Przetargi.pl
Termomodernizacja budynku urzędu miejskiego – ratusza w Mogilnie, izolacja pionowa i pozioma ścian piwnic, drenaż opaskowy, podłączenie rur spustowych do kanalizacji deszczowej – etap II

Gmina Mogilno ogłasza przetarg

  • Adres: 88-300 Mogilno, Narutowicza
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 523 185 520 , fax. 523 152 693
  • Data zamieszczenia: 2018-04-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Mogilno
    Narutowicza 1
    88-300 Mogilno, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 523 185 520, fax. 523 152 693
    REGON: 9235084300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bip.mogilno.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Termomodernizacja budynku urzędu miejskiego – ratusza w Mogilnie, izolacja pionowa i pozioma ścian piwnic, drenaż opaskowy, podłączenie rur spustowych do kanalizacji deszczowej – etap II
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: izolacja pionowa i pozioma ścian piwnic, drenaż opaskowy, podłączenie dwóch rur spustowych od kanalizacji deszczowej w budynku Ratusza Miejskiego w Mogilnie. 2. Lokalizacja: ul. Narutowicza 1, 88-300 Mogilno. Budynek Urzędu Miejskiego jest obiektem wolnostojącym, o nieregularnym planie, zbliżonym do litery U. Budynek kryty dachem wielospadowym z licznymi lukarnami o różnych rozmiarach i kształtach oraz dwoma wieżami: narożną okrągłą w części południowo-wschodniej oraz na planie prostokąta w elewacji wschodniej. Do części wschodniej budynku przylega taras z wyjściem na teren. Budynek w większej części jest podpiwniczony, posiada 3 kondygnacje nadziemne. Budynek wznoszony był w dwóch etapach, metoda jego wykonania była różna dla obydwu części z tego względu obydwa skrzydła: wschodnie - wcześniejsze i zachodnie – późniejsze charakteryzują się różnymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi, detalem architektonicznym itp. 1) Skrzydło wschodnie: - ściany fundamentowe murowane z cegły, na podbudowie z kamienia polnego, fundamenty posadowione na poziomie 50 cm poniżej posadzki piwnicy tj. ok. 1,80 m poniżej poziomu terenu, szerokość muru fundamentowego ok. 68 cm – brak izolacji poziomej i pionowej, - ściany piwnic murowane z cegły ceramicznej, - ściany zewnętrzne gr. 42-70cm z cegły ceramicznej, - stropy odcinkowe na belkach stalowych (nad piwnicą) i drewniane (nad parterem i piętrem), - w piwnicach częściowo ściany z tynkiem cementowo-wapiennym, w złym stanie, z licznymi ubytkami, tynk odspojony od muru; w południowej części ściany oczyszczone z tynków, - w piwnicach posadzki betonowe, - cokół z okładziny kamiennej – częściowo zachowane warstwy farby. 2) Skrzydło zachodnie: - ściany fundamentowe murowane z cegły, fundamenty posadowione ok. 60 cm poniżej posadzki piwnicy tj. ok. 2,00 m poniżej poziomu terenu, grubość muru fundamentowego wynosi ok. 68 cm ściany zewnętrzne i 50 cm ściany wewnętrzne - brak izolacji poziomej i pionowej, ściany piwniczne są w znacznym stopniu zawilgocone od otaczającego je gruntu, - ściany zewnętrzne parteru i piętra murowane z cegły ceramicznej pełnej, konstrukcyjne o grubości od 24 – 60 cm, - stropy nad piwnicą, parterem i piętrem – typu Kleina na belkach stalowych, - w piwnicach ściany częściowo białkowane, częściowo w tynku – liczne ubytki i odspojenie tynków od muru w większości pomieszczeń, - w piwnicach posadzki betonowe, - cokół kamienny z obramieniami okien piwnicznych. Zasadnicze wymiary: Długość: 61,97 m Szerokość: 11,20 – 18,00 m Wysokość powyżej poziomu terenu – do kalenicy: 17,04 m Wysokość – do szczytu wieży w skrzydle wschodnim: 20,83 m Wskaźniki liczbowe inwentaryzowanego budynku - pow. zabudowy: 1090,04 m² - pow. netto : 2701,42 m² - kubatura brutto: 15522,02 m³ Budynek wyposażony jest w instalacje: elektryczną, wod-kan, centralnego ogrzewania. Instalacje te podłączone są do miejskich sieci. Konstrukcja budynku znajduje się w dobrym stanie technicznym. Przeprowadzone oględziny nie ujawniły żadnych spękań w obrębie ścian fundamentowych, wskazujących na nieprawidłową pracę konstrukcji. Obecnie przyziemie budynku nie posiada żadnych izolacji przeciwwilgociowych pionowych i poziomych. 3. Zakres robót, które należy wykonać w ramach niniejszego zamówienia: 1) Wykonanie izolacji przeciwwilgociowych poziomych i pionowych ścian fundamentowych i ścian piwnicy. Wykonanie izolacji poziomych piwnicznych i fundamentowych metodą iniekcji od wewnątrz i zewnątrz budynku. Proponuje się zastosowanie technologii posiadające odpowiednie atesty i sprawdzone pod względem skuteczności. Stosowana technologia powinna zawierać następujące etapy: A. Przygotowanie i oczyszczenie podłoża oraz skucie powłok murarskich na wysokość około 50-80cm powyżej widocznej granicy zawilgocenia. Uszkodzone spoiny usunąć oraz uzupełnić ubytki w fugach. B. Wykonanie otworów iniekcyjnych. Jeśli ściana będzie silnie zawilgocona należy wywiercić drugą linię otworów. C. Iniekcja płynu. D. Wypełnienie otworów po iniekcji oraz zabezpieczenie ściany za pomocą środka przeciw wykwitom i wilgoci. 2) Wykonanie izolacji termicznej ścian piwnicy wokół budynku, wykonanie izolacji pionowych ścian piwnic i ścian fundamentowych ( wg. warstw S4 i S6 od zewnątrz ). Do wykonania izolacje ścian piwnic w styku z częścią niepodpiwniczoną i tarasem na gruncie. Na ścianach piwnic należy zastosować izolacje powłokowe przeznaczone do renowacji murów, dla których należy zapewnić połączenie z izolacją posadzki piwnic na gruncie. 3) Wykonanie wykopu liniowego wokół budynku wraz z rozbiórką studzienek doświetlających okna piwniczne. W trakcie wykonywania wykopów przy zachodniej ścianie budynku należy zabezpieczyć istniejącą, historyczną nawierzchnię jezdni z cegły ceramicznej układanej w jodełkę. W przypadku natrafienia w trakcie prac ziemnych na obiekty zabytkowe, należy o tym fakcie niezwłocznie powiadomić odpowiednie służby konserwatorskie. 4) Wykonanie nowych studzienek doświetlających. Studzienki odtworzyć jako murowane z bloczków fundamentowych lub żelbetowe. Ściany grubości 24 cm. W studzienkach okien piwnicznych zastosować wpusty odprowadzające wodę do projektowanego drenażu opaskowego. 5) Zasypanie wykopu po wcześniejszym ułożeniu drenażu opaskowego wraz z odpowiednim zagęszczeniem i uwarstwieniem. Drenaż opaskowy należy wykonać przed przystąpieniem do odtworzenia studzienek i włączyć go do istniejącej instalacji kanalizacji deszczowej. Wykonać 11 studni drenarskich o średnicy Ø 315 mm. 6) Podłączenie do kanalizacji dwóch rur spustowych oraz wycieraczki przed drzwiami wewnętrznymi w poziomie -0,90 od strony podwórza. Rury spustowe wykonać jako PCV Ø150 i podłączyć do istniejącej kanalizacji deszczowej, do istniejącej studni od strony podwórza oraz do projektowanej betonowej studni Ø1200 od strony frontowej. Wycieraczkę wykonać o wymiarach 60x40 cm z podłączeniem do kanalizacji deszczowej za pomocą rur PCV Ø150. 4. Aktualnie na terenie Urzędu Miejskiego prowadzone są prace związane z termomodernizacją ratusza. W związku z tym terminy prac należy ustalić w porozumieniu z Wykonawcą termomodernizacji – firmą AGAD Sp. z o.o. oraz w porozumieniu z Zamawiającym. 5.Szczegółowy zakres robót wskazany został w przedmiarze robót – załącznik nr 10 do SIWZ i projekcie budowlanym – załącznik nr 11 do SIWZ. Przedmiar jest tylko dokumentem pomocniczym i nie może być podstawą dokonania wyceny. Podstawę do wykonania prac objętych zadaniem stanowi cała dokumentacja projektowa. 6.W celu prawidłowego sporządzenia oferty Wykonawca może zapoznać się z terenem robót, na którym będą realizowane roboty stanowiące przedmiot niniejszego zamówienia. 7.Wykonawca jest zobowiązany do: utrzymywania porządku na placu budowy oraz zabezpieczenia zgromadzonych materiałów oraz zapewnienia właściwego oznakowania placu budowy, zabezpieczenia istniejącej zieleni, umożliwienia bezkolizyjnego funkcjonowania obiektów zlokalizowanych w sąsiedztwie placów budowy. 8.Wykonawca udzieli gwarancji minimalnej 60 miesięcznej do maksymalnej 84 miesięcznej na przedmiot umowy, licząc od daty końcowego odbioru robót. Zamawiający wymaga, aby proponowane okresy gwarancji oraz rękojmi były równe w ilości miesięcy tzn. aby okres gwarancji był równy okresowi rękojmi. 9.Wykonawca zobowiązany jest do dokładnego sprawdzenia ilości i rodzaju robót z przedmiarem robót. Z uwagi na to, że umowa na roboty będzie umową ryczałtową, w przypadku wystąpienia w trakcie prowadzenia robót większej ilości robót w jakiejkolwiek pozycji, nie będzie to mogło być uznane za roboty dodatkowe z żądaniem dodatkowego wynagrodzenia. Ewentualny brak w przedmiarze robót lub w Tabeli Elementów Scalonych pewnych robót, koniecznych do wykonania, nie zwalnia Wykonawcy od obowiązku ich wykonania w cenie umownej. 10. Materiały użyte do wykonania robót zapewnia Wykonawca. Materiały powinny być nowe, spełniać wymagania techniczne i muszą być przedstawione Zamawiającemu do zatwierdzenia. Do realizacji zamówienia mogą być zastosowane wyłącznie sprawdzone materiały, które zgodnie z art. 10 Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2017 r. poz. 1332) będą zapewniały wykonanym obiektom budowlanym spełnienie podstawowych wymagań. Uwaga: W przypadku wskazania przez Zamawiającego w przedmiarze robót znaków towarowych, patentów, certyfikatów oraz świadectw pochodzenia materiałów lub urządzeń, dopuszczalne jest zaproponowanie przez Wykonawcę w ofercie materiałów lub urządzeń „równoważnych” tzn. o parametrach nie gorszych niż przedstawione w w/w dokumentach. Produkt równoważny to taki, który ma te same cechy funkcjonalne, co wskazany w dokumentacji konkretny z nazwy lub pochodzenia produktu. W przypadku zastosowania w ofercie innych odpowiedników rynkowych, na Wykonawcy spoczywa obowiązek udokumentowania w ofercie, że nie będą one gorsze jakościowo od wskazanych przez projektanta, zagwarantują uzyskanie co najmniej tych samych parametrów technicznych oraz będą posiadać niezbędne atesty i dopuszczenia do stosowania.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium. 2. Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości 7 000,00 zł (słownie: siedem tysięcy złotych 00/100). 3. Wykonawca wnosi wadium w wybranej przez siebie, wymienionej poniżej, formie: 1) w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy, 2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym, 3) w gwarancjach bankowych, 4) w gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 z późn. zm.), w terminie do dnia 14.05.2018 r. godz. 12:00, sposób przekazania: oryginał przekazać do Kasy Urzędu Miejskiego w Mogilnie, I piętro, pokój nr 113. Kopia poręczenia wniesienia wadium powinna być załączona do oferty. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy: Bank PKO BP nr rachunku 73 1020 1462 0000 7702 0325 1394 z adnotacją „Termomodernizacja budynku urzędu miejskiego – ratusza w Mogilnie, izolacja pionowa i pozioma ścian piwnic, drenaż opaskowy, podłączenie rur spustowych do kanalizacji deszczowej – etap II”. 5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. Wadium wniesione w pieniądzu należy złożyć z odpowiednim wyprzedzeniem, tak, aby wpłynęło ono na rachunek bankowy Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. W przypadku gdy Wykonawca złoży oferty na więcej niż jedną część należy w przelewie wyszczególnić kwoty dla każdej z części zamówienia osobno. Powyższe zalecenie wynika z czasu trwania rozliczeń międzybankowych. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania na rachunku bankowym Zamawiającego.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa szczegółowego warunku dotyczącego posiadania kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności lub czynności.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach