Przetargi.pl
Tężnia solankowa przy kładce na Fredry przy powstających bulwarach

Gmina Miasto Krosno ogłasza przetarg

  • Adres: 38-400 Krosno, Lwowska 28a
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2024-02-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasto Krosno
    Lwowska 28a
    38-400 Krosno, woj. podkarpackie
    REGON: 370440809
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.krosno.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Tężnia solankowa przy kładce na Fredry przy powstających bulwarach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Zamówienie realizowane jest w trybie „zaprojektuj i wybuduj”. Przedmiotem zamówienia jest budowa tężni solankowej w Krośnie. Zamówienie obejmuje zagospodarowanie terenu wokół tężni na planie wieloboku. Tężnia będzie mieć kształt prostokąta z obustronną pergolą ze ścianami obłożonymi tarniną. Pod pergolą, jak i wokół tężni powinny się znaleźć ławki, kosze na śmieci oraz tablica informacyjna. Dodatkowo przewiduje się oświetlenie samej tężni oraz terenu wokół niej.Działka przeznaczona do wykonania zamówienia położona jest w Krośnie. Działka posiada nr ewid. 1689/5 (186101_1.0005.1689/5), obręb ewidencyjny: Śródmieście, Gmina Krosno, Powiat Miasto Krosno. Teren nie jest objęty Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego.Obowiązkiem wykonawcy jest terminowe opracowanie dokumentacji projektowej, która winna zawierać w zależności od potrzeb wynikających z otrzymanych warunków, uzgodnień oraz przyjętych rozwiązań projektowych, co najmniej następujące opracowania:A. Wykonanie inwentaryzacji istniejących elementów, obiektów niezbędnych do opracowania dokumentacji,B. Uzyskanie podkładu geodezyjnego syt. - wys. do celów projektowych, wymaganych wypisów, wyrysów, zgód właścicieli itp.,C. Przeprowadzenie ewentualnych badań potrzebnych do opracowania projektu (m. in. badania i dokumentacja geologiczno-inżynierska oraz geotechniczna, ekspertyzy, inwentaryzacje itp.),D. Przygotowanie i złożenie wniosków wraz z wymaganymi dokumentami i opracowaniami w celu uzyskania warunków, uzgodnień oraz wymaganych aktualnymi przepisami pozwoleń wraz z ich uzyskaniem,E. Opracowanie projektu budowlanego we wszystkich branżach wraz z opiniami, uzgodnieniami, pozwoleniami uwzględniającymi całe zamierzenie budowlane,F. Przygotowanie materiałów do wniosku oraz wniosku o uzyskanie pozwolenia na budowę lub zgłoszenia robót wraz z wymaganymi dokumentami i oświadczeniem o prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane wraz z jego złożeniem na podstawie udzielonego pełnomocnictwa,G. Opracowanie w terminie do 21 dni od dnia zawarcia umowy przed rozpoczęciem prac projektowych, koncepcji tężni wraz zagospodarowaniem terenu oraz uzyskaniem zatwierdzenia przez Zamawiającego. Zamawiający zastrzega sobie prawo wielokrotnego wnoszenia uwag/zastrzeżeń oraz wydawania poleceń korekty/weryfikacji projektu koncepcji, aż do jej ostatecznej akceptacji,H. Pozostałe inne opracowania niezbędne w celu wykonania zamówienia wynikające z wymagań jednostek opiniujących i uzgadniających, bądź wynikające z przyjętych rozwiązań projektowych,I. W rozwiązaniach projektowych winny być zastosowane wyroby budowlane (materiały i urządzenia) dopuszczone do obrotu i powszechnego stosowania,J. Wykonawca będzie na bieżąco informował Zamawiającego o postępie i zaawansowaniu prac projektowych. Zamawiający będzie miał zapewnioną możliwość zapoznania się w każdej chwili z rozwiązaniami projektowymi, a jego uwagi będą uwzględnione przez wykonawcę,K. Po zakończeniu prac projektowych, wykonawca dostarczy Zamawiającemu dokumentację projektową w wersji papierowej uwzględniającą całe zamierzenie budowlane w 2 egzemplarzach,L. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wniesienia ewentualnych uwag do ww. dokumentacji projektowej w terminie do 7 dni od dnia jej przekazania Zamawiającemu, a wykonawca zobowiązuje się je uwzględnić w opracowanej dokumentacji projektowej.Zamawiający dokona odbioru opracowanej dokumentacji projektowej wraz z wykonanymi na jej podstawie robotami budowlanymi w ramach odbioru końcowego, zgodnie z umową.Zakres prac wykonawczych po dopełnieniu wymogów formalnych zezwalających na realizację obiektu na podstawie opracowanej dokumentacji projektowej:• Powierzenie kierowania budową osobie posiadającej uprawnienia budowlane konieczne do pełnienia tej funkcji w zakresie rzeczowym objętym zadaniem, • Zabezpieczenie, wygrodzenie, oznakowanie terenu placu budowy zgodnie z obowiązującymi przepisami,• Dokonanie wytyczenia geodezyjnego obiektu,• Realizacja prac zgodnie z zatwierdzonym do realizacji projektem oraz wydanymi warunkami i decyzjami administracyjnymi,• Uporządkowanie terenu budowy oraz terenu przyległego po zakończeniu prac,• Wykonanie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej zgodnie z art. 57 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane,• Złożenie kompletu dokumentów dla Zamawiającego związanych z zakończoną budową zawierającego oświadczenie kierownika budowy oraz potwierdzenia dla użytych materiałów, sprzętu, urządzeń i wyposażenia o zgodności z obowiązującym w tym zakresie prawem. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określony jest w Programie Funkcjonalno-Użytkowym (dalej PFU).W celu prawidłowej realizacji zamówienia uwzględnić należy także: 1) zapewnienie sprawowania nadzoru autorskiego przy realizacji robót budowlanych,2) organizację robót i placu budowy w sposób umożliwiający funkcjonowanie terenów przyległych,3) koordynację prac przy realizacji zadania z wykonawcą realizującym zadanie pn. „Budowa alejek rowerowo – spacerowych wzdłuż rzeki Wisłok w Krośnie” na działkach sąsiadujących z planowaną inwestycją oraz zarządcą nieruchomości z których wykonywany będzie przyłącz wodny i energii elektrycznej,3) pozostałe koszty wymienione w dalszej części niniejszego dokumentu oraz w PFU.Zamawiający wskazuje, że zgodnie z zapisami art. 100 ust. 1) ustawy Prawo zamówień publicznych, wymagania dotyczące dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz uwzględniające potrzeby użytkowników zostały zawarte w opisie przedmiotu zamówienia (PFU).W celu prawidłowej realizacji zamówienia uwzględnić należy także pozostałe koszty wymienione w dalszej części niniejszego dokumentu.Internetowy portal mapowy umożliwiający zapoznanie się z zagospodarowaniem terenu oraz istniejącą infrastrukturą techniczną znajduje się pod adresem: https://krosno.webewid.pl/e-uslugi/portal-mapowyhttps://krosno.obliview.com/Zamawiający informuje, że zgodnie z treścią art. 101 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych w przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia występuje odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych, każdemu z tych wskazań towarzyszą wyrazy „lub równoważne”.Uwaga: W związku z określonym terminem realizacji przedmiotowego zamówienia Zamawiający wymaga, aby wykonawcy przygotowując ofertę wzięli pod uwagę konieczność zapewnienia takiej organizacji robót oraz zabezpieczenia istniejącego wyposażenia oraz elementów obiektów sąsiadujących, aby zapewnić prawidłowe pod względem bezpieczeństwa użytkowanie obiektów i terenu wykonywanych robót.2. Zamawiający, zgodnie z art. 95 ustawy Pzp oraz art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy, wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: roboty ziemne, betonowe, montażowe urządzeń.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca obowiązany jest wnieść wadium w wysokości 2 500 zł (słownie: dwa tysiące pięćset złotych).2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy Pzp oraz art. 98 ust. 2 ustawy.3. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.4. Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572).Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt 2–4, wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.Wykonawca zobowiązany jest wnieść takie wadium przed upływem terminu składania ofert przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w formie oryginalnego elektronicznego dokumentu wadialnego (np. e-gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej) opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym osoby upoważnionej do wystawienia dokumentu wadialnego (np. e-gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej).Niedopuszczalne jest złożenie skanu dokumentu wadialnego (np. e-gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej) opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym.Oryginał wadium, sporządzony w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez Gwaranta, nie może zawierać postanowień uzależniających jego dalsze obowiązywanie od zwrotu oryginału dokumentu gwarancyjnego do gwaranta.W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu należy dokonać wpłaty przelewem na rachunek Zamawiającego w banku Pekao S.A. 64 1240 1792 1111 0010 6150 0157.Posłużenie się przez ustawodawcę sformułowaniem „wpłacać przelewem” jest równoznaczne z koniecznością zaksięgowania środków pieniężnych na wyżej wskazanym rachunku przed upływem terminu składania ofert.5. Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia jednej z okoliczności:1) upływu terminu związania ofertą;2) zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;3) unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, z wyjątkiem sytuacji gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.6. Zamawiający, niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku zwraca wadium wykonawcy:1) który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert;2) którego oferta została odrzucona;3) po wyborze najkorzystniejszej oferty, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza;4) po unieważnieniu postępowania, w przypadku gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.Złożenie wniosku o zwrot wadium, o którym mowa w niniejszym punkcie, powoduje rozwiązanie stosunku prawnego z wykonawcą wraz z utratą przez niego prawa do korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1) Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony o ile wykonawca wykaże,iż zrealizował należycie w okresie ostatnich pięciu lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jedną robotę budowlaną w zakresie wykonania tężni solankowej zewnętrznej wraz z zagospodarowaniem terenu, o wartości nie mniejszej niż 100 000 zł brutto.W przypadku gdy wartość zrealizowanej roboty budowlanej, dotycząca powyższego warunku wyrażona będzie w walucie obcej, Zamawiający przeliczy tę wartość w oparciu o średni kurs walut Narodowego Banku Polskiego (dalej: NBP) dla danej waluty z dnia, w którym nastąpi publikacja przedmiotowego postępowania. Jeżeli w tym dniu nie będzie opublikowany średni kurs NBP, Zamawiający przyjmie średni kurs z ostatniego dnia przed dniem publikacji.Okres 5 lat, o którym mowa powyżej, liczy się wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert.2) Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony o ile wykonawca wykaże,iż dysponuje osobą posiadającą uprawnienia budowlane do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej.Wymogiem Zamawiającego jest dysponowanie przez wykonawcę, co najmniej jedną osobą o ww. uprawnieniach, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy.Kierownik budowy będzie odpowiedzialny za całość wykonywanych robót.Zamawiający informuje, że posiadane przez osobę, o której mowa w pkt 8.4. ppkt 2) SWZ uprawnienia w wymaganym zakresie, stosownie do wymagań określonych w ogłoszeniu i SWZ powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994r., Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 682, 553, 967, 1506, 1597, 1681, 1688, 1762, 1890, 1963, 2029) oraz Rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. z 2019 r. poz. 831). Osoby, które posiadają uzyskane przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego odpowiednie do realizacji przedmiotu zamówienia, do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie i zachowały uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie wykazują te dokumenty, jako obowiązujące.Zamawiający dopuszcza również możliwość uznania uprawnień wynikającychz innych niż krajowe przepisów np. treści dyrektyw, zawartych umów międzynarodowych i innych przepisów, które potwierdzą spełnianie warunku dotyczącego dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.Zamawiający określając wymogi dla każdej osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza, odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1646z późn. zm.).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-03-13

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach