Przetargi.pl
Udzielenie Gminie Gródek kredytu złotowego w łącznej kwocie 4.136.000,00 zł, w tym długoterminowego w kwocie 2.660.000,00 zł oraz na wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w kwocie 1.476.000,00 zł

Gmina Gródek ogłasza przetarg

  • Adres: 16040 Gródek, ul. A. i G. Chodkiewiczów
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 857 180 664 , fax. 858 110 010
  • Data zamieszczenia: 2018-09-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Gródek
    ul. A. i G. Chodkiewiczów 2
    16040 Gródek, woj. podlaskie
    tel. 857 180 664, fax. 858 110 010
    REGON: 5065930300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.grodek.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie Gminie Gródek kredytu złotowego w łącznej kwocie 4.136.000,00 zł, w tym długoterminowego w kwocie 2.660.000,00 zł oraz na wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w kwocie 1.476.000,00 zł
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego złotowego w kwocie 2.660.000,00 zł z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu budżetu w roku 2018 oraz kredytu na wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w kwocie 1.476.000,00 zł, uruchamianych do dnia 31.12.2018 r. 2. Okres kredytowania: do grudnia 2034 r. 3. Zabezpieczenie kredytu – weksel „in blanco” z deklaracją wekslową. 4. Uruchomienie kredytu – od dnia podpisania umowy wg zleceń, w miarę zaistnienia potrzeb płatniczych. 5. Zamawiającemu zastrzega możliwość wykorzystania kredytu w wysokości niższej niż kwota wynikająca z umowy kredytowej lub odstąpienia od wykorzystania kwoty kredytu. Wykonawca z tego tytułu nie będzie żądał dodatkowych opłat lub prowizji, a Zamawiający zaproponuje nowe terminy spłaty. 6. Transze kredytu zostaną przekazane na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku Spółdzielczym O/Gródek nr 76 8060 0004 0392 3634 2000 0010. 7. Odsetki naliczane w ratach miesięcznych na ostatni dzień każdego miesiąca od kwoty wykorzystanego kredytu, gdy ostatni dzień miesiąca jest dniem wolnym od pracy spłata odsetek następuje w ostatnim dniu roboczym. 8. W okresie kredytowania odsetki będą naliczane w oparciu o rzeczywistą liczbę dni występującą w danym roku (365/366). 9. Do wyliczenia ceny przyjmuje się, że kredyt będzie uruchomiony w trzech transzach: - w dniu 20.10.2018 r. transza w wysokości do 1.250.000,00 zł, - w dniu 30.11.2018 r. transza w wysokości do 1.000.000,00 zł, - w dniu 20.12.2018 r. transza w wysokości do 1.886.000,00 zł. 10. Karencja w spłacie kapitału do dnia 31 stycznia 2019 r. 11. Kredyt będzie spłacany od 1 lutego 2019 r. z rachunku bankowego Zamawiającego zgodnie z poniższym harmonogramem: 1) 2019 r. – jedna rata do dnia 31 marca 2019 r. w wysokości 12.000,00 zł i druga rata do dnia 30 czerwca 2019 r. w wysokości 1.476.000,00 zł; 2) 2020 r. – jedna rata do dnia 31 marca 2020 r. w wysokości 12.000,00 zł, 3) 2021 r. - jedna rata do dnia 31 marca 2021 r. w wysokości 33.000,00 zł, 4) 2022 r. - jedna rata do dnia 31 marca 2022 r. w wysokości 33.000,00 zł, 5) 2023 r. - jedna rata do dnia 31 marca 2023 r. w wysokości 33.000,00 zł, 6) 2024 r. - jedna rata do dnia 31 marca 2024 r. w wysokości 33.000,00 zł, 7) 2025 r. - jedna rata do dnia 31 marca 2025 r. w wysokości 33.000,00 zł, 8) 2026 r. - jedna rata do dnia 31 marca 2026 r. w wysokości 33.000,00 zł, 9) 2027 r. - dwie raty po 20.000,00 zł płatne: jedna rata do dnia 31 marca 2027 r. i druga rata do 31 października 2027 r., 10) 2028 r. – jedna rata do dnia 31 marca 2029 r. w wysokości 14.000,00 zł, 11) 2029 r. - dwie raty po 13.000,00 zł płatne: jedna rata do dnia 31 marca 2029 r. i druga rata do 31 października 2029 r., 12) 2030 r. - dwanaście rat po 43.000,00 zł płatnych do końca każdego miesiąca, 13) 2031 r. – dwanaście rat po 43.000,00 zł płatnych do końca każdego miesiąca, 14) 2032 r. – dwanaście rat po 43.000,00 zł płatnych do końca każdego miesiąca, 15) 2033 r. – dwanaście rat po 42.500,00 zł płatnych do końca każdego miesiąca, 16) 2034 r. - dwanaście rat po 25.000,00 zł płatnych do końca każdego miesiąca, 12. Jeżeli dzień spłaty przypada na dzień wolny od pracy, dniem spłaty jest ostatni dzień roboczy w danym miesiącu. 13. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany warunków umowy, a w szczególności zmiany okresu kredytowania, zmiany wysokości rat oraz okresu karencji. 14. Zamawiający nie dopuszcza możliwości pobierania prowizji za udzielenie kredytu, prowizji od wcześniejszej spłaty kredytu, prowizji za aneksowanie umowy oraz dodatkowych opłat i prowizji lub odsetek od niewykorzystanej kwoty kredytu oraz innych stosowanych przez Wykonawcę prowizji i opłat związanych z obsługą kredytu. 15. Oprocentowanie kredytu wyrażone będzie jako stawka WBOR 3M i marża Wykonawcy, przy czym stawka WIBOR 3M na każdy okres odsetkowy ustalana będzie na podstawie średniej arytmetycznej stawek WIBOR 3M obowiązujących w okresie od pierwszego do ostatniego dnia każdego miesiąca poprzedzającego dany okres odsetkowy. 16. Zmiana wysokości oprocentowania kredytu następować będzie raz w miesiącu na początku każdego miesiąca. Zmiana oprocentowania wynikająca ze stawki WIBOR 3M nie stanowi zmiany warunków umowy i nie wymaga jej wypowiedzenia. 17. Okres odsetkowy obejmuje okres jednego miesiąca. Marża Wykonawcy będzie wielkością stałą wyrażoną w procentach w skali roku i będzie obowiązywała przez cały okres kredytowania. 18. Do kalkulacji wysokości odsetek należy przyjąć stawkę WIBOR 3M z dnia 15 września 2018 r., tj. 1,71 %. 19. Zamawiający nie podpisze oświadczenia o poddaniu się egzekucji roszczeń Wykonawcy wynikających z umowy oraz oświadczenia o poddaniu się egzekucji wystawcy weksla w kontrasygnatą Skarbnika. 20. Formą zabezpieczenia kredytu jest weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową wystawioną przez Zamawiającego. 21. Pierwsza płatność odsetek nastąpi ostatniego dnia miesiąca, w którym zostanie uruchomiona I transza kredytu, kolejne do ostatniego dnia każdego miesiąca którego dotyczą, ostatnia rata odsetek płatna z ostatnią ratą kapitału. 22. Do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia dołączone zostały następujące dokumenty: 1) Uchwała Nr XXXVI/286/17 Rady Gminy Gródek z dnia 29 grudnia 2017 r. w sprawie uchwalenia budżetu gminy Gródek na 2018 rok (załącznik Nr 6 do SIWZ) 2) Uchwała Nr XXXVI/285/17 Rady Gminy Gródek z dnia 29 grudnia 2017 r. w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Gródek na lata 2018-2021 wraz z prognozą kwoty długu i spłat zobowiązań na lata 2018-2034 (załącznik Nr 7 do SIWZ) 3) Sprawozdania budżetowe z wykonania budżetu za lata 2017 (wg stanu na 31.12.2017 r.) – 2018 (wg stanu na 30.06.2018 r.) tj. sprawozdanie Rb-27S, Rb-28S, Rb-NDS , Rb-N, Rb-Z (załącznik 8 do SIWZ) 4) opinie RIO o projekcie budżetu i WPF na 2018 r., o możliwości pokrycia deficytu (załącznik 9 do SIWZ) 5) stan zadłużenia Gminy Gródek według stanu na 31.08.2018 r. (załącznik nr 10 do SIWZ) 6) sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy Gródek za 2017 r. – (załącznik nr 11 do SIWZ) 7) sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy Gródek za I półrocze 2018 r. – (załącznik nr 12 do SIWZ) 8) Ponadto możliwe do pobrania z Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Gródek: zmiany WPF i budżetu Gminy Gródek na 2018 r. http://bip.ug.grodek.wrotapodlasia.pl/prawo-lokalne/uchwaly-rady-gminy-vii-kadencji/ Informacje dodatkowe: 1. na rachunkach bankowych Zamawiającego nie ciążą zajęcia egzekucyjne, 2. u Zamawiającego nie był prowadzony program naprawczy w rozumieniu ustawy z dnia 27.08.2009 r. o finansach publicznych, 3. Zamawiający nie posiada zaległych zobowiązań finansowych w bankach, 4. Zamawiający nie posiada zaległych zobowiązań, w szczególności wobec Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Urzędu Skarbowego. Stosowne zaświadczenia zostaną udostępnione na wniosek wybranego Wykonawcy przed podpisaniem umowy, 5. u Zamawiającego w ciągu ostatnich 36 miesięcy nie były prowadzone za pośrednictwem komornika sądowego postępowania egzekucyjne wszczynane na wniosek banków, 6. Zamawiający nie posiada akcji/udziałów w podmiotach zależnych, 7. Zamawiający nie posiada zadłużenia z tytułów umów leasingowych, podpisanych w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego, z odroczonym terminem płatności dłuższym niż 1 rok, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 28.12.2011 r. w sprawie szczegółowego sposobu klasyfikacji tytułów dłużnych zaliczanych do państwowego długu publicznego, 8. Zamawiający nie przewiduje wydłużenia okresu kredytowania poza określonym terminem realizacji zamówienia, 9. Zamawiający nie korzysta z wykupu wierzytelności, 10. Zamawiający nie udzielił gwarancji lub poręczeń na rzecz innych podmiotów lub gminnych jednostek organizacyjnych, 11. Zamawiający nie posiada zobowiązań pozabilansowych. Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy PZP Zamawiający informuje, że w zakresie realizacji zamówienia nie występują czynności, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 917, z późn. zm.).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunek zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada uprawnienia do wykonywania czynności bankowych, zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. 2017 poz. 1876 z późn. zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe- inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oświadczenie Wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów) – złożone w terminie 3 dni od zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP (wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia) - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do niniejszej specyfikacji. 2. Pełnomocnictwa osób podpisujących ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu firmy składającej ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów, jeżeli jest wymagane. Pełnomocnictwo należy złożyć w formie oryginału bądź kopii potwierdzonej notarialnie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach