Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu bankowego wypłacanego w transzach do kwoty 2.500.000 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu, w tym na zadania realizowane z udziałem środków z Unii Europejskiej w kwocie 700.000 zł.

Gmina Lipsk ogłasza przetarg

  • Adres: 16-315 Lipsk, ul. Żłobikowskiego
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 876 422 703 , fax. 876 422 705
  • Data zamieszczenia: 2018-05-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Lipsk
    ul. Żłobikowskiego 4/2
    16-315 Lipsk, woj. podlaskie
    tel. 876 422 703, fax. 876 422 705
    REGON: 790670964
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.um.lipsk.wrotapodlasia.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu bankowego wypłacanego w transzach do kwoty 2.500.000 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu, w tym na zadania realizowane z udziałem środków z Unii Europejskiej w kwocie 700.000 zł.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu bankowego wypłacanego w transzach do kwoty 2.500.000 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu, w tym na zadania realizowane z udziałem środków z Unii Europejskiej w kwocie 700.000 zł. 1) Wykonawca przekaże na rachunek Gminy Lipsk kwotę kredytu w wysokości 2.500.000 zł. 2) Opis kredytu: 1) Wykonawca udzieli Zamawiającemu kredytu w walucie polskiej w kwocie 2.500.000 zł (słownie: dwa miliony pięćset tysięcy złotych) od dnia podpisania umowy do dnia 27.12.2018 r. na warunkach określonych w SIWZ i umowie kredytu. 2)Termin spłaty kredytu: od dnia 25.01.2021r. do 25.12.2030 r. 3) Spłata kredytu nastąpi w 120 miesięcznych ratach płatnych do 25 dnia miesiąca, przy czym spłata pierwszej raty nastąpi 25.01.2021 r., a ostatniej 25.12.2030 r. zgodnie z poniższym harmonogramem: - rok 2018 oraz do 31.12.2020 r. – karencja, - od 25.01.2021 r. do 25.12.2025 r. – po 5.000 zł miesięcznie, - od 25.01.2026 r. do 25.11.2029 r. – po 35.000 zł miesięcznie, - od 25.01.2030 r. do 25.11.2030 r. – po 43.000 zł miesięcznie, - 25.12.2030 r. – 47.000 zł, 4) Uruchomienie kredytu będzie następowało sukcesywnie w terminie od 1 do 3 dni roboczych od daty złożenia wniosku przez Zamawiającego o kolejna transzę, przy czym ostatnia transza wpłynie na rachunek bankowy Zamawiającego najpóźniej 27.12.2018 r. Dzień złożenia dyspozycji uruchomienia kredytu nie jest uznawany jako dzień pierwszy. 5) Ostateczny termin wykorzystania kredytu upływa z dniem 27.12.2018 r. 6) Wykonawca otworzy rachunek kredytowy w dniu wykorzystania kredytu i prowadzić go będzie nieodpłatnie w okresie obowiązywania umowy. 7) Prowizja Wykonawcy nie może być większa niż 1%. Prowizja wykonawcy naliczana będzie proporcjonalnie od faktycznej transzy uruchomionego kredytu. 8) Oprocentowanie kredytu zmienne wg stawki WIBOR 1M z ostatniego dnia roboczego miesiąca poprzedzającego miesiąc spłaty kredytu i odsetek oraz stała/y marża/upust Wykonawcy, ustalona/y na podstawie złożonej oferty. 9) Marża/upust Wykonawcy obejmuje wszelkie opłaty, prowizje i inne korzyści bankowe i jest stała/y w umownym okresie kredytowania. Zamawiający nie dopuszcza możliwości pobierania innych (dodatkowych) opłat związanych z obsługą udzielnego kredytu. 10) Zobowiązania Zamawiającego z tytułu odsetek od kredytu regulowane będą w okresach miesięcznych od kwoty zadłużenia, a ich spłata następować będzie do 25 dnia następnego miesiąca od chwili uruchomienia kredytu do jego całkowitej spłaty. 11) Na potrzeby przygotowania oferty przyjmuje się, że dniem uruchomienia kredytu będzie 25.09.2018 r. 12) Na potrzeby przygotowania oferty przyjmuje się do obliczenia kosztu kredytu należy przyjąć stawkę WIBOR 1M z dnia 25.04.2018 r. t.j. 1,64 %. 13) Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z kredytu lub wykorzystania kredytu w niższej wysokości oraz wcześniejszej spłaty całości lub części pozostałej kwoty kredytu bez konieczności ponoszenia przez Zamawiającego jakichkolwiek kosztów z tego tytułu, w szczególności prowizji bądź opłat za aneks. Kwota odsetek zostanie obniżona odpowiednio do rzeczywistej kwoty wykorzystanego kredytu pozostającego do spłaty. Dopuszcza się możliwość wydłużenia terminów spłaty kredytu. 14) W przypadku gdy termin spłaty odsetek, przypadnie w dzień wolny od pracy, to Zamawiający ureguluje wymaganą kwotę w pierwszy dzień roboczy następujący po wyznaczonej dacie spłaty. W przypadku gdy termin spłaty raty kapitałowej kredytu przypadnie w dzień wolny od pracy, to Zamawiający ureguluje wymaganą kwotę w ostatni dzień roboczy poprzedający wyznaczoną datę spłaty. 15) Zabezpieczenie spłaty kredytu stanowi weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. 3. Standardy jakościowe odnoszące się do wszystkich istotnych cech przedmiotu 1) Marża/upust banku będzie stała przez cały okres obowiązywania umowy. 2) Uruchomienie kredytu będzie następowało sukcesywnie w terminie od 1 do 3 dni roboczych od daty złożenia wniosku przez Zamawiającego o kolejna transzę na wskazany rachunek bankowy Gminy Lipsk. 3) Oprocentowanie kredytu w okresie kredytowania oparte będzie na zmiennej stawce WIBOR 1M notowanej ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego rozpoczęcie kolejnego miesięcznego okresu obrachunkowego. 4) W celu przygotowania oferty, oprocentowanie kredytu należy wyliczyć w stosunku do stopy procentowej WIBOR 1M obowiązującej w dniu 25 kwietnia 2018 r., powiększonego o proponowaną marżę/upust Wykonawcy. 5) Okres karencji w spłacie kapitału do 31 grudnia 2020 r. 6) Nie przewiduje się karencji w spłacie odsetek, odsetki będą spłacane bezpośrednio po uruchomieniu kredytu. 7) Spłata odsetek odbywać się będzie w okresach miesięcznych do 25 dnia miesiąca. 8) Przewiduje się prowizję przygotowawczą nie większą niż 1%. Prowizja naliczana będzie proporcjonalnie od faktycznej transzy uruchomionego kredytu. 9) Inne koszty, prowizje lub korzyści związane z prowadzeniem rachunku kredytowego muszą zostać ujęte w wysokości oprocentowania kredytu. 10) Wykonawcy powinni przyjąć do obliczenia ceny udzielenia kredytu, rzeczywistą liczbę dni występującą w danym roku (365/366 dni). 11) Zabezpieczenie kredytu: weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. 12) W przypadku gdy termin spłaty odsetek, przypadnie w dzień wolny od pracy, to Zamawiający ureguluje wymaganą kwotę w pierwszy dzień roboczy następujący po wyznaczonej dacie spłaty. W przypadku gdy termin spłaty raty kapitałowej kredytu przypadnie w dzień wolny od pracy, to Zamawiający ureguluje wymaganą kwotę w ostatni dzień roboczy poprzedający wyznaczoną datę spłaty. 13) Rozliczenia pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą będą dokonywane w złotych polskich (PLN). 14) Zamawiający nie przewiduje, oprócz oprocentowania od udzielonego kredytu, możliwości pobierania innych (dodatkowych) opłat związanych z obsługą udzielnego kredytu Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszych niż przed ustalonym terminem spłat rat kredytu bez konieczności ponoszenia dodatkowych opłat. 15) W sytuacji gdy kredyt spłacony będzie wcześniej – odsetki liczone będą do dnia spłaty kredytu, a nie do końca okresu umowy. 16) harmonogram spłat rat kapitału - 25.01.2021r. – 25.12.2030 r:. - rok 2018 oraz do 31.12.2020 r. – karencja, - od 25.01.2021 r. do 25.12.2025 r. – po 5.000 zł miesięcznie, - od 25.01.2026 r. do 25.11.2029 r. – po 35.000 zł miesięcznie, - od 25.01.2030 r. do 25.11.2030 r. – po 43.000 zł miesięcznie, - 25.12.2030 r. – 47.000 zł. 4. Inne informacje dla Wykonawcy  Zamawiający oświadcza, że nie posiada zadłużenia wymagalnego wobec ZUS, Urzędów Skarbowych, z tytułu kredytów i pożyczek.  Zamawiający nie korzysta z wykupu wierzytelności, faktoringu, forfaitingu, leasingu.  Zamawiający nie udzielał poręczeń i gwarancji.  Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w niniejszej specyfikacji. 5. Nazwy i kody CPV stosowane we Wspólnym Słowniku Zamówień. 66113000-5 Usługi udzielania kredytu. 6. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 7. Zamawiający nie przewiduje udzielanie zamówień na podstawie art. 67 ust. 1 pkt. 6 i 7 8. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej 9. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 10. Zamawiający nie przewiduje zastosowania aukcji elektronicznej. 11. Zamawiający nie przewiduje rozliczenia w walutach obcych. 12. Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 4 Pzp. 13. Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów. 14. Zamawiający nie przewiduje obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia. 15. Zamawiający określa standardy jakościowe, o których mowa w art. 91 ust. 2a Pzp. 16. Zamawiający przed wszczęciem postępowania nie przeprowadził dialogu technicznego. 17. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże że posiada zezwolenie na wykonywanie działalności w zakresie określonym w przepisach ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo bankowe (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1876 z późn. zm.).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wypełniony i podpisany formularz „ Formularz ofertowy”. 2. Oświadczenie wykonawcy o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może wraz z oświadczeniem przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wykonawcy, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazują Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23. Oświadczenie należy sporządzić według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 4 do SIWZ. 3. Pełnomocnictwo – (składane w postępowaniu wraz z oświadczeniami składanymi przez Wykonawcę w celu wstępnego potwierdzenia, że nie podlega on wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu) – do podpisania oferty względnie do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą o ile prawo do ich podpisania nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą, oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza; 4. Zobowiązanie podmiotu na którego zasoby powołuje się Wykonawca (jeżeli dotyczy) – (składane w postępowaniu wraz z oświadczeniami składanymi przez Wykonawcę w celu wstępnego potwierdzenia, że nie podlega on wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu) – oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 5 do SIWZ. 5. Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie – (składane w postępowaniu wraz z oświadczeniami składanymi przez Wykonawcę w celu wstępnego potwierdzenia, że nie podlega on wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu) – oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z pełnomocnikiem. Dopuszcza się złożenia oświadczenia o spełnieniu warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 przez pełnomocnika. Postanowienia dotyczące wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. 1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w rozdziale x pkt 1 SIWZ – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, odpowiednio że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 1, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. 3. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach