Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego dla Gminy Czernikowo w wysokości 1 676 250 zł z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań.

Gmina Czernikowo ogłasza przetarg

  • Adres: 87640 Czernikowo, ul. Słowackiego
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 54 287 50 01 , fax. 54 287 50 01
  • Data zamieszczenia: 2018-06-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Czernikowo
    ul. Słowackiego 12
    87640 Czernikowo, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 54 287 50 01, fax. 54 287 50 01
    REGON: 91086676100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.czernikowo.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego dla Gminy Czernikowo w wysokości 1 676 250 zł z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 1 676 250,00 zł (słownie złotych: jeden milion sześćset siedemdziesiąt sześć tysięcy dwieście pięćdziesiąt 00/100) z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów z terminem spłaty w latach 2019-2024. 2. Kredyt zostanie pobrany w jednej transzy wypłaconej na rachunek Gminy Czernikowo w terminie wskazanym w formularzu ofertowym. Uwaga! Termin uruchomienia kredytu stanowi kryterium oceny ofert. Termin uruchomienia kredytu nie może być dłuższy niż 5 dni roboczych. 3. Do obliczenia ceny (całkowitego kosztu kredytu) należy przyjąć termin uruchomienia kredytu w dniu – 20.07.2018 r. 4. Karencja w spłacie kapitału – do 30.01.2019 r. 5. Do oceny oferty (formularz ofertowy) przyjmuje się stawkę WIBOR 1M obowiązującą w dniu ukazania się ogłoszenia o zamówieniu – 15.06.2018 r. 6. Spłata kredytu nastąpi: - w roku 2019 – 279 375,00 zł, - w roku 2020 – 279 375,00 zł, - w roku 2021 – 279 375,00 zł, - w roku 2022 – 279 375,00 zł, - w roku 2023 – 279 375,00 zł, - w roku 2024 – 279 375,00 zł. 7. Kredyt spłacany będzie w okresach miesięcznych w 72 równych ratach po 23 281,25 zł każda w terminie od 31.01.2019 roku, a skończywszy na 31.12.2024 roku. Odsetki od pozostającej do spłaty kwoty kredytu będą regulowane miesięcznie ostatniego dnia każdego miesiąca począwszy od 31.08.2018 r. W przypadku gdy termin spłaty kredytu lub odsetek przypadnie na dzień wolny od pracy, Zamawiający ureguluje wymaganą kwotę w pierwszy dzień roboczy następujący po wyznaczonej dacie spłaty. Za dzień roboczy przyjmuje się każdy dzień za wyjątkiem sobót, niedziel, świąt oraz dni ustawowo wolnych od pracy. 8. W okresie kredytowania odsetki naliczane będą wyłącznie od kapitału niespłaconego w oparciu o rzeczywistą liczbę dni występującą w danym roku (365/366 dni). 9. Oprocentowanie kredytu będzie naliczane wg zmiennej procentowej WIBOR 1M + stała marża banku (marża może być ujemna, dodatnia lub wynosić 0%). 10. Oprocentowanie kredytu wyrażone będzie jako suma stawki WIBOR 1M i marży Wykonawcy przy czym WIBOR 1M będzie stawką zmienną dla każdego okresu odsetkowego. Zmiana oprocentowania następować będzie w okresach miesięcznych w pierwszym dniu roboczym każdego miesiąca kalendarzowego w oparciu o stawkę WIBOR 1M obowiązującą w ostatnim dniu roboczym poprzedniego miesiąca kalendarzowego. 11. Marża Wykonawcy przedstawiona w ofercie będzie wielkością stałą wyrażoną w procentach w skali roku i będzie obowiązywała przez cały okres kredytowania. 12. Wykonawca nie będzie pobierał innych niż marża Wykonawcy i stawka WIBOR 1M opłat i prowizji z tytułu udzielenia, obsługi i spłaty kredytu, w tym przedterminowej spłaty kredytu. 13. Zamawiający zastrzega sobie prawo zaciągnięcia kredytu w kwocie mniejszej niż określona w niniejszym zamówieniu oraz do wcześniejszej spłaty kredytu, bez ponoszenia dodatkowych kosztów z tego tytułu. Powyższa okoliczność nie będzie również skutkować rozwiązaniem umowy oraz nie będzie powodować żadnych innych roszczeń w stosunku do Zamawiającego. 14. Na wniosek Zamawiającego w uzasadnionym przypadku spowodowanym nagłą zmianą sytuacji finansowej Zamawiającego możliwe będzie sporządzenie aneksu w celu przedłużenia terminu spłaty kredytu. 15. Zabezpieczeniem spłaty kredytu będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową opatrzone kontrasygnatą Skarbnika Gminy. Zabezpieczenie kredytu zostanie ustanowione w dniu zawarcia umowy. 16. Weksel in blanco zostanie zwrócony Zamawiającemu niezwłocznie, nie później niż 14 dni po całkowitej spłacie kredytu. 17. Zamawiający nie dopuszcza możliwości sporządzania dla potrzeb Wykonawców informacji w postaci przetworzonej według wzorów i wytycznych wynikających z ich indywidualnego zapotrzebowania. Dokumenty jakie Wykonawcy mogą uzyskać od Zamawiającego będą miały formę wyłącznie dokumentów źródłowych. 18. Zamawiający nie określa w opisie przedmiotu zamówienia żadnych wymagań związanych z realizacją zamówienia, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych z uwagi na fakt, że przedmiotem zamówienia są usługi finansowe polegające na przekazaniu środków pieniężnych i w zakresie realizacji zamówienia nie występują czynności, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 108 z późn. zm.).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że posiada zezwolenie do wykonywania czynności bankowych w zakresie udzielania kredytów zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t.j. Dz. U. z 2017r. poz. 1876 z późn. zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe posiada inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: III.7.1) Oświadczenia wymagane postanowieniami pkt 7.1. Specyfikacji. III.7.2) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu albo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu i zawarcia umowy, jeżeli osoba reprezentująca Wykonawcę w postępowaniu o udzielenie zamówienia nie jest wskazana jako upoważniona do jego reprezentacji we właściwym rejestrze lub innym dokumencie. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia i zawarcia umowy. Uwaga: W przypadku ustanowienia Pełnomocnika spoza grona Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, pełnomocnictwo musi być podpisane przez wszystkich Wykonawców. Podpisy muszą być złożone przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawców. III.7.3) Dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza) względnie do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą, chyba, że Zamawiający może je uzyskać w szczególności za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, a Wykonawca wskazał to wraz ze złożeniem oferty. III.7.4) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zmówienia - zobowiązanie powinno być podpisane przez osoby upoważnione do reprezentowania tych podmiotów i należy je złożyć wraz z ofertą. III.7.5) W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności: - zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; - sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; - zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; - czy podmiot, na zdolnościach, którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. III.7.6) Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, aby przedstawił w odniesieniu do tych podmiotów dokumenty wymienione w pkt 7.4. SIWZ tj.: − Zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że podmiot nie zalega z opłacaniem podatków lub inny dokument potwierdzający, że podmiot zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. − Zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że podmiot nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne lub inny dokument potwierdzający, że podmiot zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. − Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach