Przetargi.pl
Transport osób niepełnosprawnych

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej ogłasza przetarg

  • Adres: 38200 Jasło, ul. Kochanowskiego
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 134 464 328 , fax. 134 464 328
  • Data zamieszczenia: 2018-03-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
    ul. Kochanowskiego 3
    38200 Jasło, woj. podkarpackie
    tel. 134 464 328, fax. 134 464 328
    REGON: 401068500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://mopsjaslo.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Transport osób niepełnosprawnych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie organizacji transportu osób w wieku 60+, częściowo niesamodzielnych, niepełnosprawnych ruchowo oraz z niepełnosprawnościami sprzężonymi (w tym osób na wózkach inwalidzkich) z miejsca zamieszkania do Dziennego Domu Pomocy dla Osób Starszych w Jaśle przy ul. Szkolnej 25 oraz ich odwożenia do miejsc zamieszkania wraz z zapewnieniem opieki w okresie od marca 2018 do 31 grudnia 2019r. Liczba osób, trasy dowozu oraz ilość wykonywanych kursów dziennie określone zostały w dalszej części SIWZ (tabela). 2. Wykonawca musi zapewnić opiekuna. 3. Wykonawca ma dysponować co najmniej dwoma pojazdami przeznaczonymi do realizacji zamówienia. Zamawiający wymaga aby pojazdy, którymi Wykonawca będzie realizował zamówienie były wyposażone w klimatyzację. 4. Wykonawca usługi ma zapewnić punktualny, bezpieczny i bezawaryjny przewóz osób. Przed przystąpieniem do realizacji usługi Wykonawca ustali optymalny rozkład jazdy dla poszczególnych kursów mając na uwadze jak najkrótszy czas przebywania osób w podróży oraz z uwzględnieniem następujących założeń:  osoby powinny być dowiezione do Dziennego Domu Pomocy dla Osób Starszych w takim czasie, aby mogły punktualnie rozpocząć zajęcia zgodnie z obowiązującym planem funkjonowania placówki,  po zakończeniu zajęć odebrane z placówki bez zbędnego oczekiwania,  szczegółowe godziny kursów Wykonawca ustali z osobą reprezentująca Zamawiającego na podstawie tygodniowego planu zajęć placówki. Rozkład ten w zależności do występujących potrzeb może ulegać korektom w ciągu realizacji zadania. 5. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zapewnił kierowców i opiekunów w liczbie niezbędnej do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia (przynajmniej jeden opiekun na jeden środek transportu). 6. Wszyscy kierowcy muszą posiadać uprawnienia do kierowania pojazdami przystosowanymi do przewozu osób niepełnosprawnych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. 7. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zapewnił, sprawne, dopuszczone do ruchu, odpowiednio oznakowane środki transportu przystosowane do jednoczesnego przewozu osób niepełnosprawnych, w ilościach niezbędnych do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia, spełniające warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz.U. 2016 poz. 2022), samochody wyposażone w windę. 8. Zamawiający zastrzega, że liczba przewożonych osób, rozkłady zajęć, trasy dowozu, ich długość oraz ilość wykonywanych kursów dziennie mogą ulec zmianie w okresie realizacji przedmiotu zamówienia. 9. Zamawiający wymaga w przypadku awarii pojazdu zapewnienia na koszt Wykonawcy pojazdu zastępczego. Pojazd zastępczy musi być podstawiony w ciągu 30 minut od zgłoszenia przez kierowcę awarii i musi odpowiadać swoimi parametrami wymogom postawionym w SIWZ dla pojazdów świadczących usługę. 10. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca, któremu zostanie udzielone zamówienie, był przez cały okres realizacji umowy ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, zgodnie z zapisem § 5 ust. 9 wzoru umowy - załącznika nr 7 do SIWZ 11. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę podmiotów, na zasobach, których Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu określonych przez Zamawiającego w rozdziale V pkt 1 ppkt 2 lit. b SIWZ. 12. Zamawiający nie dokonuje zastrzeżenia dotyczącego obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę zamówienia. Wykonawca może powierzyć wykonanie zamówienia podwykonawcy. W przypadku powierzenia realizacji zamówienia podwykonawcy, Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego za jego działania i zaniechania. W przypadku powierzenia wykonania zamówienia podwykonawcy, Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w formularzu „Oferta” – załączniku nr 1 do SIWZ, podania przez Wykonawcę nazw (firm) podwykonawców. Brak informacji oznaczać będzie, iż Wykonawca samodzielnie zrealizuje zamówienie. 13. Wymagania dotyczące podwykonawców zostały określone w §3 wzoru umowy- załącznika nr 7 do SIWZ. 14. Wykonawca zobowiązuje się do stosowania Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych od dnia 25 maja 2018r. 15. Usługa jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa VIII. Integracja Społeczna, Działanie 8.3 Zwiększenie dostępu do usług społecznych i zdrowotnych. I. ZAMAWIAJĄCY PRZEWIDUJE NA DZIEŃ SPORZĄDZENIA SIWZ NASTĘPUJĄCE TRASY DOWOZU I ODWOZU OSÓB W OKRESIE REALIZACJI ZAMÓWIENIA: L.p. Ilość osób Miejsce zamieszkania Uwagi 1. 1 ul. Podzamcze 2. 1 ul. Sroczyńskiego 3. 1 ul. Słoneczna 4. 1 ul. Rzeczna 5. 1 ul. Graniczna Wózek inwalidzki 6. 1 ul. Pigonia 7. 1 ul. Jana Pawła II 8. 1 ul. Słowackiego 9. 1 ul. Kołłątaja 10. 1 ul. 3 Maja 11. 2 ul. Baczyńskiego 12. 3 ul. Kopernika 13. 1 ul. Sikorskiego 14. 1 ul. Krasińskiego Poz. 1- 14 tabeli: Dwa kursy dziennie: przywóz i odwóz. Dowóz do Dziennego Domu Pomocy dla Osób Starszych w Jaśle ul. Szkolna 25 w godzinach od 7:00 do 08:00, odbiór podopiecznych w godzinach od 15:00 do 16:00 i odwóz do miejsca zamieszkania. Na dzień sporządzenia SIWZ Zamawiający szacuje, że maksymalna, dzienna ilość km do przebycia to 80 km - przy założeniu, że wszyscy podopieczni będą uczestniczyć w zajęciach. Minimalna liczba osób niepełnosprawnych wymagających transportu to 17, natomiast maksymalna – 29. W okresie realizacji zamówienia może wzrosnąć liczba osób poruszających się za pomocą wózka inwalidzkiego. II. DO OBOWIĄZKÓW OPIEKUNA NA KAŻDEJ Z TRAS, O KTÓREJ MOWA W SIWZ NALEŻY: 1. Ustalenie w dniu poprzedzającym kurs z kierownikiem placówki/opiekunami zatrudnionymi w placówce, do której dowożone są osoby niepełnosprawne liczby osób, które potwierdziły udział w zajęciach w dniu następnym. 2. Opieka i nadzór podczas przewozu osób z miejsc zamieszkania do Dziennego Domu Pomocy dla Osób Starszych w Jaśle oraz z Dziennego Domu Pomocy dla Osób Starszych w Jaśle do miejsc zamieszkania, w tym w szczególności: - w razie potrzeby udanie się podczas porannego kursu do mieszkania podopiecznego i pomoc w dotarciu do pojazdu jak również odprowadzenie z pojazdu do miejsca zamieszkania podczas popołudniowego kursu; - w trakcie realizacji przewozu opiekun przebywa wewnątrz środka transportu i siedzi w miejscu umożliwiającym mu jak najlepsze dotarcie do każdej osoby niepełnosprawnej. - opiekun informuje osoby oczekujące na transport lub ich opiekunów sygnałem telefonicznym o zbliżeniu się pojazdu do miejsca zamieszkania danej osoby podczas porannego kursu (dowóz do placówki) jak i popołudniowego (przywóz do domu), - w trakcie wsiadania i wysiadania osób, po zatrzymaniu się pojazdu, otwiera drzwi i wychodzi na zewnątrz odbierając każdą osobę od opiekuna, - sprawdza czy w miejscu wsiadania i wysiadania nie występują jakiekolwiek zagrożenia dla wsiadającego/wysiadającego, - nadzoruje wsiadanie oraz wysiadanie osób służąc w razie potrzeby pomocą; - przekazuje dalszą opiekę nad podopiecznymi opiekunom zatrudnionym w placówce, - po zamknięciu drzwi pojazdu oraz sprawdzeniu, czy każda osoba prawidłowo siedzi i jest zapięta pasem bezpieczeństwa, opiekun przekazuje sygnał kierowcy do kontynuowania jazdy, - w trakcie przejazdu opiekun na bieżąco kontroluje stan ładu i bezpieczeństwa w pojeździe. W razie konieczności, w celu zapewnienia bezpieczeństwa, opiekun ma prawo do podjęcia decyzji o zatrzymaniu pojazdu w celu przywrócenia bezpiecznych warunków jazdy. W takim przypadku kierowca zobowiązany jest do zatrzymania pojazdu w najbliższym miejscu niezagrażającym bezpieczeństwu na drodze.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60112000-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający wymaga aby Wykonawca posiadał licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa - ustawa z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym (Dz.U. 2017 poz. 2200).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach