Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego do kwoty 1.434.022,85 zł

Gmina Chmielnik ogłasza przetarg

  • Adres: 36016 Chmielnik, Chmielnik
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 017 2296606, 2296609 , fax. 172 296 600
  • Data zamieszczenia: 2018-11-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Chmielnik
    Chmielnik 50
    36016 Chmielnik, woj. podkarpackie
    tel. 017 2296606, 2296609, fax. 172 296 600
    REGON: 69058205100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.chmielnik.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego do kwoty 1.434.022,85 zł
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego do kwoty 1.434.022,85 zł na finansowanie planowanego deficytu budżetu gminy w 2018 r. . powstałego w związku z realizacją inwestycji finansowanych z udziałem środków z budżetu UE w kwocie 1.434.022,85zł . 2. Udzielony kredyt oparty będzie o referencyjną stopę WIBOR 3M według notowań aktualnych na dzień zawarcia umowy i stałą marżę w okresie kredytowania. Podstawą wyliczenia kosztu kredytu na potrzeby porównania i wyboru najkorzystniejszej oferty jest plan spłaty kredytu, stanowiący załącznik nr 1b do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zawierający następujące założenia: a) waluta kredytu – złoty polski (PLN); b) kredyt długoterminowy; c) kwota kredytu – do kwoty 1.434.022,85 PLN d) opłata przygotowawcza za udzielenie kredytu do kwoty 200 PLN, płatna przelewem w dniu uruchomienia pierwszej transzy kredytu; e) oprocentowanie w skali roku – według złożonej oferty (stopa referencyjna WIBOR 3M plus stała marża banku); f) uruchomienie kredytu – jedna transza, dzień po podpisaniu umowy; g) częstotliwość płatności rat kapitałowych i odsetkowych – kwartalnie (do ostatniego dnia kwartału), obliczane za rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu; h) okres karencji w spłacie rat kapitałowych – do 30.12.2020 r. (pierwsza rata płatna w dniu 31.12.2020 r.); i) termin spłaty kolejnych rat kapitałowych i odsetkowych – kwartalnie na ostatni dzień każdego kwartału, zgodnie z zasadami stosowanymi przez bank; j) ilość rat kapitałowych – 13; k) sposób zaokrąglania kwot – do dwóch miejsc po przecinku (zgodnie z zasadą, że począwszy od trzeciego miejsca po przecinku wartości od 0 do 4 zaokrągla się w dół, a wartości od 5 do 9 w górę; l) metoda wyznaczania rat – kapitałowa; m) sposób ściągania odsetek – według salda kredytu (formuła 365/366), o kwocie odsetek Zamawiający będzie informowany na 2 dni przed terminem wymagalności; n) Wykonawca nie będzie pobierał dodatkowej prowizji za przedterminową spłatę kredytu; o) Wykonawca nie będzie pobierał dodatkowej prowizji za niewykorzystaną część kredytu; p) formę zabezpieczenia spłaty kredytu wraz z należnymi odsetkami stanowi weksel in blanco z deklaracją wekslową równą wielkości wnioskowanego kredytu wraz z należnymi odsetkami, weksel i deklaracja będzie posiadać kontrasygnatę Skarbnika Gminy; q) kredytobiorcy przysługuje uprawnienie do negocjowania warunków spłaty odsetek za zwłokę i stopy oprocentowania (bez pobierania przez bank jakichkolwiek prowizji i opłat). 3 Wykonawca zobowiązany jest przedstawić plan spłaty kredytu (zamieszczony w załączniku nr 1b do SIWZ) według poniższego schematu: Termin Kwota w zł 31.12.2020 34.022,85 31.03.2021 125.000,00 30.06.2021 125.000,00 30.09.2021 125.000,00 31.12.2021 125.000,00 31.03.2022 100.000,00 30.06.2022 100.000,00 30.09.2022 100.000,00 31.12.2022 100.000,00 31.03.2023 125.000,00 30.06.2023 125.000,00 30.09.2023 125.000,00 31.12.2023 125.000,00 4 Dodatkowe informacje Zamawiającego: a) Zamawiający nie korzysta z wykupu wierzytelności, nie emitował papierów wartościowych; b) Zamawiający nie posiada zobowiązań z tytułu pożyczek na wyprzedzające finansowanie inwestycji; c) zmienna stopa referencyjna WIBOR 3M oznacza średnią wartość procentową i kwotową dla międzybankowych depozytów 3 miesięcznych wyliczana jako średnia arytmetyczna wszystkich notowań na ostatni dzień roboczy kwartału poprzedzającego okres odsetkowy. Oprocentowanie kredytu będzie zmieniało się co kwartał; d) Zamawiający nie ma podpisanych żadnych umów o partnerstwie publiczno – prywatnym; e) w przypadku gdy data spłaty raty kapitałowej przypadnie na dzień wolny od pracy, za datę spłaty należy przyjąć dzień roboczy poprzedzający dzień wolny; f) w przypadku spłaty kredytu we wcześniejszym terminie odsetki będą liczone do dnia spłaty kredytu, a nie do końca umowy. Zamawiający zastrzega możliwość aneksowania umowy kredytowej w zakresie wysokości rat kredytu celem spełnienia wymogów z art. 243 ustawy o finansach publicznych bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych opłat.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66130000-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunek w rozumieniu Zamawiającego spełni Wykonawca, który wykaże, że posiada zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, a także realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29.08.1997 r. Prawo bankowe (t. j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1876), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo Bankowe.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W terminie 3 dni od przekazania Informacji o treści złożonych ofert, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w niniejszym postępowaniu. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do SIWZ. 2. Postanowienia dotyczące składania dokumentów przez Wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej: 1) Wykonawca, który ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w punkcie VII.3 składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2) Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt VII.8 ppkt 1), zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby, wystawionych nie wcześniej niż w terminach określonych w pkt VII.8 ppkt 1). 3) W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenia, które są Załącznikami nr 2i 3 do SIWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te maja potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw do wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia, 4.Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia – w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby – warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, które są Załącznikami nr 2i 3 do SIWZ, 5. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w Załączniku nr 3 do SIWZ, 6. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów udowodni Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zamawiający wymaga załączenia przedmiotowego zobowiązania do oferty. Zobowiązanie musi być wystawione przez podmiot udostępniający dane zasoby. Wzór zobowiązania – załącznik nr 6 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach