Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego do wysokości 2.000.000 zł

Gmina Gołuchów ogłasza przetarg

  • Adres: 63-322 Gołuchów, ul. Lipowa
  • Województwo:
  • Telefon/fax: tel. 627 617 017
  • Data zamieszczenia: 2020-10-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Gołuchów
    ul. Lipowa 1
    63-322 Gołuchów
    tel. 627 617 017
    REGON: 54395300000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.goluchow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego do wysokości 2.000.000 zł
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Przedmiotem zamówienia jest: „Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego do wysokości 2.000.000 zł” 2) Nazwa i kod CPV – Wspólnego Słownika Zamówień: 66.11.30.00-5 Usługi udzielania kredytu 3) Wymóg zatrudnienia na podstawie umów o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia: Zamawiający przewiduje wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy i określa je, stosownie do art. 36 ust. 2 pkt. 8a ustawy: a) Zamawiający wymaga, aby wszystkie osoby wykonujące przedmiot zamówienia były zatrudnione przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę; b) Wykonawca, w ciągu 5 dni od daty zawarcia umowy na realizację przedmiotu zamówienia (dotyczy osób już zatrudnionych na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę) lub w ciągu 5 dni od dnia zatrudnienia nowej osoby na podstawie umowy o pracę lub w ciągu 5 dni od zawarcia umowy z podwykonawcą, zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu wykazu osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, wykonujących czynności, o których mowa w lit. a (wykaz ma obejmować wyłącznie imię i nazwisko pracownika, datę zatrudnienia oraz informację o rodzaju wykonywanych przez niego czynności); c) Zamawiający ma prawo w okresie realizacji zamówienia, zwrócić się do Wykonawcy o przedstawienie dokumentacji zatrudnienia wskazanej osoby, natomiast Wykonawca ma obowiązek przedstawić ją Zamawiającemu w terminie 5 dni kalendarzowych od daty otrzymania zawiadomienia; d) w przypadku nie przedstawienia w terminie informacji i dokumentów, o których mowa w lit. b) i c) Wykonawca będzie każdorazowo płacił Zamawiającemu karę umowną w wysokości 1.000,00 zł; e) w przypadku wykonywania czynności określonych w lit. a) przez osoby niezatrudnione na podstawie umowy o pracę, Wykonawca zapłaci karę umowną w wysokości 100,00 zł za każdy dzień pracy każdej osoby niezatrudnionej. 4) Zakres zamówienia obejmuje udzielenie i obsługę kredytu długoterminowego do wysokości 2.000.000 PLN. 5) Zamawiający wymaga: a) sposób uruchamiania kredytu: kredyt uruchamiany w 2 transzach, pierwsza transza (obligatoryjna) do dnia 24 grudnia 2020r. w wysokości 1.500.000 PLN i druga transza (opcjonalna) do dnia 31 grudnia 2020r. do wysokości 500.000 PLN, na wskazany rachunek bankowy Gminy Gołuchów, b) okres kredytowania: od grudnia 2020r. do 31 grudnia 2027r. (tj. od dnia uruchomienia 1 transzy kredytu do dnia spłaty ostatniej raty odsetkowej), c) karencja w spłacie kapitału: spłata kapitału będzie następować począwszy od 15 marca 2023 roku, d) okres spłaty kredytu: spłata kapitału będzie następowała kwartalnie, wg poniższego wyszczególnienia: L.p. termin spłaty kwota raty 1. 2023-03-15 80 000,00 zł 2. 2023-06-15 80 000,00 zł 3. 2023-09-15 80 000,00 zł 4. 2023-12-15 80 000,00 zł 5. 2024-03-15 85 000,00 zł 6. 2024-06-15 85 000,00 zł 7. 2024-09-15 85 000,00 zł 8. 2024-12-15 85 000,00 zł 9. 2025-03-15 105 000,00 zł 10. 2025-06-15 105 000,00 zł 11. 2025-09-15 105 000,00 zł 12. 2025-12-15 105 000,00 zł 13. 2026-03-15 115 000,00 zł 14. 2026-06-15 115 000,00 zł 15. 2026-09-15 115 000,00 zł 16. 2026-12-15 115 000,00 zł 17. 2027-03-15 115 000,00 zł 18. 2027-06-15 115 000,00 zł 19. 2027-09-15 115 000,00 zł 20. 2027-12-15 115 000,00 zł e) sposób płatności odsetek: • odsetki płatne miesięcznie lub kwartalnie, • spłata rat odsetkowych będzie następowała: - miesięcznie do 10 dnia każdego miesiąca, lub - kwartalnie do 10 dnia miesiąca następującego po zakończeniu kwartału (tj. do 10 stycznia, 10 kwietnia, 10 lipca i 10 października, z tym, że jeżeli będzie to dzień świąteczny, niedziela lub dzień wolny od pracy to płatność nastąpi w pierwszym dniu roboczym po tym dniu, • pierwsza spłata rat odsetkowych nastąpi do dnia 10 kwietnia 2021 r. i dotyczyć będzie odsetek naliczonych do dnia 31 marca 2021 r., • ostatnie spłata rat odsetkowych nastąpi do końca kwartału, w którym nastąpi spłata kapitału, f) koszty obsługi kredytu (cenę ofertową Co) stanowią: • prowizja przygotowawcza: Zamawiający dopuszcza zastosowanie przez banki uczestniczące w postępowaniu, zwane dalej Wykonawcami, prowizji przygotowawczej (Pp), • koszt oprocentowania kredytu (Ko): oprocentowanie będzie zmienne, obliczone dla każdego miesięcznego okresu odsetkowego w oparciu o miesięczny wskaźnik oprocentowania depozytów bankowych – WIBOR 1M z dn. 21 października 2020 roku – 0,20%, powiększony lub pomniejszony o marżę „m” Wykonawcy, stałą w okresie kredytowania (obowiązywania umowy), Zamawiający zastrzega, że jedynymi kosztami obsługi kredytu są wyłącznie koszty prowizji przygotowawczej oraz koszty oprocentowania kredytu. g) forma zabezpieczenia kredytu: spłata kredytu może być zabezpieczona wyłącznie w formie weksla „in blanco” wraz z deklaracją wekslową; h) sposób naliczenia i termin zapłaty prowizji przygotowawczej (Pp): • prowizja podana w ofercie, liczona od kwoty kredytu przelanego na rachunek Zamawiającego, • prowizja jest płatna każdorazowo po przekazaniu transzy kredytu na rachunek Zamawiającego, w ciągu 3 dni od daty wypłaty transzy kredytu, • Zamawiający zastrzega, iż prowizja przygotowawcza nie może być wyższa niż 0,50% kwoty udzielonego kredytu; i) Zamawiający zastrzega sobie możliwość zaciągnięcia kredytu w kwocie niższej niż 2.000.000 zł, w zależności od zapotrzebowania Zamawiającego, przy czym pierwsza transza będzie wynosić dokładnie 1.500.000 PLN, a druga transza może wynosić nie więcej niż 500.000 PLN; j) w razie zaistnienia okoliczności wypłaty drugiej transzy w wysokości niższej niż 500.000 zł, zmniejszeniu ulegną wysokości rat od raty 20 do raty 16, k) Zamawiający zastrzega sobie możliwość spłaty kredytu (kapitału) wcześniej niż określono w SIWZ i umowie, przy czym za wcześniejszą spłatę kredytu Zamawiający nie poniesie żadnych opłat; l) w razie zaistnienia okoliczności polegającej na wcześniejszej spłacie kredytu przez Zamawiającego nie jest wymagana zmiana umowy – w takich przypadkach Zamawiający proponuje nowy harmonogram spłat, który podlega akceptacji przez Wykonawcę; m) Zamawiający wyklucza pobieranie innych prowizji i opłat, za wyjątkiem tych, które zostały określone w SIWZ. 6) W związku z zastosowaniem dla Kryterium Cena wagi przekraczającej 60% Zamawiający informuje, iż wszystkich Wykonawców ubiegających się o zamówienie obowiązują standardy jakościowe odnoszące się do istotnych cech przedmiotu zamówienia tj. do zasad określenia oprocentowania, do warunków udzielenie kredytu oraz do warunków spłaty kredytu - określone w niniejszej SIWZ. 7) Kosztami cyklu życia kredytu są: a) koszty nabycia kredytu - wyłącznie koszt prowizji przygotowawczej, b) koszty użytkowania kredytu - wyłącznie koszty odsetek, c) koszty spłaty kredytu - nie wystąpią (Zamawiający zastrzega, że koszty prowizji przygotowawczej oraz koszty oprocentowania kredytu są jedynymi kosztami w cyklu życia kredytu). 8) Celem wstępnego zbadania zdolności kredytowej Zamawiającego załącza się dokumenty stanowiące załącznik nr 8 do SIWZ. 9) Zamawiający nie zastrzega w SIWZ, że część lub całość zamówienia nie może być powierzona podwykonawcom. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom. 10) Informacja o przewidywanych zmianach postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której Zamawiający dokona wyboru Wykonawcy: Zamawiający nie przewiduje zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której Zamawiający dokona wyboru Wykonawcy. 11) Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 12) Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. 13) Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy. 14) Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunkiem udziału w postępowaniu jest posiadanie uprawnienia do wykonywania działalności i czynności bankowych
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Informacja o podwykonawcach ( wzór dokumentu stanowi załącznik nr 4 do SIWZ) - w przypadku nie korzystania z podwykonawców wpisać "NIE DOTYCZY"; Pełnomocnictwo/pełnomocnictwa dla osoby/osób podpisujących ofertę, jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z dokumentów rejestracyjnych

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach