Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego dla Gminy Tyszowce w wysokości 2 000 000 zł

Gmina Tyszowce ogłasza przetarg

  • Adres: 22630 Tyszowce, ul. 3 Maja
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 084 661 93 15, , fax. 084 661 21 29
  • Data zamieszczenia: 2018-11-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Tyszowce
    ul. 3 Maja 8
    22630 Tyszowce, woj. lubelskie
    tel. 084 661 93 15, , fax. 084 661 21 29
    REGON: 95036905000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: umtyszowce.bip.lubelskie.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego dla Gminy Tyszowce w wysokości 2 000 000 zł
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego dla Gminy Tyszowce w wysokości 2 000 000 zł. (dwóch milionów złotych) 2. Kredyt udzielany w PLN. 3. Okres obowiązywania umowy – spłata kredytu rozłożona na 9 lat do dnia 31.12.2029 roku, spłata od roku 2021, spłata w okresach kwartalnych, w ostatnim dniu każdego kwartału kalendarzowego. Zamawiający zastrzega sobie dwuletnia karencję w spłacie kredytu. Za dzień spłaty raty kredytu przyjmuje się dzień wpływu środków na rachunek kredytowy bądź rachunek techniczny (jeżeli spłata kredytu dokonana zostanie przed terminem określonym w harmonogramie, to dzień ten jest dniem spłaty kredytu). Pierwsza spłata raty kredytu –I kwartał 2021r. Spłata ostatniej raty kapitałowej i odsetkowej przypadnie w dniu 31 grudnia 2029 r. 4. Oprocentowanie kredytu będzie liczone na podstawie stawki bazowej – WIBOR 3M.- stawka ustalana na okres 3 miesięcy w wysokości stawki WIBOR 3M z ostatniego dnia roboczego kwartału i mająca zastosowanie do określania wysokości oprocentowania od 1-go dnia następnego kwartału Odsetki od wysokości zadłużenia naliczane oraz spłacane będą w kwartalnych okresach obrachunkowych - ostatniego dnia każdego kwartału kalendarzowego, począwszy od I kwartału 2019 r. Odsetki będą naliczane od wysokości i czasu faktycznie wykorzystanych środków. Przy obliczaniu odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni w ciągu roku. Pierwsza płatność odsetek – I kwartał 2019 roku. 5. Uruchomienie kredytu będzie następować w formie bezgotówkowej poprzez realizację dyspozycji Zamawiającego. Planowane uruchomienie w dniu 27.12.2018r. – kwota 2.000.000,00 zł. 6. Przeznaczenie kredytu – kredyt będzie przeznaczony na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy Tyszowce związanego z zaplanowanymi wydatkami inwestycyjnymi. Zamawiający dopuszcza finansowanie kredytu ze środków Europejskiego Banku Inwestycyjnego (EBI). 7. Zamawiający zastrzega sobie prawo wcześniejszej spłaty kredytu, bez ponoszenia dodatkowych opłat i prowizji. 8. W przypadku konieczności aneksowania umowy kredytowej bank nie będzie pobierał prowizji i innych dodatkowych opłat. 9. Za wydanie opinii/ zaświadczenia o terminowości spłaty kredytu, bank nie będzie pobierał prowizji i innych dodatkowych opłat. 10. W przypadku konieczności otwarcia w banku udzielającym kredytu, dodatkowych kont służących do obsługi kredytu, bank nie będzie pobierał żadnych opłat i prowizji z tego tytułu. 11. Zamawiający nie przewiduje innych prowizji i opłat związanych z kredytem. Całość kosztów zawarta będzie w marży banku. 12. Zabezpieczenie spłaty kredytu: weksel „in blanco” wraz z deklaracją wekslową, podpisane przez Burmistrza Tyszowiec wraz z kontrasygnatą Skarbnika Gminy. Zamawiający nie przewiduje podpisania oświadczenia o poddaniu się egzekucji (w żadnym trybie). 13. Zamawiający z tytułu zaciągnięcia i obsługi kredytu pokrywa koszty związane wyłącznie z odsetkami (stawka bazowa WIBOR 3M + (-) marża Wykonawcy. Wszystkie pozostałe czynności wykonywane przy zaciągnięciu i obsłudze kredytu przez Wykonawcę są bezpłatne dla Zamawiającego, w szczególności z tytułu uruchomienia i postawienia do dyspozycji Zamawiającego kredytu ( tzw. prowizja przygotowawcza). 14. Marża Wykonawcy nie może ulec zmianie w czasie trwania umowy. 15. Zamawiający stosownie do art. 29 ust.3a ustawy określa obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia tj: a) obsługa kredytu tj. w szczególności wyliczanie należnych odsetek od kredytu, b) informowanie o bieżącym stanie kredytu, jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy. Obowiązek ten dotyczy również podwykonawców- Wykonawca zobowiązany jest zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę osób wykonujących wskazane czynności.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający wymaga posiadania stosownych uprawnień do wykonywania czynności bankowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe ( Dz. U. z 2017 r., poz. 1876 z późń. zm.) tj. aktualnego zezwolenia uprawniającego do wykonywania czynności bankowych lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest uprawniony do wykonywania czynności bankowych, wydany przez Komisje Nadzoru Finansowego
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, określonych w punkcie IV SIWZ oraz wykazania braku podstaw do wykluczenia, wykonawcy muszą złożyć wraz z ofertą następujące oświadczenia i dokumenty: 1.1. aktualne na dzień składania ofert oświadczenia w zakresie wskazanym w Załączniku Nr 2 i 3 do SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniach będą stanowić wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Oświadczenia te wykonawca składa zgodnie ze wzorami stanowiącymi Załącznik Nr 2 i 3 do SIWZ. 1.2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenia, o którym mowa w pkt V1.1. SIWZ składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te, mają potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 2. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, jest zobowiązany do przekazania zamawiającemu oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do SIWZ. 3. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt V.3. a) SIWZ składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa , zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. 4. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ustawy lub kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów, mogą być poświadczane za zgodność z oryginałem przez wykonawcę albo te podmioty albo wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego- odpowiednio, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 5. Oświadczenia dotyczące wykonawcy/wykonawców występujących wspólnie i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy składane są w oryginale. Dokumenty inne niż oświadczenia składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach