Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu na pokrycie deficytu budżetu na zadanie pn. "Budowa oczyszczalni ścieków w Dalikowie"

Gmina Dalików ogłasza przetarg

  • Adres: 99-205 Dalików, Plac Powstańców
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 43 6780123, , fax. 43 6780183
  • Data zamieszczenia: 2018-10-31
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Dalików
    Plac Powstańców 1
    99-205 Dalików, woj. łódzkie
    tel. 43 6780123, , fax. 43 6780183
    REGON: 73093440100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.dalikow.nv.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu na pokrycie deficytu budżetu na zadanie pn. "Budowa oczyszczalni ścieków w Dalikowie"
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu na pokrycie deficytu budżetu na zadanie pn. „Budowa oczyszczalni ścieków w Dalikowie”. Kod CPV – 66 11 30 00 5 – usługi udzielania kredytów 1. Kwota kredytu – 1 469 000,00 zł (słownie: jeden milion czterysta sześćdziesiąt dziewięć tysięcy złotych 00/100). 2. Okres kredytowania – Zamawiający zobowiązuje się spłacić kredyt wraz z odsetkami do dnia 31.12.2032 r. 3. Okres karencji w spłacie kapitału – do dnia 29.09.2019 r. 4. Początek spłaty kapitału – od dnia 30.09.2019 r. 5. Spłata kapitału w złotych polskich, w ratach kwartalnych, w wysokości określonej w terminarzu spłat stanowiącym załącznik do niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w terminie do ostatniego dnia miesiąca kończącego kwartał. 6. Spłata kredytu i odsetek nastąpi z dochodów własnych Gminy Dalików. 7. Odsetki naliczane będą w miesięcznych okresach rozliczeniowych od aktualnego stanu zadłużenia, płatne do ostatniego dnia kalendarzowego następnego miesiąca. Zamawiający dopuszcza powiadomienie o wysokości naliczonych odsetek za pomocą poczty elektronicznej, potwierdzonego niezwłocznie na piśmie. 8. Uruchomienie kredytu nastąpi w transzach w następujących terminach: Lp. Data uruchomienia Kwota transzy kredytu 1. od dnia 17.12.2018 r. 611 000,00 zł 2. od dnia 31.05.2018 r. 858 000,00 zł Podane terminy to terminy szacunkowe, właściwy termin jest uzależniony od postępu robót budowlanych i daty odbioru robót w zadaniu pn. „Budowa oczyszczalni ścieków w Dalikowie”. Podane terminy należy uznać jako wiążące przy obliczaniu ceny 9. Zamawiający zastrzega, iż planowane uruchomienia transzy kredytu mogą ulec zmianie. 10. Zamawiający zastrzega, iż łączna kwota uruchomionego kredytu nie może być mniejsza od kwoty 1 469 000,00 zł. 11. Zamawiający zastrzega, że terminy spłaty kredytu i wysokość poszczególnych rat kredytu mogą ulec zmianie bez pobierania przez Bank dodatkowych opłat. 12. Zabezpieczenie kredytu w formie: weksel „in blanco” wraz z deklaracją wekslową. Zamawiający wyraża zgodę na kontrasygnatę skarbnika na umowie kredytu, wekslu, deklaracji wekslowej. 13. Koszty obsługi kredytu, cenę ofertową stanowi suma rat odsetkowych (obliczone w oparciu o stawkę WIBOR 3 M liczoną jako średnia arytmetyczna stawek WIBOR 3M, data notowania na dzień 31.10.2018 r. (1,72%) powiększoną o marżę banku. 14. Kredyt będzie oprocentowany według zmiennej stopy procentowej ustalonej jako suma stawki WIBOR 3M (wyliczonej jako średnia arytmetyczna stawek obowiązujących w okresie od pierwszego do ostatniego dnia miesiąca) i marży banku. 15. Marża Banku jest stała, nie może zostać podwyższona w trakcie trwania umowy kredytowej, natomiast stawka WIBOR 3M przyjmowana do wyliczenia oprocentowania kredytu jest stawką liczoną jako średnia arytmetyczna stawki WIBOR 3M miesięcznych złotówkowych depozytów międzybankowych w okresie od pierwszego do ostatniego dnia każdego miesiąca kalendarzowego poprzedzającego miesiąc, za który naliczane są odsetki. Średnią arytmetyczną stawkę WIBOR 3M należy liczyć do dwóch miejsc po przecinku. Jeżeli trzecia cyfra po przecinku jest większa od 5 zaokrągleniu w górę podlega druga cyfra, jeżeli trzecia cyfra po przecinku jest równa 5 lub mniejsza od 5, druga cyfra nie ulega zmianie. 16. 16. Zamawiający dopuszcza zmianę harmonogramu spłaty kredytu w przypadku zmiany sytuacji finansowej Zamawiającego, tj. gdy w okresie obowiązywania umowy kredytowej zaistnieje zagrożenie przekroczenia relacji, o której mowa w art. 243 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. 2017, poz. 2077 ze zm.), wówczas Zamawiający może zwrócić się do Wykonawcy z wnioskiem o zmianę harmonogramu spłat, który zostanie zaakceptowany przez obie strony w formie aneksu. 17. W przypadku wcześniejszej spłaty kredytu, odsetki liczone będą za okres jego faktycznego wykorzystania. 18. Przy wyliczeniu odsetek od kredytu stosowany będzie kalendarz rzeczywisty (tj. rzeczywista liczba dni w miesiącu i rzeczywista liczba dni w roku). 19. Zamawiającemu przysługuje prawo przedterminowej spłaty kredytu w całości bądź w części, bez dodatkowych opłat. 20. Kredyt nie może być obciążony. 21. Wykonawca nie będzie pobierał żadnych prowizji od uruchomionego kredytu ani żadnych dodatkowych opłat. 22. W przypadku, gdy termin spłaty kredytu lub odsetek przypadać będzie na dzień wolny od pracy to Zamawiający ureguluje wymaganą ratę w pierwszy dzień roboczy następujący po wyznaczonej dacie spłaty. 23. Jednocześnie Zamawiający oświadcza, że: 1) zobowiązania wobec Urzędu Skarbowego i Zakładu Ubezpieczeń społecznych regulowane są terminowo, 2) zobowiązania z tytułu zaciągniętych kredytów, pożyczek w bankach i innych instytucjach regulowane są terminowo, 3) nie posiada zobowiązań spornych wobec Urzędu Skarbowego i Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, 4) nie jest objęty ugodą zawartą z Urzędem Skarbowym i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, 5) posiadane rachunki bankowe są wolne od zajęć egzekucyjnych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca musi posiadać uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. Zamawiający uzna za spełnienie tego warunku na podstawie posiadanego zezwolenia Komisji Nadzoru Finansowego na prowadzenie działalności bankowej na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, a także realizację usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2018 r., poz. 864 z późn. zm.) a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest uprawniony do wykonywania czynności bankowych, w przypadku gdy nie działa na podstawie zezwolenia wydanego przez Komisję Nadzoru Finansowego.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej zamawiającego informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 3 Pzp Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp – załącznik nr 4 W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, w/w oświadczenie – załącznik nr 4 , składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Wraz ze złożonym oświadczeniem, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach