Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu bankowego długoterminowego złotowego w wysokości 5.000.000 zł dla Gminy Miasteczko Śląskie

Gmina Miasteczko Śląskie ogłasza przetarg

  • Adres: 42610 Miasteczko Śląskie, Rynek
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 393 80 01 , fax. 32 393 80 02
  • Data zamieszczenia: 2018-09-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasteczko Śląskie
    Rynek 8
    42610 Miasteczko Śląskie, woj. śląskie
    tel. 32 393 80 01, fax. 32 393 80 02
    REGON: 27625879900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bip.miasteczko-slaskie.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu bankowego długoterminowego złotowego w wysokości 5.000.000 zł dla Gminy Miasteczko Śląskie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia publicznego jest usługa polegająca na udzieleniu i obsłudze kredytu bankowego długoterminowego złotówkowego w wysokości 5.000.000,00 złotych dla Gminy Miasteczko Śląskie. Szczegółowe wymagania dotyczące usługi: 1) Waluta kredytu: złoty polski (PLN). 2) Kredyt bankowy długoterminowy w wysokości 5.000.000,00 złotych (słownie pięć milionów złotych) przeznaczony będzie na pokrycie planowanego deficytu budżetu Zamawiającego. 3) Uruchomienie kredytu nastąpi stosownie do decyzji Zamawiającego: jednorazowo lub w kilku transzach po zawarciu umowy, na podstawie wniosku (wniosków) złożonego przez Zamawiającego. Maksymalny termin uruchomienia kredytu: do dnia 30.12.2018 r. 4) Spłata kapitału i odsetek według harmonogramu spłaty kredytu, tj. 120 równych rat kapitałowych płatnych do 16. dnia każdego miesiąca kalendarzowego, począwszy od dnia 16 stycznia 2019 roku. Odsetki będą płatne 16. dnia każdego miesiąca kalendarzowego za miesiąc poprzedni (od 16. dnia poprzedniego miesiąca kalendarzowego do dnia poprzedzającego dzień zapłaty odsetek), za wyjątkiem odsetek za pierwszy okres od dnia przelewu odpowiednio całej kwoty kredytu lub poszczególnej jego transzy, które będą liczone od tej kwoty od dnia przelewu tej kwoty kredytu lub poszczególnej transzy na konto Zamawiającego, oraz faktycznie wykorzystanej kwoty, przy czym pierwszy termin płatności odsetek obejmuje odsetki obliczone za okres od uruchomienia kredytu do dnia 15.01.2019 r. włącznie i przypada na dzień 16.01.2019 r. 5) Oprocentowanie kredytu zmienne, oparte o stawkę WIBOR 3M plus marża banku (Wykonawcy) stała dla całego okresu kredytowania. 6) Wysokość prowizji przygotowawczej – 0%. 7) Odsetki płatne miesięcznie 16. dnia każdego miesiąca kalendarzowego za miesiąc poprzedni, na podstawie zawiadomienia przesłanego przez bank (Wykonawcę) przed terminem zapłaty odsetek, które to zawiadomienie będzie zawierać informację o wysokości stopy procentowej, według której dokonano naliczenia odsetek. 8) W przypadku, gdy termin spłaty kredytu i odsetek przypadnie na dzień wolny od pracy (zgodnie z ustawą z dnia 18 stycznia 1951 r. o dniach wolnych od pracy Dz.U. nr 4, poz. 28 z późn. zm. oraz Regulaminem Pracy obowiązującym w Urzędzie Miejskim w Miasteczku Śląskim), Zamawiający dokona wymaganej spłaty raty kapitałowej i odsetek najpóźniej w pierwszym dniu roboczym następującym po wyznaczonej dacie spłaty. 9) Zabezpieczeniem kredytu będzie wyłącznie weksel własny in blanco z deklaracją wekslową, wystawiony przez Zamawiającego. 10) Bank nie będzie upoważniony do dysponowania rachunkiem bankowym Zamawiajacego, ani środkami na nim zdeponowanymi. 11) Okres spłaty kredytu: 16.01.2019 r. - 16.12.2028 r. 12) Spłata kredytu nastąpi z dochodów własnych gminy Miasteczko Śląskie. 13) Termin postawienia do dyspozycji Zamawiającego środków finansowych zgodnie z decyzją Zamawiającego: jednorazowo lub w transzach po zawarciu umowy, każdorazowo w ciągu 1 dnia od dnia złożenia przez Zamawiającego pisemnego wniosku. 14) Zamawiający zastrzega sobie prawo do niewykorzystania części kredytu bez podania przyczyn i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat. 15) Bank (Wykonawca) zapewnia możliwość całkowitej spłaty kredytu w terminie wcześniejszym niż określony w umowie, bez dodatkowych opłat obciążających Zamawiającego. 16) W sytuacji, gdyby kredyt spłacono wcześniej, odsetki liczone będą do dnia spłaty kredytu, a nie do końca okresu umowy. 17) Bank (Wykonawca) nie będzie pobierał żadnych opłat z tytułu świadczonych usług. Jedynym kosztem ponoszonym przez Zamawiającego będzie oprocentowanie kredytu. 18) Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy w zakresie wysokości ceny ofertowej w następujących przypadkach: a) w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia - o wielkość wynikającą ze zmiany tej stawki; b) w przypadku zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, c) w przypadku zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne; jeżeli Wykonawca wykaże, że zmiany te miały wpływ na jego koszty związane z wykonaniem zamówienia i zakres (wymiar) tych zmian. 19) Za niedopełnienie wymogu zatrudniania pracowników wykonujących świadczenia na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu pracy, zgodnie z pkt 3 rozdziału V SIWZ Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne w wysokości iloczynu kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie przepisów o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (obowiązujących w chwili stwierdzenia przez Zamawiającego niedopełnienia przez Wykonawcę wymogu zatrudniania pracowników wykonujących świadczenia na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu pracy) oraz liczby miesięcy w okresie realizacji umowy w sprawie zamówienia publicznego, w których nie dopełniono przedmiotowego wymogu – za każdą osobę wykonującą czynności, dla wykonania których w pkt 3 rozdziału V SIWZ zastrzeżono obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1) Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 24.000,00 zł. 2) Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. 3) Szczegóły dotyczące wniesienia wadium zostały określone w rozdziale XXI SIWZ.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca musi wykazać, że posiada zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na rozpoczęcie działalności, o którym mowa w art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe, a w przypadku Wykonawcy będącego bankiem zagranicznym, prowadzącego działalność przez oddział w kraju - zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na utworzenie oddziału banku zagranicznego w kraju, o którym mowa w art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) W celu potwierdzenia braku podstawy do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp, Wykonawca składa, stosownie do treści art. 24 ust. 11 ustawy Pzp (w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, tj. informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp), oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzieleniu zamówienia (zgodne ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 4 do SIWZ). W przypadku Wykonawców wspólnie składających ofertę, oświadczenie o którym mowa powyżej zobowiązany jest złożyć każdy z Wykonawców wspólnie składających ofertę. 2) Formularz oferty - zgodnie z Załącznikiem nr 1 do SIWZ. 3) Oświadczenia zgodne z Załącznikiem nr 2 oraz Załącznikiem nr 3 do SIWZ (oświadczenia z art. 25a ustawy Pzp), które należy złożyć w formie pisemnej. 4) Zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji lub inny dokument potwierdzający tą okoliczność, o ile Wykonawca korzysta ze zdolności lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp. 5) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy/ów ubiegającego/cych się o udzielenie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo należy dołączyć w oryginale bądź kopii, potwierdzonej za zgodność z oryginałem notarialnie. 6) Dowód wniesienia wadium: - w przypadku wniesienia wadium w postaci niepieniężnej oryginalny egzemplarz należy załączyć bezpośrednio do oferty (zaleca się zamieścić dokument wadialny w taki sposób, aby jego zwrot przez Zamawiającego nie naruszył integralności oferty, np. umieszczony w koszulce, co pozwoli na swobodne jego oddzielenie od reszty dokumentów); - w przypadku wniesienia wadium w postaci pieniężnej, zalecane jest dołączenie do oferty kopii potwierdzenia nadania przelewu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach