Przetargi.pl
Udzielenie Gminie Tłuchowo kredytu długoterminowego oraz jego obsługa

Gmina Tłuchowo ogłasza przetarg

  • Adres: 87605 Tłuchowo, ul. Sierpecka
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 54 287 62 60 , fax. 54 287 62 04
  • Data zamieszczenia: 2018-10-31
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Tłuchowo
    ul. Sierpecka 20
    87605 Tłuchowo, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 54 287 62 60, fax. 54 287 62 04
    REGON: 91086657700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://tluchowo.nowoczesnagmina.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie Gminie Tłuchowo kredytu długoterminowego oraz jego obsługa
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego roku 2018 Gminie Tłuchowo. 1)Kwota kredytu: 589 590,00 zł, słownie: (pięćset osiemdziesiąt dziewięć tysięcy pięćset dziewięćdziesiąt złotych).2)Termin postawienia do dyspozycji środków finansowych w wysokości 589 590,00 zł: najpóźniej w terminie 3 dni roboczych od dnia złożenia wykonawcy pisemnego wniosku za pośrednictwem faksu lub na adres e-mail wskazany w umowie w sprawie niniejszego zamówienia publicznego (orientacyjny termin złożenia pisemnego wniosku – ok. 27.11.2018r.).Poprzez postawienie do dyspozycji środków finansowych rozumie się wpływ środków finansowych tj. kredytu na rachunek bankowy zamawiającego Nr 30 9542 0008 2005 0500 3825 0004. 3)Koszt udzielenia i obsługi kredytu oraz wszelkich innych czynności bankowych dotyczących przedmiotu niniejszego zamówienia stanowią odsetki, naliczone z uwzględnieniem zmiennego oprocentowania kredytu, tj. sumy zmiennej stawki procentowej WIBOR 3M i niezmiennej w całym okresie kredytowania stawki procentowej marży wykonawcy/banku. Dla obliczenia odsetek od kredytu należy przyjąć, iż rok stanowi 365 dni oraz 366 dni w przypadku lat przestępnych, a miesiąc kalendarzowy rzeczywistą liczbę dni w danym miesiącu. Wykonawca będzie naliczał odsetki od dnia uruchomienia kredytu do dnia poprzedzającego jego faktyczną spłatę. Odsetki naliczone za ostatni okres obrachunkowy będą płatne do dnia 31.12.2024r. Spłata odsetek od zaciągniętego kredytu następować będzie w okresach kwartalnych, na ostatni dzień w danym kwartale na podstawie pisemnych informacji przekazywanych przez bank poprzez fax lub pocztę e-mail najpóźniej na 20 dni roboczych przed datą spłaty odsetek przy jednoczesnym przekazaniu oryginału dokumentu drogą pocztową. Za okres od dnia uruchomienia kredytu do końca kwartału kalendarzowego, w którym uruchomiono kredyt, przy naliczaniu odsetek zostanie przyjęta stawka WIBOR 3M notowana w ostatnim dniu roboczym poprzedzającym ten kwartał kalendarzowy. Za okresy następne, obejmujące kwartały kalendarzowe, przy naliczaniu odsetek za dany kwartał kalendarzowy będzie przyjmowana stawka WIBOR 3M notowana w ostatnim dniu roboczym poprzedzającym ten kwartał kalendarzowy. Poprzez kwartały kalendarzowe należy rozumieć okresy obejmujące trzy miesiące rozpoczynające się od 1 stycznia, 1 kwietnia, 1 lipca, 1 października. Zmiana wysokości odsetek w okresie kredytowania dopuszczalna jest jedynie w przypadku zmiany stawki WIBOR 3M. Stosownie do art. 92 ust.1 pkt 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2017 r., poz. 2077 z późn. zm.) kapitalizacja odsetek od kredytu jest niedopuszczalna.4) Dla celów ofertowych w celu obliczenia odsetek należy przyjąć stawkę WIBOR 3M obowiązującą na dzień 31.10.2018r. 5) Okres karencji w spłacie kredytu: 30.03.2019r. 6) Ustala się następujące terminy spłaty kredytu: 31.03.2019r. – 25 000,00 zł, 30.06.2019r. – 25 000,00 zł , 30.09.2019r. – 25 000,00 zł, 31.12.2019r. – 25 000,00 zł, 31.03.2020r. – 25 000,00 zł, 30.06.2020r. – 25 000,00 zł, 30.09.2020r. – 25 000,00 zł, 31.12.2020r. – 25 000,00 zł, 31.03.2021r. – 25 000,00 zł, 30.06.2021r. – 25 000,00 zł , 30.09.2021r. – 25 000,00 zł, 31.12.2021r. – 25 000,00 zł , 31.03.2022r. – 25 000,00 zł, 30.06.2022r. – 25 000,00 zł, 30.09.2022r. – 25 000,00 zł, 31.12.2022r. – 25 000,00 zł, 31.03.2023r. – 25 000,00 zł, 30.06.2023r. – 25 000,00 zł , 30.09.2023r. – 25 000,00 zł , 31.12.2023r. – 25 000,00 zł, 31.03.2024r. – 22 398,00 zł, 30.06.2024r. – 22 398,00 zł , 30.09.2024r. – 22 398,00 zł , 31.12.2024r. – 22 396,00 zł 7) W przypadku gdy dzień spłaty raty i odsetek będzie przypadał na sobotę, niedzielę lub inny dzień ustawowo wolny od pracy, za dzień spłaty należy przyjąć ostatni dzień roboczy przed terminem płatności. Jako termin płatności raty i odsetek przyjmuje się dzień obciążenia rachunku zamawiającego. Szczegółowy plan spłat rat i odsetek określony zostanie w harmonogramie spłat, który będzie stanowił załącznik do umowy. 8) Wszelkie płatności wynikające z umowy będą płatne w złotych polskich. 9) Ustanawia się zabezpieczenie kredytu w formie - weksel własny in blanko wraz z deklaracją wekslową. 10) Wykonawca nie będzie naliczał prowizji oraz żadnych opłat związanych z uruchomieniem, jak również prowadzeniem i obsługą kredytu lub jego rat w przyszłości (również ewentualnych opłat związanych z zabezpieczeniem kredytu), 11) Zamawiający zastrzega sobie możliwość: 11.1.) wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu bez dodatkowych prowizji i opłat, w drodze zawarcia pisemnego aneksu do umowy, 11.2.) zmiany okresu spłat rat kapitałowych w przypadku zmiany uwarunkowań prawnych lub sytuacji ekonomicznej, mających wpływ na możliwości obsługi zadłużenia przez zamawiającego. 12) W sprawach nieuregulowanych umową będą miały zastosowanie przepisy ustawy o zamówieniach publicznych, kodeksu cywilnego, prawa bankowego oraz wekslowego i czekowego. 13) Zmiany do umowy do swej ważności będą wymagały formy pisemnej w postaci aneksu podpisanego przez obie strony. Umowa nie może być sprzeczna z ustawą prawo zamówień publicznych, istotnymi postanowieniami umowy zawartymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz prawem bankowym. 2. Rada Gminy Tłuchowo UCHWAŁĄ Nr XXIV/176/2017 z dnia 29 grudnia 2017r. z późn. zmianami upoważniła Wójta Gminy do zaciągnięcia kredytu. W chwili obecnej Zamawiający dysponuje pozytywną opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy o możliwości spłaty kredytu długoterminowego. 3. W celu umożliwienia wykonawcy oceny zdolności kredytowej Zamawiającego do SIWZ załącza się następujące dokumenty: UCHWAŁĘ Nr XXIX/218/2018 Rady Gminy Tłuchowo z dnia 16 października 2018r. zmieniającą uchwałę w sprawie budżetu Gminy Tłuchowo na rok 2018, UCHWAŁĘ Nr XXIX/219/2018 Rady Gminy Tłuchowo z dnia 16 października 2018r. zmieniającą uchwałę w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Tłuchowo na lata 2018 - 2028, UCHWAŁĘ Nr 86/K/2018 Składu Orzekającego Nr 13 Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy z dnia 12.10.2018 roku w sprawie wyrażenia opinii o możliwości spłaty kredytu długoterminowego, Rb-NDS kwartalne sprawozdanie o nadwyżce/deficycie jst za okres od początku roku do dnia 30 września roku 2018, Rb-Z – kwartalne sprawozdanie o stanie zobowiązań według tytułów dłużnych oraz poręczeń i gwarancji według stanu na koniec III kwartału 2018r., UWAGA! Wszelkie niezbędne dokumenty potrzebne do sporządzenia oferty będą do wglądu w Urzędzie Gminy Tłuchowo, ul. Sierpecka 20, 87-605 Tłuchowo u Pani Marty Chyczewskiej – Skarbnika Gminy (pokój nr 101).4. Kody klasyfikacji Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 66113000-5 Usługi udzielania kredytu 5. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonaniu pracy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy, o ile czynności te nie będą wykonywane przez osobę w ramach prowadzonej działalności gospodarczej (Dz. U. z 2018 r., poz. 917 z późn. zm.), tj. obsługa kredytu, w szczególności uruchomienie kredytu, wyliczanie należnych odsetek od kredytu, informowanie o bieżącym stanie kredytu, rozliczanie w okresie realizacji zamówienia. 6. W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 3 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: 1) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, 2) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, 3) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 7. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 5 czynności w trakcie realizacji zamówienia: 1) oświadczenie wykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy; 2) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; 8. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 5 czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych dla stron postanowieniach, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 5 czynności. Nie wypełnienie zobowiązań dotyczących zatrudniania osób może być podstawą do wypowiedzenia przez Zamawiającego umowy z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca wykaże posiadanie: uprawnień do prowadzenia na terenie Rzeczypospolitej Polskiej działalności gospodarczej w zakresie wykonywania czynności bankowych obejmujących udzielanie kredytów, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (tj. Dz.U. z 2017 r. poz. 1876, ze zm.). Zamawiający dokona oceny spełniania przez Wykonawców ww. warunku udziału w postępowaniu na zasadzie spełnia/nie spełnia na podstawie oświadczenia i dokumentów jakie mają załączyć Wykonawcy – wyszczególnionych w § 8 ust. 1 i 2 niniejszej SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, że w/w warunek Wykonawca spełnia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wypełniony i podpisany Formularz oferty (zgodny z załączonym wzorem) – Załącznik nr 1; /Wymagana forma dokumentu – oryginał/ 2. pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy, a w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia należy załączyć pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia; Wymagana forma dokumentu – oryginał lub kopia poświadczona notarialnie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach