Przetargi.pl
„Udzielenie Gminie Jedlina-Zdrój długoterminowego kredytu bankowego na wyprzedzające finansowanie zadań realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu UE na łączną kwotę: 2.000.000,00 zł (słownie złotych: dwa miliony złotych)”.

Gmina Jedlina-Zdrój ogłasza przetarg

  • Adres: 58330 Jedlina-Zdrój, ul. Poznańska
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 74 8455215; 8455216; 8855054 , fax. 74 8855269
  • Data zamieszczenia: 2018-10-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Jedlina-Zdrój
    ul. Poznańska 2
    58330 Jedlina-Zdrój, woj. dolnośląskie
    tel. 74 8455215; 8455216; 8855054, fax. 74 8855269
    REGON: 89071820200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.jedlinazdroj.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Udzielenie Gminie Jedlina-Zdrój długoterminowego kredytu bankowego na wyprzedzające finansowanie zadań realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu UE na łączną kwotę: 2.000.000,00 zł (słownie złotych: dwa miliony złotych)”.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie Gminie Jedlina-Zdrój długoterminowego kredytu bankowego na wyprzedzające finansowanie zadań realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu UE na łączną kwotę: 2.000.000,00 zł (słownie złotych: dwa miliony złotych). 2. Opis przedmiotu zamówienia: 1) uruchomienie kredytu w jednej transzy od dnia przekazania Wykonawcy pisemnego wniosku (dyspozycji uruchomienia kredytu) – zgodnie z deklaracją zawartą w ofercie Wykonawcy. Maksymalny termin, w którym Wykonawca pozostawi do dyspozycji Zamawiającego środki kredytu – 3 dni robocze włącznie, 2) kredyt udzielony będzie na okres od dnia zawarcia umowy do dnia 31 grudnia 2028 r. 3) ostateczny termin wykorzystania kredytu upływa z dniem 30 listopada 2018 r., 4) kredyt zostanie spłacony do dnia 31 grudnia 2028 r., 5) spłata kredytu nastąpi w 40 równych ratach kwartalnych, płatnych ostatniego dnia roboczego każdego miesiąca, przy czym spłata pierwszej raty nastąpi w dniu 29 marca 2019 r., 6) harmonogram spłaty kredytu będzie stanowił integralny załącznik do Umowy, 7) oprocentowanie kredytu będzie zmienne w całym okresie kredytowania – oparte na stopie procentowej rynku międzybankowego WIBOR 3M, powiększone o marżę Banku. Stawka WIBOR 3M przyjęta zostanie do wyliczenia ceny oferty z dnia 9 października 2018 r. –1,72%, 8) nie przewiduje się karencji w spłacie odsetek, spłata odsetek będzie następowała ostatniego dnia roboczego każdego miesiąca. Odsetki od całego okresu kredytowania liczone będą metodą opartą na rzeczywistej liczbie dni w poszczególnych miesiącach i rzeczywistej liczbie dni w roku tj. 365 lub 366 dni. Dopuszcza się inny sposób naliczania odsetek stosowany przez Bank. Do wyliczenia kosztu kredytu należy przyjąć rzeczywistą liczbę dni w poszczególnych miesiącach rzeczywistą liczbę dni w roku tj. 365 lub 366 dni, 9) pierwsza płatność odsetek nastąpi w dniu 31 stycznia 2019 r., 10) prowizja od udzielonego kredytu wg oferty Wykonawcy, pobrana zostanie w całości przy pierwszym uruchomieniu kredytu, 11) Zamawiający wyklucza pobranie innych prowizji, opłat poza prowizją wskazaną w pkt 10 powyżej, 12) wyklucza się założenie rachunku bieżącego lub pomocniczego przez Zamawiającego w banku Wykonawcy, 13) Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty kredytu bez dodatkowych prowizji i opłat, 14) zabezpieczeniem spłaty kredytu będzie weksel In blanco z deklaracją wekslową opatrzony kontrasygnatą Skarbnika, a oświadczenie o poddaniu się egzekucji zostanie podpisane przez Zamawiającego. 3. Celem wstępnego zbadania zdolności kredytowej oraz opracowania własnych informacji przez kredytobiorcę, Zamawiający dołącza do SIWZ następujące dokumenty, stanowiące Załącznik Nr 7 do SIWZ: 1) Rb-NDS sprawozdanie o nadwyżce / deficycie jednostki samorządu terytorialnego za okres od początku roku do dnia 30 czerwca roku 2018, 2) Rb-Z kwartalne sprawozdanie o stanie zobowiązań według tytułów dłużnych oraz poręczeń i gwarancji, 3) Rb-N kwartalne sprawozdanie o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych, 4) Rb-28S sprawozdanie z wykonania planu wydatków budżetowych jednostki samorządu terytorialnego okres sprawozdawczy: od początku roku do dnia 30 czerwca roku 2018, 5) Rb-27S sprawozdanie z wykonania planu dochodów budżetowych jednostki samorządu terytorialnego okres sprawozdawczy: od początku roku do dnia 30 czerwca roku 2018, 6) Uchwała Nr XLIII/260/18 Rady Miasta Jedlina-Zdrój z dnia 5 września 2018 r. w sprawie zaciągnięcia długoterminowego kredytu bankowego na finansowanie zadań realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej (skan), 7) Uchwała Nr III/29/2018 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu z dnia 16 stycznia 2018r. w sprawie opinii o prawidłowości planowanej kwoty długu przedstawionej w chwale Nr XXXVI/216/17 Rady Miasta Jedlina-Zdrój z dnia 28 grudnia 2017r. w sprawie przyjęcia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Jedlina-Zdrój oraz w uchwale Nr XXXVI/215/17 Rady Miasta Jedlina-Zdrój z dnia 28 grudnia 2017 r. w sprawie budżetu Gminy Jedlina-Zdrój na 2018 r. (skan), 8) Uchwała Nr III/28/2018 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu z dnia 16 stycznia 2018r. w sprawie opinii o możliwości sfinansowania deficytu, przedstawionego w chwale Nr XXXVI/215/17 Rady Miasta Jedlina-Zdrój z dnia 28 grudnia 2017 r. w sprawie budżetu Gminy Jedlina-Zdrój na 2018 r. (skan), 9) Uchwała Nr XIII/57/2018 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu z dnia 30 sierpnia 2018 r. w sprawie opinii o przedłożonej przez Burmistrza Miasta Jedlina-Zdrój informacji o przebiegu wykonaniu budżetu za I półrocze 2018 roku (skan), 10) Uchwała Nr XIII/72/2018 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu z dnia 26 września 2018r., w sprawie opinii o możliwości spłaty przez Gminę Jedlina-Zdrój długoterminowego kredytu bankowego w kwocie: 2.000.000,00 zł zaciąganego na finansowanie zadań realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej (skan), 11) Zaświadczenie z dnia 17 listopada 2014 r. o bezpośrednim wyborze Burmistrza Miasta Jedlina –Zdrój (skan), 12) Uchwałę Nr V/23/07 Rady Miasta Jedlina-Zdrój z dnia 28 lutego 2007 r. w sprawie powołania Skarbnika Miasta Jedlina-Zdrój (skan), 13) oświadczenie o niezaleganiu z opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne (skan), 14) oświadczenie o niezaleganiu z opłacaniem podatków (skan), 15) Zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym Gminy Jedlina-Zdrój REGON (skan), 16) Decyzję o numerze NIP Gminy Jedlina-Zdrój (skan), 17) Wykaz zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów przez Gminę Jedlina-Zdrój (skan). 4. W Biuletynie Informacji Publicznej Zamawiający na stronie http://bip.jedlinazdroj.eu udostępnia następujące dokumenty: 1) Uchwała Nr XXXVI/215/17 Rady Miasta Jedlina-Zdrój z dnia 28 grudnia 2017 r. w sprawie budżetu Gminy Jedlina-Zdrój na 2018r. http://bip.jedlinazdroj.eu/uchwala/388/uchwala-nr-xxxvi-215-17 2) Uchwała Nr XXXVI/216/17 Rady Miasta Jedlina-Zdrój z dnia 28 grudnia 2017 r. w sprawie przyjęcia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Jedlina-Zdrój. http://bip.jedlinazdroj.eu/uchwala/389/uchwala-nr-xxxvi-216-2017 5. Zamawiający nie określa wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który wykaże, że posiada zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, w tym realizuje usługi objęte przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz.U. z 2017 r. poz. 1876 z poźn. zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe - inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Do Formularza Oferty – wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 1 do SIWZ, Wykonawca zobowiązany jest dołączyć, aktualne na dzień składania ofert oświadczenie stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca: 1) nie podlega wykluczeniu z postępowania, 2) spełnia warunki udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne. 2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia, Wykonawca składa oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy: 1) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 12 - 23 ustawy, oraz 2) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania w zakresie art. 24 ust. 5 pkt 1 i pkt 8 ustawy - wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 3 do SIWZ. 3. W celu oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu określonych przez Zamawiającego w Rozdziale III. ust. 1 pkt 2) SIWZ, Wykonawca składa oświadczenie w zakresie, o którym mowa w art. 22 ust. 1 pkt 2) i ust. 1b ustawy - wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 2 do SIWZ. 4. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu - zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w ust. 2 i 3 powyżej. 5. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia pisemnego zobowiązania tych podmiotów (w formie oryginału) do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia - według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 5 do SIWZ oraz złożenia oświadczenia, o którym mowa w ust. 2 powyżej (wg wzoru stanowiącego Załącznika Nr 3 do SIWZ) dotyczącego tego podmiotu – jeżeli dotyczy. 6. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, (konsorcjum, spółka cywilna) wymagany jest dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego oraz wymagane jest złożenie oświadczenia w zakresie braku podstaw do wykluczenia, w zakresie w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu – jeżeli dotyczy. 7. Do oferty należy dołączyć dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty względ¬nie innych dokumentów składanych wraz z ofertą chyba, że Zamawiający może je uzyskać w szczególności za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. z 2017 r. poz. 570 z późn.zm.), a Wykonawca wskazał to wraz ze złożeniem oferty. 8. W przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio z treści dokumentów wymienionych w ust. 7 powyżej do oferty należy dołączyć również stosowne pełnomocnic¬two (a) w formie oryginałów lub w formie kopii poświadczonej notarialnie. 9. OŚWIADCZENIE, KTÓRE WYKONAWCA SKŁADA PO OTWARCIU OFERT: Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy przekazuje Zamawiającemu oświadczenie Wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Powyższe oświadczenie należy złożyć - wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 4 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach