Przetargi.pl
Udzielenie Gminie Dębno w 2018 roku kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek

Gmina Dębno ogłasza przetarg

  • Adres: 32852 Dębno, Wola Dębińska
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 146 658 714 , fax. 146 658 722
  • Data zamieszczenia: 2018-12-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Dębno
    Wola Dębińska 240
    32852 Dębno, woj. małopolskie
    tel. 146 658 714, fax. 146 658 722
    REGON: 54035700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.gminadebno.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie Gminie Dębno w 2018 roku kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem niniejszego postępowania jest udzielenie Gminie Dębno w 2018 roku kredytu długoterminowego w wysokości 2 000 000,00 PLN (słownie: dwa miliony złotych 00/100), na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek. 1) Postawienie do dyspozycji Zamawiającego całej kwoty kredytu nastąpi maksymalnie w terminie nie dłuższym niż do 3 dni od dnia podpisania umowy, a Wykonawca w ofercie zaoferuje termin postawienia kredytu do dyspozycji, który będzie podlegał ocenie wg kryterium opisanego w rozdz. XII SIWZ. 2) Uruchomienie kredytu następuje przelewem, realizowanym na zlecenie płatnicze Kredytobiorcy, nr rachunku: 87 9453 0009 0030 0300 0202 0001 3) Kredyt będzie uruchamiany w transzach, według bieżącego zapotrzebowania Gminy, na podstawie dyspozycji uruchomienia, w okresie dostępności to jest od dnia podpisania umowy kredytu do 31.12.2018 roku. Zamawiający zaakceptuje wzór dyspozycji wypłaty transzy obowiązujący u wybranego Wykonawcy. 4) Ostateczny termin uruchomienia kredytu przypada na 31.12.2018 roku. 5) Zabezpieczenie kredytu – weksel In blanco wraz z deklaracją wekslową. Na wekslu i na deklaracji wekslowej zostanie złożona kontrasygnata skarbnika. Wójt Gminy Dębno w imieniu Gminy złoży oświadczenie o poddaniu się egzekucji, zgodnie z art. 97 Prawa bankowego. Na oświadczeniu tym zostanie złożona kontrasygnata skarbnika. 6) Oprocentowanie kredytu WIBOR 1 M (stopa procentowa dla jednomiesięcznych złotowych depozytów międzybankowych) + marża banku • Marża banku - stała dla całego okresu kredytowania 7) Naliczenie oprocentowania – do wyliczenia oprocentowania przyjmuje się WIBOR 1M jako stawkę ustaloną na okres 3 miesięcy w wysokości WIBOR 1 M z ostatniego dnia roboczego miesiąca kończącego kwartał kalendarzowy i mającą zastosowanie od 1-go dnia kalendarzowego następnego kwartału. 8) Pierwsza spłata odsetek nastąpi na koniec kwartału, w którym miało miejsce uruchomienie pierwszej transzy kredytu. 9) Karencja w spłacie kredytu do 30.03.2021 r. 10) W okresie kredytowania spłata rat kapitałowych będzie dokonywana ostatniego dnia roboczego kwartału wskazanego w załączniku nr 4 SIWZ. 11) Zamawiający nie przewiduje ponoszenia żadnych prowizji i opłat związanych z udzieleniem kredytu. Zastrzeżenie obejmuje również sytuację wcześniejszej spłaty kredytu lub niewykorzystania całości kredytu postawionego do dyspozycji Zamawiającemu. 12) Odsetki będą naliczane wyłącznie od kapitału niespłaconego. 13) Skrócenie okresu kredytowania – Aneks do umowy bez dodatkowych opłat. 14) Dopuszcza się możliwość wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów. W przypadku wcześniejszej spłaty kredytu odsetki liczone będą za okres jego faktycznego wykorzystania. 15) Dopuszcza się przesunięcia terminów spłat rat kredytu bez dodatkowych opłat i prowizji, przy czym przesuniecie spłaty rat nie może spowodować wydłużenia okresu kredytowania i przesunięcia spłaty ostatniej raty kredytu, która przypada na 31.12.2030. Zmiana terminu spłat rat kredytu będzie wprowadzona w formie Aneksu do zawartej umowy. 16) Zmiany postanowień umowy o kredyt, o których mowa w punkcie 15), nie będą powodować wydłużenia okresu kredytowania, który przypada na 31.12.2030r. i mogą następować w przypadku: - niekorzystnej sytuacji płatniczej zamawiającego lub chwilowego przesunięcia uzyskiwanych dochodów, - obniżenia się wartości przyjętego zabezpieczenia, - niewykorzystania pełnej kwoty kredytu skutkującej zmianą harmonogramu spłaty. 17) Zamawiający będzie dokonywał spłaty odsetek w okresach kwartalnych zgodnie z załącznikiem nr 4 SWIZ harmonogram spłaty kredytu. 18) Spłata odsetek następować będzie do 7 dnia miesiąca następującego po okresie naliczania odsetek (kwartał kalendarzowy) na podstawie pisemnego zawiadomienia o kwocie odsetek do spłaty przesyłanego przez Bank do kredytobiorcy. Wyjątek stanowić będzie spłata odsetek kredytu za ostatni kwartał każdego roku kalendarzowego, która następować będzie ostatniego dnia roboczego grudnia. 19) Do naliczenia odsetek w okresie kredytowania stosowany będzie kalendarz rzeczywisty tj. aktualna liczba dni w roku (365/366), co oznacza, że w miesiącu lutym roku przestępnego będzie to 29 dni, a w pozostałych latach kalendarzowych w miesiącu lutym będzie to 28 dni. 20) Od zadłużenia przeterminowanego pobierane będą odsetki w wysokości aktualnie obowiązujących odsetek ustawowych za opóźnienie. 21) Zamawiający nie przewiduje rozliczania i udokumentowania sposobu wykorzystania przedmiotowego kredytu. 22) Zamawiający określa, zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymóg zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 917 z późn. zm.) w następujący sposób: 1) Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności związanych z realizacją przedmiotu niniejszej umowy w zakresie: obsługi kredytu, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku – Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 917 ze zm.). 23) Dokumentowanie zatrudnienia osób wykonujących wskazane powyżej czynności będzie polegało na : 1) Na etapie składania ofert – Wykonawca składa oświadczenie zgodnie z treścią załącznika nr 1 do SIWZ tj. formularz oferty. 2) Na etapie po zawarciu umowy oraz jej realizacji dla udokumentowania zatrudnienia wskazanych wyżej osób na podstawie umowy o pracę wykonawca (podwykonawca) w terminie 7 dni od wezwania przedłoży Zamawiającemu oświadczenie w zakresie osób zatrudnionych przy realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy. 3) (W trakcie realizacji zamówienia, Zamawiający zastrzega sobie prawo do sprawdzenia zgodności informacji przekazanych w oświadczeniu ze stanem rzeczywistym i w tym zakresie żądać od Wykonawcy (podwykonawcy) stosownych wyjaśnień oraz dokumentów. W przypadku nienależytego wykonania niniejszego obowiązku określonego w punkcie powyżej, Zamawiający nałoży na Wykonawcę obowiązek zapłaty kary umownej).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert. 2. Wysokość wadium ustala się na kwotę 10 000,00 zł 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) Pieniądzu ( należy wnieść przelewem na konto nr 40945300090030030000260006 Bank Spółdzielczy Brzesko O/Dębno z adnotacją „wadium na zadanie pn. „Udzielenie Gminie Dębno w 2018 r. kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek”. b) Poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenia kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) Gwarancjach bankowych; d) Gwarancjach ubezpieczeniowych; e) Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 4. Oryginał dokumentu potwierdzający wniesienie wadium w innych dopuszczonych przez zamawiającego formach należy załączyć w formie oryginału do złożonej oferty. 5. Za datę wniesienia Wadium w pieniądzu uznaje się datę wpływy pieniędzy na rachunek bankowy Zamawiającego. 6. W zakresie wadium zastosowanie ustawa Pzp. 7. Wykonawca, wpłacając wadium w formie pieniądza, podaje numer rachunku, na jaki Zamawiający winien zwrócić wadium. 8. Oryginał dokumentu potwierdzający wniesienie wadium w innych dopuszczonych przez zamawiającego formach należy załączyć w formie oryginału do złożonej oferty 9. Jeżeli Wykonawca nie wpłaci wymaganego wadium, jego oferta zostanie odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 7b. 10. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. 11. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający identyfikację złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny z podaniem imienia i nazwiska. 12. Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowo, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 46 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże koncesję, zezwolenie, licencje lub dokument potwierdzający, iż wykonawca jest wpisany do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych, prowadzonych w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, tj. zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, wymagane przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo Bankowe a w przypadku 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życia ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy prawo bankowe.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) Wypełniony formularz oferty wg załącznika nr 1 do niniejszej specyfikacji, podpisany przez osobę lub osoby uprawnione do występowania w obrocie prawnym w imieniu Wykonawcy. Złożenie oferty na innym formularzu nie będzie stanowiło przesłanki do odrzucenia oferty, ale tylko wtedy, jeżeli jego treść będzie pokrywać się z treścią formularzy wzorcowych, b) Oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ, c) Oświadczenie Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIWZ, d) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy o ile ofertę składa pełnomocnik a upoważnienie nie wynika z dokumentacji rejestrowej, e) Sporządzony przez Wykonawcę Harmonogram spłaty raty kredytu z uwzględnieniem dat podanych w harmonogramie zamawiającego. Odsetki naliczane są kwartalnie od malejącego kapitału.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach