Przetargi.pl
Udzielenie długoterminowego kredytu bankowego dla Gminy Leszno

Gmina Leszno ogłasza przetarg

  • Adres: 05-084 Leszno, Aleja Wojska Polskiego
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. +48227258005 , fax. +48227258552
  • Data zamieszczenia: 2018-08-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Leszno
    Aleja Wojska Polskiego 21
    05-084 Leszno, woj. mazowieckie
    tel. +48227258005, fax. +48227258552
    REGON: 013271370
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.leszno.bipgminy.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie długoterminowego kredytu bankowego dla Gminy Leszno
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest udzielenie długoterminowego kredytu bankowego z przeznaczeniem na: pokrycie planowanego deficytu i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczki. Zadania, o których mowa wyżej są zapisane w budżecie Gminy na 2018 r., a Rada Gminy w uchwale Budżetowej Gminy Leszno nr XLII/243/2017 z dnia 20 grudnia 2017 roku upoważniła Wójta Gminy do zaciągnięcia długoterminowego kredytu. Zamawiający zobowiązuje się do zaciągnięcia w 2018 r. kredytu w wysokości 3 700 000,00 zł (słownie: trzy miliony siedemset tysięcy złotych). Kredytobiorcy /Zamawiającemu/ przysługuje prawo niewykorzystania pełnej kwoty kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Kredyt będzie spłacany w miesięcznych ratach od dnia 20 stycznia 2019 roku w następujących latach i wartościach: 2019 r. - 11 rat w wysokości po 8.000,00 zł i 1 rata w wysokości 12.000,00 zł, 2020 r. - 11 rat w wysokości po 40.000,00 zł i 1 rata w wysokości 60.000,00 zł, 2021 r. - 12 rat w wysokości po 50.000,00 zł, 2022 r. - 12 rat w wysokości po 50.000,00 zł, 2023 r. - 12 rat w wysokości po 50.000,00 zł, 2024 r. - 12 rat w wysokości po 50.000,00 zł, 2025 r. - 11 rat w wysokości po 60 000,00 zł i 1 rata w wysokości 40 000,00 zł. Termin spłaty rat kredytu zaczyna biec po upływie karencji, rozpoczynając od dnia 20.01.2019 r. a kończąc dnia 20.12.2025 r. Zamawiający dysponuje opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej o możliwości spłaty kredytu. Kredyt będzie realizowany w transzach, w terminach i kwotach określonych przez Zamawiającego. 1) Kredyt będzie udostępniony dla Zamawiającego na podstawie pisemnych dyspozycji w ciągu 5 dni od chwili zapotrzebowania przez Zamawiającego określonej kwoty, 2) spłata kredytu będzie następować w 84 ratach miesięcznych, płatnych: przez kolejnych 7 lat rozpoczynając od dnia 20.01.2019 r., a kończąc 20.12.2025 r. 3) na koszt kredytu składa się suma oprocentowania /odsetki/, stała marża banku przez cały okres trwania umowy/ i prowizja nie wyższa niż 3.000 zł (jednorazowa, płatna w dniu podpisania umowy), 4) Jedynym kosztem kredytu poza prowizją /jednorazową/ i stałą marżą jest jego oprocentowanie. Do obliczenia kosztu kredytu będzie przyjmowana zmienna stopa procentowa wg formuły WIBOR 1M, 5) marża banku będzie płatna razem z oprocentowaniem raty kredytu, 6) koszt prowizji przygotowawczej bank określi w ofercie w wartościach złotowych, 7) marża banku nie ulegnie zmianie przez cały okres spłaty kredytu, 8) Zamawiający dopuszcza, aby załącznikiem do umowy był regulamin banku. 9) Zamawiający zabezpieczy kredyt w postaci oświadczenia wekslowego - weksel in blanco w treści zaproponowanej przez wybrany bank. Weksel in blanco zostanie podpisany przez Wójta Gminy przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy. Umowa powinna przewidywać finansowanie i refinansowanie części poniesionych w 2018 r. wydatków. 10) Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty kredytu bez dodatkowych prowizji i opłat. 11) Odsetki za okres od dnia uruchomienia kredytu do końca całego okresu kredytowania, będą płatne w okresach miesięcznych. Pierwsza płatność odsetek nastąpi ostatniego dnia miesiąca, w którym zostanie uruchomiona I transza kredytu, kolejne do ostatniego dnia każdego miesiąca którego dotyczą, ostatnia rata odsetek płatna z ostatnią ratą kapitału – 20.12.2025 roku. Odsetki dla całego okresu kredytowania powinny być liczone metodą opartą na rzeczywistej liczbie dni w poszczególnych miesiącach i rzeczywistej liczbie dni w roku tj. 365 lub 366. 12) Zamawiający wyklucza pobieranie przez Wykonawcę zamówienia innych prowizji, opłat, poza tymi określonymi w niniejszej SIWZ oraz formularzu ofertowym stanowiącym załącznik do niniejszej SIWZ. 13) Wymienione poniżej dokumenty umożliwiające ocenę zdolności kredytowej Gminy Leszno są dostępne na stronie internetowej zamawiającego www.leszno.bipgminy.pl - budżet Gminy Leszno na 2018 r. - wieloletnia prognoza finansowa na lata 2018- 2025. - uchwała Składu Orzekającego RIO Nr Pł.398..2017 w sprawie opinii o przedłożonym projekcie uchwały budżetowej i deficycie budżetowym na 2018 r. - uchwała Składu Orzekającego RIO Nr Pł.397.2017 w sprawie opinii o projekcie uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2018- 2025. - sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy Leszno za 2017 r. - uchwała Składu Orzekającego RIO Nr Pł.150.2018 w sprawie opinii o przedłożonych przez Wójta Gminy Leszno sprawozdaniach z wykonania budżetu za 2017 r. - sprawozdania z wykonania budżetu za I półrocze 2018 r. – Rb- 27S,Rb- 28S, Rb-NDS, Rb-N, Rb- Z.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że posiada zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej określone w przepisach ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz.U. 2017 poz. 1876)
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Parafowane przez Wykonawcę ogólne warunki umowy z wykorzystaniem (zał. nr 5 do SIWZ).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach