Przetargi.pl
Udzielenie długoterminowego kredytu bankowego na finansowanie planowanego deficytu budżetu gminy Drawsko Pomorskie w kwocie nieprzekraczającej 700.000,00 zł

Gmina Drawsko Pomorskie ogłasza przetarg

  • Adres: 78500 Drawsko Pomorskie, ul. Gen. W. Sikorskiego
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 094 36334-85 do 7 , fax. 094 363-31-13
  • Data zamieszczenia: 2016-11-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Drawsko Pomorskie
    ul. Gen. W. Sikorskiego 41
    78500 Drawsko Pomorskie, woj. zachodniopomorskie
    tel. 094 36334-85 do 7, fax. 094 363-31-13
    REGON: 52384400000

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie długoterminowego kredytu bankowego na finansowanie planowanego deficytu budżetu gminy Drawsko Pomorskie w kwocie nieprzekraczającej 700.000,00 zł
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie długoterminowego kredytu bankowego na finansowanie planowanego deficytu budżetu gminy Drawsko Pomorskie w kwocie nieprzekraczającej 700.000,00 zł kod CPV: 66.11.30.00–5 Usługi udzielania kredytu 2. Zakres zamówienia obejmuje udzielenie kredytów o następujących parametrach: 1) wysokość kredytu: w walucie polskiej w kwocie nieprzekraczającej 700.000,00 zł (siedemset tysięcy złotych 00/100); 2) podstawa zaciągnięcia kredytu: uchwała XXXII/218/2016 Rady Miejskiej w Drawsku Pomorskim z dnia 27 października 2016 r. w sprawie zaciągnięcia długoterminowego kredytu bankowego na finansowanie planowanego deficytu budżetu gminy Drawsko Pomorskie; 3) zabezpieczenie kredytów stanowić będą weksle in blanco z klauzulą „bez protestu” wystawione przez gminę Drawsko Pomorskie wraz z deklaracją wekslową bez innych dodatkowych warunków; 4) całkowite uruchomienie kredytów nastąpi do 31.12.2016 r.; 5) uruchomienie kredytów będzie następowało na rachunek Zamawiającego w transzach i kwotach określanych każdorazowo przez Zamawiającego, z tym że kredyt będzie dostępny w terminie do 5 dni od dnia podpisania umowy (w zależności od oferty Wykonawcy); 6) karencja w spłacie rat kapitałowych do dnia 30.08.2017r.; 7) spłata kapitału nastąpi w 6 ratach:  I rata - 50.000,00 zł płatna do 31.08.2017 r.;  II rata - 50.000,00 zł płatna do 31.08.2018 r.;  III rata – 100.000,00 zł płatna do 31.10.2019 r.;  IV rata – 100.000,00 zł płatna do 30.09.2020 r.;  V rata – 300.000,00 zł płatna do 30.06.2021 r.;  VI rata – 100.000,00 zł płatna do 31.03.2022 r. 8) spłata rat odsetkowych będzie następować w okresach miesięcznych, do dnia 10 każdego miesiąca za miesiąc poprzedni, na podstawie zawiadomienia przesłanego przez Wykonawcę. Dopuszcza się wstępne informowanie, przez Wykonawcę, przy czym:  pierwszy okres obrachunkowy liczony jest od dnia wypłaty pierwszej transzy kredytu i kończy się ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego, w którym wystąpiła wypłata tej transzy;  ostatni okres obrachunkowy kończy się w dniu poprzedzającym całkowitą spłatę kredytu. 9) pierwszy okres obrachunkowy liczony jest od dnia wypłaty pierwszej transzy kredytu i kończy się ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego, w którym wystąpiła wypłata tej transzy; 10) w przypadku, gdy termin płatności raty kredytu lub odsetek nastąpi w dzień wolny od pracy, Zamawiający dokona wypłaty spłaty kredytu lub odsetek w pierwszym dniu roboczym następującym po wyznaczonej dacie spłaty; 11) oprocentowanie kredytów w okresie kredytowania oparte będzie o zmienną stawkę bazową WIBOR dla depozytów 1-miesięcznych notowaną w ostatnim dniu roboczym miesiąca przed rozpoczęciem okresu obrachunkowego plus stała marża banku ustalona na podstawie złożonej oferty; 12) odsetki będą naliczane od kwoty faktycznego zadłużenia, Wykonawca nie będzie pobierać opłat i prowizji bankowych od zaangażowania kredytu, tj. salda niewykorzystanej kwoty kredytu; 13) ewentualna jednorazowa prowizja bankowa będzie płatna w terminie trzech dni roboczych od daty przelania pierwszej transzy kredytu na rachunek Zamawiającego; 14) Zamawiającemu przysługuje prawo do przedterminowej spłaty części lub całości kredytów w terminie przez niego wskazanym, po uprzednim pisemnym powiadomieniu Wykonawcy; 15) z tytułu przedterminowej spłaty części lub całości kredytu Wykonawca nie będzie pobierał dodatkowych prowizji i opłat; 16) w przypadku dokonania przez Zamawiającego przedterminowej spłaty części kredytu, ustalony zostanie nowy harmonogram spłaty kredytu w formie aneksu do umowy; 17) Wykonawca nie będzie pobierać żadnych dodatkowych opłat i prowizji z tytułu udzielenia i obsługi kredytu poza wymienionymi w SIWZ; 18) Dla ustalenia oceny ekonomicznej oferty należy przyjąć stawkę WIBOR 1M z dnia 15.11.2016 r.; 19) Do celów obliczeń bankowych, za rok przyjmuje się 365 dni, przy czym w miesiącu przyjmuje się liczbę dni kalendarzowych przypadających w danym miesiącu, a każdy dzień za 1/365 część roku. 3. Zamawiający nie wskazuje czynności polegających na wykonywaniu pracy przez pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę przy realizacji niniejszego zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wadium należy wnieść w terminie do dnia 21.11.2016 r. do godziny 10:00 (decyduje data wpływu środków do zamawiającego) w wysokości 2.500,00 złotych (dwa tysiące pięćset złotych). 2. Wadium może być wnoszone: 1) w pieniądzu – przelewem na rachunek bankowy zamawiającego nr 121020 2847 0000 1702 0009 6602 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym), gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2) ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości - w kasie Urzędu Miejskiego w Drawsku Pomorskim, ul. Gen. Wł. Sikorskiego 41, pok. nr 108 (parter) czynnej: - od 730 – 14oo - w poniedziałek, wtorek środa, - od 730 - 1500 - w czwartek, - od 730 - 1300 - w piątek. 3.Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach. 4.W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej z treści tych gwarancji musi w szczególności jednoznacznie wynikać: 1)zobowiązanie gwaranta (banku, zakładu ubezpieczeń) do zapłaty całej kwoty wadium nieodwołalnie i bezwarunkowo na pierwsze żądanie zamawiającego (beneficjenta gwarancji) zawierające oświadczenie, że zaistniały przesłanki jego zatrzymania. 2)termin obowiązywania gwarancji, który nie może być krótszy niż termin związania ofertą, 3)miejsce i termin zwrotu gwarancji. 5.Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowa na rachunku bankowym. 6.Wykonawca, który nie zabezpieczy swojej oferty akceptowaną formą wadium zostanie przez zamawiającego wykluczony a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 7.W ofercie należy wpisać nr konta, na które zamawiający ma zwrócić wadium lub dołączyć do oferty upoważnienie do odbioru wadium przez wskazaną osobę.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach