Przetargi.pl
Udzielenie długoterminowego kredytu w wysokości 2 000 000 zł na pokrycie planowanego deficytu budżetu gminy w 2018 roku

Gmina Osjaków ogłasza przetarg

  • Adres: 98-320 Osjaków, Targowa
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 43 842 33 91, , fax. 43 842 33 91 wew. 13
  • Data zamieszczenia: 2018-08-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Osjaków
    Targowa 26
    98-320 Osjaków, woj. łódzkie
    tel. 43 842 33 91, , fax. 43 842 33 91 wew. 13
    REGON: 730934677
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.osjakow.bip.net.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie długoterminowego kredytu w wysokości 2 000 000 zł na pokrycie planowanego deficytu budżetu gminy w 2018 roku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 2 000 000 zł (słownie: dwa miliony zł 00/100), z przeznaczeniem na pokrycie planowanego deficytu budżetu gminy w 2018 roku. 2. Planowany okres spłaty i wysokość rat kapitałowych określony jest w Harmonogramie spłaty kredytu, zwanym dalej „Harmonogramem”, który stanowi załącznik Nr 2 do SIWZ. Zgodnie z formularzem oferty, Zamawiający ustala 133 dni karencji w spłacie kapitału kredytu. Spłata kapitału kredytu nastąpi w okresie od 31 stycznia 2019r. do 31 grudnia 2027r., w terminach i wysokościach rat określonych w harmonogramie spłat kredytu, w terminie do ostatniego dnia roboczego każdego miesiąca. Zamawiający nie ustanawia karencji w spłacie odsetek od udzielonego kredytu. Termin postawienia kredytu do dyspozycji Zamawiającego ustala się jednorazowo, na dzień 20 września 2018r. Datę tę należy przyjąć do wyliczania kosztów udzielenia kredytu. Zamawiający zastrzega sobie prawo do możliwości zaciągnięcia kredytu w niższej wysokości. W przypadku wykorzystania niższej kwoty kredytu zaproponowane raty w Harmonogramie spłat kredytu (zał. Nr 2) ulegną odpowiedniemu zmniejszeniu. Oprocentowanie kredytu zmienne, oparte o stawkę referencyjną WIBOR 1M, obliczaną jako średnią arytmetyczną wszystkich kwotowań z miesiąca kalendarzowego, poprzedzającego miesiąc naliczania odsetek, powiększoną o marżę banku przedstawioną w ofercie. Marża banku nie może ulec zwiększeniu w trakcie trwania umowy kredytowej. Odsetki od kredytu naliczone będą tylko od kwoty aktualnego rzeczywistego zadłużenia, a ich spłata następować będzie miesięcznie, od dnia uruchomienia kredytu, w terminie do ostatniego roboczego dnia każdego miesiąca. Zamawiający nie dopuszcza pobierania opłat i prowizji bankowych od salda niewykorzystanej części kredytu oraz przedterminowej spłaty kapitału. Wykonawca nie będzie pobierał innych kosztów niż odsetki bankowe od udzielonego kredytu i marża banku. Zamawiający zastrzega sobie prawo do niewykorzystania w pełnej wysokości kredytu oraz renegocjacji kwot i terminów spłat kapitału, bez ponoszenia jakichkolwiek opłat. Zamawiającemu przysługuje prawo do przedterminowej spłaty kredytu w całości lub w części. W sytuacji, gdy kredyt zostanie spłacony przedterminowo (wcześniej), odsetki liczone będą do dnia spłaty kredytu, a nie do końca umowy, bez prowizji rekompensacyjnej i innych dodatkowych opłat. W przypadku wcześniejszej, częściowej spłaty kredytu, okres kredytowania pozostaje bez zmian, chyba, że Zamawiający złoży odmienną dyspozycję na piśmie. Gmina nie realizuje postępowania naprawczego i nie przystępuje do jego realizacji. Gmina nie jest i nie była w restrukturyzacji w innym banku.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: W zakresie spełnienia warunku posiadania kompetencji lub uprawnień do wykonywania określonej działalności zawodowej, Wykonawca musi wykazać, że posiada zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na prowadzenie działalności bankowej na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo bankowe (tj. Dz. U. z 2017r., poz. 1876), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe – odpowiedni dokument z kraju siedziby Wykonawcy, który potwierdza prawo do prowadzenia działalności bankowej oraz zawiadomienie złożone w Komisji Nadzoru Bankowego o prowadzeniu działalności na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana na podstawie złożonego zezwolenia, o którym mowa wyżej i oświadczenia, zgodnie z załącznikiem Nr 4 do SIWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) formularz oferty, sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego Załącznik Nr 1, 2) stosowne pełnomocnictwo(a) – w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio z właściwego rejestru albo zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, 3) w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego. W przypadku ustanowienia pełnomocnika wszelka korespondencja w sprawie zamówienia publicznego kierowana będzie do pełnomocnika (lidera konsorcjum).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach