Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego

Gmina Kłodawa ogłasza przetarg

  • Adres: 62650 Kłodawa, ul. Dąbska
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 632 730 622 , fax. 632 730 688
  • Data zamieszczenia: 2018-12-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kłodawa
    ul. Dąbska 17
    62650 Kłodawa, woj. wielkopolskie
    tel. 632 730 622, fax. 632 730 688
    REGON: 31101921400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.klodawa.wlkp.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja usługi polegającej na udzieleniu i obsłudze kredytu złotowego, długoterminowego w kwocie 1.000.000,00 zł (słownie: jeden milion złotych i 00/100). Zamawiający informuje, iż w celu ujednolicenia sposobu obliczenia ceny oferty, Wykonawcy naliczając należne odsetki od kredytu, za dzień udzielenia kredytu winni wstępnie przyjąć, iż Zamawiający pobierze kredyt w jednej transzy do 28 grudnia 2018roku. 2. Uruchomienie kredytu - bezgotówkowe, w jednej transzy, realizowane na zlecenie płatnicze kredytobiorcy na wskazany przez niego rachunek. Numer rachunku bankowego zostanie podany Wykonawcy wybranemu w postępowaniu, przed podpisaniem umowy w sprawie udzielenia zamówienia publicznego. 3. Wykonawca postawi do dyspozycji Zamawiającego kredyt w terminie wskazanym przez siebie w Formularzu ofertowym, licząc od dnia złożenia wniosku przez Zamawiającego. Postawienie kredytu do dyspozycji nie wymaga składania przez Zamawiającego odrębnego wniosku kredytowego podlegającego rozparzeniu przez Wykonawcę. 4. Spłata rat kapitałowych i odsetek odbywać się będzie w równych ratach miesięcznych na ostatni dzień każdego miesiąca począwszy od wypłaty kredytu, z zastrzeżeniem pkt. 5, liczonych od kapitału pomniejszonego o spłacone raty. Odsetki naliczane będą tylko od kwoty uruchomionej według stanu na ostatni dzień miesiąca. 5. Karencja w spłacie kapitału – do 31 stycznia 2019 r. 6. Okres kredytowania ustala się z comiesięcznym okresem spłaty kapitału wraz z odsetkami: a) raty odsetkowe – spłaty od 31 stycznia 2019 r. b) raty kapitałowe – spłaty od 31 stycznia 2019 r. 7. Dla celów wyliczenia ceny i porównania ofert należy przyjąć następujące założenia: - miesiąc ma rzeczywistą liczbę dni, a rok 365/366, - WIBOR 3M z dnia opublikowania ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych. 8. Kredyt nie może być obciążony innymi opłatami, niż prowizja przygotowawcza oraz oprocentowanie liczone wg stawki WIBOR 3M powiększonej o marżę banku, a w szczególności w sytuacji, gdy kredyt spłacony zostanie wcześniej – odsetki liczone będą do dnia spłaty kredytu, a nie do końca okresu umowy, bez prowizji rekompensacyjnej. Wykonawca nie pobierze także prowizji zarówno od niewykorzystanej kwoty prowizji jak również od wcześniejszej spłaty kredytu. 9. Płatność odsetek w terminach jest bezwzględnie wymagalna. Skutki nie wywiązania się z płatności określi umowa. 10. W przypadku wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, strony dopuszczają możliwość przedłużenia spłaty kredytu (okresu kredytowania) o czas oznaczony nie dłużej niż 1 kwartał. Powyższa zmiana wymaga formy pisemnej i może być dokonana jedynie przed upływem okresu kredytowania. 11. Oprocentowanie kredytu oparte jest na zmiennej stopie procentowej. Stopa procentowa (wyliczona w sposób określony w ofercie) równa jest wysokości stawki referencyjnej, powiększonej o marżę banku w wysokości wynikającej z oferty. Marża nie ulega zmianie w okresie obowiązywania umowy. Stawkę referencyjną stanowi stawka WIBOR 3M ustalana dla okresu obrachunkowego według notowań z ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego dzień zapłaty raty kredytu. O każdej zmianie oprocentowania wynikającej ze zmiany stopy referencyjnej WIBOR 3M, Wykonawca powiadomi Zamawiającego w formie pisemnej z podaniem terminu, od którego zmiana będzie obowiązywała. 12. Zamawiający zastrzega sobie prawo niewykorzystania pełnej kwoty kredytu. Zamawiającemu przysługiwać będzie prawo złożenia pisemnego oświadczenia o rezygnacji z dalszego wykorzystania kredytu. 13. Prawne zabezpieczenie spłaty udzielonego kredytu wraz z odsetkami stanowi: weksel własny in blanco Zamawiającego wraz z deklaracją wekslową oraz oświadczenie o poddaniu się egzekucji na podstawie bankowego tytułu egzekucyjnego do kwoty stanowiącej 150 % kwoty przyznanego kredytu. Wykonawca wystawi Zamawiającemu zaświadczenie potwierdzające odbiór weksla in blanco. 14. Za opóźnienie w realizacji dyspozycji rozliczeniowej, z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy - na wniosek Zamawiającego – Wykonawca zapłaci odsetki ustawowe naliczane od dysponowanej kwoty. Niezależnie od powyższego Zamawiający może żądać naprawienia szkody na zasadach ogólnych. 15. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną za opóźnienie w postawieniu kredytu do dyspozycji w wysokości 0,5% wartości kredytu za każdy dzień opóźnienia. 16. Zamawiającemu przysługuje prawo do przedterminowej spłaty części lub całości kredytu w terminie przez niego wskazanym, pod warunkiem uprzedniego pisemnego powiadomienia Wykonawcy, które zostanie doręczone osobiście lub za pośrednictwem poczty nie później niż na 7 dni przed datą wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu. 17. W przypadku dokonania wcześniejszej spłaty całości kredytu Wykonawca dokona nieodpłatnej rekalkulacji odsetek za okres obrachunkowy, w którym nastąpiła spłata i poinformuje pisemnie Zamawiającego o wysokości odsetek za bieżący okres obrachunkowy w ciągu trzech dni od daty otrzymania przez Wykonawcę pisemnego powiadomienia o wcześniejszej spłacie. 18. W przypadku dokonania przez Zamawiającego przedterminowej spłaty części kredytu, strony ustalą nowy harmonogram spłaty kredytu w formie aneksu do umowy. 19. Kwota spłaconego kredytu ani kwota przedterminowo spłacona nie podlega ponownemu wykorzystaniu. 20. Należy przyjąć, że w przypadku, gdy termin spłaty kredytu lub odsetek, przypadnie na dzień wolny od pracy, to Zamawiający ureguluje wymaganą ratę w pierwszy dzień roboczy następujący po wyznaczonej dacie spłaty. 21. Zamawiający potwierdza zgodę w postaci kontrasygnaty Skarbnika Gminy pod treścią umowy kredytowej. 22. Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmian do projektu umowy załączonego do oferty wybranego Wykonawcy, które dotyczyć będą doprecyzowania zapisów umowy i dostosowanie ich do aktualnych wymogów.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: posiadanie przez wykonawców zezwolenia na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski oraz na realizację usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe, a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: - wypełniony i podpisany Formularz ofertowy, na druku stanowiącym Załącznik Nr 1 do Specyfikacji. - pełnomocnictwo – jeśli dotyczy. - projekt umowy uwzględniający wszystkie podane warunki przedstawione w SIWZ wraz z symulacją spłaty rat kredytu i odsetek. - wykonawca, w terminie 3 dni od dnia przekazania informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia – Załącznik B do formularza ofertowego. Dokumenty przedkładane w ofercie należy złożyć w następujący sposób: a) Pełnomocnictwo w ofercie należy przedstawić w formie: - oryginału, lub - kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem notarialnie b) pozostałe dokumenty należy przedstawić w formie: - oryginału, lub - kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osobę/osoby uprawnione do występowania w imieniu Wykonawcy. Załączone dokumenty muszą być aktualne i odzwierciedlać stan faktyczny potwierdzanych w nich okoliczności. Zamawiający odrzuci ofertę na podstawie przesłanek zawartych w art. 89 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach