Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu w wysokości 5 040 000,00 zł na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Pyskowice w związku z prowadzonymi inwestycjami

Gmina Pyskowice ogłasza przetarg

  • Adres: 44120 Pyskowice, ul. Strzelców Bytomskich
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 323 326 000 , fax. 323 326 002
  • Data zamieszczenia: 2018-07-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Pyskowice
    ul. Strzelców Bytomskich 3
    44120 Pyskowice, woj. śląskie
    tel. 323 326 000, fax. 323 326 002
    REGON: 27625759300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.pyskowice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu w wysokości 5 040 000,00 zł na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Pyskowice w związku z prowadzonymi inwestycjami
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu bankowego długoterminowego w wysokości 5 040 000,00 zł na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Pyskowice. 2. Waluta kredytu - złoty polski (PLN). 3. Okres kredytowania od dnia zawarcia umowy kredytowej do 31.12.2027 r. 4. Karencja w spłacie rat kapitałowych kredytu do 30.03.2019 r. 5. Zamawiającemu przysługuje prawo wykorzystania kredytu w kwocie niższej niż kwota 5 040 000,00 zł, bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych kosztów (opłat, prowizji itp.). 6. Uruchomienie kredytu przez Bank nastąpi maksymalnie w ciągu 3 dni roboczych po otrzymaniu pisemnej dyspozycji Zamawiającego przesłanej faksem lub elektronicznie – rzeczywisty termin uruchomienia zgodny z ofertą wykonawcy (pozacenowe kryterium oceny ofert). Kredyt będzie wykorzystywany do 31 grudnia 2018 r. („na żądania” tj. po pisemnej dyspozycji do uruchomienia kredytu na rachunek Gminy). 7. Spłata kredytu (kapitału) dokonywana będzie w 36 równych ratach kwartalnych, płatnych do ostatniego dnia roboczego każdego kwartału, począwszy od 31.03.2019 r. 8. Oprocentowanie kredytu - wg zmiennej stopy procentowej opartej o stawkę WIBOR 1 M z ostatniego dnia roboczego miesiąca poprzedniego plus marża bankowa stała w okresie kredytowania. Odsetki od kredytu naliczane będą od kwoty aktualnego zadłużenia pozostałego do spłaty (salda kredytu) na ostatni dzień każdego miesiąca. 9. Spłata odsetek następować będzie miesięcznie w terminie do 5 dnia miesiąca następującego po miesiącu za który zostały naliczone, począwszy od miesiąca następującego po dniu wypłaty kredytu. 10. Do formuły naliczenia odsetek należy przyjąć rzeczywistą liczbę dni w danym roku kalendarzowym. 11. Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową z kontrasygnatą Skarbnika Miasta. 12. Zamawiającemu przysługuje prawo przedterminowej spłaty kredytu w całości lub części, beż dodatkowych kosztów (opłat, prowizji itp.). Oprocentowanie liczone będzie wówczas za okres faktycznego korzystania z kredytu. 13. Zamawiający nie przewiduje naliczenia prowizji i opłat z tytułu udzielenia kredytu. Marża Wykonawcy winna obejmować wszelki opłaty, prowizje i inne korzyści bankowe, stanowić ona będzie jedyne wynagrodzenie banku z tytułu wykonania umowy kredytowej. Zamawiający nie będzie ponosił żadnych dodatkowych kosztów i opłat związanych z przygotowaniem, udzieleniem, ubezpieczeniem oraz wszelkich innych opłat związanych z obsługą kredytu 14. Na potrzeby badania ofert oprocentowanie kredytu będzie liczone w oparciu o WIBOR 1M wg stanu na dzień 29.06.2018 r. tj. 1,64 %. 15. Cena oferty musi zawierać wszystkie koszty z uwzględnieniem wszystkich opłat i podatków oraz ewentualnych upustów i rabatów. 16. Zobowiązania Zamawiającego z tytułu kredytów, pożyczek, obligacji wynoszą wg stanu na dzień 30.06.2018 r. 2 292 995,24 zł. 17. Zamawiający nie udzielił poręczeń i gwarancji innym podmiotom. 18. Na rachunkach bankowych Gminy nie ciążą zajęcia egzekucyjne. 19. Gmina nie posiada zaległych zobowiązań w bankach. 20. Gmina nie była objęta programem postępowania naprawczego w rozumieniu ustawy z dnia 27.08.2009 r. o finansach publicznych. 21. Przeciwko Gminie nie były prowadzone za pośrednictwem komornika sądowego działania windykacyjne wszczynane na wniosek banków.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca musi wykazać posiadanie zezwolenia Komisji Nadzoru Finansowego uprawniającego do prowadzenia działalności bankowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29.08.1997r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 1089 z późn. zm. ).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia braku podstawy do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp, Wykonawca składa, stosownie do treści art. 24 ust. 11 ustawy Pzp (w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, tj. informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp), oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia;UWAGA! Proszę nie dołączać oświadczenia do oferty! Uwaga (dotycząca wszystkich oświadczeń i dokumentów): 1. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub brak podstaw wykluczenia, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2017 r. poz. 570), 2. w przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty, 3. w przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia lub spełniania warunków udziału w postępowaniu, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów, 4. w przypadku wskazania przez wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy, Zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy (brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu określonych przez Zamawiającego), korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach