Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu bankowego na pokrycie planowanego deficytu budżetu w wysokości 3.490.489,82 zł

Gmina Raciążek ogłasza przetarg

  • Adres: 87721 Raciążek, ul. Wysoka
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 542 831 661 , fax. 542 831 882
  • Data zamieszczenia: 2018-05-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Raciążek
    ul. Wysoka 4
    87721 Raciążek, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 542 831 661, fax. 542 831 882
    REGON: 91086644200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.raciazek.lo.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu bankowego na pokrycie planowanego deficytu budżetu w wysokości 3.490.489,82 zł
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie Gminie Raciążek kredytu w łącznej wysokości 3.490.489,82 zł. (słownie złotych: trzy miliony czterysta dziewięćdziesiąt tysięcy czterysta osiemdziesiąt dziewięć złotych 82/100 gr). Kredyt Gmina Raciążek zamierza przeznaczyć na pokrycie planowanego deficytu budżetu (zgodnie z uchwałą: Nr XXXVII/326/2018 Rady gminy Raciążek z dnia 27 kwietnia 2018r.). Kwota Kredytu: 3.490.489,82 zł. 2. Spłata kredyt nastąpi: - w roku 2019 – 290.874,00 zł. (12 x 24.239,50 zł) - w roku 2020 – 290.874,00 zł. (12 x 24.239,50 zł) - w roku 2021 – 290.874,00 zł. (12 x 24.239,50 zł) - w roku 2022 – 290.874,00 zł. (12 x 24.239,50 zł) - w roku 2023 – 290.874,00 zł. (12 x 24.239,50 zł) - w roku 2024 – 290.874,00 zł. (12 x 24.239,50 zł) - w roku 2025 – 290.874,00 zł. (12 x 24.239,50 zł) - w roku 2026 – 290.874,00 zł. (12 x 24.239,50 zł) - w roku 2027 – 290.874,00 zł. (12 x 24.239,50 zł) - w roku 2028 – 290. 874,00 zł. (12 x 24.239,50 zł) - w roku 2029 – 290.874,00 zł. (12 x 24.239,50 zł) - w roku 2030 – 290.875,82 zł. (11 x 23.239,65 zł.; 1 x 35.239,67 zł) 3. Kredyt na pokrycie planowanego deficytu budżetu uruchomiony będzie w transzach w bieżącym roku wpłatą na rachunek Gminy. Do obliczenia ceny należy przyjąć termin uruchomienia w dniu – 01.07.2018r. 4. Dostępność kredytu – przelew transz kredytu od dnia 01.07.2018r. 5. Przelew środków nastąpi na rachunek budżetu Gminy Raciążek. 6. Karencja w spłacie kapitału – do 30 stycznia 2019r. Pierwsza spłata w dniu 31 stycznia 2019r. 7. Karencja w spłacie odsetek – do 30 stycznia 2019r. Pierwsza spłata w dniu 31.01.2019r. 8. Spłata rat kredytu wraz z odsetkami będzie następować na koniec każdego miesiąca w ostatni dzień roboczy. 9. Oprocentowanie kredytu będzie naliczone wg zmiennej stopy procentowej: WIBOR 1M (warsaw Interbank offered rate – oprocentowanie po jakim banki udzielą pożyczek innym bankom, ustalone o godz. 11:00 – obowiązujące w dniu 08.05.2018r. , 1,64%), + stała marża banku (marża banku może być również ujemna). 10. Zabezpieczeniem spłaty kredytu będzie weksel własny in blanco z deklaracją wekslową z kontrasygnatą skarbnika gminy. 11. Zamawiający zastrzega sobie: 11.1. wybrany wykonawca (bank) nie będzie rozliczał Zamawiającego z wykorzystania kredytu, 11.2. prawo wcześniejszej spłaty kredytu bez dodatkowych kosztów związanych z wcześniejszą spłatą, 11.3. odsetki będą naliczane wyłącznie od kapitału niespłaconego i płatne w okresach miesięcznych. 11.4. bank nie może uzależnić udzielenia kredytu od przyjęcia bankowej obsługi budżetu Zamawiającego, 11.5. prawo obniżenia wysokości zaciągniętego kredytu przed jego uruchomieniem. 11.6. Dokumenty finansowe stanowią załącznik Nr 4 do siwz. 12. Celem zbadania zdolności kredytowej oraz opracowania własnych analiz przez Wykonawcę, Zamawiający dołącza do SIWZ następujące dokumenty. - Uchwała Nr XXXVII/329/2018 Rady Gminy Raciążek z dnia 27 kwietnia 2018r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Raciążek na lata 2018-2030 - Bilans jednostki budżetowej i samorządowego zakładu budżetowego sporządzony na dzień 31.12.2017. - Rachunek zysków i strat jednostki sporządzony na dzień 31.12.2017r. - Bilans z wykonania budżetu państwa, jednostki samorządu terytorialnego na dzień 31.12.2017r. - Zestawienie zmian w funduszu jednostki sporządzony na dzień 31.12.2017r.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawcy ubiegających o udzielenie zamówienia wykażą iż: 1) Posiadają zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego o posiadaniu uprawnień do wykonywania działalności kredytowej określonej w ustawie z dnia 28 sierpnia 1997r. Prawo bankowe (Dz.U. z 2017r. poz. 1876 ze zmianami) jeżeli ustawa nakłąda obowiązek posiadania zezwolenia. W przypadku banku państwowego wystarczy podanie rocznika, numeru i pozycji właściwego Dziennika Ustaw zawierającego rozporządzenie o utworzeniu banku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: zgodnie ze siwz

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach