Przetargi.pl
Udzielenia kredytu długoterminowego do wysokości 8 500 000,00 zł (słownie: osiem milionów pięćset tysięcy złotych 00/100) z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań

Gmina Łomża ogłasza przetarg

  • Adres: 18-400 Łomża, M. Skłodowskiej Curie
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 862165263 , fax. 8621652 64
  • Data zamieszczenia: 2018-10-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Łomża
    M. Skłodowskiej Curie 1a
    18-400 Łomża, woj. podlaskie
    tel. 862165263, fax. 8621652 64
    REGON: 450669944
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminalomza.pl/bip

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenia kredytu długoterminowego do wysokości 8 500 000,00 zł (słownie: osiem milionów pięćset tysięcy złotych 00/100) z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie dla Gminy Łomża kredytu długoterminowego do wysokości 8 500 000,00 zł /słownie: osiem milionów pięćset tysięcy złotych/ przeznaczonego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań. 2. Okres kredytowania – okres od dnia podpisania umowy do dnia spłaty ostatniej raty, tj. do 31.12.2026 r. 3. Wykorzystanie kredytu – planowana jest realizacja kredytu w 2 transzach: - 4 000 000 zł w dniu 30.11.2018 r. - 4 500 000 zł w dniu 27.12.2018 r. Niewykorzystana (ewentualnie) kwota z 1 transzy kredytu przechodzi do następnej. 4. Spłata kredytu w ratach miesięcznych na ostatni dzień miesiąca. Wysokość raty miesięcznej wynosi 95x 88 541,67 zł i ostatnia wyrównawcza 1x 88 541,35 zł. Spłata pierwszej raty kapitałowej nastąpi w dniu 31.01.2019 r. a ostatniej raty w dniu 31.12.2026 r. Jeżeli termin wpłaty raty kredytu i odsetek przypadnie na dzień wolny od pracy Zamawiający ureguluje zobowiązanie w pierwszy dzień roboczy następujący po tym dniu. 5. Wykonawca otworzy rachunek kredytowy najpóźniej w dniu zawarcia umowy i prowadzić go będzie nieodpłatnie w trakcie realizacji niniejszej umowy kredytowej. 6. Wykonawca dokona uruchomienia wszystkich transz kredytu zgodnie z decyzjami Zamawiającego. Wykonawca uruchomi środki kredytu bez składania odrębnego wniosku kredytowego podlegającego rozpatrzeniu. Uruchomienie kredytu następuje przelewem na r-k Kredytobiorcy 88 8757 0001 0000 1717 2000 0010 w BS Łomża, na pisemne zlecenie Zamawiającego. Wykorzystanie kredytu następować będzie w walucie polskiej. Wykonawca nie pobierze prowizji z tytułu uruchomienia kredytu. 7. Termin wykorzystania kredytu upływa z dniem 31.12.2018 r. Zamawiającemu przysługiwać będzie prawo do złożenia pisemnego oświadczenia o rezygnacji z dalszego wykorzystania kredytu. 8. Zabezpieczenie kredytu – weksel In blanco wraz z deklaracją wekslową przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy. 9. Rzeczywiste koszty obsługi kredytu będą stanowić: oprocentowanie kredytu – zmienne obliczone dla każdego miesięcznego okresu odsetkowego w oparciu o 1-miesięczny wskaźnik WIBOR z ostatniego notowania w miesiącu poprzedzającym okres obrachunkowy powiększony o marżę określoną w ofercie, wyrażoną w punktach procentowych i niezmienną w okresie obowiązywania umowy. 10. O wysokości stawki bazowej /WIBOR 1M/ stanowiącej podstawę obliczenia oprocentowania kredytu w danym miesiącu oraz o kwocie naliczonych odsetek za dany miesiąc, Zamawiający będzie powiadomiony pisemnie przez Wykonawcę w terminie do 24 dnia tego miesiąca. 11. Odsetki od wykorzystanego kredytu będą naliczane w miesięcznych okresach obrachunkowych, zgodnie z faktyczną liczbą dni miesiąca kalendarzowego, przy czym pierwszy okres obrachunkowy liczony jest od dnia uruchomienia kredytu i kończy się ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego, zaś ostatni okres obrachunkowy kończy się w dniu poprzedzającym całkowitą spłatę kredytu. 12. Zamawiający zastrzega sobie, że od przyznanego kredytu Bank nie nalicza żadnej prowizji, tj. prowizji przygotowawczej i od udzielonego kredytu. 13. Zamawiający oświadcza, że jest rzetelnym Klientem i z zaciągniętych zobowiązań wywiązuje się terminowo. W dotychczasowej współpracy z Bankami prowadzącymi rachunki kredytowe i podstawowe nie wystąpiły zajęcia komornicze ani administracyjne. Zamawiający nie posiada zobowiązań pozabilansowych, zobowiązań wobec podmiotów powiązanych, zaległości wobec Urzędu Skarbowego i Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Zmawiający nie udzielił gwarancji i poręczeń oraz nie korzysta z wykupu wierzytelności. Zamawiający nie był emitentem papierów wierzycielskich. Zamawiający nie korzysta leasingu, factoringu, forfaitingu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. Zamawiający wymaga posiadania zezwolenia na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, a także realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r Prawo Bankowe (Dz.U. z 2017 r poz. 1876), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe posiadania innego dokumentu potwierdzającego rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo Bankowe.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wypełniony formularz oferty wg. Załącznika nr 1 do SIWZ; 2. Pełnomocnictwo dla osoby podpisującej ofertę do występowania w imieniu Wykonawcy, jeżeli nie wynika to z dokumentów rejestrowych lub w przypadku , o którym mowa art.. 23 ust. 2 ustawy Pzp; 3. Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupie kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach