Przetargi.pl
Udrożnienie koryta rzeki Łagowica w celu bezpiecznego przepuszczenia wód powodziowych, woj. świętokrzyskie - etap I

Świętokrzyski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Kielcach ogłasza przetarg

  • Adres: 25561 Kielce, Witosa
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. +48413340105 wew. 209, 309 , fax. +48413340105 wew. 409
  • Data zamieszczenia: 2017-02-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Świętokrzyski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Kielcach
    Witosa 86
    25561 Kielce, woj. świętokrzyskie
    tel. +48413340105 wew. 209, 309, fax. +48413340105 wew. 409
    REGON: 368886031300
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: inny:

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udrożnienie koryta rzeki Łagowica w celu bezpiecznego przepuszczenia wód powodziowych, woj. świętokrzyskie - etap I
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    I. Opis przedmiotu zamówienia i miejsce realizacji przedmiotu zamówienia kod CPV: 45246400-7 – roboty w zakresie ochrony przeciwpowodziowej 1. Nazwa zamówienia „Udrożnienie koryta rzeki Łagowica w celu bezpiecznego przepuszczenia wód powodziowych, woj. świętokrzyskie - etap I” 2. Opis przedmiotu zamówienia Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pn.: „Udrożnienie koryta rzeki Łagowica w celu bezpiecznego przepuszczenia wód powodziowych, woj. świętokrzyskie - etap I” w zakresie objętym dokumentacją, opracowaną przez Instytut OZE Sp. z o.o., ul. Skrajna 41A, 25-650 Kielce składającą się z projektu budowlanego, projektu wykonawczego, specyfikacji wykonania i odbioru robót oraz przedmiaru robót o charakterze wyłącznie informacyjnym. Przedmiotowa inwestycja zlokalizowana jest w miejscowości Łagów w gminie Łagów, powiat kielecki, woj. świętokrzyskie. W skład robót budowlanych etapu I inwestycji polegającej na ubezpieczeniu dna i skarp koryta rzeki Łagowicy w km 27+383 – 27+435, wchodzą m.in.: - roboty przygotowawcze i karczunkowe; - roboty ziemne; - roboty ubezpieczeniowe. Dla omawianego przedsięwzięcia Świętokrzyski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Kielcach posiada decyzję Wojewody Świętokrzyskiego o pozwoleniu na realizację inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych (Decyzja Nr 173/2014, znak: IN-II.7840.3.8.2014 z dnia 25.11.2014r.), decyzję Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Kielcach o środowiskowych uwarunkowaniach przedsięwzięcia (Decyzja znak: WOO I.4233.7.2013.AM/KT.20 z dnia 04.06.2014r. oraz decyzję Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Kielcach w sprawie ustalenia warunków prowadzenia robót na terenach o szczególnych wartościach przyrodniczych (Decyzja znak: WPN.I.670.2014.BD z dnia 08.07.2014r.) Uwaga: 1. W związku z warunkami decyzji z dnia 04.06.2014 Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Kielcach o środowiskowych uwarunkowaniach przedsięwzięcia, jak i z warunkami decyzji z dnia 25.11.2014r. Wojewody Świętokrzyskiego o pozwoleniu na realizację inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych: - prace prowadzić pod nadzorem przyrodniczym - prace w korycie cieku prowadzić poza okresem tarła ryb z gatunku pstrąg potokowy, strzelba potokowa, śliz, mogących występować w rzece Łagowicy, tj. poza miesiącami marzec – czerwiec - wycinka drzew i krzewów kolidujących z realizacją przedsięwzięcia, ze względu na ochronę lęgów ptaków, przeprowadzona zostanie w terminie od 15 października do końca lutego. Wycięte w trakcie inwestycji drzewa stanowią własność Wykonawcy. Wartość drewna Wykonawca zrekompensuje Zamawiającemu poprzez zapłatę kwoty 71,88 zł na podstawie noty wystawionej przez Zamawiającego. - prace związane z usuwaniem wierzchniej warstwy gleby prowadzić w terminie wskazanym przez nadzór przyrodniczy - w przypadku odkrycia przedmiotu, co do którego istnieje przypuszczenie, iż jest on zabytkiem, w trakcie prowadzenia robót, należy wstrzymać wszelkie roboty mogące uszkodzić lub zniszczyć odkryty przedmiot, zabezpieczyć przy użyciu dostępnych środków, ten przedmiot i miejsce jego odkrycia oraz niezwłocznie zawiadomić o tym właściwego wojewódzkiego konserwatora zabytków oraz wójta gminy. 2. Wykonawca zobowiązany jest prowadzić prace pod nadzorem przyrodniczym, w tym zobowiązany jest do przeglądu terenu przed przystąpieniem do realizacji inwestycji oraz po zakończeniu realizacji inwestycji (z czego należy spisać stosowne protokoły), zgodnie z w/w decyzjami. Zapewnienie nadzoru przyrodniczego należy do obowiązków Wykonawcy. Do zakresu zamówienia oprócz robót określonych w dokumentacji technicznej należy ponadto: - urządzenie zaplecza dla prowadzonych robót; - sporządzenie planu BIOZ dla potrzeb budowy; - zabezpieczenie robót pod względem BHP; - zapewnienie dróg dojazdowych; - zachowanie szczególnej ostrożności przy pracy sprzętu na drodze - realizacja prac zgodnie z warunkami: decyzji o pozwoleniu na realizację inwestycji, decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przedsięwzięcia, decyzji orzekającej warunki prowadzenia robót na terenach o szczególnych wartościach przyrodniczych oraz pozwolenia wodnoprawnego. 3. Wymóg zatrudnienia na podstawie umowy o pracę. a) Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy p. z. p. Zamawiający określa w całym okresie realizacji zamówienia wymóg zatrudnienia przez Wykonawcę lub odpowiednio przez podwykonawcę na podstawie umowy o pracę na co najmniej pół etatu, osób, które będą bezpośrednio realizować przedmiot zamówienia, tj. będą wykonywały czynności podane pod lit „b”. b) Czynności (osób bezpośrednio wykonujących zamówienie) niezbędne do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę dotyczą : - wycinki drzew i prac karczunkowych - prowadzenia prac ziemnych (prace ręczne i mechaniczne) - prac ubezpieczeniowych c) W nawiązaniu do określonego wyżej wymogu zatrudnienia na umowę o pracę osób dla bezpośredniej realizacji zamówienia przez zatrudnienie na podstawie umowy o pracę należy rozumieć zatrudnienie na podstawie: umowy o pracę w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r., poz. 1502 ze zm.) lub właściwych przepisów państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. d) Wymagany okres zatrudnienia osób rozpoczyna się od momentu rozpoczęcia realizacji przedmiotu zamówienia, a kończy z dniem zakończenia realizacji przedmiotu zamówienia (umowy). Dla Podwykonawcy okres ten liczony jest od dnia zaakceptowania przez Zamawiającego podwykonawcy, do momentu zakończenia realizacji prac przewidzianych do wykonania w podwykonawstwie. e) Zatrudnienie przy realizacji zamówienia powinno trwać do końca jego realizacji. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu, Wykonawca lub podwykonawca będzie obowiązany do zatrudnienia na to miejsce innej osoby. Zamawiający ma prawo w każdym okresie realizacji zamówienia zwrócić się do Wykonawcy o przedstawienie dokumentacji zatrudnienia wymaganych osób, bądź zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, zaś wykonawca ma obowiązek przedstawić ją niezwłocznie Zamawiającemu. f) Wykonawca dla swoich pracowników, jak także w odniesieniu do Podwykonawców będzie zobowiązany prowadzić ewidencję czasu pracy zatrudnionych pracowników dokumentującą świadczenie pracy w celu realizacji przedmiotu zamówienia i przedstawić ją na każde żądanie Zamawiającego. g) Wykonawca w terminie do 5 dni od początku terminu wymaganego okresu zatrudnienia, o którym mowa pod lit. „a” i na każde żądanie Zamawiającego będzie zobowiązany przedstawić Zamawiającemu wykaz osób, jak i do wglądu zanonimizowane umowy o pracę (lub inne akty świadczące o nawiązaniu stosunku pracy) osób zatrudnionych w związku z wypełnieniem warunku realizacji zamówienia. h) Wykonawca winien zagwarantować w każdej umowie z podwykonawcą, spełnienie warunków wynikających z zastosowania art. 29 ust. 3a ustawy Pzp. i) Wykonawca, zobowiązany jest w ciągu 5 dni roboczych po upływie każdego miesiąca przedłożyć Zamawiającemu, raport w przedmiocie spełnienia, warunków zatrudnienia pracowników wymaganych przez Zamawiającego, z podaniem nazwiska i imienia każdego pracownika Wykonawcy (z podziałem na ewentualnych podwykonawców) oraz okresu czasu pracy wymaganych osób zatrudnionych przy wykonaniu zamówienia. j) W przypadku wątpliwości, co do treści w/w raportu Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli sposobu wykonania zamówienia poprzez zbadanie rzeczywistych warunków jego wykonania. 4. SIWZ wraz załącznikami zwane są dalej dokumentacją przetargową. 5. Dokumentacja techniczna, SIWZ zwane są dalej dokumentacją przetargową. Podane w dokumentacji technicznej nazwy produktów urządzeń lub danych rozwiązań technologicznych, służą tylko i wyłącznie do określenia parametrów jakościowo-technicznych wymaganych przez Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza stosowanie równoważnych produktów lub urządzeń, które spełniają wymagania jakościowo-techniczne określone przez zamawiającego. W przypadku, gdy w dokumentacji technicznej opisano materiały, urządzenia lub dane rozwiązania technologiczne za pomocą podania nazwy ich producenta, patentów lub pochodzenia, to w odniesieniu do tych materiałów, urządzeń lub danych rozwiązań technologicznych Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie innych równoważnych materiałów urządzeń lub danych rozwiązań technologicznych pod warunkiem posiadania przez nie parametrów nie gorszych niż materiały, urządzenia lub dane rozwiązania technologiczne, które one zastępują. W takiej sytuacji Wykonawca stosując materiały, urządzenia lub dane rozwiązania technologiczne równoważne zobowiązany jest zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz.U. z 2015 r. poz. 2164 – zwana dalej ustawą) wykazać, że oferowane przez niego materiały , urządzenia lub dane rozwiązania technologiczne spełniają wymagania Zamawiającego. W sytuacji gdy Wykonawca zamierza zastosować inne materiały ( wyroby) , urządzenia lub dane rozwiązania technologiczne niż podane w dokumentacji projektowej winien dołączyć do oferty wykaz zawierający materiały (wyroby), urządzenia lub dane rozwiązania technologiczne zawarte w dokumentacji oraz podać ich równoważniki (nazwy materiałów (wyrobów), urządzeń lub danych rozwiązań technologicznych zaproponowanych w ofercie) wraz z charakterystykami technicznymi oraz dokumentami potwierdzającymi ich równoważność. W przypadku, gdy Wykonawca takiego wykazu nie dołączy do oferty zobowiązany będzie do wbudowania urządzeń i materiałów zgodnie z dokumentacją techniczną, o której mowa w pkt. 2.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45246400-7

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do przetargu zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert, z uwzględnieniem trzydziestodniowego terminu związania ofertą. Wadium może być wnoszone w pieniądzu, poręczeniach bankowych, poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych lub ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielonych przez podmioty o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. 2007 Nr 42, poz.275 z późn. zm). Wysokość wadium ustala się w kwocie 3000,00 zł (słownie: trzy tysiące zł 00/100)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach