Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu bankowego długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu na 2017 r. oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów do kwoty 1.908.578,00 zł

Urząd Gminy ogłasza przetarg

  • Adres: 32864 Gnojnik, Gnojnik
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 146 869 600,
  • Data zamieszczenia: 2017-08-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy
    Gnojnik 363
    32864 Gnojnik, woj. małopolskie
    tel. 146 869 600,
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gnojnik.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu bankowego długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu na 2017 r. oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów do kwoty 1.908.578,00 zł
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Udzielenie i obsługa kredytu bankowego długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu na 2017 r. oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów do kwoty 1.908.578,00 zł. 1. Kredyt długoterminowy . 2. Kwota kredytu 1.908.578,- zł 3. Kredyt na okres do 31 grudnia 2032 r. 4. Środki w wysokości 1.908.578,- (słownie: jeden milion dziewięćset osiem tysięcy pięćset siedemdziesiąt osiem złotych ) Bank przekaże na rachunek bankowy Gminy Gnojnik w transzach i terminach ustalonych przez Zamawiającego. Zamawiający będzie miał możliwość pobierania transz w terminie od dnia podpisania umowy do 31 grudnia 2017 r. 5. Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania całej kwoty kredytu, bez ponoszenia żadnych dodatkowych kosztów /tj. dodatkowych opłat, prowizji i innych podobnych świadczeń/. 6. Naliczenie odsetek od kwoty transz kredytu rozpocznie się od daty ich wykorzystania przez zamawiającego (tj. od dnia przekazania na konto Zamawiającego danej transzy kredytu) . 7. Uruchomienie kredytu będzie następowało na podstawie pisemnej dyspozycji zamawiającego. 8. Oprocentowanie kredytu wg stawki WIBOR 3M + stała marża Banku . WIBOR 3M na ostatni dzień roboczy kwartału poprzedzającego kolejny kwartał (dla przykładu: dla I kw - wibor 3M z ostatniego dnia roboczego IV kw .) 9. Oprocentowaniu podlega wypłacona kwota kredytu przyjmując rzeczywistą liczbę dni oraz założenie że rok liczy 365 dni. 10. Zmiana oprocentowania wynikająca ze zmiany stawki WIBOR 3 M nie stanowi zmiany warunków umowy i nie powoduje konieczności jej pisemnego aneksowania. 11. Spłata kapitału w latach ; 2024 - 156.000,- zł ( 4 raty po 39.000,- zł ) 2025 - 156.000,- zł ( 4 raty po 39.000,- zł ) 2026 - 156.000,- zł ( 4 raty po 39.000,- zł ) 2027 - 156.000,- zł ( 4 raty po 39.000,- zł) 2028 - 156.000,- zł ( 4 raty po 39.000,- zł ) 2029 - 200.000,- zł ( 4 raty po 50.000 zł ) 2030 - 200.000,- zł ( 4 raty po 50.000 zł) 2031 - 200.000,- zł ( 4 raty po 50.000 zł) 2032 - 528.578,- zł ( 3 raty po 132.144,- zł i jedna 132.146,- zł ) w ratach kwartalnych na ostatni dzień kończący kwartał począwszy od I kwartału 2024 r., ostatnia rata płatna do dnia 31 grudnia 2032 r. ( w przypadku gdy termin spłaty raty przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, spłata raty następować będzie w ostatnim dniu roboczym kwartału). 12. Karencja w spłacie kredytu do 31 marca 2024 roku. 13. Rata odsetkowa płatna w okresach kwartalnych na ostatni dzień kończący kwartał począwszy od 30 września 2017 r., ostatnia rata odsetkowa płatna do dnia 31 grudnia 2032 r. naliczane wyłącznie od kapitału niespłaconego ( w przypadku gdy termin spłaty raty odsetkowej przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, spłata raty odsetkowej następować będzie w ostatnim dniu roboczym kwartału). 14. Zabezpieczenie: weksel in blanko wraz z deklaracja wekslową. Na wekslu i deklaracji wekslowej zostanie złożona kontrasygnata skarbnika. 15. Gmina nie złoży oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie art. 777 .par. 1 pkt.5 k.p.c. 16. Oprocentowanie od zadłużenia przeterminowanego określone zostanie w wysokości i na zasadach obowiązujących u Wykonawcy. 17. Od przyznanego kredytu „Bank” nie pobierze prowizji od kredytu tj. prowizji od przyznanego kredytu, prowizji od wcześniejszej spłaty oraz prowizji od niewykorzystanej kwoty kredytu oraz żadnych innych dodatkowych opłat, także ewentualnego przewalutowania kredytu po wejściu Polski do strefy EURO. 18. Bank nie będzie pobierał żadnej prowizji przygotowawczej. 19. Nie przewiduje się dokumentowania (rozliczania) wykorzystanego kredytu. 20. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany harmonogramu spłat rat bez ponoszenia jakichkolwiek dodatkowych opłat w związku z wejściem w życie art. 243 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych. Zmiana harmonogramu spłat będzie wprowadzona w formie aneksu do zawartej umowy. 21. Sprawozdania z wykonania budżetu Zamawiającego będą dostępne na stronie www.gnojnik.pl zakładka Urząd Gminy zakładka budżet. Zamawiający nie dopuszcza udziału podwykonawców w niniejszym postępowaniu. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 5 000.00 PLN (słownie: pięć tysięcy 00/100 PLN)
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia. Zamawiający wymaga by Wykonawca posiadał uprawnienia do prowadzenia działalności objętej zamówieniem tj. aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie RP wydane przez Komisję Nadzoru Finansowego, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 Prawo bankowe (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1988 ze zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed wejściem w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe, a w przypadku banków państwowych pisemne oświadczenie, że bank prowadzi działalność na podstawie stosownego rozporządzenia Rady Ministrów z podaniem rocznika, numeru i pozycji właściwego Dziennika Ustaw.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach