Przetargi.pl
Udzielenie Gminie Olszanka kredytu długoterminowego w kwocie 2 040 000,00 zł. (słownie: dwa miliony czterdzieści tysięcy zł. 00/100) na finansowanie planowanego deficytu budżetu w 2018 roku z przeznaczeniem na finansowanie gminnych zadań inwestycyjnych.

Gmina Olszanka ogłasza przetarg

  • Adres: 49332 Olszanka,
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 774 129 683
  • Data zamieszczenia: 2018-08-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Olszanka
    49332 Olszanka, woj. opolskie
    tel. 774 129 683
    REGON: 54103200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.olszanka.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie Gminie Olszanka kredytu długoterminowego w kwocie 2 040 000,00 zł. (słownie: dwa miliony czterdzieści tysięcy zł. 00/100) na finansowanie planowanego deficytu budżetu w 2018 roku z przeznaczeniem na finansowanie gminnych zadań inwestycyjnych.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: Udzielenie Gminie Olszanka kredytu długoterminowego w kwocie 2 040 000,00 zł. (słownie: dwa miliony czterdzieści tysięcy zł. 00/100) na finansowanie planowanego deficytu budżetu w 2018 roku z przeznaczeniem na finansowanie gminnych zadań inwestycyjnych. a) Rodzaj kredytu: długoterminowy. b) Waluta kredytu: PLN. c) Kwota kredytu: 2 040 000,00 zł. d) Okres kredytowania: od dnia podpisania umowy do 31.12.2030 roku. e) Okres karencji w spłacie kredytu: do końca 2020 roku. f) Okres karencji w spłacie odsetek: brak. g) Oprocentowanie kredytu: zmienna stopa procentowa ustalana na podstawie stawki bazowej WIBOR 1M i niezmiennej w całym okresie kredytowania marży wykonawcy/ banku. h) Do celów obliczenia oprocentowania przyjmuje się, że rok liczy 365 dni a miesiąc rzeczywistą liczbę dni. i) Termin uruchomienia kredytu: w dwóch transzach, na pisemny wniosek Zamawiającego, w którym zostanie określona wysokość transzy. Wniosek zostanie złożony wykonawcy za pośrednictwem faksu lub pocztą elektroniczną na adres e-mail wskazany w umowie. j) Uruchomienie kredytu nastąpi w terminie określonym w złożonej ofercie. Poprzez uruchomienie kredytu rozumie się wpływ środków finansowych na rachunek bankowy Zamawiającego. k) Planowany termin uruchomienia kredytu, określony wyłącznie do wyliczenia ceny ofertowej zamówienia - dwie równe transze w terminie: I – 30.10.2018 r., II-15.12.2018 r. l) Uruchomienie kredytu: przelew na konto bankowe nr 35 8870 0005 1004 0110 1576 0202. m) Termin spłaty kredytu (kapitału): 2x w roku w terminie do 30 września i 31 grudnia każdego roku. n) Prognozowany harmonogram spłat kredytu został zawarty w rozdziale III SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA o) Termin spłaty odsetek: miesięcznie w terminie do ostatniego dnia każdego miesiąca – odsetki naliczane od kwoty rzeczywistego zadłużenia. Ostatnia rata odsetek jest płatna w terminie spłaty ostatniej raty kredytu. p) Zabezpieczenie kredytu: weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. q) Brak prowizji przygotowawczej (obejmującej koszt rozpatrzenia wniosku). r) Zamawiający zastrzega sobie możliwość uruchomienia mniejszej kwoty kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat (brak opłat i prowizji). s) Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat (brak opłat i prowizji). W takim przypadku odsetki będą liczone do dnia spłaty kredytu, a nie do końca umowy. t) Zamawiający nie dopuszcza możliwości pobierania innych dodatkowych opłat związanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia. Wszystkie opłaty manipulacyjne i inne towarzyszące operacjom i czynnościom związanym z realizacją umowy zostaną uwzględnione w niezmiennej stawce procentowej marży. 2. Istotne postanowienia umowy: Wszelkie zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności, przy czym zmiany istotnych postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na postawie której dokonano wyboru wykonawcy są możliwe jedynie zgodnie z art. 144 ustawy Pzp. W tym: a) Płatność rat kapitałowych zawartych w harmonogramie spłat może ulec przesunięciu, pod warunkiem złożenia przez Zamawiającego pisemnego wniosku o odroczenie płatności na czas oznaczony. Wniosek powinien być złożony dla Wykonawcy najpóźniej 10 dni przed terminem płatności raty kapitałowej. Oznaczony czas przesunięcia płatności raty kapitałowej nie może wykraczać poza termin obowiązywania umowy. Niespłacona rata kapitałowa wchodzi w skład niespłaconej części kapitału i jest oprocentowana na niezmienionych zasadach określonych w ofercie i w umowie. Po każdorazowym przesunięciu terminu raty kapitałowej Wykonawca dokona stosownego przeliczenia tabeli spłat rat kapitałowych i odsetkowych, stosownie do treści wniosku Zamawiającego o odroczenie terminu płatności. Z tytułu w/w czynności Wykonawca nie będzie pobierał żadnych dodatkowych opłat i prowizji. b) Zamawiający zastrzega sobie możliwość spłaty kapitału przed upływem okresu kredytowania, jak również możliwość spłaty kapitału w ratach i terminach innych niż wynikające z harmonogramu spłat. Wcześniejsza spłata kapitału wymaga uprzednio złożenia przez Zamawiającego pisemnego zawiadomienia z 3-dniowym wyprzedzeniem. W przypadku dokonania przez Zamawiającego przedterminowej spłaty części kredytu Wykonawca dokona stosownego przeliczenia spłat rat kapitałowych i odsetkowych, stosownie do treści wniosku złożonego przez Zamawiającego. Za spłatę części lub całości kredytu przed terminem Wykonawca nie będzie pobierał żadnych dodatkowych opłat i prowizji. c) W przypadku wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, w szczególności mających wpływ na kształtowanie się indywidualnego wskaźnika zadłużenia w poszczególnych latach, wyliczonego na podstawie art. 243 ustawy o finansach publicznych, strony dopuszczają możliwość zmiany umowy w zakresie zmiany okresu kredytowania poprzez jego skrócenie lub wydłużenie oraz możliwość karencji w spłacie odsetek od kredytu. Zmiana ta wymaga formy pisemnej i może być dokonana jedynie przed upływem okresu kredytowania określonego w umowie. Z tytułu wydłużenia okresu kredytowania oraz karencji w spłacie odsetek od kredytu, oprocentowanie kredytu będzie naliczane na zasadach zaproponowanych w ofercie. Z tytułu w/w czynności Wykonawca nie będzie pobierał żadnych dodatkowych opłat i prowizji.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy posiadają aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Rzeczpospolitej Polskiej, a także realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29.08.1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 1876 z późn. zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy Prawo Bankowe. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców – dokument ten składa Wykonawca, który będzie realizował usługę wymagającą zezwolenia na prowadzenie działalności bankowej, a także realizację usług objętych przedmiotem zamówienia zgodnie z wymogami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 1876 z późn. zm.)
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) Zobowiązania podmiotu trzeciego – zał. nr 5 do SIWZ (jeśli dotyczy), b) Pełnomocnictwo do składania oferty wspólnej – w zakresie określonym w art. 23 ust. 2 ustawy (jeśli dotyczy), c) Pełnomocnictwo osoby lub osób podpisujących ofertę wraz z załącznikami, jeżeli uprawnienie do podpisu nie wynika bezpośrednio z dokumentów rejestrowych (jeśli dotyczy), d) Projekt umowy o udzielenie kredytu przygotowany przez Wykonawcę. e) Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (zał. nr 4 do SIWZ). Wraz ze złożeniem oświadczenia wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach