Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu bankowego w wysokości 3.975.000,00 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu z przeznaczeniem na sfinansowanie wydatków majątkowych oraz częściowo spłatę zaciągniętych zobowiązań z tytułu podpisanych umów kredytowych

Gmina Rawicz ogłasza przetarg

  • Adres: 63-900 Rawicz, Marszałka Józefa Piłsudskiego
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 65 5465400, , fax. 65 5464167
  • Data zamieszczenia: 2020-08-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Rawicz
    Marszałka Józefa Piłsudskiego 21
    63-900 Rawicz, woj. wielkopolskie
    tel. 65 5465400, , fax. 65 5464167
    REGON: 41105072900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.rawicz.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu bankowego w wysokości 3.975.000,00 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu z przeznaczeniem na sfinansowanie wydatków majątkowych oraz częściowo spłatę zaciągniętych zobowiązań z tytułu podpisanych umów kredytowych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu bankowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu z przeznaczeniem na sfinansowanie wydatków majątkowych oraz częściowo spłatę zaciągniętych zobowiązań z tytułu podpisanych umów kredytowych. 2. Kwota kredytu – 3.795.000 złotych (słownie złotych: trzy miliony siedemset dziewięćdziesiąt pięć tysięcy 00/100 złotych). 3. Okres kredytowania – Zamawiający zobowiązuje się spłacić kredyt wraz z odsetkami do dnia 31.03.2030 roku. 4. Okres karencji w spłacie kapitału – do dnia 31.01.2021 roku. 5. Początek spłaty kapitału - od dnia 28.02.2021 roku. 6. Spłata kapitału w złotych polskich, w ratach miesięcznych, w wysokości określonej w terminarzu spłat, w terminie do ostatniego dnia kalendarzowego każdego miesiąca. 7. Spłata kredytu i odsetek nastąpi z dochodów własnych Gminy Rawicz w latach 2021-2030. 8. Odsetki naliczane będą w miesięcznych okresach rozliczeniowych od aktualnego stanu zadłużenia, płatne do 20 dnia kalendarzowego następnego miesiąca. Zamawiający zostanie powiadomiony o wysokości naliczonych przez Bank odsetek. Dopuszczalną formą powiadomienia oprócz formy pisemnej jest przekazanie informacji za pomocą poczty elektronicznej lub drogą faksową. 9. Planowane uruchomienie kredytu, w tym kwoty poszczególnych transz kredytu określono w tabeli pkt 9 rozdziału III SIWZ. 10. Zamawiający zastrzega, że: 1) planowane uruchomienie poszczególnych transz kredytu może ulec zmianie, 2) łączna kwota uruchomionego kredytu może być mniejsza od kwoty 3.795.000,00 zł, 3) terminy spłaty kredytu i wysokość spłat poszczególnych rat kredytu mogą ulec zmianie bez pobierania przez Bank dodatkowych opłat. 11. Zabezpieczenie kredytu w formie: weksel „in blanco” wraz z deklaracją wekslową. 12. Koszty obsługi kredytu - cenę ofertową stanowią: 1) prowizja od uruchomienia kredytu płatna w momencie uruchomienia kredytu, 2) suma odsetek od kredytu w okresie kredytowania. 13. Kredyt będzie oprocentowany według zmiennej stopy procentowej ustalonej jako suma stawki WIBOR dla depozytów jednomiesięcznych (WIBOR 1 M) i marży Banku. 14. Marża Banku nie może zostać podwyższona w trakcie trwania umowy kredytowej, natomiast stawka WIBOR 1M przyjmowana do wyliczenia oprocentowania kredytu będzie stawką obowiązującą na rynku międzybankowym w ostatnim dniu miesiąca kalendarzowego, za który naliczane są odsetki. 15. W przypadku braku notowań stawki WIBOR 1 M w ostatnim dniu miesiąca kalendarzowego, za który naliczane są odsetki, Bank ustali wysokość stawki dla danego okresu obrachunkowego, według notowań danej stawki z dnia poprzedzającego, w którym było prowadzone notowanie wyżej wymienionej stawki. 16. Przy wyliczeniu odsetek od kredytu stosowany będzie kalendarz rzeczywisty (tj. rzeczywista liczba dni w miesiącu w stosunku do rzeczywistej liczby dni w roku). 17. Zamawiającemu przysługuje prawo przedterminowej spłaty kredytu w całości bądź w części, bez dodatkowych opłat. 18. W przypadku, gdy termin spłaty kredytu lub odsetek przypadać będzie w dzień wolny od pracy to Zamawiający ureguluje wymaganą ratę w pierwszy dzień roboczy następujący po wyznaczonej dacie spłaty. 19. Wykonawca zobowiązany jest do wyznaczenia opiekuna/opiekunów do bezpośrednich kontaktów z Zamawiającym w zakresie udzielonego kredytu (tj. naliczania odsetek, powiadamiania Gminy o ich wysokości oraz przygotowywania zmian do umowy). W przypadku zmiany opiekuna/opiekunów, Wykonawca niezwłocznie informuje o tym fakcie Zamawiającego podając jego/ich dane osobowe wraz z adresem poczty elektronicznej i nr telefonu do kontaktu. 20. Jednocześnie Zamawiający oświadcza, że: 1) zobowiązania wobec Urzędu Skarbowego i Zakładu Ubezpieczeń Społecznych regulowane są terminowo, 2) zobowiązania z tytułu zaciągniętych kredytów, pożyczek w bankach i innych instytucjach regulowane są terminowo, 3) nie posiada zobowiązań z tytułu gwarancji bankowych, 4) nie posiada zobowiązań spornych wobec Urzędu Skarbowego i Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, 5) nie jest objęty ugodą zawartą z Urzędem Skarbowym i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, 6) posiadane rachunki bankowe są wolne od zajęć egzekucyjnych, 7) weksel „in blanco” z klauzulą „bez protestu” wraz z deklaracją wekslową stanowić będzie zabezpieczenie kredytu, na wzorze Banku zatwierdzonym przez Radcę Prawnego ze strony Zamawiającego. Dokument będzie kontrasygnowany przez Skarbnika Gminy Rawicz. 8) nie korzysta z transakcji wykupu wierzytelności, 9) nie posiada zadłużenia z tytułu umów leasingowych, 10) nie posiada zadłużenia z tytułu umów podpisanych w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. 21. Stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, Zamawiający wymaga aby Wykonawca zatrudniał na podstawie umowy o pracę, w rozumieniu przepisów Kodeksu pracy, osobę lub osoby zatrudnione na stanowisku pracy ds. obsługi kredytu oraz ds. kontaktów z Zamawiającym. 22. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu oświadczenie w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wymienionych w pkt 21. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, imię i nazwisko zatrudnionego pracownika / pracowników (wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób), datę zawarcia umowy o pracę, rodzaju umowy o pracę, zakres obowiązków pracownika / pracowników oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy. 23. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wskazanych w pkt 21 Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 150,00 zł za każdy stwierdzony przypadek (kara może być nakładana wielokrotnie jeżeli Zamawiający podczas kontroli po raz kolejny stwierdzi wobec tej samej osoby, że nie jest ona zatrudniona na umowę o pracę). Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów potwierdzających spełnienia przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia w ramach umowy o pracę osób wskazanych w pkt 21. 24. Zamawiający w przypadku uzasadnionych wątpliwości uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wskazanych w pkt 21. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: 1) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, 2) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, 3) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 25. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do spełnienia przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wymienionych w pkt 21 Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy lub wezwać Wykonawcę do przedłożenia: 1) poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę kopii umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników), 2) zaświadczenia właściwego oddziału ZUS, potwierdzającego opłacanie przez Wykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; 3) poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę kopii dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. - przy czy ujęte ww. dokumentach Informacje takie jak: imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, data zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę oraz zakres obowiązków pracownika powinny być możliwe do zidentyfikowania.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1) Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca samodzielnie lub jeden z konsorcjantów wykaże, że posiada zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, a także realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Prawo bankowe (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 2357 ze zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe. Wykonawca, który zostanie najwyżej oceniony zobowiązany będzie na wezwanie Zamawiającego do złożenia dokumentów potwierdzających spełnienie warunku udziału w postępowaniu. 2) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zgodnie z art. 23 ust. 6 ustawy Pzp, zamówienie musi być realizowane przez tego Wykonawcę, który spełnia ww. warunek udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca zobowiązany jest do złożenia niżej podane dokumenty: 1) wypełniony i podpisany przez Wykonawcę formularz ofertowy złożony w formie oryginału (załącznik nr 1 do SIWZ), 2) kalkulacja ceny, zgodnie z załącznikiem nr 8 do SIWZ 3) oryginał pełnomocnictwa do reprezentowania lub kopia pełnomocnictwa poświadczona przez notariusza. 2. Dokumenty, o których mowa w pkt 1 ppkt 2 i 3 należy złożyć wraz z ofertą. 3. Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp, zgodnie z załącznikiem nr 4 do SIWZ składane w postępowaniu w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 na potwierdzenie okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp. (W przypadku gdy Wykonawca nie należy do żadnej grupy kapitałowej Zamawiający dopuszcza złożenie w/wymienionego oświadczenia wraz z ofertą z zastrzeżeniem jego aktualizacji tj. wymogu informowania Zamawiającego o wszelkich zmianach w powyższym zakresie - o przystąpieniu do grupy kapitałowej).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach