Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu bankowego z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu budżetu gminy w 2018 roku

Gmina Ciasna ogłasza przetarg

  • Adres: 42-793 Ciasna, ul. Nowa
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 34 3535100 , , fax. 34 3535105
  • Data zamieszczenia: 2018-10-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Ciasna
    ul. Nowa 1a
    42-793 Ciasna, woj. śląskie
    tel. 34 3535100 , , fax. 34 3535105
    REGON: 15139841600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.ciasna.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu bankowego z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu budżetu gminy w 2018 roku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa o charakterze priorytetowym, polegająca na udzieleniu i obsłudze na rzecz Gminy Ciasna złotówkowego kredytu długoterminowego w kwocie 992 197,00 zł słownie: dziewięćset dziewięćdziesiąt dwa sto dziewięćdziesiąt siedem złotych zero groszy, z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu budżetu gminy w 2018 roku”. a) forma kredytu – kredyt złotówkowy, b) zamawiający będzie wykorzystywał kredyt w 1 transzy: I-w okresie od 08.11.2018 do 14.11.2018 do wysokości łącznej 992 197,00 zł, c) dopuszcza się możliwość zmiany terminu wypłaty transzy na wniosek zamawiającego, d) dla potrzeb obliczenia ceny oferty przyjmuje się, że wypłata kredytu nastąpi – 08.11.2018 r. – 992 197,00 zł, e) okres kredytowania – od 08.11.2018 r. do 31.12.2027 r., f) termin spłaty kredytu do 31 grudzień 2027 r, g) okres karencji w spłacie kapitału – do 30.03.2019 r ., h) spłata kredytu w podanych poniżej okresach od marca 2019 r. do grudnia 2027r. Spłaty rat kapitałowych następować będą w okresach podanych poniżej terminach i kwotach: 1. 31.03.2019 r. w kwocie 7 500,00 zł 2. 30.09.2019 r. w kwocie 7 500,00 zł 3. 31.03.2020 r. w kwocie 6 000,00 zł 4. 30.09.2020 r. w kwocie 7 981,00 zł 5. 31.03.2021 r. w kwocie 3 500,00 zł 6. 30.09.2021 r. w kwocie 3 500,00 zł 7. 31.03.2022 r. w kwocie 2 009,00 zł 8. 30.06.2022 r. w kwocie 2 009,00 zł 9. 30.09.2022 r. w kwocie 2 009,00 zł 10. 31.12.2022 r. w kwocie 2 011,00 zł 11. 31.03.2023 r. w kwocie 27 490,00 zł 12. 30.06.2023 r. w kwocie 27 490,00 zł 13. 30.09.2023 r. w kwocie 27 490,00 zł 14. 31.12.2023 r. w kwocie 27 492,00 zł 15. 31.03.2024 r. w kwocie 50 495,00 zł 16. 30.06.2024 r. w kwocie 50 495,00 zł 17. 30.09.2024 r. w kwocie 50 495,00 zł 18. 31.12.2024 r. w kwocie 50 496,00 zł 19. 31.03.2025 r. w kwocie 34 000,00 zł 20. 30.06.2025 r. w kwocie 34 000,00 zł 21. 30.09.2025 r. w kwocie 34 000,00 zł 22. 31.12.2025 r. w kwocie 34 000,00 zł 23. 31.03.2026 r. w kwocie 45 000,00 zł 24. 30.06.2026 r. w kwocie 45 000,00 zł 25. 30.09.2026 r. w kwocie 45 000,00 zł 26. 31.12.2026 r. w kwocie 45 000,00 zł 27. 31.03.2027 r. w kwocie 80 058,00 zł 28. 30.06.2027 r. w kwocie 80 058,00 zł 29. 30.09.2027 r. w kwocie 80 058,00 zł 30. 31.12.2027 r. w kwocie 80 061,00 zł i) zabezpieczenie kredytu – weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową, j) wpływ środków na rachunek zamawiającego w Banku Spółdzielczym w Gliwicach Oddział w Ciasnej oznacza wykorzystanie kredytu, k) postawienie (a nie wykorzystanie przez Zamawiającego) środków do dyspozycji nie stanowi podstawy do naliczania odsetek, l) odsetki naliczane będą miesięcznie płatne do 15 dnia każdego miesiąca za miesiąc poprzedni, m) oprocentowanie kredytu będzie zmienne liczone jako średnia arytmetyczna notowań stawki WIBOR 1M z miesiąca poprzedzającego okres odsetkowy, powiększone o marżę bankową określoną na dzień otwarcia oferty (marża będzie stała w okresie kredytowania). n) do wyliczenia kosztu kredytu należy przyjąć stawkę WIBOR 1M jako średnią arytmetyczną z miesiąca sierpnia 2018 r. w wysokości 1,6400 %, o) prowizja banku płatna w dniu uruchomienia środków, p) w przypadku pozyskania przez gminę dodatkowych środków na finansowanie inwestycji dopuszcza się możliwość wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat, q) w przypadku wcześniejszej spłaty kapitału odsetki będą naliczane za okres faktycznego wykorzystania kredytu, r) w przypadku nie wykorzystania kredytu postawionego do dyspozycji bank nie pobierze dodatkowych prowizji, Rozliczenia pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą usługi będą wykonywane w złotych polskich. Wszystkie koszty związane z opracowaniem oferty ponosi Wykonawca niezależnie od wyników postępowania. Zamawiający zastrzega możliwość wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów z tego tytułu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zgodnie z przepisem art. 69 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1876 z późn. zm.) podmiotem uprawnionym do kredytowania jest wyłącznie bank, a w przypadku na podstawie art. 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 198 ustawy Prawo Bankowe.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 4. Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp: 4.1. zamieszczenia informacji o tych podmiotach w oświadczeniu składanym na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, stanowiącym załącznik nr 2 i 3 do SIWZ. 4.2. przedstawienia, przez Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, w odniesieniu do tych podmiotów następujących dokumentów: a) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp. 5. Informacja dla wykonawców, którzy mają siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. 5.1. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ppkt 3.1 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzający odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości; 5.2. Dokumenty, o których mowa w pkt 5.1: - lit. a) powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 5.3. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 5.1, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Reguły określone w pkt. 5.2. stosuje się odpowiednio. 5.4. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 5.5. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 6. Informacja dla Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego. 6.1. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie składane na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy Pzp – załącznik nr 2 i 3 do SIWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 6.2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców dokumenty, o których mowa pkt 2 oraz pkt 3.1 składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 6.3. Wykonawcy występujący wspólnie muszą, zgodnie z zapisami art. 23 ust. 2 ustawy Pzp ustanowić pełnomocnika (lidera) do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia lub do reprezentowania ich w postępowaniu oraz zawarciu umowy o udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego. Do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo, które powinno dokładnie określać zakres umocowania. 6.4. Pełnomocnictwo winno być dołączone do oferty w formie oryginału albo kopii poświadczonej przez notariusza za zgodność z oryginałem. Pełnomocnictwo, o którym mowa powyżej może wynikać albo z dokumentu pod taką samą nazwą, albo z umowy podmiotów składających wspólnie ofertę. 7. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub brak podstaw wykluczenia, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r., o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2017 r. poz. 570 oraz z 2018 r. poz. 1243). 7.1. W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. 7.2. W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia lub spełniania warunków udziału w postępowaniu, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów, 7.3. W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy, Zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy (brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu określonych przez Zamawiającego), korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne. 1. Wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 13 i 14 oraz 16-20 lub ust. 5 może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu Wykonawcy. Przepisu zdania pierwszego nie stosuje się, jeżeli wobec Wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu. 2. W celu skorzystania z instytucji „samooczyszczenia”, Wykonawca zobowiązany jest do złożenia wraz z ofertą stosownego oświadczenia, a następnie zgodnie z art. 26 ust. 2 ustawy do złożenia dowodów. 3. Wykonawca nie podlega wykluczeniu, jeżeli Zamawiający, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu Wykonawcy, uzna za wystarczające dowody, o których mowa w pkt 1. 4. Załączniki składane z ofertą : Wypełniony i podpisany formularz oferty - Załącznik nr 1 do SIWZ; Oświadczenie Wykonawcy składane na podstawie art. 25a ust.1 ustawy Pzp o braku podstaw do wykluczenia z udziału w postępowaniu - Załącznik nr 2 do SIWZ - KAŻDY WYKONAWCA SKŁADA WRAZ Z OFERTĄ Oświadczenie Wykonawcy składane na podstawie art. 25a ust.1 ustawy Pzp o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu - Załącznik nr 3 do SIWZ - KAŻDY WYKONAWCA SKŁADA WRAZ Z OFERTĄ Oryginał pełnomocnictwa (pełnomocnictw), jeśli oferta będzie podpisana przez pełnomocnika lub kopia potwierdzona notarialnie (jeśli dotyczy); Załącznik składany w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp: Oświadczenie Wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej , o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp - Załącznik nr 4 do SIWZ–SKŁADA KAŻDY WYKONAWCA (bez wezwania ) W TERMINIE 3 DNI OD DNIA ZAMIESZCZENIA NA STRONIE INTERNETOWEJ INFORMACJI O KTÓREJ MOWA W art. 86 ust. 5 USTAWY Zamawiający dopuszcza złożenie przez Wykonawcę załączników na innych drukach, pod warunkiem, że będą one odpowiadać treści druków załączonych do niniejszej specyfikacji. W/w dokumenty winny być przedstawione w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę z umieszczoną klauzulą „za zgodność z oryginałem”. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielnie niniejszego zamówienia, a warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w rozdziale V pkt 1 lit.a SIWZ muszą spełniać każdy Wykonawca odrębnie, natomiast warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w rozdziale V pkt 1 lit. b, c i d SIWZ mogą spełniać oni łącznie (suma potencjałów wszystkich konsorcjantów). Nie spełnienie powyższych warunków spowoduje wykluczenie wykonawcy. Oferty przedstawione przez dwa lub więcej podmiotów występujących wspólnie, winny spełniać następujące wymagania: a) oferta winna zawierać informacje i dokumenty wymienione w punkcie V (oświadczenie każdego konsorcjanta o braku podstaw do wykluczenia z postępowania(…)) oraz oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w punkcie IV), b) oferta będzie podpisana w taki sposób, by wiązała prawnie wszystkich konsorcjantów wchodzących w skład danego konsorcjum; c) wszyscy konsorcjanci wchodzący w skład danego konsorcjum będą ponosić odpowiedzialność solidarną za wykonanie umowy zgodnie z jej postanowieniami; d) wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zaleca się, aby Pełnomocnikiem był jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. e) zamawiający może w ramach odpowiedzialności solidarnej żądać wykonania umowy w całości przez lidera kierującego lub od wszystkich partnerów łącznie lub od każdego z osobna, albo też w inny sposób ustalony w umowie konsorcjum. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy są poświadczane za zgodność z oryginałem przez pełnomocnika lub te podmioty.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach