Przetargi.pl
Udzielenie Gminie Dąbrowa Biskupia kredytu długoterminowego w wysokości 2 071 000,00 zł w celu sfinansowania planowanego deficytu budżetu Gminy Dąbrowa Biskupia na 2018r.

Gmina Dąbrowa Biskupia ogłasza przetarg

  • Adres: 88-133 Dąbrowa Biskupia, Ul. Topolowa
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 52 3512170 , fax. 52 5065420
  • Data zamieszczenia: 2018-10-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Dąbrowa Biskupia
    Ul. Topolowa 2
    88-133 Dąbrowa Biskupia, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 52 3512170, fax. 52 5065420
    REGON: 9235073100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://gm-dabrowa-biskupia.rbip.mojregion.info

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie Gminie Dąbrowa Biskupia kredytu długoterminowego w wysokości 2 071 000,00 zł w celu sfinansowania planowanego deficytu budżetu Gminy Dąbrowa Biskupia na 2018r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest usługa pn. Udzielenie Gminie Dąbrowa Biskupia kredytu długoterminowego w wysokości 2 071 000,00 zł , w celu sfinansowania planowanego deficytu budżetu Gminy Dąbrowa Biskupia na 2018r. z przeznaczeniem na sfinansowanie zadań inwestycyjnych : 1) „Rozbudowa Szkoły Podstawowej w Parchaniu” kredyt w wysokości 1 078 000,00 zł, 2) „Adaptacja - zmiana sposobu użytkowania dworku na Ośrodek Pamięci Generała Władysława Sikorskiego w Parchaniu” w kredyt w wysokości 993 000,00,00 zł. 2. Planowana data uruchomienia transz kredytu na podstawie dyspozycji złożonej przez Zamawiającego: a) transza kredytu w wysokości 1 078 000,00 zł dostępna od 01.12.2018r do 31.12.2018r. b) transza kredytu w wysokości 993 000,00,00 zł dostępna od 01.12.2018r do 31.12.2018r. Uruchomienie transz kredytu nastąpi w wysokości i terminie uzgodnionym z Wykonawcą zamówienia , w ciągu 2 dni roboczych od dnia złożenia wniosku przez Zamawiającego. 3. Spłata kredytu: a) zakłada się karencję w spłacie kredytu od dnia udzielenia kredytu do dnia 28 stycznia 2021r. b) spłata rat należności głównej następować będzie w równych ratach miesięcznych , po upływie okresu karencji płatnych ostatniego dnia roboczego każdego miesiąca. W przypadku, gdy ostatni dzień miesiąca jest dniem wolnym od pracy, należy przyjąć dzień poprzedzający dzień wolny. 4. Spłata odsetek od kredytu rozpocznie się od dnia zaciągnięcia kredytu , płatne ostatniego dnia roboczego każdego miesiąca. Odsetki naliczane będą od faktycznie wykorzystanego kredytu. Do wyliczenia odsetek przyjęta będzie rzeczywista liczba dni kalendarzowych w poszczególnych miesiącach i w roku. Wykonawca na co najmniej 4 dni przed upływem terminu kolejnej raty poinformuje pisemnie o wysokości odsetek. W całym okresie kredytowania naliczanie odsetek będzie dokonywane od aktualnego zadłużenia z tytułu kredytu. Nie dopuszcza się kapitalizacji odsetek. 4. Kredyt będzie udzielony w oparciu o zmienną stopę procentową , na podstawie stawki referencyjnej WIBOR 1M powiększonej o oferowaną w przetargu marżę banku , która jest wiążąca w całym okresie kredytowania. Do obliczenia ceny oferty należy przyjąć stawkę referencyjną WIBOR 1 M na dzień 01.10.2018r - 1,64 %. Zmiana stawki % kredytu będzie następować zgodnie ze zmianą stawki WIBOR 1M (notowanej ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego rozpoczęcie kolejnego miesięcznego okresu obrachunkowego). 5. Kredyt zostanie przekazany bezgotówkowo przelewem na rachunek bankowy Gminy Dąbrowa Biskupia. 6. Udzielenie kredytu nie może być uzależnione od zmiany bankowej obsługi budżetu gminy na bank kredytujący. 7. Wszelkie rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą będą prowadzone w złotych polskich. 8. Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania pełnej kwoty kredytu, przy jednoczesnym braku dodatkowych opłat od kwoty niewykorzystanego kredytu. 9. Zamawiający zastrzega sobie prawo : - rezygnacji z kredytu bez ponoszenia kosztów, - rezygnacji z części kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów, - wcześniejszej spłaty kredytu bez dodatkowych kosztów, - zmiany harmonogramu spłat kredytu w przypadku przedterminowej spłaty części kredytu. 10. Wykonawca nie będzie żądał od Zamawiającego żadnych innych opłat ani prowizji poza określonymi w złożonej ofercie. 11. Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel in blanco z deklaracją wekslową podpisany przez Wójta Gminy Dąbrowa Biskupia z kontrasygnatą Skarbnika Gminy. 12. Zamawiający oświadcza, że na dzień 30.09.2018r : - na rachunkach bankowych Gminy Dąbrowa Biskupia nie ciążą zajęcia egzekucyjne, - Gmina Dąbrowa Biskupia nie posiada zaległych zobowiązań w bankach, - w okresie ostatnich 18 miesięcy nie był prowadzony w gminie program naprawczy w rozumieniu ustawy o finansach publicznych, - w okresie ostatnich 36 miesięcy nie były prowadzone wobec gminy Dąbrowa Biskupia działania windykacyjne zadłużenia w bankach, - Gmina Dąbrowa Biskupia nie posiada zaległości w zobowiązaniach wobec Zakładu Ubezpieczeń Społecznych ani wobec Urzędu Skarbowego, - w gminie Dąbrowa Biskupia nigdy nie zostały podjęte uchwały o nie udzieleniu absolutorium Wójtowi Gminy. 13. Sytuację finansową i zdolność kredytową Gminy Dąbrowa Biskupia określają załączniki do SIWZ. 14. Opinia RIO o możliwości spłaty kredytu planowanego do zaciągnięcia przez Gminę Dąbrowa Biskupia zostanie dostarczona najpóźniej do dnia podpisania umowy o udzielenie kredytu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże , że posiada zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na rozpoczęcie działalności bankowej , o którym mowa w art. 36 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2017r., poz. 1876 ze zmianami), a w przypadku określonym w art.178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy;
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp ( wzór załącznik nr 4 do SIWZ).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach