Przetargi.pl
Udzielenie długoterminowych kredytów bankowych

Gmina Drawsko Pomorskie ogłasza przetarg

  • Adres: 78-500 Drawsko Pomorskie, ul. Gen. W. Sikorskiego 41
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 094 36334-85 do 7 , fax. 094 363-31-13
  • Data zamieszczenia: 2014-06-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Drawsko Pomorskie
    ul. Gen. W. Sikorskiego 41 41
    78-500 Drawsko Pomorskie, woj. zachodniopomorskie
    tel. 094 36334-85 do 7, fax. 094 363-31-13
    REGON: 00052384400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.drawsko.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie długoterminowych kredytów bankowych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie długoterminowych kredytów bankowych 2. Przedmiot zamówienia został podzielony na dwie części: 1) Część I - Udzielnie długoterminowego kredytu bankowego na finansowanie spłaty wcześniej zaciągniętych kredytów w kwocie nieprzekraczającej 900.000,00 zł; 2) Część II - Udzielenie długoterminowego kredytu bankowego na finansowanie planowanego deficytu budżetu gminy Drawsko Pomorskie w kwocie nieprzekraczającej 1.500.000,00 zł. 3. Zakres zamówienia obejmuje udzielenie kredytu: 1) wysokość kredytu - w walucie polskiej: a) część I - w kwocie nieprzekraczającej 900.000,00 zł (słownie dziewięćset tysięcy złotych 00/100); b) część II - w kwocie nieprzekraczającej 1.500.000,00 zł (słownie jeden milion pięćset tysięcy złotych 00/100); 2) podstawa zaciągnięcie kredytu: a) Część I - uchwała Nr XLIX/435/2014 Rady Miejskiej w Drawsku Pomorskim z dnia 27 marca 2014 r. w sprawie zaciągnięcia długoterminowego kredytu bankowego na finansowanie spłaty wcześniej zaciągniętych kredytów; b) Część II - uchwała Nr XLIX/436/2014 Rady Miejskiej w Drawsku Pomorskim z dnia 27 marca 2014 r. w sprawie zaciągnięcia długoterminowego kredytu bankowego na finansowanie planowanego deficytu budżetu gminy Drawsko Pomorskie . 3) zabezpieczenie kredytu stanowić będzie weksel własny in blanco wystawiony przez gminę Drawsko Pomorskie wraz z deklaracją wekslową bez innych dodatkowych warunków 4) całkowite uruchomienie kredytu nastąpi do 31.12.2014 r. 5) uruchomienie kredytu będzie następowało na rachunek Zamawiającego w transzach i kwotach określanych każdorazowo przez Zamawiającego, z tym że kredyt będzie dostępny w dniu podpisania umowy. 6) karencja w spłacie rat kapitału do 29.04.2015 r.; 7) spłata kapitału nastąpi: a) część I - w 8 ratach: -I rata - 100.000,00 zł płatna do 30.06.2015 r.; -II rata - 50.000,00 zł płatna do 30.06.2016 r.; -III rata - 50.000,00 zł płatna do 30.06.2017 r.; -IV rata - 100.000,00 zł płatna do 30.06.2018 r.; -V rata - 100.000,00 zł płatna do 30.06.2019 r.; -VI rata - 100.000,00 zł płatna do 31.10.2020 r.; -VII rata - 200.000,00 zł płatna do 31.03.2021 r.; -VIII rata - 200.000,00 zł płatna do 30.06.2022 r. b) Część II - w 8 ratach: -I rata - 100.000,00 zł płatna do 30.06.2015 r.; -II rata - 50.000,00 zł płatna do 30.06.2016 r.; -III rata - 50.000,00 zł płatna do 30.06.2017 r.; -IV rata - 100.000,00 zł płatna do 31.03.2018 r.; -V rata - 100.000,00 zł płatna do 31.03.2019 r.; -VI rata - 200.000,00 zł płatna do 31.10.2020 r.; -VII rata - 600.000,00 zł płatna do 31.03.2021 r.; -VIII rata - 300.000,00 zł płatna do 30.06.2022 r. 8) spłata rat odsetkowych będzie następować w okresach miesięcznych do dnia 10 każdego miesiąca za miesiąc poprzedni na podstawie zawiadomienia przesłanego przez Wykonawcę. Dopuszcza się wstępne informowanie przez Wykonawcę, przy czym: -pierwszy okres obrachunkowy liczony jest od dnia wypłaty pierwszej transzy kredytu i kończy się ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego, w którym wystąpiła wypłata tej transzy; -ostatni okres obrachunkowy kończy się w dniu poprzedzającym całkowitą spłatę kredytu. Dopuszcza się wstępne informowanie, przez Wykonawcę, w drodze faksu. 9) pierwszy okres obrachunkowy liczony jest od dnia wypłaty pierwszej transzy kredytu i kończy się ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego, w którym wystąpią wypłata tej transzy 10) w przypadku, gdy termin płatności raty kredytu lub odsetek przypadnie w dzień wolny od pracy Zamawiający dokona wymaganej spłaty raty kredytu lub odsetek w pierwszym dniu roboczym następującym po wyznaczonej dacie spłaty. 11) oprocentowanie kredytu w okresie kredytowania oparte będzie o zmienną stawkę bazową WIBOR dla depozytów 1 miesięcznych notowaną w ostatnim dniu roboczym miesiąca przed rozpoczęciem okresu obrachunkowego plus stała marża banku ustalona na podstawie złożonej oferty. 12) odsetki będą naliczane tylko od kwoty faktycznego zadłużenia, Wykonawca nie będzie pobierać opłat i prowizji bankowych od zaangażowania kredytu, tj. salda niewykorzystanej części kredytu. 13) ewentualna jednorazowa prowizja bankowa będzie płatna w terminie trzech dni roboczych od daty przelania pierwszej transzy kredytu na rachunek zamawiającego. 14) zamawiającemu przysługuje prawo do przedterminowej spłaty części lub całości kredytu w terminie przez niego wskazanym, po uprzednim pisemnym powiadomieniu Wykonawcy. 15) z tytułu przedterminowej spłaty części lub całości kredytu Wykonawca nie będzie pobierał dodatkowych prowizji i opłat. 16) w przypadku dokonania przez Zamawiającego przedterminowej spłaty części kredytu, Strony ustalą nowy harmonogram spłaty kredytu w formie aneksu do umowy. 17) Wykonawca nie będzie pobierać żadnych dodatkowych opłat i prowizji z tytułu udzielenia i obsługi kredytu poza wymienionymi w SIWZ. 18) dla ustalenia oceny ekonomicznej oferty należy przyjąć stawkę WIBOR 1M z dnia 18.06.2014 r. 19) do celów obliczeń bankowych, za rok przyjmuje się 365 dni, przy czym w miesiącu, przyjmuje się liczbę dni kalendarzowych przypadających w danym miesiącu, a każdy dzień za 1/365 część roku. 4. W załączniku nr 6 do siwz zamawiający udostępnia dokumenty informacyjne niezbędne do zbadania swojej zdolności kredytowej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 661130005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wadium należy wnieść w terminie do dnia 27.06.2014 r. do godziny 10:00 (decyduje data wpływu środków do zamawiającego) w wysokości : 1) dla części I - 5.000,00 złotych (pięć tysięcy złotych); 2) dla części II - 8.000,00 złotych (osiem tysięcy złotych). 2. Wadium może być wnoszone: 1) w pieniądzu - przelewem na rachunek bankowy zamawiającego nr 12 1020 2847 0000 1702 0009 6602 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym), gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2) ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości - w kasie Urzędu Miejskiego w Drawsku Pomorskim, ul. Gen. Wł. Sikorskiego 41, pok. nr 108 (parter) czynnej: - od 730 - 14oo - w poniedziałek, wtorek środa, - od 730 - 1500 - w czwartek, - od 730 - 1300 - w piątek. 3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach. 4. W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej z treści tych gwarancji musi w szczególności jednoznacznie wynikać: 1) zobowiązanie gwaranta (banku, zakładu ubezpieczeń) do zapłaty całej kwoty wadium nieodwołalnie i bezwarunkowo na pierwsze żądanie zamawiającego (beneficjenta gwarancji) zawierające oświadczenie, że zaistniały przesłanki jego zatrzymania. 2) termin obowiązywania gwarancji, który nie może być krótszy niż termin związania ofertą, 3) miejsce i termin zwrotu gwarancji. 5. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowa na rachunku bankowym. 6. Wykonawca, który nie zabezpieczy swojej oferty akceptowaną formą wadium zostanie przez zamawiającego wykluczony a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 7. W ofercie należy wpisać nr konta, na które zamawiający ma zwrócić wadium lub dołączyć do oferty upoważnienie do odbioru wadium przez wskazaną osobę.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.drawsko.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach