzie w miesięcznych ratach, którego termin upływa ostatniego dnia każdego miesiąca począwszy od dnia 31.01.2018r. Raty kapitałowe płatne w 72 równych ratach, tj. w okresie od 31 stycznia 2018r. do 31 grudnia 2023r. określonych z dokładnością do 2 miejsc po przecinku. Wyrównanie wysokości rat nastąpi w ostatniej racie. Spłata ostatniej raty przypada na 31.12.2023r. W przypadku, gdy termin spłaty kredytu upływać będzie w dniu wolnym od pracy, albo nie będącym dniem roboczym dla Banku, spłata kredytu następować będzie ostatniego dnia roboczego miesiąca. Dla celów przygotowania oferty należy przyjąć, że spłata miesięcznych rat przypadać będzie ostatniego dnia każdego miesiąca. 1.5 Odsetki płatne w okresach miesięcznych - ostatniego dnia miesiąca od wartości faktycznie wykorzystanego kredytu za rzeczywistą liczbę dni w miesiącu. Zamawiający wyklucza możliwość naliczania odsetek od kredytu postawionego do dyspozycji. Spłata odsetek następuje od miesiąca w którym udzielono kredytu za taką ilość dni, za jaką Zamawiający dysponował środkami Banku. W przypadku, gdy termin spłaty odsetek upływać będzie w dniu wolnym od pracy, albo nie będącym dniem roboczym dla Banku, splata odsetek następować będzie ostatniego dnia roboczego miesiąca. Odsetki w żadnym przypadku nie podlegają kapitalizacji. Dla celów przygotowania oferty należy przyjąć, że spłata miesięcznych odsetek przypadać będzie ostatniego dnia każdego miesiąca 1.6 Do celów obliczenia oprocentowania przyjmuje się, że rok i miesiąc liczy rzeczywistą liczbę dni 365/366. 1.7 Zabezpieczeniem udzielonego kredytu jest weksel własny In blanco, a ponadto Zamawiający przewiduje złożenie pisemnego oświadczenia o poddaniu się egzekucji. 1.8 Zamawiający nie dopuszcza żadnych innych kosztów niż marża banku, oprocentowanie i prowizja przygotowawcza płatna przelewem przed uruchomieniem kredytu od wartości faktycznie wypłaconego kredytu a suma opłat z tytułu prowizji nie może być wyższa niż 0,3% jego wartości. Dla celów przygotowania oferty należy przyjąć, że prowizja nie może przekroczyć 0,3 % wartości udzielonego kredytu w wysokości 6 000 000 PLN. 1.9 Zamawiający zachowuje prawo do rezygnacji z części kredytu oraz do wcześniejszej spłaty części kredytu bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów z tego tytułu, w szczególności prowizji lub opłat za aneks. Kwota odsetek obniży się odpowiednio do rzeczywistej kwoty wykorzystanego kredytu pozostającego do spłaty. 1.10 Ewentualna zmiana harmonogramu spłat kredytu nie spowoduje żadnych kosztów po stronie zamawiającego a w szczególności nie będą z tego tytułu naliczane żadne prowizje lub opłaty. 1.11 Zamawiający otrzymuje bez dodatkowych opłat harmonogram spłat, który stanowić będzie załącznik do umowy. 1.12 Zamawiający otrzymuje w każdym miesiącu w terminie umożliwiającym zapłatę bez zwłoki w całym okresie spłaty kredytu, zawiadomienie o wysokości oprocentowania przypadającym do zapłaty wyrażonym w PLN i w aktualnej stawce WIBOR 3M oraz stałej marży banku bez żadnych opłat. Pożądany okres określa się na 7 dni. 1.13 Kredyt zostanie udzielony i przekazany Zamawiającemu na jego pisemny wniosek nie później niż w ciągu pięciu dni roboczych od jego złożenia. 1.14 Dla celów przygotowania oferty należy przyjąć, że uruchomienie kredytu nastąpi w terminie 20.12.2017 roku w wysokości 6.000.000 zł, 1.15 Waluta Kredytu – złoty polski – PLN. 1.16 Zamawiający wyraża zgodę na złożenie kontrasygnaty Skarbnika Miasta do umowy, weksla wraz z deklaracją wekslową i oświadczeniem o poddaniu się egzekucji. 1.17 Zamawiający wyklucza potrzebę składania odrębnego wniosku o udzielenie kredytu. Dla oceny zdolności kredytowej Gminy Miasta Redy na stronie: www.reda.pl w zakładce „przetargi” udostępnione zostaną następujące dokumenty: 1. Rb-NDS kwartalne sprawozdanie o nadwyżce/deficycie JST za ostatnie 2 lata (2015 i 2016 rok i II kwartał 2017 roku). 2. Rb-Z kwartalne sprawozdanie o stanie zobowiązań wg tytułów dłużnych oraz gwarancji i poręczeń za ostatnie 2 lata i II kwartał 2017 roku. 3. Rb-UZ roczne sprawozdanie uzupełniające o stanie zobowiązań wg tytułów dłużnych 2 lata. 4. Rb-N kwartalne sprawozdanie o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych za 2 ostatnie lata i II kwartał 2017 roku. 5. Rb-27S roczne z wykonania dochodów budżetowych za ostatnie 2 lata i II kwartał 2017 roku. 6. Rb-28S roczne sprawozdanie z wykonania wydatków budżetowych za ostatnie 2 lata i II kwartał 2017 roku.. 7. Uchwała nr XXV/266/2016 Rady Miejskiej w Redzie z dnia 14 grudnia 2016 roku w sprawie Budżetu Miasta na 2017 rok. 8. Uchwała nr XXV/265/2016 Miejskiej w Redzie z dnia 14 grudnia 2016 roku w sprawie przyjęcia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Redy. 9. Uchwała RIO w sprawie opinii o wykonaniu budżetu za rok 2016 rok, 10. Uchwała RIO o możliwości spłaty kredytu w wysokości 6.000.000 PLN, 11. Uchwała RIO w sprawie opinii o możliwości sfinansowania planowanego deficytu oraz prawidłowości planowanej kwoty długu w latach 2017-2023, 12. Uchwała RIO o projekcie budżetu na 2017 rok, 13. Zestawienie zbiorcze wykazu mienia komunalnego na 31.12.2016r. 14. Zestawienie zobowiązań z tytułu kredytów na 31.12.2016 i 30.06.2017r. wg instytucji kredytującej
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że posiada aktualne zezwolenie uprawniające do wykonywania czynności bankowych na terenie Rzeczpospolitej Polskiej wydane przez Komisję Nadzoru Finansowego zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997 roku Prawo bankowe (Dz.U. z 2016 r. poz.1988 z późn. zm.) lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest uprawniony do wykonywania czynności bankowych na terenie Rzeczpospolitej Polskiej – tylko w przypadku gdy wykonawca nie działa na podstawie zezwolenia wydanego przez Komisję Nadzoru Finansowego.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca bez wezwania zamawiającego zobowiązany jest przekazać zamawiającemu, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert – Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach