Przetargi.pl
Termomodernizacja budynku Zespołu Szkół w Wężyskach

Gmina Krosno Odrzańskie ogłasza przetarg

  • Adres: 66-600 Krosno Odrzańskie, ul. Parkowa
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 683 835 017 , fax. 683 835 122
  • Data zamieszczenia: 2020-10-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Krosno Odrzańskie
    ul. Parkowa 1
    66-600 Krosno Odrzańskie, woj. lubuskie
    tel. 683 835 017, fax. 683 835 122
    REGON: 97077026700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.wrota.lubuskie.pl/ugkrosnoodrzanskie/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Termomodernizacja budynku Zespołu Szkół w Wężyskach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie termomodernizacji budynku użyteczności publicznej Zespołu Szkół w Wężyskach, zgodnie z niniejszą specyfikacją (wraz ze wzorem umowy), Programem funkcjonalno-użytkowym. Wykonana termomodernizacja powinna spełnić co najmniej parametry ekologiczne określone w audycie energetycznym (w zakresie zmniejszenia poziomu emisji oraz efektywności energetycznej). Układ ruralistyczny wsi Wężyska podlega ochronie i opiece na podstawie ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami. Na Wykonawcy spoczywa obowiązek wykonania: • dokumentacji projektowej niezbędnej do uzyskania pozwolenia na budowę (Zamawiający nie narzuca zakresu dokumentacji projektowej i dopuszcza zarówno sporządzenie dokumentacji w trybie rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. 2018 r. poz. 1935), (dokumentacje do wniosku o wydanie pozwolenia na budowę/zgłoszenia mogą być stosowane w terminie 12 miesięcy od 19 września 2020 r., czyli od dnia wejścia w życie ustawy z dnia 13 lutego 2020 r. o zmianie ustawy - Prawo budowlane oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 471) jak i w trybie rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 11 września 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego). • Specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, • dokumentacji powykonawczej wraz z obliczeniami przedstawiającymi osiągnięcie efektu ekologicznego oraz ekonomicznego wykonanej termomodernizacji, • harmonogramu rzeczowo-finansowego na realizację robót budowlanych określające grupy , • termomodernizacji zgodnie z opracowanymi i zatwierdzonymi przez Zamawiającego projektami wykonawczymi, PFU, SIWZ oraz audytami, • audytu termomodernizacyjnego na podstawie sporządzonej dokumentacji przed przystąpieniem do prac termomodernizacyjnych, W zakresie jest również uzyskanie wszelkich pozwoleń oraz wykonanie robót budowlanych i dostaw na podstawie w/w opracowań w tym ew. pozwolenia na budowę. Przed przystąpieniem do prac termomodernizacyjnych Wykonawca jest zobowiązany uzyskać informację od Zamawiającego o zatwierdzeniu dokumentacji projektowej. Przed zgłoszeniem zakończenia robót Wykonawca przedstawi: • dokumentację powykonawczą wraz z obliczeniami przedstawiającymi osiągnięcie efektu ekologicznego oraz ekonomicznego, • certyfikat energetyczny obiektu objętego termomodernizacją, • audyt energetyczny powykonawczy oparty o dokumentację techniczną oraz pomiary parametrów charakterystycznych wykonane w termomodernizowanym obiekcie. Dokumentacja projektowa musi być zatwierdzona przez Zamawiającego. Dokumentacja projektowa powinna być opracowana w języku polskim, zgodnie z obowiązującymi przepisami budowlanymi i polskimi normami. Dokumentację należy dostarczyć Zamawiającemu co najmniej w 4 egzemplarzach. Dokumentację wymienioną powyżej wraz z kopią pełnej dokumentacji formalno-prawnej (uzyskane uzgodnienia, opinie, warunki techniczne przyłączy itp.) należy przekazać Zamawiającemu dodatkowo w wersji elektronicznej na CD, zapisaną w formacie PDF. Wykonawca winien przedstawić kolorystykę elewacji uwzględniająca minimum 6 kolorów, przy czym kolory ciemne jedynie dla uwydatnienia lub podkreślenia niewielkich elementów architektonicznych elewacji (do akceptacji Zamawiającego). Kolor tynku winien posiadać stopień odporności na promieniowanie słoneczne powyżej 25 %. Wykonawca powinien również uzyskać wszelkie niezbędne pozwolenia, certyfikaty itp., wynikające z wykonywanej dokumentacji oraz prowadzonych robót. Inwestycja zlokalizowana jest na terenie Szkoły Podstawowej im. św. Jadwigi Śląskiej w Wężyskach (w dokumentacji występuje poprzednia nazwa Zespół Szkół w Wężyskach)– Wężyska 162, gm Krosno Odrzańskie. Dane ogólne budynku: • charakter budynku: budynek użyteczności publicznej • powierzchnia zabudowy: 2668,7 m2, • powierzchnia użytkowa 3120,00 m2, • kubatura: 11432,10 m3, • ilość kondygnacji: 3 • wysokość budynku: 12 m, • długość budynku: 85,00 m, • szerokość budynku: 60,00 m, • instalacje: budynek wyposażony jest w instalację elektryczną oraz wodno-kanalizacyjną • wentylacja: grawitacyjna • chłodzenie: brak. Termomodernizacja budynku obejmuje: • ocieplenie ścian zewnętrznych budynku, • ocieplenie połaci dachowej od wewnątrz, • wymianę stolarki drzwiowej, • wymianę stolarki okiennej, • wymianę parapetów zewnętrznych w celu niwelacji mostków termicznych przegród okiennych, • w celu zabezpieczenia wymaganego strumienia wymiany powietrza wykonanie wentylacji mechanicznej z rekuperacją zgodnie z obowiązującymi przepisami zgodnie z zapisami audytu, • wymianę źródła ciepła c.o. na gruntową pompę ciepła, • wymianę źródła CWU, • wymianę grzejników na nowe, • montaż izolacji przewodów instalacji c.o., • montaż automatyki do sterowania systemem c. o. z wykorzystaniem TIK, • wymianę źródeł światła na energooszczędne źródła światła LED, • zabezpieczenie energii pierwotnej na potrzeby oświetlenia z odnawialnego źródła energii elektrycznej – instalacji fotowoltaicznej, • dostosowanie instalacji odgromowej do wymogów projektowanej instalacji fotowoltaicznej i obowiązujących przepisów i wymogów prawa, • prace wykończeniowe i uzupełniające termomodernizację: o demontaż i ponowny montaż elementów zamontowanych na elewacji (kamery, oświetlenie itp.), o inne prace niezbędne do wykonania przy termomodernizacji (przebudowy kominów, wymiany obróbek blacharskich, pasy pod i nad rynnowe, itp.), o wymianę rynien i rur spustowych wraz z przebudową odpływów w gruncie do najbliższych studzienek w celu zabezpieczenia obszarów termomodernizowanych przed podciekaniem. Inwestycję należy przeprowadzić w warunkach obiektu czynnego (funkcjonująca szkoła i przedszkole w roku szkolnym – w czasie wakacji budynek nieużytkowany) i należy zabezpieczyć budowę w celu możliwości bezpiecznego korzystania z obiektu. Zamawiający wymaga zapewnienia dostępności dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności poprzez wyposażenie systemu BMS w układ zarządzania i produkcji energii z możliwością regulowania poziomu powiększenia oraz dostosowywania kolorów i kontrastu do uwarunkowań towarzyszących określonej dysfunkcji wzroku, umożliwiający obsługę przez osoby niedowidzące (lub zapewnienie powyższego w inny sposób zaakceptowany przez Zamawiającego). Parametry techniczne opisanych prac zawarte są w audycie termomodernizacyjnym będącym załącznikiem do niniejszej dokumentacji oraz PFU. Zamawiający nie przewiduje możliwości składania ofert częściowych. Zamawiający wymaga żeby w wyniku realizacji inwestycji wszystkie przyjmowane współczynniki przenika ciepła U, zostały przyjęte z wymagań izolacyjności cieplnej i innych wymagań związanych z oszczędnością energii według normy WT 2021, stosownie do zapisów Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (tekst jedn. z 2019 poz. 1065). Powyższe wymaganie należy uwzględnić przy kalkulacji ceny ofertowej. Zamawiający dopuszcza możliwość pozostawienia fragmentów instalacji sanitarnej (w szczególności rur w dobrym stanie technicznym, które znajdują się w posadzkach), o ile badania przeprowadzone przez wykonawcę potwierdzą dobry stan techniczny, a ich wymiana powodowałaby konieczność wymiany części podłogi w budynku. W odniesieniu do zapisów Programu Funkcjonalno – Użytkowego sekcji 2.4.1.5 Rurociągi i elementy pionowego wymiennika gruntowego, zgodnie z którymi Zamawiający oczekuje, że wykonane zostaną pionowe wymienniki gruntowe, stanowiące dolne źródło dla pomp ciepła i wymaga, aby pionowe wymienniki ciepła posiadały głębokość pojedynczego odwiertu nie mniejszą niż 250 m p.p.t., odległość pomiędzy osiami odwiertów nie mniejsza niż 12m, Zamawiający informuje, że dopuści możliwość zastosowania pionowych wymienników ciepła posiadających głębokość pojedynczego odwiertu nie mniejszą niż 90 m p.p.t. i mniejszą odległość pomiędzy osiami odwiertów, pod warunkiem, że pozwolą na to właściwości terenowe i powyższe nie wpłynie na wpłynie negatywnie na uzyskanie efektu ekologicznego i efektywności kosztowej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 5.000 zł (słownie: pięć tysięcy złotych). 2. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach wybranych przez wykonawcę: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). Uwaga W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie udzielenia gwarancji (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c) kwotę gwarancji, d) termin ważności gwarancji, e) bezwarunkowe zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego w przypadkach określonych w art.46 ust. 4a i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto zamawiającego nr 64 1090 1551 0000 0000 5500 1056 z dopiskiem „Wpłata wadium – Termomodernizacja Szkoły Weżyska”. Kopię przelewu należy załączyć do oferty. 5. W przypadkach, gdy wadium wnoszone jest w formach innych niż pieniądz, Wykonawca składa oryginał dokumentu wadium wraz z ofertą. 6. Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć ofertę wadium na cały okres związania ofertą. 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 14.8 i 14.9 SIWZ. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Prawo zamówień publicznych, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, oświadczenia o którym mowa w art. 25 a ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 10. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 11. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 14.7 SIWZ, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 13. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający wymaga by Wykonawca wraz z w/w dokumentami potwierdzającymi spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu złożył oświadczenie dotyczące zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: tak
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach