Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa długoterminowego złotowego kredytu bankowego w łącznej kwocie 3.268.547,00 PLN

Gmina Kołczygłowy ogłasza przetarg

  • Adres: 77140 Kołczygłowy, ul. Słupska
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 0-59 8213231 , fax. 0-59 8213597
  • Data zamieszczenia: 2017-10-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kołczygłowy
    ul. Słupska 56
    77140 Kołczygłowy, woj. pomorskie
    tel. 0-59 8213231, fax. 0-59 8213597
    REGON: 77097951300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.kolczyglowy.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa długoterminowego złotowego kredytu bankowego w łącznej kwocie 3.268.547,00 PLN
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest udzielnie przez podmiot działający na podstawie polskiego prawa bankowego kredytu długoterminowego złotowego w kwocie do 3.268.547,00 PLN słownie złotych: trzy miliony dwieście sześćdziesiąt osiem tysięcy pięćset czterdzieści siedem złotych 00/100. Kredyt zostanie przeznaczony na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Kołczygłowy oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów. Oznaczenie wg Wspólnego Słownika Zamówień CPV: 66 11 30 00-5 usługi udzielania kredytu 2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje udzielenie kredytu w wysokości 3.268.547,00 zł wypłaconego w dwóch transzach w następujących terminach: a) I transza w wysokości do 2.300.000,00 zł – zostanie postawiona do dyspozycji Zamawiającego do 27.11.2017 r. b) II transza w wysokości do 968.547,00 zł – zostanie postawiona do dyspozycji Zamawiającego do 15.12.2017 r. 3. Zaciągniecie i spłata kredytu nastąpi w złotych polskich (PLN), a w przypadku wejścia Polski do strefy EURO, przewalutowanie kredytu nastąpi bez dodatkowych opłat. 4. Spłata kredytu nastąpi w latach 2018-2031 według poniższego harmonogramu: Termin spłaty Kwota spłaty 2018-03-30 15 500,00; 2018-06-30 15 500,00; 2018-09-30 15 500,00; 2018-11-30 15 500,00; 2019-03-30 27 500,00; 2019-06-30 27 500,00; 2019-09-30 27 500,00; 2019-11-30 27 500,00; 2020-03-30 30 000,00; 2020-06-30 30 000,00; 2020-09-30 30 000,00; 2020-11-30 30 000,00; 2021-03-30 67 500,00; 2021-06-30 67 500,00; 2021-09-30 67 500,00; 2021-11-30 67 500,00; 2022-03-30 67 500,00; 2022-06-30 67 500,00; 2022-09-30 67 500,00; 2022-11-30 67 500,00; 2023-03-30 67 500,00; 2023-06-30 67 500,00; 2023-09-30 67 500,00; 2023-11-30 67 500,00; 2024-03-30 67 500,00; 2024-06-30 67 500,00; 2024-09-30 67 500,00; 2024-11-30 67 500,00; 2025-03-30 67 500,00; 2025-06-30 67 500,00; 2025-09-30 67 500,00; 2025-11-30 67 500,00; 2026-03-30 67 500,00; 2026-06-30 67 500,00; 2026-09-30 67 500,00; 2026-11-30 67 500,00; 2027-03-30 67 500,00; 2027-06-30 67 500,00; 2027-09-30 67 500,00; 2027-11-30 67 500,00; 2028-03-30 67 500,00; 2028-06-30 67 500,00; 2028-09-30 67 500,00; 2028-11-30 67 500,00; 2029-03-30 67 500,00; 2029-06-30 67 500,00; 2029-09-30 67 500,00; 2029-11-30 67 500,00; 2030-03-30 67 500,00; 2030-06-30 67 500,00; 2030-09-30 67 500,00; 2030-11-30 67 500,00; 2031-03-30 69 136,00; 2031-06-30 69 136,00; 2031-09-30 69 136,00; 2031-11-30 69 139,00; Razem 3 268 547,00 5. Zamawiający zastrzega sobie możliwość ograniczenia kwoty kredytu oraz możliwość wcześniej spłaty kredytu, także w okresie karencji, bez ponoszenia dodatkowych kosztów. 6. Okres kredytowania – od 27.11.2017 r. do 30.11.2031 r. 7. Planowany okres karencji w spłacie kapitału od 27.11.2017 r. do 29.03.2018 r. 8. Planowany okres karencji w spłacie odsetek od daty uruchomienia transzy do dnia 30.12.2017 r. 9. Spłata kredytu będzie następować według powyższego harmonogramu, a spłata odsetek następować będzie miesięcznie, z uwzględnieniem następujących warunków: a) karencja w spłacie kapitału do 29.03.2018 r., pierwsza spłata raty kapitałowej nastąpi 30.03.2018 r. b) Zamawiający wymaga zastosowania karencji w spłacie odsetek od daty uruchomienia transzy do dnia 30.12.2017 r. c) termin spłaty odsetek: - za cały okres karencji, tj. od daty uruchomienia transzy do dnia 30.12.2017 r. jednorazowo w terminie do 31.12.2017 r., - po okresie karencji tj. od dnia 31.12.2017 r. do dnia zakończenia spłaty, płatne miesięcznie, w terminie do ostatniego dnia danego miesiąca, na podstawie zawiadomienia przesłanego przez bank. - w przypadku, gdy termin spłaty odsetek przypadnie na dzień wolny od pracy, Zamawiający dokona wpłaty odsetek w pierwszym dniu roboczym następującym po wyznaczonej dacie spłaty. 10. Stopa oprocentowania kredytu ustalona jest w oparciu o zmienną stawkę WIBOR 1M i powiększona, w całym okresie obowiązywania umowy, o stałą marżę Banku (do dwóch miejsc po przecinku), z zastrzeżeniem, że stopa procentowa nie może być niższa niż marża Banku, jak również nie może być niższa niż zero. Dla przygotowania ofert Wykonawca zobowiązany jest przyjąć stopę procentową (bazową) – WIBOR 1M z dnia 20.10.2017 r. – 1,66 % 11. Zmiana stawki WIBOR 1M będącej podstawą naliczania odsetek, następować będzie pierwszego dnia każdego miesiąca, w miesiecznych okresach obrachunkowych, w oparciu o stawkę z 20-go dnia miesiąca poprzedzającego okres obrachunkowy. 12. W przypadku braku notowań stawki WIBOR 1M na 20-ty dzień miesiąca poprzedzającego okres obrachunkowy, do wyliczenia stopy procentowej stosuje się odpowiednio notowania z dnia poprzedzającego, w którym było prowadzone notowanie stawki WIBOR 1M. Okres obrachunkowy, dla którego każdorazowo zostanie ustalona stopa oprocentowania kredytu będzie obowiązywał przez okres miesiąca, od pierwszego do ostatniego dnia każdego miesiąca. W każdym okresie obrachunkowym wchodzącym w skład umownego okresu kredytowania stopa procentowa jest stała. 13. Oprocentowanie naliczane będzie wyłącznie od kredytu rzeczywistego udzielonego, przyjmując rzeczywistą liczbę dni w miesiącu oraz założenie, że rok liczy 365 dni, a w roku przestępnym – 366 dni. 14. Zamawiający nie dopuszcza możliwości pobierania prowizji za udzielenie kredytu, prowizji od wcześniejszej spłaty kredytu, prowizji za anektowanie umowy oraz innych stosowanych przez Bank prowizji i opłat związanych z obsługą kredytu. 15. Dysponowanie kredytem: kredyt będzie pobierany transzami na pisemny wniosek Zamawiającego kierowany drogą elektroniczną na adres Wykonawcy w terminie: maksymalnie do 72 godzin od otrzymania wniosku (dotyczy zarówno pierwszej jak i drugiej transzy). Podany czas uruchomienia kredytu będzie podstawą oceny ofert na zasadach określonych w Rozdziele 20 SIWZ. Przewiduje się uruchomienie 2 transz. 16. Dopuszcza się możliwość wcześniejszej spłaty kredytu lub jego części w terminie uzgodnionym z kredytodawcą bez dodatkowych opłat i prowizji z tego tytułu. 17. Zabezpieczenie kredytu stanowić będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową kontrasygnowaną przez Skarbnika Gminy i oświadczeniem o poddaniu się egzekucji. 18. Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania pełnej wysokości kredytu bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych opłat i prowizji. 19. Zmawiający zastrzega sobie możliwość przesunięcia spłat poszczególnych rat kapitałowych oraz ich wysokości bez dodatkowych kosztów z zastrzeżeniem, że zmiany te nie wpłyną na przekroczenie ustawowych wskaźników zadłużenia i obsługi zadłużenia zgodnie z obowiązującymi w okresie kredytowania przepisami ustawy o finansach publicznych. Ostateczny termin spłaty nastąpi: 30.11.2031 r. 20. Dokumenty obrazujące sytuację finansową Zamawiającego stanowią załączniki do SIWZ od nr 6 do 18.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał: 1) Zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na rozpoczęcie działalności bankowej, o której mowa w art. 36 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 1988 z późn. zm.) lub inne dokumenty potwierdzające działalność w zakresie przedmiotu zamówienia, o których mowa w art. 178 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe. W przypadku banku państwowego należy przedłożyć pisemne oświadczenie, że bank prowadzi działalność na podstawie stosownego Rozporządzenia Rady Ministrów. W przypadku rozpoczęcia działalności przed dniem wejścia w życie ustawy należy przedłożyć właściwy dokument na podstawie, którego bank rozpoczął działalność. W stosunku do instytucji kredytujących i banków zagranicznych – dokumenty potwierdzające zezwolenie na rozpoczęcie działalności bankowej, której mowa w art. 36 ustawy Prawo bankowe, lub inny dokument równoważny potwierdzający prawo działania na terenie Polski.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Formularz ofertowy – wypełniony i podpisany przez wykonawcę 2) Pełnomocnictwo lub dokumenty uprawniające do reprezentowania Wykonawcy. Jeżeli uprawnienie do reprezentacji Wykonawcy dla osoby podpisującej ofertę nie wynika z dokumentu rejestrowego, do oferty należy dołączyć odpowiednio dokumenty potwierdzające to uprawnienie lub pełnomocnictwo w oryginale lub w postaci kopii poświadczonej przez notariusza. 3) Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy realizacji zamówienia (jeżeli dotyczy); 4) Oświadczenia wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu (W TERMINIE TRZECH DNI OD DNIA ZAMIESZCZENIA NA WWW ZAMAWIAJĄCEGO INFORMACJI Z OTWARCIA OFERT).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach