Przetargi.pl
Ubezpieczenie majątku i innych interesów gminy Augustów

Gmina Augustów ogłasza przetarg

  • Adres: 16-300 Augustów, Mazurska
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 087 6433056, 6433771, , fax. 876 432 903
  • Data zamieszczenia: 2020-01-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Augustów
    Mazurska 1c
    16-300 Augustów, woj. podlaskie
    tel. 087 6433056, 6433771, , fax. 876 432 903
    REGON: 79067092900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gmina-augustow.home.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Ubezpieczenie majątku i innych interesów gminy Augustów
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest Ubezpieczenie majątku i innych interesów Gminy Augustów. Przedmiot zamówienia podzielony został na trzy następujące części: Część I: Ubezpieczenie majątku i odpowiedzialności cywilnej Gminy Augustów. Zakres ubezpieczenia obejmuje: 1) ubezpieczenie mienia od wszystkich ryzyk, w tym: • ubezpieczenie od kradzieży z włamaniem i rabunku, • ubezpieczenie przedmiotów szklanych od stłuczenia i pęknięcia. 2) ubezpieczenie sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk, 3) ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej 4) ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków sołtysów Część II: Ubezpieczenie pojazdów mechanicznych Gminy Augustów. Zakres ubezpieczenia obejmuje: 1) obowiązkowe ubezpieczenie OC posiadaczy pojazdów mechanicznych, 2) ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków kierowcy i pasażerów, Część III: Ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków członków Ochotniczych Straży Pożarnych Gminy Augustów. Zakres ubezpieczenia obejmuje ubezpieczenie imienne członków Ochotniczych Straży Pożarnych Gminy Augustów w nawiązaniu do art. 26 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają następujące załączniki do niniejszej specyfikacji: Załącznik nr 1: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierający postanowienia obligatoryjne dotyczące realizacji wszystkich części zamówienia oraz dane do oceny ryzyka Załącznik nr 1a: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierający warunki obligatoryjne oraz klauzule dodatkowe i inne postanowienia szczególne fakultatywne dla ubezpieczenia majątku i odpowiedzialności cywilnej Gminy Augustów, dotyczący części I zamówienia. Załącznik nr 1b: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierający warunki obligatoryjne oraz klauzule dodatkowe i inne postanowienia szczególne fakultatywne dla ubezpieczenia pojazdów mechanicznych Gminy Augustów, dotyczący części II zamówienia. Załącznik nr 1c: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierający warunki obligatoryjne oraz klauzule dodatkowe i inne postanowienia szczególne fakultatywne dla ubezpieczenia następstw nieszczęśliwych wypadków członków Ochotniczych Straży Pożarnych Gminy Augustów, dotyczący części III zamówienia. Załącznik nr 4: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierający warunki obligatoryjne – definicje pojęć i obligatoryjną treść klauzul dodatkowych, dotyczący części I, II i III zamówienia Załącznik nr 5: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierający klauzule dodatkowe i inne postanowienia szczególne fakultatywne, dotyczący części I, II i III zamówienia. Każdy z wykonawców przed złożeniem oferty może dokonać oglądu (lustracji) miejsc deklarowanych do ubezpieczenia, w terminie uzgodnionym z zamawiającym. Zapis niniejszy w żadnym wypadku nie stanowi obowiązku wykonawcy do odbycia wizji w terenie. Termin wykonania zamówienia - 36 miesięcy, od dnia 01.03.2020r. do dnia 28.02.2023r. Dokumenty ubezpieczeniowe będą wystawiane na trzy roczne okresy ubezpieczenia, zgodne z terminem wykonania zamówienia, z wyjątkiem ubezpieczeń aktualnych, zawartych wcześniej, w odniesieniu do których dokumenty ubezpieczeniowe będą wystawione licząc od następnego dnia po dniu wygaśnięcia tych umów do końca pierwszego rocznego okresu wykonania zamówienia, a następnie na pełne roczne okresy ubezpieczenia. Składka za polisy te rozliczana będzie według zasady „co do dnia” za faktyczny okres ochrony, według stawek rocznych zgodnych ze złożoną ofertą i nie będzie miała zastosowania składka minimalna z polisy. W związku z tym łączne wynagrodzenie wykonawcy może być niższe niż wynikające z ceny ofertowej (dla majątku o takiej samej wartości, jak podany w niniejszej specyfikacji), która dla uproszczenia obliczeń obejmuje trzy pełne roczne okresy ubezpieczenia. Dokumenty ubezpieczeniowe dotyczące tzw. ubezpieczeń wspólnych, tj. ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej, ubezpieczenia sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk w systemie pierwszego ryzyka oraz ubezpieczenia mienia od wszystkich ryzyk w systemie pierwszego ryzyka, w tym odnoszące się do ubezpieczenia od kradzieży z włamaniem i rabunku oraz przedmiotów szklanych od stłuczenia, wystawiane będą na trzy pełne roczne okresy ubezpieczenia, w terminie realizacji zamówienia. Do ubezpieczenia realizowane będą zawsze do końca rocznego okresu ubezpieczenia. Zamawiający zastrzega sobie prawo do doubezpieczenia mienia objętego ochroną ubezpieczeniową przed niniejszym postępowaniem – wówczas w odniesieniu do aktualnie posiadanych przez zamawiającego polis wykonawca wystawi dodatkowe umowy, w których sumy ubezpieczenia odpowiadać będą różnicy między sumami ubezpieczenia z tych polis, a faktyczną wartością mienia posiadanego przez zamawiającego. Dokumenty ubezpieczeniowe potwierdzające obowiązkowe ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych (OC), i następstw nieszczęśliwych wypadków kierowcy i pasażerów (NNW), będą wystawiane na pełny roczny okres ubezpieczenia, rozpoczynający się w terminie wykonania zamówienia od następnego dnia po dniu wygasania dotychczasowych umów. W odniesieniu do pojazdów, których termin ubezpieczenia NNW różni się od terminu ubezpieczenia obowiązkowego OC kom., w pierwszym rocznym okresie ubezpieczenia te będą wyrównywane na dzień końca ubezpieczenia OC kom., z zastrzeżeniem poniższych postanowień. Zamawiający przeprowadzi wyrównanie wszystkich okresów ubezpieczeń komunikacyjnych. Za datę wyrównania należy przyjąć ostatni dzień pierwszego rocznego okresu trwania umowy w sprawie zamówienia, a za początek ochrony po wyrównaniu okresów ubezpieczenia – pierwszy dzień kolejnych rocznych okresów realizacji umowy. Dla wszystkich pojazdów nabytych po wskazanym dniu wyrównania również realizowane będzie ujednolicenie okresów ubezpieczenia, z zachowaniem przepisów ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych dotyczących minimum 12-miesięcznego okresu umowy ubezpieczenia. Rozliczenie składki następować będzie „co do dnia”, za faktyczny okres ochrony, według stawek rocznych zgodnych ze złożoną ofertą, bez stosowania składki minimalnej z polisy. W przypadku jakichkolwiek ubezpieczeń i doubezpieczeń, w tym zawieranych na okres krótszy od jednego roku, nie będzie miała zastosowania składka minimalna z polisy. Pomimo wyrównania okresów ubezpieczenia, o którym mowa powyżej, wykonawcy zobligowani są przedstawić w formularzu oferty i zawartym w nim formularzu cenowym stanowiącym załącznik nr 2 do specyfikacji dla wszystkich ubezpieczeń cenę (składkę) za pełne 36 miesięcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66510000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunki udziału w postępowaniu 1. O udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy: 1) nie podlegają wykluczeniu; 2) spełniają warunki udziału w postępowaniu, dotyczące: a) posiadania kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, jeżeli wynika to z odrębnych przepisów – zamawiający w odniesieniu do tego warunku oczekuje posiadania przez wykonawcę zezwolenia lub statusu członkowskiego w określonej organizacji, od którego uzależnione jest prawo do świadczenia nabywanej przez zamawiającego usługi ubezpieczeniowej obejmującej przedmiot zamówienia w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę; b) sytuacji ekonomicznej lub finansowej – zamawiający w odniesieniu do tego warunku nie określa minimalnego poziomu zdolności wykonawcy do należytego wykonania zamówienia; c) zdolności technicznej lub zawodowej – zamawiający w odniesieniu do tego warunku nie określa minimalnego poziomu zdolności wykonawcy do należytego wykonania zamówienia. Zgodnie z art. 23 ust. 1 „ustawy” wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom. Zgodnie z art. 36b ust. 1 „ustawy” zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę tych części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez wykonawcę firm podwykonawców. Zgodnie z art. 36b ust. 1a „ustawy”, wobec zamówienia na usługi ubezpieczeniowe, które mają być wykonane w miejscu podlegającym bezpośredniemu nadzorowi zamawiającego, zamawiający żąda, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia wykonawca, o ile są już znane, podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w te usługi. Wykonawca zawiadamia zamawiającego o wszelkich zmianach danych, o których mowa w zdaniu pierwszym, w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazuje informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację tych usług. Jeżeli powierzenie podwykonawcy wykonania części zamówienia następuje w trakcie jego realizacji, wykonawca na żądanie zamawiającego przedstawia oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust. 1 pkt 1 „ustawy”, potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tego podwyko-nawcy. Jeżeli zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, wykonawca obowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia. Zamawiający może wykluczyć wykonawcę na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia. W przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia żaden z wykonawców nie może podlegać wykluczeniu z postępowania z powodów wskazanych w ustawie oraz każdy z wykonawców musi posiadać uprawnienia do prowadzenia działalności ubezpieczeniowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia 1.Zgodnie z art. 25a ust. 1 „ustawy” do oferty wykonawca dołącza aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w zakresie określonym we wzorze, stanowiącym załącznik nr 3 do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia, stanowiące wstępne potwier¬dzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu z powodów określonych w „ustawie” oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 2.W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w pkt. 7.1, składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokument ten potwierdza spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub brak podstaw wykluczenia. 3.Zgodnie z art. 24 ust. 11 „ustawy” wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia przez zamawiającego na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 „ustawy”, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 „ustawy”. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 4.W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, dotyczących kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o których mowa w art. 22b ust. 2 „ustawy”, zamawiający będzie wymagał, aby wykonawca, którego oferta oceniona została najwyżej, złożył w określonym w wezwaniu terminie aktualne na dzień złożenia dokumenty, udowadniające posiadanie określonego zezwolenia lub równoważnego uprawnienia, od którego uzależnione jest prawo świadczenia objętych przedmiotem zamówienia usług ubezpieczeniowych (prowadzenia działalności ubezpieczeniowej) w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, o ile odnośnej dokumentacji zamawiający nie będzie mógł uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne. 5.Jeżeli wykonawca, którego oferta oceniona została najwyżej, ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 7.4, wykonawca ten będzie zobowiązany złożyć, w terminie wyznaczonym w wezwaniu, dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma miejsce zamieszkania lub siedzibę, potwierdzające, że posiada uprawnienia do wykonywania działalności związanej z przedmiotem zamówienia. 6.W przypadku wątpliwości, co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu 7.W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców każdy z tych wykonawców jest zobowiązany przedstawić dokumenty, o których mowa w pkt. 7.4, a wykonawca lub wykonawcy, którzy mają siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dokumenty, o których mowa w pkt. 7.5. 8.Oświadczenie wymienione w pkt. 7.1 składane jest w oryginale. Natomiast oświadczenie wymienione w pkt. 7.3 składane jest w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje przez opatrzenie kopii dokumentu lub kopii oświadczenia, sporządzonych w postaci papierowej, własnoręcznym podpisem. 9.Dokumenty inne niż oświadczenia, o których mowa w pkt. 7.1 i 7.3, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem na każdej stronie dokumentu. 10.Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów lub oświadczeń, które każdego z nich dotyczą. 11.Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej. 12.Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów lub oświadczeń, wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje przez opatrzenie kopii dokumentu lub kopii oświadczenia, sporządzonych w postaci papierowej, własnoręcznym podpisem. 13.Dokumenty sporządzone w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski. 14.W przypadku, gdy zamawiający pobierze samodzielnie oświadczenia lub dokumenty w formie elektronicznej z ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, zamawiający może żądać od wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez wykonawcę i pobranych samodzielnie przez zamawiającego dokumentów. 15.W przypadku wskazania przez wykonawcę oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub niepodleganie wykluczeniu z postępowa¬nia, które znajdują się w posiadaniu zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 „ustawy”, zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 „ustawy”, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są aktualne. 16.Wykonawca wpisany do urzędowego wykazu zatwierdzonych wykonawców lub wykonawca certyfikowany przez jednostki certyfikujące spełniające wymogi europejskich norm certyfikacji może złożyć zaświadczenie o wpisie do urzędowego wykazu wydane przez właściwy organ lub certyfikat wydany przez właściwą jednostkę certyfikującą kraju, w którym wykonawca ten ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, wskazujące na dokumenty stanowiące podstawę wpisu lub uzyskania certyfikacji, w miejsce odpowiednich dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia. 17.W zakresie nieuregulowanym w niniejszej specyfikacji zastosowanie mają przepisy rozporzą-dzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach